Gå til innhold

Hjælp, "telle" karbohydrater

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har alltid tidligere talt kalorier, men skal nå prøve en ny variant som går på å passe på å ikke spise for mye karbohydrater. Hvordan teller man disse - hvor mange skal man ha til dagen, er der forskjell på karbohydrater???

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får helt sikkert et godt svar på det!.. :D

Jeg for min del vil bare si at telling er da et usunt og stressende forhold å ha til mat??? Og aktivitetsnivået ditt er vel forskjellig fra dag til dag, hvordan tar en hensyn til det...?

Vel, det var moralisten, over til noen med gode svar.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle karbohydrater hørtes nå vel slitsom ut da...

Da kan du jo heller prøve å holde deg unna mat med mye karbohydrater i.

Man deler de inn i raske og langsomme. Spis minst mulig av de raske.

De raske finner du i bla:banan,friterte poteter,kokt kål/gulrot,mais,kjeks,hvitt brød,tortilla chips,påasta,pita-brød,popcorn,ris osv osv

Langsomme finner du bla i:broccoli,løk,sopp,salat,bønner,bær,frukt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du

Jeg har gått på en kur som heter Dr. Atkins og den går på det å kutte ut

karbohydratene. Det er utrolig effektiv!!! Her skal du ikke ha mer enn 11 gram karbohydrater pr. dag i de to første ukene og jeg garanterer at du kommer til å merke STOR forskjell! Jeg gikk ned fem kilo på to uker og jeg holdt meg der også!!!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt "kost i balanse"-prinsippet siden i sommer - og det har fungert veldig bra for meg. Jeg har gått ned ca. 1 kilo i uka, og kostholdseksperter anbefaler ikke å gå ned mer enn det hvis man ønsker å holde vekten (og det gjør man vel hvis man først vil ned i vekt :wink: )

Opplegget handler hovedsaklig om å unngå "raske" karbohydrater, mens du skal spise mye "langsomme" karbohydrater, protein og riktige fettsyrer. Best av alt; du slipper å telle eller veie maten og det virker! :D

Du kan lese om prinsippet i Fedon A. Lindbergs bøker "naturlig slank med kost i balanse" og "kokeboken naturlig slank" og flere steder på nettet, blant annet: http://www.vektibalanse.com

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...