AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Del Skrevet 5. mars 2020 Tok EU-kontroll i forrige uke og verkstedet fant tre 2'er feil. To knekte fjærer bak, nedre bærekuler foran begge sider og rustne bremserør alle hjula, uten noen videre detaljer? Fikk pristilbud på 10.300 kr for jobben. Dette syntes jeg var dyrt. Hva synes dere? Er det mye jobb å bytte dette? For arbeidet står det 4000 kr. 1 stk fjær koster 1000 kr står det. Jeg fant på skruvat.no 450 kr per stk. Hvis jeg bestiller alle delene selv, koster det meg rundt 1800 kr. Vil de seriøst ha 8500 kr for arbeidet? 🤷♀️ Anonymkode: 7c8e5...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Del Skrevet 5. mars 2020 EU-kontroll er best å ta hos NAF. Anonymkode: eb8bb...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Del Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tok EU-kontroll i forrige uke og verkstedet fant tre 2'er feil. To knekte fjærer bak, nedre bærekuler foran begge sider og rustne bremserør alle hjula, uten noen videre detaljer? Fikk pristilbud på 10.300 kr for jobben. Dette syntes jeg var dyrt. Hva synes dere? Er det mye jobb å bytte dette? For arbeidet står det 4000 kr. 1 stk fjær koster 1000 kr står det. Jeg fant på skruvat.no 450 kr per stk. Hvis jeg bestiller alle delene selv, koster det meg rundt 1800 kr. Vil de seriøst ha 8500 kr for arbeidet? 🤷♀️ Anonymkode: 7c8e5...578 Det er forskjell på hvor verkstedet kjøper deler, det er også forskjell på kvalitet rundt om, så det er ikke sikkert det er så enkelt som du tenker. Jeg synes i grunn ikke det hørtes så voldsomt ut, det er en del arbeid å bytte bremserørene og alt annet du nevner. Men du kan jo alltids høre med et par andre verksteder, nå vet du jo hva som må gjøres. Hold oss gjerne oppdatert på hva du ender med å betale, alltid interessant å høre sånt. Anonymkode: e0a6e...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. mars 2020 #4 Del Skrevet 5. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok EU-kontroll i forrige uke og verkstedet fant tre 2'er feil. To knekte fjærer bak, nedre bærekuler foran begge sider og rustne bremserør alle hjula, uten noen videre detaljer? Fikk pristilbud på 10.300 kr for jobben. Dette syntes jeg var dyrt. Hva synes dere? Er det mye jobb å bytte dette? For arbeidet står det 4000 kr. 1 stk fjær koster 1000 kr står det. Jeg fant på skruvat.no 450 kr per stk. Hvis jeg bestiller alle delene selv, koster det meg rundt 1800 kr. Vil de seriøst ha 8500 kr for arbeidet? 🤷♀️ Anonymkode: 7c8e5...578 Dette er ikke dyrt. Tror prisen er helt grei. Mye jobb dette. Fjærene er vel 2,5-3 timer og kansje mere hvis du må ha hjulkontroll. Bremserørene er sikkert 2-3 timer det også inkl. lufting av bremsesystem. Opphengskula er en time den også. Delene er ofte det som er billigst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 5. mars 2020 #5 Del Skrevet 5. mars 2020 Bremserørene ville jeg tatt en ekstra god titt på, da det ofte kun er overflaterust/gammel møkk på disse. Her i huset gnikker jeg over bremserørene med litt fint smergelpapir, og gi de en lett dusj med svart matt spraylakk før EU. Noen verksteder ser ut til å gi feil på bremserør så fort de ser litt rust/møkk på dem. Er det gravrust på rørene, så bør de selvsagt byttes! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Del Skrevet 5. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: EU-kontroll er best å ta hos NAF. Anonymkode: eb8bb...71f Bor ca. 1 time unna nærmeste NAF senter, så valgte da så klart lokalt (som er det eneste verkstedet her), Mekonomen. Men pleier ikke NAF å være mye strengere enn andre verksteder? 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er forskjell på hvor verkstedet kjøper deler, det er også forskjell på kvalitet rundt om, så det er ikke sikkert det er så enkelt som du tenker. Jeg synes i grunn ikke det hørtes så voldsomt ut, det er en del arbeid å bytte bremserørene og alt annet du nevner. Men du kan jo alltids høre med et par andre verksteder, nå vet du jo hva som må gjøres. Hold oss gjerne oppdatert på hva du ender med å betale, alltid interessant å høre sånt. Anonymkode: e0a6e...1a7 Men de spesifiserte ikke noe videre om bremserør, bytte alt, midten, ved hjula? På arket står det kunn 1 stk, 500 kr. Har undersøkt litt og funnet ut ja, det er litt jobb å bytte disse, men disse går vel an å "kutte" og legge på, eller må man bytte hele? Jeg skal prøve å ta en ny kontroll hos et annet verksted, stoler ikke på disse folka. Anonymkode: 7c8e5...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #7 Del Skrevet 5. mars 2020 Syns ikke prisen hørtes så gale ut. Både bremserør og bærekule kan være noe ordentlig dritt og bytte. Betalte tilsvarende for bytting av bremserør, bremser og bremseskjold for ikke så lenge sia. Anonymkode: 58e18...f82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Del Skrevet 6. mars 2020 Hør med meca om du har de i nærheten, de pleier å være flinke og bra på pris her. Du kan også legge ut på mittanbud så kontakter verksted deg med pris. Anonymkode: 020e7...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Del Skrevet 6. mars 2020 Synes heller ikke prisen er så ille. Vårt verksted tar ca 3 ganger prisen på AutoDoc på deler, og de fører gjerne en time på 10 minutters testing. Men vi slipper å søle oss til selv; er en verdi dét også. Anonymkode: 85dbf...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Del Skrevet 6. mars 2020 Det høres ikke dyrt ut, men det er mye penger, så det kan godt være du kan få det billigere hos en lokal verkstedsmann som bruker brukte deler og ikke har ansatte han skal skatte for. Anonymkode: b60fe...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Del Skrevet 6. mars 2020 Så hvis de jobber 6 timer totalt. Og jeg antar at et verksted kan skaffe deler til samme pris som jeg fant, om ikke billigere med rabatt. Så 8500/6 = 1416 kr/time. Ingen som synes dette er DRØYT? Anonymkode: 7c8e5...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Del Skrevet 6. mars 2020 De kjøper sannsynligvis deler via Meca, som er dyrere. Timepris rundt 1200kr er normal. Anonymkode: 85dbf...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Del Skrevet 6. mars 2020 Helt grei pris. Anonymkode: 9563d...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 6. mars 2020 #14 Del Skrevet 6. mars 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Tok EU-kontroll i forrige uke og verkstedet fant tre 2'er feil. To knekte fjærer bak, nedre bærekuler foran begge sider og rustne bremserør alle hjula, uten noen videre detaljer? Fikk pristilbud på 10.300 kr for jobben. Dette syntes jeg var dyrt. Hva synes dere? Er det mye jobb å bytte dette? For arbeidet står det 4000 kr. 1 stk fjær koster 1000 kr står det. Jeg fant på skruvat.no 450 kr per stk. Hvis jeg bestiller alle delene selv, koster det meg rundt 1800 kr. Vil de seriøst ha 8500 kr for arbeidet? 🤷♀️ Anonymkode: 7c8e5...578 Synes ikke dette var dyrt i det hele tatt. Bytte at rustne bremserør er ofte en stor kostnad da mange biler har ett elendig opplegg for hvor de ligger. Noen ganger må man demontere drivstofftanker, bakaksliker for å komme til ordentlig. Man kan heller ikke sammenligne deler på nett med hva man får av tilbud på ett verksted. Det vanlig er at verksted alltid bruker original deler, om man da finner en uoriginal del på nettet til halv pris (som sikkert funker fint) blir det litt feil sammenligning. Det er også kommet nye pålegg fra SVV de siste årene om hva ett verksted må ha, noe som gjør at timeprisen må økes for å tjene inn kostnadene. Hvis man vil unngå høye regninger på bil må man vaske og spyle den ofte, spesiellt vinter. Underspyling av bil er undervurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 6. mars 2020 #15 Del Skrevet 6. mars 2020 Helt vanlig pris, men du kan nok få den lavere et annet sted. Om du tenker å bestille deler selv, må du regne med å bli fakturert for ekstra tidsbruk om delene er feil, noe som ofte er tilfelle. Men man kan jo ha flaks også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå