Gjest gjest 0 Skrevet 11. juni 2005 #1 Del Skrevet 11. juni 2005 Vi har maur på badet og kjøkkenet! små sorte sukkermaur tror jeg det er. Vi har sort benkeplate så det er fryktelig vanskelig å se dem der de løper rundt :-? Jeg har satt ut sånne runde bokser med gift i og de døde som fluer rundt den. Men poenget er vel at de skal ta med seg giften til tua si og drepe de andre? Det har vært lite maur en stund men i går hadde jeg 7-10 stk på kjøkkenbenken igjen. Det er så ekkelt! Kjøkkenet og badet er ved siden av hverandre så det er vel derfor de bare er der, men jeg aner virkelig ikke hvor de kommer fra. Nå skal det sies at jeg leier hybel, men orker ikke plage husverten med det for det tar alltid lang tid før de fikser ting uansett. Noen som har noen gode tips? Siden jeg ikke vet hvor de kommer fra kan jeg ikke strø ut noe som de ikke liker å gå på heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 11. juni 2005 #2 Del Skrevet 11. juni 2005 Kanskje..og bare kanskje.....de holder til i isoporen under huset...og at de kommer opp langs rørgjennomføringene på bad og kjøkken. Kan du se litt rundt rørene der...og se om du ser noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. juni 2005 #3 Del Skrevet 11. juni 2005 Til trøst har vi også maur. Naboene også. Virker nesten som om det er maur-år i år.... Hater dem, hater dem, hater dem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 11. juni 2005 #4 Del Skrevet 11. juni 2005 Det kan godt hende de kommer opp rundt rørene, men det er litt vanskelig å si.. jeg har tenkt tanken siden mange kommer ut under doen, men jeg vet jo ikke om de har kommet fra et annet sted først da... hmmmmm Det kjipeste er at jeg blir kvalm av maur, men nå har jeg heldigvis lært meg å drepe dem uten å bli kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 #5 Del Skrevet 12. juni 2005 mange kommer ut under doen' date=' men jeg vet jo ikke om de har kommet fra et annet sted først da... hmmmmm[/quote']Muligheten for at de har kommet inn i huset et annet sted...for så å samles under do er ikke til stede....fordi de ikke har noe under doen å gjøre (les: det er ikke mat der). Da tror jeg du kan slå fast at de har tilhold i isoporen under huset. Jeg anbefaler følgende: skru løs doen og fug rundt rørene med silikon. Gjør det samme med de andre rørgjennomføringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #6 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg leste at man skulle strø ut en blanding av melis og bakepulver. Maurene tar visst med seg dette tilbake til "boet" og når de spiser dette så dør de fordi bakepulveret gjør at de sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. juni 2005 #7 Del Skrevet 12. juni 2005 Det eneste som tok maurene hos meg var MastaKill Har skrevet om det her - med beskrivelse og link til bestillingssted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2005 #8 Del Skrevet 12. juni 2005 At de ikke har noe der å gjøre er jo klart, men det er ikke der jeg har sett flest heller.. men jeg har sett de løpe ut og inn der som alle andre steder på bad og kjøkken. Å gjøre slike ting som å tette rundt rør er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre da dette er en hybel.... og som sagt over så er huseieren rimelig treg av seg. Det fluemiddelet er til bruk utendørs og jeg bort en sokkel med den delen av huset der kjøkken og bad er halvveis under jorda så jeg tror ikke det har stor virkning her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. juni 2005 #9 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg har brukt MastaKill inne .. flere ganger .. og det funger aldeles utmerket - i go med at det ikke er giftig er det greit. Kjenner flere som har brukt det på sukkermaur som kommer inn på bad .. og borte ble de. Har de siste årene sprayet en runde på huset langs bakken .. og har ikke hatt maur inne siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rutti Skrevet 12. juni 2005 #10 Del Skrevet 12. juni 2005 Har du prøvd kanel? De tåler ikke denne lukten, og de tar med seg kanel til tuen, og så dør alle etterhvert::..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå