Gå til innhold

Hva koster det å trekke om en stol?


Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Jeg kjøpte en gammel ørelappstol på loppemarked og skulle gjerne trukket den om.

Noen som vet hvor mye slikt koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Sixx er etter eget utsagn en racer til dette. Var visst nærmest bare å dandere stoffet litt her og der og feste det, så ville det se fantastisk ut :ler:

Jeg sjekket priser på det, var veldig dyrt å gjøre det hos sånne som kan det, men Sixx svarte på en tråd jeg laget om det samme for kort tid siden.

Priser hos fagfolk var fra 5-6000 og oppover, gjerne rundt 12000 og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melony ii

Du kan gå på et kurs! Det koster sikkert litt det også, men da lærer du deg kunsten og kan trekke møbler gratis livet ut :-)

Har sett annonse for møbeltrekkingskurs et eller annet sted. Husker bare selfølgelig ikke hvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeuniversitetet i torggata har kurs. Jeg gikk der for et par år siden. Tror jeg betalte 3.500,- for 40 timers kveldskurs. I tillegg kommer diverse materialer + stoff, så billig var det ikke. Men det er jo morsomt å ha noe man har laget selv da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nique

flott flott hvor får jeg kjøpt ny skumplast i oslo? og noen råd til vanntett stoff jeg kan bruke på en benk ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott flott hvor får jeg kjøpt ny skumplast i oslo? og noen råd til vanntett stoff jeg kan bruke på en benk ute?
Skumgummi mener du?

Jeg vet ikke hvor de selger det i Oslo, men vet at de har det i den gardinbutikken som er ved siden av Malerstua på Slependen. Heter den Kid tro? :klø:

Vanntett stoff = Plast. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nique

skumgummi ja :oops: og jeg har faktisk tenkt litt på om jeg kan trekke det med voksduk, metervare hva tror du sixx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk tenkt litt på om jeg kan trekke det med voksduk, metervare hva tror du sixx?
Litt usikker pga. at jeg ikke vet hva de vil tåle med tanke på hvor lett det kan få rifter. Mange voksduker er jo langt fra fargekte heller.

Ja....jeg har voksdukallergi også. :ler:

Se forresten her....her er det forslag til vesker...så da går det kanskje bra med setetrekk også. :klø: Du må klikke på voksduk på rullgardinmenyen til venstre på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...fie stoffer der. synd de ikke skrev hva de forsjellige voksdukmatrialene er brukt til på bildene... lurer på om jeg bør bruke skikkelig lærretsstoff i stedet og heller impegnere det, men hadde jeg kunne brukt voksduk så hadde det vært myyye enklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det "bare" er snakk om en benk...så blir det vel på den måten at du strekker stoffet stramt rundt og stifter i underkant? Hvis det......så kan du jo forsøke med voksduk...for da er det jo enklet å ta det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har jo rett i det, ......jeg er nemmelig perfeksjonist og da skal det være perfekt ved første forsøk:) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja du har jo rett i det, ......jeg er nemmelig perfeksjonist og da skal det være perfekt ved første forsøk:) :oops:
Arbeidet kan jo være bra selv om bruksområdet ikke blir det. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...