AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Del Skrevet 6. mars 2020 Kjapt spørsmål! Skal det være komma før «for så å»? Eksempel: «Jeg må lage middag for så å kunne slappe av på sofaen»... Det var det eneste eksempelet jeg kom på, men jeg satser på at noen forstår hva jeg mener! Anonymkode: b66fd...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 6. mars 2020 #2 Del Skrevet 6. mars 2020 Ja, det er riktig med komma etter middag. Det er naturlig med en liten "pause" der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 6. mars 2020 #3 Del Skrevet 6. mars 2020 Ja, du ramser opp hva du skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 6. mars 2020 #4 Del Skrevet 6. mars 2020 Nei, for det er ikke noe subjekt i den delen av setningen som starter med «for». Det er bare ett subjekt i den setningen, og det kommer før «for». Subjektet er «jeg». https://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Skriveregler/Kommaregler/#contentCommentId Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå