AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Del Skrevet 6. mars 2020 Vil det bli endringer på f.eks lånerenter? Vil det gå opp eller ned? Hva med renter på det man har i banken? Kan dette bli påvirket av alt, eller har det ikke noe å si? Anonymkode: 32e5c...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Del Skrevet 6. mars 2020 De lange lånerentene har allerede falt. Det er ikke utenkelig at styringsrenten også vil falle. Uansett tror jeg at det som har størst påvirkning på privatøkonomien til folk flest, er hva som skjer med egen arbeidsgiver. Noen jobber hos industri som kan stoppe opp og man blir permittert, mens andre jobber i bransjer hvor man trenger ekstra kapasitet og man blir pålagt overtid. Anonymkode: 2b9c7...f77 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 6. mars 2020 #3 Del Skrevet 6. mars 2020 Jeg tror at mange av oss vil handle mer sjeldent, og at vi totalt da vil bruke mindre. Så vil vi reise mindre, alternativt kortere og billigere. Vi vil vegre oss for å gå ut å spise, gå på konsert og kino. Ergo vil familienes forbruk vil gå ned. Etter en tid vil sannsynligvis rentene settes ned, for slik å forsøke å stimulere til mer forbruk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 7. mars 2020 #4 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg har kjøpt meg opp i aksjemarkedet og håoer det vil lønne seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 7. mars 2020 #5 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Om det blir noen endringer på rentene så vil de gå ned pga lavere økonomisk aktivitet. Det vil helt sikkert bli mindre reisevirksomhet og alle bivirkninger det har for sektorer (det er mange) som er befattet med dette vil merkes. Selv skal jeg en tur til USA til sommeren. Dvs, det vil si, tiden vise om jeg skal. Endret 7. mars 2020 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. mars 2020 #6 Del Skrevet 7. mars 2020 Man kan risikere at antall konkurser øker betraktelig, som vil resultere i flere arbeidsledige. Det vil igjen resultere i lavere lønninger (siden flere kjemper om de samme jobbene). Renter synker, boligprisene synker, børsen synker. Alle i privat sektor får pensjonen sin vesentlig redusert, siden det er innskudd på børsen. Men tviler på at det går så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Del Skrevet 7. mars 2020 Det jeg er mest bekymret for er vel om jeg skulle bli permittert. Det vil jo påvirke privatøkonomien en del. Spesielt om samboer også skulle bli permittert. Vet ikke hvor sannsynlig det er. Jobber som lærer, og vet egentlig ikke om lærere permitteres ved stengte skoler? Samboer jobber på flyplassen så der er det større sjans. Han ble permittert for noen år siden pga askeskyen, og skulle viruset gå hardere utover flytrafikken er veien til en ny runde kort. Anonymkode: ad7b3...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg