Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fredrik Solvang er noe av det beste NRK noen gang har hatt.  

Anonymkode: c41ae...1bf

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solvang har utviklet seg til å bli en skikkelig god programleder, synes jeg. Han hadde kanskje litt høy frekkas- og flåsefaktor tidligere, og var litt for lite flink til å ikke blande personlig politisk ståsted inn i rollen, men nå balanserer han akkurat der han skal for å gjøre en god jobb i den typen programmer. Det blir både interessant, morsomt og engasjerende å høre på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Politikere og næringslivsledere er omringet av folk som slikker de opp etter ryggen så det er bra at vi har Solvang som kan riste de litt. 

Anonymkode: 07bb0...db0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må slenge meg på flertallet og si at Fredrik Solvang er utrolig flink, den beste vil jeg påstå. Og egentlig den eneste som tør. Politikere og andre slipper lett unna andre steder, de snakker det bort og unngår å svare på spørsmål. Men Fredrik gir seg ikke. 

Anonymkode: f8caf...bf7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

21 hours ago, AnonymBruker said:

Men det finnes så mange måter å si det på. Han kunne faktisk sagt det uten å høres ut som en drittsekk. 😮 

Anonymkode: 499b7...861

Hvordan skulle Solvang formulert det? Ofte sier jo FrP at man må kalle en spade for en spade, men det virker jo som om FrPere mener det kun er FrP som skal få lov til å kalle en spade for en spade. 

Alle andre må passe på å ikke være for direkte for hvis ikke kan FrPere bli krenket både på egne og andre FrPeres vegne. 

Anonymkode: b8474...fc7

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle Solvang formulert det? Ofte sier jo FrP at man må kalle en spade for en spade, men det virker jo som om FrPere mener det kun er FrP som skal få lov til å kalle en spade for en spade. 

Alle andre må passe på å ikke være for direkte for hvis ikke kan FrPere bli krenket både på egne og andre FrPeres vegne. 

Det er jo nøyaktig det de mener, 

Frp politikere er som en unge som mobber men når de får igjen løper de gråtende til rektor og klager.. 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om man som politiker ikke tør å høre sannheten så har man ingenting i et debattprogram å gjøre og spesielt ikke et debattprogram ledet av Solvang. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 3.34, AnonymBruker skrev:

de fleste FrP’ere misliker sOlvang 

Anonymkode: e4fdd...bc2

På 6.3.2020 den 3.42, AnonymBruker skrev:

FrPere er opptatt av å "kalle en spade for en spade", men tåler ikke når en programleder gjør det samme.

Anonymkode: 6c6f2...2fc

TS her. Jeg er IKKE FR'er. :klaske: Nå må dere ta dere sammen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

18 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er jo nøyaktig det de mener, 

Frp politikere er som en unge som mobber men når de får igjen løper de gråtende til rektor og klager.. 

Kan ikke jeg som trådstarter peke ut oppførsel som jeg syns er ufint mot en FRP'er, uten at jeg personlig er FRP'er? :huh: 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan ikke jeg som trådstarter peke ut oppførsel som jeg syns er ufint mot en FRP'er, uten at jeg personlig er FRP'er? :huh: 

Jeg har ikke kalt deg FRP velger

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker solvang. Føler han er blitt mye tøffere med tiden! Han orker ikke å høre på all tull og bortforklaringer! politikere spesielt er helt rå på å sitte og si samme frasene om igjen uten noe som helst mening. Mens han skjærer rett gjennom og ønsker sannheten. Det er så utrolig få som gjør det spesielt her i Norge! Er så lei!!!!! Fjas og drit som kommer ut av kjeften til politikerne med Erna i spissen. Eneste gang de kaller en spade for en spade er når det gagner dem selv! Alle skulle vert som han og ikke tolerert al bullshiten som spys ut som sannheter i Norge hver dag. Det er så mye som er gærnt i Norge og norsk politikk, de fleste er faktisk ikke klar over det. Men se på alt det tullet det har vert de siste fire året med regjeringen! De skulle alle tatt hatten sin og gått derifra!

Anonymkode: b9d5c...b47

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg elsker at Solvang stiller politikere til veggs!! Politikere har en tendens til å svare med floskler, uten å svare på spørsmålet.  Det er umulig hos Solvang.  Han var glitrende under utspørringen av den  avgåtte fiskeriministerens om hans dobbeltlønn. 

Endret av tirben
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fredrik solvang er den dyktigste mediepersonen vi har mener jeg. Til og med jeg har begynt å følge litt mer på politikk pga han og jeg synes det i utgangspunktet er sinnsykt tørre greier.

Anonymkode: 7c376...a94

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tirben skrev:

Jeg elsker at Solvang stiller politikere til veggs!! Politikere har en tendens til å svare med floskler, uten å svare på spørsmålet.  Det er umulig hos Solvang.  Han var glitrende under utspørringen av den  avgåtte fiskeriministerens om hans dobbeltlønn. 

Enig! Han Sivertsen slet veldig der og merket at Solvang var irritert og lei. 

Anonymkode: 14f6c...d41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Fredrik Solvang er noe av det beste NRK noen gang har hatt.  

Anonymkode: c41ae...1bf

Fredrik Solvang er en hedersmann!

Anonymkode: 3ee32...ffd

• Liker 4
Skrevet

Solvang er helt på det jevne.

Skrevet

Jeg har noen ganger tenkt det samme som deg, TS. Av og til drar han det for langt, f.eks. da han snakket med fiskeriministeren som like etter trakk seg. Det ble til slutt ubehagelig å høre på. Andre ganger kan han være forfriskende.

Gjest Krissie92
Skrevet
På 6.3.2020 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Fredrik Solvang er jo den som LEDER debatten, men jeg syns han er så sur og gretten, og han kan være skikkelig frekk mot deltakerne i debatten. Det mest irriterende er at han gjør det med et smil. Altså han sier noe ufint samtidig som har gliser av det. Debatter kan det jo bli dårlig stemning av, men jeg syns det er merkelig når programlederen er personen med ufine kommentarer. Når en fra FRP sa at de måtte indektsregulere alkoholavgiftene, men at det ikke var noe de gjorde med glede, så sier Solvang "Det er faktisk ingen som bryr seg om om dere gjorde det med glede eller noe annet." 

Er det bare jeg som ikke orker å se på dette programmet nettopp på grunn av programlederen? Debatter er jo viktige, men jeg takler ikke Solvang. Jeg mener absolutt ikke at ikke skal være konfrontasjonel, men det får da være måte på hvor mange "stikk" han skal gi debatantene. 

Kunne ikke sagt det bedre selv! Det virker ofte som har tar side, riktig nokk pleier han å bytte side underveis. Jeg har sett et intervju med han der han snakket om hersketeknikker og hvordan han jobber for å unngå å bli et offer for hersketeknikker når han leder debattene, men det virker for meg som han bruker de fleste selv. Han er sikkert en bra person, men en bra leder av debatten er han ikke. Ofte blir vi sittende å snakke om han og ikke debatten i etterkant. For det er forskjell på å være skarp, klar og tydelig og å være frekk og streng med panelet. Ofte så virker det nesten som om han prøver å skape en mer hard debatt og spent stemning, og det blir ikke konstruktivt. Det trenger ikke å være høy temperatur for at det er interessant å se på. Det er jo et program som skal informere og belyse debatter og samfunnsutviklinger, ikke være underholdende munnhoggeri.... 

AnonymBruker
Skrevet

Fredrik Solvang er en av de beste nrk noen gang har hatt og har. 

Anonymkode: 44673...f13

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Scoop skrev:

Jeg har noen ganger tenkt det samme som deg, TS. Av og til drar han det for langt, f.eks. da han snakket med fiskeriministeren som like etter trakk seg. Det ble til slutt ubehagelig å høre på. Andre ganger kan han være forfriskende.

Fiskeriministeren kan jo også svare på det han blir spurt om og være ærlig, så hadde man sluppet ubehagelige situasjoner. 

Anonymkode: f8caf...bf7

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...