Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Men for noen hjelpemidler! Håper virkelig det er noen oppgaver hvor de får bruk for tilsynelatende unødvendige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.11 skrev (25 minutter siden):

Hahaha, nei kom igjen da, er virkelig så utenkelig at han ble slått av tre svært sterke kandidater? Jeg tror ikke han hadde sjans i havet.

Jeg sier ikke at han hadde slått damene uansett. Men han har vært veldig god på kodeknekking tidligere, og nå skjønte han plutselig ingenting. Kjøper det ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (41 minutter siden):

Jeg sier ikke at han hadde slått damene uansett. Men han har vært veldig god på kodeknekking tidligere, og nå skjønte han plutselig ingenting. Kjøper det ikke. 

Problemet er jo som han sa selv, at han tenkte for komplisert. Generelt er mitt inntrykk at det oftere blir sagt at han er flink på kodeknekking enn det egentlig er bevist. I episoden hvor de var på det roterommet og skulle finne clues var han flink fordi han hadde koll på hovedsteder og verdenskartet. Utover det kan jeg ikke huske at han har vært så eksepsjonell på denne kodeknekkingen annet enn at han har løst en eller to koder (hvor for øvrig de andre også klarte det). Men minn meg gjerne på tilfellene det er snakk om. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (3 minutter siden):

Problemet er jo som han sa selv, at han tenkte for komplisert. Generelt er mitt inntrykk at det oftere blir sagt at han er flink på kodeknekking enn det egentlig er bevist. I episoden hvor de var på det roterommet og skulle finne clues var han flink fordi han hadde koll på hovedsteder og verdenskartet. Utover det kan jeg ikke huske at han har vært så eksepsjonell på denne kodeknekkingen annet enn at han har løst en eller to koder (hvor for øvrig de andre også klarte det). Men minn meg gjerne på tilfellene det er snakk om. 

Den episoden med gondolen, var vel grunnen til at hans lag vant om jeg ikke husker feil. Før kodeknekkinga var det andre laget foran. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (2 timer siden):

Den episoden med gondolen, var vel grunnen til at hans lag vant om jeg ikke husker feil. Før kodeknekkinga var det andre laget foran. 

Ja, det er i grunn den eneste jeg kan huske. Det var en kodeknekking på bomben som var plassert under broa på et tidligere oppdrag også. Da var det Skjelbæk og Markussen (tror jeg) som skulle løse den, men Skjelbæk rakk ikke kommet til før oppgaven var løst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Cappuccino said:

Så han knakk én kode, og nå er det opplest og vedtatt at han er årets kodeekspert? 

For å bruke dine egne ord: Kjøper det ikke.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (3 timer siden):

Så han knakk én kode, og nå er det opplest og vedtatt at han er årets kodeekspert?

Har jeg sagt det? I så fall får du vise meg hvor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomie skrev (1 time siden):

Skuffet over vinneren i år. 

Hvorfor det? Jeg synes det var en verdig vinner på alle måter.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noomie skrev (1 time siden):

Skuffet over vinneren i år. 

Wow. Hun er jo ett unikum uten like, og gjort det bra i nesten alle oppgaver. Den beste vinneren KL kunne hatt i år!

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedora skrev (3 minutter siden):

Er det noen som vet hvor finalen ble spilt inn? Klarer ikke å finne ut eksakt hvor 

Vet ikke, men tror kanskje det kan ha vært Rena leir og deromkring?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har blitt sagt 100 ganger i løpet av sesongen at «Skjelbæk har et skarpt hode», men stort sett har han gjort sitt beste for å forsøke å motbevise den påstanden. Han skal ha ros for å være så positiv og upåvirket, men det er nesten så jeg begynner å lure på om det er fordi han er positiv eller om det er fordi han er såpass «dum» at ham ikke skjønner/vet bedre.

Gratulerer til *spoiler*! Selv hadde jeg håpet på de to andre, men må si det var en fortjent og verdig seier.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (8 minutter siden):

Vet ikke, men tror kanskje det kan ha vært Rena leir og deromkring?

Ja, tror noe lignende jeg og, men kanskje lengre mot Trysil med tanke på at kartet viste at det lå nesten helt inntil Sverige. Men klarer ikke å finne det nøyaktige stedet på kartet ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fabiola skrev (3 minutter siden):

Det har blitt sagt 100 ganger i løpet av sesongen at «Skjelbæk har et skarpt hode», men stort sett har han gjort sitt beste for å forsøke å motbevise den påstanden. Han skal ha ros for å være så positiv og upåvirket, men det er nesten så jeg begynner å lure på om det er fordi han er positiv eller om det er fordi han er såpass «dum» at ham ikke skjønner/vet bedre.

Gratulerer til *spoiler*! Selv hadde jeg håpet på de to andre, men må si det var en fortjent og verdig seier.

Jeg har sett ham på Huskestue og hørt ham i podkast. Han besitter helt klart mer allmennkunnskap enn mange andre. Enig at det ikke har kommet tydelig frem på Kompani Lauritsen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett ham på Huskestue og hørt ham i podkast. Han besitter helt klart mer allmennkunnskap enn mange andre. Enig at det ikke har kommet tydelig frem på Kompani Lauritsen. 

Han er en typisk renspikket teoretiker, syns jeg. Han var sikkert skoleflink i sin tid, med unntak av gym, kanskje? 🤣Han har mye kunnskap og god hukommelse, men klarer ikke oppgaver som kombinerer teori og praksis. I tillegg er han ganske klønete. 

Resultatet i finalen ble som forventet, og var veldig fortjent. Kjempeimponert over disse tre damene!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedora skrev (11 minutter siden):

Ja, tror noe lignende jeg og, men kanskje lengre mot Trysil med tanke på at kartet viste at det lå nesten helt inntil Sverige. Men klarer ikke å finne det nøyaktige stedet på kartet ☹️

Syns brua ligner på kjøllsæter brua som ligger ved Rena der. Men vet ikke altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...