Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg har en baby på 8 uker som hoster. Det er en ganske overfladisk hoste, hun har ikke feber, er i god allmenntilstand og har ingen andre symptomer - men på nettet står det jo at lege skal kontaktes asap ved hoste. Jeg nevnte dette for lege på 6 ukers kontroll, han sa det ikke var noe å bekymre seg for og at dette var refleks hos baby. Jeg vet at dette burde holde for meg, men vil likevel høre om noen har liknende erfaringer?

Anonymkode: 3f8ca...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Jeg har en baby på 8 uker som hoster. Det er en ganske overfladisk hoste, hun har ikke feber, er i god allmenntilstand og har ingen andre symptomer - men på nettet står det jo at lege skal kontaktes asap ved hoste. Jeg nevnte dette for lege på 6 ukers kontroll, han sa det ikke var noe å bekymre seg for og at dette var refleks hos baby. Jeg vet at dette burde holde for meg, men vil likevel høre om noen har liknende erfaringer?

Anonymkode: 3f8ca...5e6

Det sa de til meg og, men jeg var helt sikker på at dette er astma. Og det kjempet jeg for lenge. I 2 år hostet han før han fikk medisiner. Endelig begynner hosten å gå over, sover bedre og blir ikke så lett syk. 

Anonymkode: e4fb8...364

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sa de til meg og, men jeg var helt sikker på at dette er astma. Og det kjempet jeg for lenge. I 2 år hostet han før han fikk medisiner. Endelig begynner hosten å gå over, sover bedre og blir ikke så lett syk. 

Anonymkode: e4fb8...364

Var babyen plaget av hosten? Og var det mye hoste? Min virker ikke plaget og hoster typ 4 ganger om dagen. 
 

Så bra at det har ordnet seg for dere forresten!

Anonymkode: 3f8ca...5e6

AnonymBruker
Skrevet
On 3/3/2020 at 10:47 AM, AnonymBruker said:

Var babyen plaget av hosten? Og var det mye hoste? Min virker ikke plaget og hoster typ 4 ganger om dagen. 
 

Så bra at det har ordnet seg for dere forresten!

Anonymkode: 3f8ca...5e6

Dette kan du ta på magefølelsen din tenker jeg :) Virker det greit så er det nok det. Du merker fort når det ikke er ok, slik som anonym som skjøte at det IKKE var normalt. Litt hoste kan følge med. Mine har hostet litt i forbindelse med refluks som de små jo gjerne har litt av de første månedene. 4 ganger om dagen er neppe noen krise. Men følg almenntilstand og magefølelsen din :) 

Anonymkode: 8abbb...558

AnonymBruker
Skrevet

Vår frøken hostet også litt når hun var liten. Tok det opp med legen på kontroll, og så lenge det var lite og overfladisk så fikk vi beskjed om å ikke bekymre oss. Hun er 10 mnd nå, og det gikk over etterhvert. 

Men jeg var også bekymret pga hosting, men det var heldigvis ikke noe feil med vår frøken.

Anonymkode: 99ae3...8dc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker mye på det, kan du kanskje kontakte fastlegen din og spørre, uten at du trenger å dra dit? Vår på 6 uker hoster også litt nå. Det gjør både storesøster på 2 og jeg også, så her er det antagelig forkjølelse. Jeg følger nøye med på at hun ikke får feber eller blir mer surklete i brystet, i så fall kontakter jeg lege. Det samme hvis hun blir mer enn litt tett i nesa, etter erfaring fra storesøster som ikke fikk til å spise pga nesetetthet under en forkjølelse som liten baby. Vår virker ikke spesielt plaget av hosten, og den er overfladisk, så jeg er ikke bekymret for det nå. 

Anonymkode: 69656...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...