Gå til innhold

Illsint ryggende bilist ut fra parkering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke unødvendig, nei. Den som rygger har vikeplikt så folk kan kjøre så mye de vil bak vedkommende. Skjerp deg!! 

Anonymkode: c6f21...341

Verden funker så mye bedre for alle når man er litt rundere i kanten enn når man skal stå på sitt bare fordi man har rett til det.

...og når man kan belyse ulike meninger i en sak uten å be den andre skjerpe seg.

Prøv det.

Anonymkode: 44b55...95d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det å tviholde på retten din slik du gjør, fører til farlige situasjoner. Slutt å være egoist bak rattet og samarbeid med de andre! Ja han har vikeplikt, men du kan da for pokker være litt medmenneske og stoppe opp i 2 sek du også. Det er lov å ta bitte litt hensyn. 

Her kunne du faktisk ha blitt anmeldt selv. For ved å presse deg frem i stor fart på den måten, så kan du ha skremt han og det er ikke lov det heller. Om han hadde gasset på og kjørt på noen fordi du skremte han ved å komme for fort, så har du faktisk skyld her. 
Slike som deg burde ikke være i trafikken. Det å tviholde på krava sine er like idiot som å bryte trafikkreglene. Det skaper unødvendige konflikter og du setter andre i fare. Bare fordi du har rett til å kjøre, så har du ikke rett til å kjøre på.  

Anonymkode: e0211...04e

TS her. Jeg rygger daglig ut fra parkeringer, og ikke en gang rygger jeg når det er biler som skal forbi. Da stopper jeg opp, eller kjører litt inn igjen for å signalisere at jeg skal gi plass. Synes bare det er rart at noen som har vikeplikt skal "ta seg til rette", også attpåtil bli illsint fordi jeg ikke fulgte hans ordre. 

Hvis han ikke klarte å se meg, så bør han ikke kjøre bil. Ser det er endel sjåfører som ikke ser i speil, og ikke ser til siden. Så ja, vanligvis er jeg mer forsiktig. Og er klar over at jeg tok en sjanse i dag, og det er trist at så mange udugelige sjåfører er ute på veiene våre.

Anonymkode: a4ae0...2c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge siden du tok oppkjøring egentlig? Var i lignende situasjon under øvelseskjøring, hvor en rygget seg ut på parkeringsplass. Jeg har jo vikeplikt ifølge boken, så jeg kjørte. Da tok kjørelæreren og trampet på bremsen og sa "Bare fordi du har rett til å kjøre, så har du ikke rett til å kjøre på.". Det tenker jeg på hver gang andre er idiot og ikke hjelper hverandre. For det er nettopp det man lærer på kjøreskolen også, at man har krav og plikter men aller viktigste er å samarbeide i trafikken for å få en fin flyt og å være et medmenneske på veien. Er man det så unngår man unødvendige konflikter og farlige situasjoner. 

Så du burde tatovere det på armen til neste gang du er vrang og vanskelig i trafikken. 
Bare fordi du har rett til å kjøre, så har du ikke rett til å kjøre på. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så neste gang noen rygger ut fra en parkeringsplass, og enda ikke har sikt til høyre og venstre på grunn av biler på begge sider, da dundrer du rett inn baken på dem? Fordi du har retten på din side? 

Da jeg tok lappen lærte jeg at det var en ting som trumfet vikeplikten - forståelse og samarbeid i trafikken. 

Anonymkode: 4b2bd...34f

Nå kunne han rygge hele bilen sin ut da, så at han ikke så meg stemmer ikke. Han så meg godt, han bare valgte å tro at han hadde rett til å fortsette å rygge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg rygger daglig ut fra parkeringer, og ikke en gang rygger jeg når det er biler som skal forbi. Da stopper jeg opp, eller kjører litt inn igjen for å signalisere at jeg skal gi plass. Synes bare det er rart at noen som har vikeplikt skal "ta seg til rette", også attpåtil bli illsint fordi jeg ikke fulgte hans ordre. 

Hvis han ikke klarte å se meg, så bør han ikke kjøre bil. Ser det er endel sjåfører som ikke ser i speil, og ikke ser til siden. Så ja, vanligvis er jeg mer forsiktig. Og er klar over at jeg tok en sjanse i dag, og det er trist at så mange udugelige sjåfører er ute på veiene våre.

Så du bevist utsetter andre for fare, også spør du hvorfor vedkommende ble sint? virkelig? 
Han tar seg ikke til rette, her var det faktisk du som gjorde det. Ved å tviholde på krava og presse deg frem.

anbefaler deg å levere førekortet ditt til nærmeste trafikkstasjon også får du kjøpe deg busskort på veien hjem. For slike folk som deg trenger vi ikke på veiene! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge siden du tok oppkjøring egentlig? Var i lignende situasjon under øvelseskjøring, hvor en rygget seg ut på parkeringsplass. Jeg har jo vikeplikt ifølge boken, så jeg kjørte. Da tok kjørelæreren og trampet på bremsen og sa "Bare fordi du har rett til å kjøre, så har du ikke rett til å kjøre på.". Det tenker jeg på hver gang andre er idiot og ikke hjelper hverandre. For det er nettopp det man lærer på kjøreskolen også, at man har krav og plikter men aller viktigste er å samarbeide i trafikken for å få en fin flyt og å være et medmenneske på veien. Er man det så unngår man unødvendige konflikter og farlige situasjoner. 

Så du burde tatovere det på armen til neste gang du er vrang og vanskelig i trafikken. 

han*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Verden funker så mye bedre for alle når man er litt rundere i kanten enn når man skal stå på sitt bare fordi man har rett til det.

...og når man kan belyse ulike meninger i en sak uten å be den andre skjerpe seg.

Prøv det.

Så fortell meg hva som er vitsen med vikeplikten da, hvis alle skal være runde i kantene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjørelæreren min sa det motsatte. Da jeg bremset ned for de som hadde vikeplikt fra høyre (for å være sikker), så ble han sur og sa at her må jeg kjøre på for å vise at jeg forstår at jeg ikke har vikeplikt. Hehe.. jaja

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tok en helt bevisst risiko? I trafikken? 

Innimellom møter man idioter, da velger man likevel å trekke pusten dypt, og tenke jaja, jeg oppførte meg i alle fall. 

Hva om deres felles egotripp førte til at dere var så opptatt av å terge hverandre at et barn løp ut i veibanen, uten at noen så det? 

Som du selv helt tydelig påpeker her. Enkelte bør ikke kjøre bil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H A V. Hensynsfull, aktpågivende og varsom. Et bra mantra for god trafikkavvikling. Eller stå på krava og gønne på. Ditt valg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du tok en helt bevisst risiko? I trafikken? 

Innimellom møter man idioter, da velger man likevel å trekke pusten dypt, og tenke jaja, jeg oppførte meg i alle fall. 

Hva om deres felles egotripp førte til at dere var så opptatt av å terge hverandre at et barn løp ut i veibanen, uten at noen så det? 

Som du selv helt tydelig påpeker her. Enkelte bør ikke kjøre bil. 

TS her. Ja, med så mange idiotiske blinde bilister, så visste jeg jo at jeg tok en sjanse. Men jeg går ofte utifra at de er litt som meg, og at de bruker hode og ser seg om når de har vikeplikt. Men kanskje det var min skyld, kanskje! Jeg tar skylden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørelæreren min sa det motsatte. Da jeg bremset ned for de som hadde vikeplikt fra høyre (for å være sikker), så ble han sur og sa at her må jeg kjøre på for å vise at jeg forstår at jeg ikke har vikeplikt. Hehe.. jaja

det er da riktig. det er forskjell på vei og parkeringsplass. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal tenke for alle de idiotene som ferdes i trafikken, ellers går det gale. Altfor mange skulle aldri hatt lappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig av deg. Ja, han har vikeplikt, men du taper ikke stort på å la ham komme seg ut og på veien, så at du på død og liv skal presse deg forbi bare fordi du har rett til det er usympatisk. 

Jeg parkerer alltid med fronten på bilen ut. Da har jeg gjort jobben i det jeg parkerte, noe de som parkerer med fronten inn velger å gjøre etterpå. Altså er jeg i min fulle rett til å kjøre før de som velger å rygge ut. Det er ikke mitt problem at de ikke gidder å rygge inn på parkeringsplassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fortell meg hva som er vitsen med vikeplikten da, hvis alle skal være runde i kantene?

Jeg tror du forstår hensikten med vikeplikt uten at jeg bruker tid på "voksen"opplæring her og nå. Det som jeg (med flere) peker på her er at man ikke kan kjøre rundt i trafikken og "stå på krava" fordi trafikkflyt er en felles oppgave.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Violetta said:

Jeg parkerer alltid med fronten på bilen ut. Da har jeg gjort jobben i det jeg parkerte, noe de som parkerer med fronten inn velger å gjøre etterpå. Altså er jeg i min fulle rett til å kjøre før de som velger å rygge ut. Det er ikke mitt problem at de ikke gidder å rygge inn på parkeringsplassen.

Har aldri hatt noe problem med å rygge ut. Trenger ikke hindre andre biler, har god oversikt. Men denne bilisten burde så absolutt ryggeparkert inn hvis han er så dårlig til å se seg for. Jeg forstår hvorfor flere ryggeparkerer. De er bare ikke helt "der", og har vanskeligheter med å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du forstår hensikten med vikeplikt uten at jeg bruker tid på "voksen"opplæring her og nå. Det som jeg (med flere) peker på her er at man ikke kan kjøre rundt i trafikken og "stå på krava" fordi trafikkflyt er en felles oppgave.

Jeg tror det hadde blitt en mye mer oversiktlig og bedre flyt i trafikken om folk bare fulgte loven og reglene til punkt å prikke. Når det gjelder sideveier som har vikeplikt, så burde flette-regelen gjelde. Det blir temmelig diffust og mye misforståelser når den ene bilisten tror det, og den andre tror noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du en veldig viktig nyanse, som du fortsatt ikke har forstått. 

Du skal ikke bremse ned for å være "snill", uten å ha vurdert totalsituasjonen. Å bremse ned for de som kommer fra høyre fører til usikre situasjoner, de bak og bilen fra høyre forstår ikke hvorfor du bremser. Å stoppe for de som kommer fra høyre kan føre til dødsulykker, da bilen bak kan slenge seg forbi fordi den ikke forstår hvorfor du stopper. 

Om trafikken står stampe på forkjørsvei, derimot, er det normalt å lage en og annen luke for å slippe andre til. 

Om noen forsøker å rygge på en trang parkeringsplass er det normalt å hjelpe litt til. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt noe problem med å rygge ut. Trenger ikke hindre andre biler, har god oversikt. Men denne bilisten burde så absolutt ryggeparkert inn hvis han er så dårlig til å se seg for. Jeg forstår hvorfor flere ryggeparkerer. De er bare ikke helt "der", og har vanskeligheter med å følge med.

Om du ikke er helt «der» har de ikke noe i situasjonen å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og der har du en veldig viktig nyanse, som du fortsatt ikke har forstått. 

Du skal ikke bremse ned for å være "snill", uten å ha vurdert totalsituasjonen. Å bremse ned for de som kommer fra høyre fører til usikre situasjoner, de bak og bilen fra høyre forstår ikke hvorfor du bremser. Å stoppe for de som kommer fra høyre kan føre til dødsulykker, da bilen bak kan slenge seg forbi fordi den ikke forstår hvorfor du stopper. 

Om trafikken står stampe på forkjørsvei, derimot, er det normalt å lage en og annen luke for å slippe andre til. 

Om noen forsøker å rygge på en trang parkeringsplass er det normalt å hjelpe litt til. 

Det var derfor jeg ikke bremset ned for han som rygget ut, fordi jeg ikke ville være snill. Så hvorfor klager dere da? Damn if you do, damn if you dont.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...