Nerine_ Skrevet 4. mars 2020 #41 Del Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hva er situasjonen i deler av Italia? Man får ikke kontroll på dette viruset ved å bagatellisere det. Er villig til å vedde på at smitten har spredt seg i Norge, og hvem som helst av de man omgås, kan være en smittekilde. Anonymkode: 71108...f89 Det er ikke snakk om å bagatellisere det. Men du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt; hovedproblemet med at samtlige blir hjemme er at all drift av Norge stopper opp/blir betydelig redusert. Har du ikke tenkt over det? Eller har du ikke noe godt svar? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 4. mars 2020 #42 Del Skrevet 4. mars 2020 Jeg snufser, nyser, hoster og harker hele året. Med astma og allergi er det ikke til å unngå. Skal jeg liksom holde meg hjemme hele året da? Dette blir rett og slett for dumt. Landet kan ikke stoppe opp fordi noen og tretti mennesker har fått et virus 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #43 Del Skrevet 4. mars 2020 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Nei overhode ikke. Det var det som var poenget mitt også, det må gå an å bruke sunn fornuft. Jeg legger til at jeg tar situasjonen på alvor, og gjør det jeg kan for å unngå smitte og eventuell videresmitte, men dette ble for meg et velment, men urealistisk, forslag til "smittedugnad". Anonymkode: 6baab...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #44 Del Skrevet 4. mars 2020 Så mange bedrevitere det er her på KG... Dere skal absolutt ut å jobbe når dere er syke, så blir folk smittet. I forrige uke var kjæresten min hjemme nesten hele uken fordi en på jobben hans ville være så flink på fredag. Takk for det. Anonymkode: 2f19c...949 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #45 Del Skrevet 4. mars 2020 Hva er det som er uklart? JA du skal være hjemme og alle andre som hoster snufser og harker! For å ta hensyn til de som kan bli kritisk syke! Jeg hadde sett stygt på de som satt og hosta på offentlig plass i disse tider! Det er alle disse som tar sjansen som sprer dette slik at de svake til slutt blir rammet. Anonymkode: b4f82...c3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeeeeeeea Skrevet 4. mars 2020 #46 Del Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjære dere som er syke, og vil leve "som normalt". Dere er syke, og det er ikke en normal tilstand. Det er en unntakstilstand der kroppen er syk og trenger hvile. Hvorfor må dere absolutt gå ut og smitte andre, slik at noen til slutt får komplikasjoner av smitten dere har spredt videre ...? Grunnen til at så mange dør av vanlig influensa, er nettopp at syke mennesker ikke kan holde seg hjemme. Anonymkode: 71108...f89 Har man influensa klarer man ikke gå ut. Med influensa blir man skikkelig dårlig, selv mennesker som ellers er friske og raske. Med influensa holder man seg selvsagt hjemme. Men mener du at mennesker med litt sår hals, rennende nese og hoste skal holde seg hjemme? Altså mennesker som er forkjølet, sånn som veldig mange i Norge er på denne tiden av året? Har man mulighet til hjemmekontor er jo det selvsagt et alternativ. Men helsepersonell, bussjåfører, lærere, politi osv må jo på jobb selvom de er forkjølet... Jeg tror legen hadde ledd av meg dersom jeg ba om sykemelding for en lett forkjølelse. Mener du at folk da skal ta ulønnet permisjon? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #47 Del Skrevet 4. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis legen på øyeavdelingen på Ullevål hadde gjort det, hadde man ikke vært i situasjonen man er i idag. Det holder at bare én som er syk, går ut, og plutselig har man en stor smittekjede. Anonymkode: 71108...f89 Nettopp, øyelegen måtte jo forstå at han/hun ikke skulle gå på jobb. Personen hadde jo vært i risikoområdet, når man er på en flyplass der alle møtes fra ANDRE områder rundt er man i faresonen. Så jeg ville lagt all skyld på denne legen som ikke har kompetanse nok til å være lege. Anonymkode: a8ef6...428 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 4. mars 2020 #48 Del Skrevet 4. mars 2020 Jeg er pollenallergiker og har skjev neseskillevegg, jeg snufser, hoster og kremter hele året rundt. Om jeg skulle bli hjemme på grunn av dette så kan jeg egentlig bare slutte å jobbe. Tviler på at jeg blir ufør dog, så litt usikker på hva jeg skal leve av... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #49 Del Skrevet 4. mars 2020 Ser faktisk nå at Tv2 har utelatt noe ganske viktig han sa fra videoen i overskriften. Nemlig at de som hoster, harker, snufser eller nyser OG har feber bør holde seg hjemme. Det gir mer mening. Og jeg som trodde man kunne stole på at Tv2 gjenga korrekt informasjon. Da har jeg lært. Anonymkode: 8d9c0...373 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #50 Del Skrevet 4. mars 2020 Synd at man ikke boikotter butikker med pliktoppfyllende butikkansatte som er syke og smitter kundene. Hvis man begynte med det, ville de kanskje forstå alvoret i det at en kunde som vil kjøpe noe, ikke vil ha en sykdom som bonus. Anonymkode: 71108...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #51 Del Skrevet 4. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er uklart? JA du skal være hjemme og alle andre som hoster snufser og harker! For å ta hensyn til de som kan bli kritisk syke! Jeg hadde sett stygt på de som satt og hosta på offentlig plass i disse tider! Det er alle disse som tar sjansen som sprer dette slik at de svake til slutt blir rammet. Anonymkode: b4f82...c3d Det som er uklart er at man har fått beskjed om at man kjenner alle smitteveiene til de som er smittet, de som kan være smittet til nå blir orientert om det. Om man blir syk nå og ikke har reist utenlands skulle man ikke tenke at dette var coronavirus. Så leser jeg denne artikkelen om at hvis du hoster eller nyser eller harker bør du være hjemme, så nå er dette uavhengig om du har vært utenlands eller vært med noen som er smittet? Har de ikke kontroll på hvem som er smittet lenger nå? Det lurer jeg på. Anonymkode: 8d9c0...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #52 Del Skrevet 4. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser faktisk nå at Tv2 har utelatt noe ganske viktig han sa fra videoen i overskriften. Nemlig at de som hoster, harker, snufser eller nyser OG har feber bør holde seg hjemme. Det gir mer mening. Og jeg som trodde man kunne stole på at Tv2 gjenga korrekt informasjon. Da har jeg lært. Anonymkode: 8d9c0...373 Det gir mening, og det er jeg enig i! Men at alle allergikere, astmatikere, og neseforkjølte skal holde seg hjemme er litt for urealistisk. Anonymkode: 6baab...3b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 4. mars 2020 #53 Del Skrevet 4. mars 2020 Om alle skal mure seg inne ved hosting og snufsing så vil samfunnet stoppe opp. Vi er i Skandinavia i mars måned. Snufsing og hosting er en del av hverdagen for halve befolkningen. Dette går ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #54 Del Skrevet 4. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange bedrevitere det er her på KG... Dere skal absolutt ut å jobbe når dere er syke, så blir folk smittet. I forrige uke var kjæresten min hjemme nesten hele uken fordi en på jobben hans ville være så flink på fredag. Takk for det. Anonymkode: 2f19c...949 Men herlighet! Det er klin umulig å unngå noe som helst av smitte på denne årstiden!! Jeg sier ikke at man ikke skal ta forhåndsregler og holde seg hjemme om man føler seg i dårlig form. Folk går jo helt bananas!! Anonymkode: e2989...afa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #55 Del Skrevet 4. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det som er uklart er at man har fått beskjed om at man kjenner alle smitteveiene til de som er smittet, de som kan være smittet til nå blir orientert om det. Om man blir syk nå og ikke har reist utenlands skulle man ikke tenke at dette var coronavirus. Så leser jeg denne artikkelen om at hvis du hoster eller nyser eller harker bør du være hjemme, så nå er dette uavhengig om du har vært utenlands eller vært med noen som er smittet? Har de ikke kontroll på hvem som er smittet lenger nå? Det lurer jeg på. Anonymkode: 8d9c0...373 Nei, det har de ikke - på samme måte som i U.S.A. Problemet er bare at inkompetansen i FHI fører til at de alltid ligger på etterskudd med rådene sine, og at nordmenn lytter til dem. Viruset kan spres av hvem som helst som du omgås. Når tilstrekkelig mange blir smittet, mister man kontrollen. Anonymkode: 71108...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #56 Del Skrevet 4. mars 2020 Samfunnet kommer til å stoppe opp uansett når det begynner å hope seg opp med døde og alvorlig syke. Jeg ser at det fortsatt er mange som ikke har forstått alvoret, men dere kommer til å gjøre det når det kommer nært nok. Anonymkode: 035fc...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #57 Del Skrevet 4. mars 2020 Rennende nese er IKKE et vanlig symptom ved Covid-19, bare nevner det. Feber, hoste og kortpustethet er vannlig. Anonymkode: 7b1b4...6a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #58 Del Skrevet 4. mars 2020 Er dere egentlig klar i er hva slags bakterier og virus som er i samfunnet? Vet dere feks at MRSA er en gruppe antibiotikaresistente bakterier man kan bli veldig syk av, og som store deler av befolkningen har? Det er mange bakterier og virus. Til og med i kroppen vår. Anonymkode: 885ef...ed1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #59 Del Skrevet 4. mars 2020 Nå sa han ene fra nhi på debatten på nrk i går at har man forkjølelse symptomer så bør man holde seg hjemme, en kollektiv dugnad for å redusere smittede. Men hvordan dette skal gjøres i praksis ble ikke diskutert. Jeg finner heller ingen artikler/info om det. Vi har jo 3 dager med egenmelding. Tviler på at leger vil sykemelde pasienter med milde forkjølelse symptomer. Hva gjør man hvis mange lærere må holde seg hjemme? Bussjåfører, butikkansatte etc? For ufattelig mange går nå rundt med forkjølelse symptomer. Alt for lite og dårlig informasjon, ikke minst lite gjennomtenkt av nhi. Skal de komme med råd må det være tydelig og konkrete råd. Anonymkode: 0d121...c85 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #60 Del Skrevet 4. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: For ufattelig mange går nå rundt med forkjølelse symptomer. Anonymkode: 0d121...c85 Hovedgrunnen til at så mange har det er at alle går på jobb og smitter hverandre. Hvis alle som ble syke hadde blitt hjemme til de ble friske ville antall syke falt til en brøkdel. Anonymkode: 035fc...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg