AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Del Skrevet 6. mars 2020 Jeg bor i Italia. ikke i den mest smittede sonen, men heller ikke langt unna. Jeg har en søster som har mann og barn (voksne). De bor i Norge. Vi har ikke mye kontakt til vanlig. Årsaken er komplisert, men det er ikke pga. dype konflikter oss i mellom. Kontakten de siste årene har stort sett vært å utveksle julegaver. Våre foreldre er døde, og vi har ingen andre brødre/søstre. Men likevel. Hvis du hadde hatt en søster/tante/svigerinne som bor i et land som har nesten 5000 smittede. Hadde du i det minste sendt en melding for å spørre om alt er ok? Eller er det min "jobb" å informere dem om at jeg (pt.) har det bra og ikke er syk? Anonymkode: 962db...7ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Del Skrevet 6. mars 2020 Normale folk hadde lurt på hvordan det hadde gått med dere ja, men hvis dere er bitre uvenner så bryr de seg ikke. Men du skriver jo at dere ikke er det. Anonymkode: 714f8...9bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Del Skrevet 6. mars 2020 Hvor mange millioner bor det i Italia? 5000 er ikke akkurat mange selv om det høres sånn ut. Regner med at du har sendt melding og spurt om hvordan det går med dem. Siden influensa er såpass utbredt i Norge og mer dødelig enn det corona viruset er. Anonymkode: 80b08...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Del Skrevet 6. mars 2020 Tja, dersom dere ikke har kontakt til vanlig så regner vel søsteren med at du gir beskjed dersom du eller noen i familien skulle bli syke? Cornoaviruset sprer seg jo raskt i Norge også nå. Har DU sendt søsteren din melding og spurt om det går bra? Ikke? Nei, da har du jo svaret ditt. Søsteren din har sikkert nok med å bekymre seg for om skolen til barna skal bli stengt eller om de må settes i karantene slik at de ikke kommer seg på jobb. Anonymkode: 38dea...a4b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Del Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange millioner bor det i Italia? 5000 er ikke akkurat mange selv om det høres sånn ut. Regner med at du har sendt melding og spurt om hvordan det går med dem. Siden influensa er såpass utbredt i Norge og mer dødelig enn det corona viruset er. Anonymkode: 80b08...365 Det bor ca. 58 millioner her. Men det har jo vært veldig mye i media i det siste. Mesteparten av de smittede i Norge har blitt smittet på ferie i Italia. Og nei, jeg har ikke sendt melding om de har hatt vanlig influensa eller ikke. Influensa er hvert år. Corona er nå. Jeg er heller ikke "ung og frisk". TS Anonymkode: 962db...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Del Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, dersom dere ikke har kontakt til vanlig så regner vel søsteren med at du gir beskjed dersom du eller noen i familien skulle bli syke? Cornoaviruset sprer seg jo raskt i Norge også nå. Har DU sendt søsteren din melding og spurt om det går bra? Ikke? Nei, da har du jo svaret ditt. Søsteren din har sikkert nok med å bekymre seg for om skolen til barna skal bli stengt eller om de må settes i karantene slik at de ikke kommer seg på jobb. Anonymkode: 38dea...a4b "Barna" er i midten/slutten av 20-årene...... Så de går ikke på skole. Anonymkode: 962db...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Del Skrevet 7. mars 2020 Ja, normalt synes jeg familie burde sendt melding i en slik situasjon, når det ikke er dype konflikter. Husker jeg selv tenkte når det var 22. juli og jeg bodde i Oslo, at nær familie på den andre kanten av landet ikke sendte meg melding og spurte om det gikk bra. Mens jeg fikk melding fra noen få andre, og ble litt rørt av at de tenkte på meg. Anonymkode: 2d764...d49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Del Skrevet 7. mars 2020 For et tåpelig innlegg, stakkars-meg holdning kommer du ingen vei med. Ta litt ansvar selv i livet, du kan også gi lyd fra deg vet du. Deg hadde jeg hvertfall ikke sendt EN melding. Anonymkode: 471ed...f3f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. mars 2020 #9 Del Skrevet 7. mars 2020 Det ville jeg neppe tenkt på, selv med et nærere søskenforhold enn det som skildres i HI. Hadde TS bodd midt i smitteområdet med mye restriksjoner ville jeg kanskje sendt en melding for å høre hvordan hverdagen fungerte, men ikke for å spørre om de var smittet. Sannsynligheten for det er så liten, og jeg tar for gitt at det er sånt man informerer om hvis det skjer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Del Skrevet 7. mars 2020 Synes absolutt ikke det er din jobb å informere dem om at du ikke er syk. Tenker at det at de ikke har spurt bekrefter at dere har et upersonlig forhold. Skjønner at det er leit. Men kanskje greit å se det også. Jeg har innsett med mine søsken at de ikke bryr seg så veldig, og på grunn av hvordan de er føler heller ikke jeg særlig tilknytning til dem. Da synes jeg det er riktigere at jeg knytter nærmere bånd til noen venner. Mens foreldrene mine har jeg et greit forhold til, da de bryr seg som normalt er. Anonymkode: 2d764...d49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 7. mars 2020 #11 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Italia. ikke i den mest smittede sonen, men heller ikke langt unna. Jeg har en søster som har mann og barn (voksne). De bor i Norge. Vi har ikke mye kontakt til vanlig. Årsaken er komplisert, men det er ikke pga. dype konflikter oss i mellom. Kontakten de siste årene har stort sett vært å utveksle julegaver. Våre foreldre er døde, og vi har ingen andre brødre/søstre. Men likevel. Hvis du hadde hatt en søster/tante/svigerinne som bor i et land som har nesten 5000 smittede. Hadde du i det minste sendt en melding for å spørre om alt er ok? Eller er det min "jobb" å informere dem om at jeg (pt.) har det bra og ikke er syk? Anonymkode: 962db...7ee Normale folk med normale bånd, ville iallfall sendt en mld, tenker jeg. Men jeg har selv en søster som aldri tar kontakt, f.eks. 22. juli 2001, da bomba sprenge i Oslo. Jeg bodde rett utenfor, og jobber i byen. Heller ikke min manns søster tok kontakt. 1 god venninne nordfra, derimot, ringte og var bekymret. Endret 7. mars 2020 av Tatja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Del Skrevet 8. mars 2020 På 6.3.2020 den 20.01, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Italia. ikke i den mest smittede sonen, men heller ikke langt unna. Jeg har en søster som har mann og barn (voksne). De bor i Norge. Vi har ikke mye kontakt til vanlig. Årsaken er komplisert, men det er ikke pga. dype konflikter oss i mellom. Kontakten de siste årene har stort sett vært å utveksle julegaver. Våre foreldre er døde, og vi har ingen andre brødre/søstre. Men likevel. Hvis du hadde hatt en søster/tante/svigerinne som bor i et land som har nesten 5000 smittede. Hadde du i det minste sendt en melding for å spørre om alt er ok? Eller er det min "jobb" å informere dem om at jeg (pt.) har det bra og ikke er syk? Anonymkode: 962db...7ee Hvorfor i all verden skal du informere om at du ikke er syk? 5000 smittede er svært lite i et land med over 60 millioner innbyggere, og dermed svært liten sannsynlighet for at du skulle være rammet Det er forresten bekreftede smitte-tilfeller i alle Norges fylker, og enkelte restriksjoner i forhold til arrangementer. Burde ikke du da være like bekymret for dem som du forventer at de skal være for deg......? Anonymkode: 1c971...f80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Del Skrevet 8. mars 2020 21 timer siden, Tatja skrev: Normale folk med normale bånd, ville iallfall sendt en mld, tenker jeg. Men jeg har selv en søster som aldri tar kontakt, f.eks. 22. juli 2001, da bomba sprenge i Oslo. Jeg bodde rett utenfor, og jobber i byen. Heller ikke min manns søster tok kontakt. 1 god venninne nordfra, derimot, ringte og var bekymret. 2011 mente du vel? Anonymkode: 714f8...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Del Skrevet 8. mars 2020 Tenker at mange (kanskje alle?🤔..) mennesker generelt er mest opptatt av seg selv. Og uansett forskjell i personlighet hvor stor omsorgsevne folk har.. Ellers enig med det sagt over her at det nok kanskje er et tegn på ikke så veldig nært bånd, og at det må være lov å stusse litt og være lei seg for det men kanskje akseptere at blod ikke nødvendigvis er tjukkere enn vann.. Anonymkode: a7d18...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2020 #15 Del Skrevet 8. mars 2020 De som bryr seg i hverdagen, er også de som bryr seg i unntakstilstander. Så hører man ikke noe ellers i året, ikke forvent noe hvis noe spesielt skjer. Gjelder både venner, bekjente og familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Del Skrevet 8. mars 2020 De er vel bare ikke hysteriske og tenker at dere ikke er en av de 0.01% som har blitt smittet. Anonymkode: 086e9...c5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Del Skrevet 8. mars 2020 Hm. Jeg ville nok sendt deg en melding hvis jeg hadde vært søsteren din. Vet hvordan det er når familiemedlemmer ikke bryr seg noe særlig. Har kreft og de jeg tidligere har vist oppmerksomhet når de har trengt oppmuntring, glimrer med sitt fravær nå. Og det er sårt. Det er egentlig en selvfølge å vie fem sekunder på å sende en melding og høre hvordan det går. Anonymkode: 76aae...b3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Del Skrevet 8. mars 2020 Kan du ikke sende melding og spørre hvordan det går? Om smitten har nærmet seg søsterens hjemsted? Anonymkode: ac50e...db0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg