AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er ikke redd og lever som normalt. Jeg bor ikke et sted hvor det er bekreftet kommet, bare at er par er satt i karantene nå etter å ha vært i kontakt med noen som bærer smitten. Det har gått på TV i hele kveld, i det ene øyeblikket sier de at vi skal slappe av og at det er under kontroll om 2 uker, i det andre øyeblikket sier de at dette er bare starten. Søsteren min som er er barn sitter og vil følge med og gråter. Jeg har i dag begynt å hoste. Jeg begynte i går å klø i øynene, men så kom jeg på at jeg er allergisk mot epler som jeg nettopp hadde spist. I dag har jeg klødd litt på armen, ikke uvanlig mye eller plagsomt. Jeg hoster LITT, men merker ikke snev av feber eller vondt i halsen. Men i går var jeg i nærheten av denne person som nå sitter i karantene. Jeg føler meg fjern (har startet med noen medisiner). Jeg er som sagt ikke redd, men når vi stadig hører om alt som skjer og hvor farlig dette er...er det flere som føler at de får det psykisk? At et hvert stikk i kroppen kan være sykdommen? 😛 Anonymkode: da94b...2ae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Det er helt sikkert flere som føler det sånn! Selv skjønner jeg ikke helt greia, jeg bruker svært lite tid på å tenke på virus i løpet av dagen. Kanskje til sammen 5 sek i løpet av en dag, når jeg skroller forbi de utallige nyhetsartiklene om det. Tar bare normale hygieneforhåndsregler. Anonymkode: ef02c...a81 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Ja. Jeg føler viruset komme gjennom tvn. Det sprer seg ikke bare som et virus, men også frykt. Anonymkode: da94b...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg føler viruset komme gjennom tvn. Det sprer seg ikke bare som et virus, men også frykt. Anonymkode: da94b...2ae Jeg anbefaler å slutte å se på nyhetssendinger om dette hvis det skaper angst hos deg eller plager deg på noen måter. Er ikke noe du får gjort noe med allikevel, annet enn å være normalt påpasselig med hygienen. Anonymkode: ef02c...a81 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Man må ta viruset såpass seriøst at man tar forholdsregler, men uten å la frykten ta overhånd, så denne oppmuntringen kan kanskje være til hjelp, og den siste setningen er det viktig å være klar over: Quote Du er mye sterkere enn du er klar over. Er sikker på at det kommer til å gå bra med deg, men ta godt vare på deg selv i tiden som kommer, for det er bedre å være ekstra forsiktig nå enn å ikke være det. Viruset er ikke noe man kan bagatellisere, men heller ikke noe å frykte - som sagt - du er mye sterkere enn du er klar over. Anonymkode: 7eac2...a05
Edie Skrevet 8. mars 2020 #6 Skrevet 8. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie. Edie, adm.
Fremhevede innlegg