Gå til innhold

Alle som hoster, nyser eller snuser bør holde seg hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis legen på øyeavdelingen på Ullevål hadde gjort det, hadde man ikke vært i situasjonen man er i idag. Det holder at bare én som er syk, går ut, og plutselig har man en stor smittekjede.

Dette er ikke normale tider, det er unntakstilstand. Vi er der Italia var for to uker siden, og se hvor mange som er døde der nå.

Anonymkode: 71108...f89

Nå hadde denne legen vært på flyplassen i et område med smitte, ergo en grunn til å holde seg hjemme. Hva med alle oss andre, som overhode ikke har grunn til å mistenke at vi er smittet, skal vi også bli hjemme? Da stopper landet opp ila få dager. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katarina441
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære dere som er syke, og vil leve "som normalt".

Dere er syke, og det er ikke en normal tilstand. Det er en unntakstilstand der kroppen er syk og trenger hvile.

Hvorfor må dere absolutt gå ut og smitte andre, slik at noen til slutt får komplikasjoner av smitten dere har spredt videre ...?

Grunnen til at så mange dør av vanlig influensa, er nettopp at syke mennesker ikke kan holde seg hjemme.

Like viktig som AMEN i kirka! Så møkkalei av at kollegaer og alle andre stiller opp og er sååå flinke når de faktisk er syke og bør holde seg hjemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke helt hvordan dette skal la seg utføre. Ingen arbeidsgivere gir fri med lønn i 2 uker for snue og hoste. Inge leger sykemelder i 2 uker for snue og hoste med mindre det faktisk er påvist corona. De fleste har ikke råd til å bare ta seg fri i 2 uker fordi noen er hysterisk redde 

Anonymkode: 06082...116

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Konsekvensene av å prøve å leve som normalt ser vi i Kina - er det et bedre alternativ ...?

En ting er jo positivt, siden mange arbeidere må holde seg hjemme må fabrikker stenges som har ført til en nedgang i forurensning på 30% fra Kina.... Så ikke så ille at det ikke er godt for noe. 

Anonymkode: c9158...253

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nerine_ said:

Nå hadde denne legen vært på flyplassen i et område med smitte, ergo en grunn til å holde seg hjemme. Hva med alle oss andre, som overhode ikke har grunn til å mistenke at vi er smittet, skal vi også bli hjemme? Da stopper landet opp ila få dager. 

Kan du garantere at smitten ikke har spredt seg videre i Norge, slik den har gjort i U.S.A.?

Det er ikke bare folk som har vært i Kina eller Italia som kan smitte andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå er det viktig at alle har lav terskel for å holde seg hjemme! Det er unntakstilstand

Anonymkode: e2c9a...e2a

Ja nå går Norge under altså. Herregud for ett hysteri, gå på jobb og lev som før dette er bare tull

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du garantere at smitten ikke har spredt seg videre i Norge, slik den har gjort i U.S.A.?

Det er ikke bare folk som har vært i Kina eller Italia som kan smitte andre.

Smitten har spredt seg i Norge, kommer nok til å dukke opp mange flere tilfeller. 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, hvilke tanker har du rundt driften av Norge om "alle" blir hjemme? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsekvensene av å prøve å leve som normalt ser vi i Kina - er det et bedre alternativ ...?

Nei, absolutt ikke. Det er derfor jeg er delt.

Men jeg vet at jeg ikke er smittet med covid-19, jeg er ikke engang forkjølet eller influensaen, men jeg snufser og kremter.

Det har jeg gjort de siste 4 ukene, og det vil jeg fortsette med frem til juni.  Jeg er allergisk, og allergi smitter ikke.

Skal jeg, og alle som meg holde oss borte fra alle andre i 4 mnd?

I disse tider må man ha lav terskel for å holde seg hjemme, og alle må ta smittevernshensyn, men det er forskjell på å barbere seg, og kutte av seg hodet.

Vet man med 100 % sikkerhet at man ikke har noe smittsomt bør man vel kunne bruke sunn fornuft, eller...?

Anonymkode: 6baab...3b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Det er derfor jeg er delt.

Men jeg vet at jeg ikke er smittet med covid-19, jeg er ikke engang forkjølet eller influensaen, men jeg snufser og kremter.

Det har jeg gjort de siste 4 ukene, og det vil jeg fortsette med frem til juni.  Jeg er allergisk, og allergi smitter ikke.

Skal jeg, og alle som meg holde oss borte fra alle andre i 4 mnd?

I disse tider må man ha lav terskel for å holde seg hjemme, og alle må ta smittevernshensyn, men det er forskjell på å barbere seg, og kutte av seg hodet.

Vet man med 100 % sikkerhet at man ikke har noe smittsomt bør man vel kunne bruke sunn fornuft, eller...?

Det vet man jo aldri. Har du allergi, kan jo allergien overdøve lette symptomer på annen sykdom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Nerine_ said:

Smitten har spredt seg i Norge, kommer nok til å dukke opp mange flere tilfeller. 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, hvilke tanker har du rundt driften av Norge om "alle" blir hjemme? 

Hvis man skal avverge en gedigen katastrofe, kommer vi til slutt til et punkt der man må sette hele byer i karantene, som i Kina.

Alternativet er at mange tusen nordmenn vil dø. Fordi noen absolutt må gå ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal avverge en gedigen katastrofe, kommer vi til slutt til et punkt der man må sette hele byer i karantene, som i Kina.

Alternativet er at mange tusen nordmenn vil dø. Fordi noen absolutt må gå ut.

Syns du Kina og Norge er særlig sammenlignbart? Med tanke på det meste egentlig. 

Endret av Nerine_
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker sjefen hadde blitt glad om alle som snufset såvidt hadde blitt hjemme! haha.. DA hadde det stoppet opp da! Tenk på f.eks barnehager, der det er forkjølelse hele tida, hadde fort blitt stengt pga personalmangel de da. 

Anonymkode: beee0...e42

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det vet man jo aldri. Har du allergi, kan jo allergien overdøve lette symptomer på annen sykdom. 

Det er sant, men slik situasjonen er i dag kan jeg si at jeg garantert ikke har covid-19. 

Smitten er ikke påvist i mitt fylke, jeg har hatt begrenset nærkontakt med andre (ikke bevisst, det har bare blitt slik), jeg er nøye med hygiene og smittevernstiltak, muligheten for coronasmitte, eller annen smitte er lik 0.  Skal jeg da holde meg hjemme til snufsing og kremting går over i juni?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sjefen hadde blitt glad om alle som snufset såvidt hadde blitt hjemme! haha.. DA hadde det stoppet opp da! Tenk på f.eks barnehager, der det er forkjølelse hele tida, hadde fort blitt stengt pga personalmangel de da. 

Barnehager hadde jo vært det minste problemet, for der hadde alle ungene uansett måttet være hjemme pga småsnufsing og snørrete nese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hertemin! Nå må folk slutte altså!! 🙄🙄🙄

Anonymkode: 885ef...ed1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, men slik situasjonen er i dag kan jeg si at jeg garantert ikke har covid-19. 

Smitten er ikke påvist i mitt fylke, jeg har hatt begrenset nærkontakt med andre (ikke bevisst, det har bare blitt slik), jeg er nøye med hygiene og smittevernstiltak, muligheten for coronasmitte, eller annen smitte er lik 0.  Skal jeg da holde meg hjemme til snufsing og kremting går over i juni?

Nei overhode ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Barnehager hadde jo vært det minste problemet, for der hadde alle ungene uansett måttet være hjemme pga småsnufsing og snørrete nese. 

Jeg tenker på personalet, de er jo og konstant og ofte forkjølet. Og sykefraværet er i min bhg skyhøyt av andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Nerine_ said:

Syns du Kina og Norge er særlig sammenlignbart? Med tanke på det meste egentlig. 

Og hva er situasjonen i deler av Italia? Man får ikke kontroll på dette viruset ved å bagatellisere det. Er villig til å vedde på at smitten har spredt seg i Norge, og hvem som helst av de man omgås, kan være en smittekilde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på personalet, de er jo og konstant og ofte forkjølet. Og sykefraværet er i min bhg skyhøyt av andre ting. 

Poenget mitt var at det hadde ikke vært behov for personal i bhg, det hadde mest sannsynlig ikke møtt opp et eneste barn om alle med litt snørr skulle holdt seg hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...