Gå til innhold

Koronavirus og gruppetimer på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på spinning i sted og kjente jeg hadde litt blandete følelser. Vasket sykkelen etter timen som man skal gjøre, men tørket ikke over den i forkant som jeg sikkert burde ha gjort tilfelle han/hun på timen før ikke har gjort det. Tok meg mye til ansiktet under timen (svett). 

Hva tenker dere om gruppetimer på treningssenter og potensiell spredning av koronavirus? Når det sitter 30 mennesker inni et lite rom i en time og feks sykler. Har en korona så er det garantert smitte. Hosting og harking for det er det sesong for. Og evt håndhygiene/svetting på sykkel/apparater. 

Anonymkode: e115d...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korona sprer seg via luften og ikke via sykkelseter så du kan bare slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Hentacruel skrev:

Korona sprer seg via luften og ikke via sykkelseter så du kan bare slappe av. 

1. Når man sitter 30stk i en time i en gruppetreningssal så puster man samme luft og sitter tett

2. jeg holder i styret på sykkel og tar på setejustering osv. Hvorfor tror du at håndhygiene er så viktig for å unngå spredning, det smitter både via dråpe i luft og kan overleve flere timer på en flate. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hysteriet vil på kg ingen ende ta.

Anonymkode: 2a696...f4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, stan skrev:

Kan du ikke bare trimme på en annen måte? 

Jeg liker treningssenter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, abc123detvardet skrev:

FOR 1000 GANG, INGEN BRYR SEG!

Gratulerer du fant caps lock. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Når man sitter 30stk i en time i en gruppetreningssal så puster man samme luft og sitter tett

2. jeg holder i styret på sykkel og tar på setejustering osv. Hvorfor tror du at håndhygiene er så viktig for å unngå spredning, det smitter både via dråpe i luft og kan overleve flere timer på en flate. 

Jeg har ikke sagt noe om håndhygiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud? kan folk holde kjeft? De som dør er folk med dårlig immunforsvar, ofte eldre og syke. Normale folk som blir smittet blir mest sannsynlig friske etter en kort periode, ikke alle får symptomer engang. 

Anonymkode: b7ef7...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom det bekymrer deg så mye burde du tenkt på det FØR du dro på trening.

Anonymkode: f5518...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det bekymrer deg så mye burde du tenkt på det FØR du dro på trening.

Anonymkode: f5518...3d7

Spørsmålet mitt er om andre tenker på dette og har dropper treningssenter nå i denne perioden?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir man syk så blir man syk, ja mye bakterier på studio😅

Anonymkode: 03de2...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud? kan folk holde kjeft? De som dør er folk med dårlig immunforsvar, ofte eldre og syke. Normale folk som blir smittet blir mest sannsynlig friske etter en kort periode, ikke alle får symptomer engang. 

Legen Li Wenliang var i trettiårene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2020 at 12:42 AM, AnonymBruker said:

Men tenker du ikke at disse henger sammen? Om 100 000 friske mennesker med koronavirus smitter flere eldre og syke enn 10 friske med koronavirus. 

For min del spiller det ingen rolle, jeg regner med at kroppen min er sterk nok til å takle et eventuelt virus. Men om jeg skulle smittet noen som ikke tålte det like godt ville det vært vanskelig å komme over. 

Det er bedre om vi reduserer det totale antallet smittede, slik at også færre eldre/syke blir smittet (og potensielt dør av det)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2020 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt er om andre tenker på dette og har dropper treningssenter nå i denne perioden?

ts

Nei, jeg er ikke over 65 og jeg er heller ikke verken hjerte eller lungesyk.  Hoster noen ved siden av deg kan løpet være kjørt, det er teorien like skummelt å dra på Kiwi som på treningsenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 3/4/2020 at 6:15 AM, stan said:

Legen Li Wenliang var i trettiårene. 

Vi vet ikke om han var helt frisk før han ble smittet.

Anonymkode: 8db66...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2020 den 16.33, Apocalypte skrev:

Nei, jeg er ikke over 65 og jeg er heller ikke verken hjerte eller lungesyk.  Hoster noen ved siden av deg kan løpet være kjørt, det er teorien like skummelt å dra på Kiwi som på treningsenter. 

Jeg sitter ikke mindre enn en halv meter i en hel time og svetter/puster ved siden av et annet menneske (spinning) på kiwi... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...