Gå til innhold

Illsint ryggende bilist ut fra parkering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, poli10 skrev:

Nei, hun har ikke det.

Ja, motparten har vikeplikt. Det fritar ikke deg fra dine plikter om å være hensynsfull, aktpågivende og varsom i trafikken. Dersom du ser at noen rygger ut og du presser deg forbi slik at du skaper en farlig situasjon, da har du faktisk ikke fulgt loven.

Trafikken er et samspill, og det er denne "stå på retten sin"-mentaliteten som gjør at nordmenn er elendige sjåfører tross verdens mest omfattende kjøreopplæring.

Veldig sant. 

Jeg kjører i by hver dag, og tenker daglig "h*** idiot". Og det gjelder to grupper 1) de som kjører som idioter 2) de som kjører på retten, uansett situasjon. 

Anonymkode: 4b2bd...34f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Forumhei skrev:

Om jeg hadde stått på mitt alle gangen noe gjør noe feil, så hadde jeg krasje mere en det jeg kan telle på 2 hender.. 

hvorfor ikke heve seg over andres stress? Har ikke tapt noe særlig tid på det heller, og man sitter igjen med en god selvfølse😊

Nettopp. Da jeg kjørte ca 30K km i året kunne jeg kollidert flere ganger daglig om jeg stod på retten min. Det være seg på parkeringsplasser, motorveien, i kryss og rundkjøringer. Fordi jeg er oppmerksom i trafikken og opptatt av trafikksikkerhet og god samhandling, så har jeg aldri kollidert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig sant. 

Jeg kjører i by hver dag, og tenker daglig "h*** idiot". Og det gjelder to grupper 1) de som kjører som idioter 2) de som kjører på retten, uansett situasjon. 

Anonymkode: 4b2bd...34f

Det er slik jeg opplever det også. Kan også sammenliknes med de som på svingete, uoversiktlig vei med 80-sone ligger i 50-60 fordi de ikke tør kjøre fortere (noe som jeg respekterer fullt ut) absolutt skal gasse på til 90-100 på rettstrekka slik at jeg ikke får kjørt forbi og igjen blir liggende i snilefart i de neste kurvene.

Trafikkforståelse. Samhandling. Det er nøkkelordene for å være en god sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du kan selvfølgelig ikke på død og liv tviholde på retten din, det kan skape veldig farlige situasjoner. Selvfølgelig skulle han ha stoppet for deg ettersom han hadde vikeplikt, men det hender man nå se an situasjonen. Også er det dumt å ha så dårlig tid at du ikke har tid til å vente på at en foran skal rygge noen meter. Det er sjeldent noe er så viktig at man ikke kan ta seg tid til sikkerhet i trafikken. 

Anonymkode: 61b24...d95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...