Gå til innhold

Illsint ryggende bilist ut fra parkering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var derfor jeg ikke bremset ned for han som rygget ut, fordi jeg ikke ville være snill. Så hvorfor klager dere da? Damn if you do, damn if you dont.

Anonymkode: a4ae0...2c0

"Snill" i hermetegn. Som i dumsnill, litt enkel. Klarer ikke å ta inn over seg totalsituasjonen. 

Anonymkode: 4b2bd...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor ikke rygge inn på parkeringsplassen? Det er jo mye enklere å komme seg ut igjen. 
Er det så ekkelt å rygge at dere heller utsetter det? 
På mange store arbeidsplasser skal man rygge inn. Men ser flere og flere ikke gidder det på kjøpesentere etc, istedet vrenger de over for tidlig og skraper opp hele siden på hjørnet til naboen, eller tar hele siden til naboen med fronten når de skal rygge og svinge samtidig. 

Anonymkode: ac50e...4b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter aldri å forundre meg over bilister som alltid parkerer med snuta inn, de ber om slike situasjoner. Var en fyr utenfor jobben vår som parkerte slik, skulle rygge ut, og rygget ned ei gammel dame. Hun havnet på sykehus. Totalt unødvendig.

Om man "bare" får en annen bil i ræva når man på trass skal rygge ut, har man egentlig griseflaks. Det kunne vært et menneske, eller et lite barn som er HELT usynlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slipper ut de som har begynt å rygge, hva koster det meg?

Anonymkode: 52b0f...4a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har jo vikeplikt ifølge boken, så jeg kjørte.

Oida, det er ikke rart kjørelæreren trampet på bremsen!!

Anonymkode: a8839...f0c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var derfor jeg ikke bremset ned for han som rygget ut, fordi jeg ikke ville være snill. Så hvorfor klager dere da? Damn if you do, damn if you dont.

Når du kommer til et kryss, og en annen bil har vikeplikt for deg, men du ser at han er på vei til å bryte den.. Hva gjør du da? Gønner på og krasjer?? Fordi du har vikeplikten på din side?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, det er lov å bruke hue... Du skaper en farlig situasjon ved å kjøre forbi når han allerede var på vei ut, vikeplikt eller ei. 

Anonymkode: 2b002...b0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på, er hvorfor ikke flere rygger INN på plass. Full oversikt når man skal ut. Vil tørre å påstå at det i 90% av tilfellene er det mest fornuftige, sett bort ifra skråparkering der man skal kjøre med fronten inn. 

Et eksempel; hadde akkurat satt meg i bilen min i et parkeringshus. Mellom meg og nærmeste vegg var det en bil som (selvsagt....) hadde kjørt med fronten inn istedenfor å rygge. Jeg stod godt innafor linja mi. Sjåføren fikk tydeligvis problemer med å komme seg ut uten at fronten skulle dunke borti veggen. Istedenfor å spørre meg pent om hjelp, tutet han, tok ned ruta og skjelte meg regelrett ut fordi jeg ikke kjørte ut fra plassen min sporenstreks så det ble enklere for han. Forklarte han at DETTE er grunnen til at man skal rygge inn, og at han forøvrig kunne rygge rett bak fordi det ikke var biler på plassen bak. Når han omsider gjorde det, gav jeg han en ironisk applaus. Det trynet var priceless 😂 barnslig gjort av meg, men etter den skyllebøtta jeg fikk var det vel fortjent synst jeg. Godt voksen mann som skjeller ut fremmede uten grunnlag. 

Det er virkelig noe særegent med mannlige sjåfører som mener alt er andre sin feil🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Her er det den andre som oppfører seg som en dritt, men selvfølgelig skal ts tas koste hva det koste vil 😂 klassisk kg! 

Anonymkode: bbd33...adc

Fordi den ene parten har vikeplikt så er ikke den andre parten fritatt for vegtrafikklovens § 3 vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, poli10 said:

Fordi den ene parten har vikeplikt så er ikke den andre parten fritatt for vegtrafikklovens § 3 vet du...

Nei, ingen av de er frittatt for vegtrafikkloven i det store og hele.. 

Anonymkode: a8839...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kg altså 😂 uansett hva man skriver her inne så er det ts som er problemet! 😂 

Det er jo stort sett fordi TSene gjerne er veldig bastante på at har gjort alt rett og motparten har gjort alt feil.

Verden er nemlig sjeldent så svart-hvit som det, og når TS ikke forstår det så blir det uenigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel eller ikke, den som rygger har vikeplikt, punktum. Da må vedkommende ta hensyn til folk som kjører bak uansett hva. Enkel eller ikke........ Omg. 

Anonymkode: c6f21...341

Takk for at du viser for oss alle hva slags type sjåfør og medmenneske du er med dette utsagnet 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er klar over at jeg tok en sjanse i dag, og det er trist at så mange udugelige sjåfører er ute på veiene våre.

Snakk om å ikke se skogen for alle trærne.🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei

Unødvendig av deg. Ja, han har vikeplikt, men du taper ikke stort på å la ham komme seg ut og på veien, så at du på død og liv skal presse deg forbi bare fordi du har rett til det er usympatisk. 

Anonymkode: 44b55...95d

Tenkte det samme, litt så at hun skal markere seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Forumhei said:

Tenkte det samme, litt så at hun skal markere seg..

Hehe, det er jo veeeldig tydelig hvem som hadde et markeringsbehov av disse to! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bare skal gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, poli10 skrev:

Det er jo stort sett fordi TSene gjerne er veldig bastante på at har gjort alt rett og motparten har gjort alt feil.

Verden er nemlig sjeldent så svart-hvit som det, og når TS ikke forstår det så blir det uenigheter.

Har har jo ts loven på sin side, så skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å krangle 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Om jeg hadde stått på mitt alle gangen noe gjør noe feil, så hadde jeg krasje mere en det jeg kan telle på 2 hender.. 

hvorfor ikke heve seg over andres stress? Har ikke tapt noe særlig tid på det heller, og man sitter igjen med en god selvfølse😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
2 minutter siden, Jaybird skrev:

Hehe, det er jo veeeldig tydelig hvem som hadde et markeringsbehov av disse to! 😅

Ja, begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har har jo ts loven på sin side, så skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å krangle 😂 

Nei, hun har ikke det.

Ja, motparten har vikeplikt. Det fritar ikke deg fra dine plikter om å være hensynsfull, aktpågivende og varsom i trafikken. Dersom du ser at noen rygger ut og du presser deg forbi slik at du skaper en farlig situasjon, da har du faktisk ikke fulgt loven.

Trafikken er et samspill, og det er denne "stå på retten sin"-mentaliteten som gjør at nordmenn er elendige sjåfører tross verdens mest omfattende kjøreopplæring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...