Gå til innhold

Blått en dag..

Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest #Spidergirl#

Ja d kan bli litt masete av og til. Det er jo bra at dei bryr seg då. Det synest nok mor di og :)

Sjelen trenger jevnlig balsam for å kunne være rede for dei utfordringar me heile tida blir satt opp mot. Akkurat som jobben din. Det er så utrolig slitsomt å føle at man virkeleg gjere ein innsats men aldri får noko lønn for strevet :sjenert:

Du må ha ei riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Hei mine venner.

Fredag ble en hektisk dag, begynte ekstra tidlig på jobben og ble lenger for å bli ferdig med alt jeg skulle. Det gikk i ett hele dagen, så jeg var rimelig utkjørt da jeg kom hjem. Jeg handlet, lagde middag, hadde en laang tlf.samtale med min mor.. så jeg var helt svett i øra etterpå. Så på Beat for Beat som jeg liker så godt, og etter det hadde jeg tenkt meg på KG. Men den som sovna på sofan.. det var meg.

Lørdag sto jeg opp tidlig og stekte jeg 4 kg medisterkaker. Sovna fra det på fredagen. Så nå er det i boks. Ellers var det huslige sysler, og så dro vi til Sverige. Var bedt i barnebursdag og det var koselig. Hyggelig å møte familen igjen, mannens familie. Jeg har så liten familie selv, og det tynnes i rekkene. Blir varm i hjertet mitt når jeg ser hvor godt mannens søsken samarbeider og løser problemer.. eller utfordringer. Hjelper hverandre. Når det er behov for det. Det var ikke det i går altså.

Nå er det søndag morgen. Jeg har sovet litt for lenge, side ryggen min. Kommer vel også av alt stresset på jobben denne uka. Søndagsmorgener er min favoritt. Står opp tidlig, hele huset sover. Er det mørkt ute tenner jeg stearinlys og ser på at natten blir til dag. Kan sitte her uten å bli avbrutt. En stille stund.

Har planer om å lage rundstykker til frokost.. kanskje. Er vel litt sent ute, men det er jo tanken som teller. :ler:

Dette har vært en fin helg så langt, Svane, Escada, Bettie, Seroxata og Spidergirl. Nå skal jeg ta meg en tur ut og se etter pusen. Han har vært ute i hele natt, ikke noe uvanlig det, men han pleier å ville inn når jeg står opp. Og her er det ingen pus. Han har "seng" med tak over på verandaen - men der er det ingen pus. Har vært ute og ropt på han flere ganger, nei jeg får ta meg en tur ut og se. Kanskje han kommer da. Med en mus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at pusen bare var litt forsinket i dag. De har det med å ikke passe klokka, disse dyrene. Regner med at han kom litt seinere på dagen.

Det er godt å ha en helg å ta seg inn på, etter en heltisk arbeidsuke. Og lange søndagsmorgener er jeg avgjort for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Pus kom spankulerende hjem midt på søndagen med halen til værs Svane. Tror han hadde vært på nashspiel - han var så fornøyd, kastet seg over matfatet - og sov resten av dagen. :ler:

Resten av søndagen ble brukt til å rydde på soverommet. Der blir alt stuet inn - det jeg ikke har plass til andre steder. Jeg kastet med hård hånd, og nå er rommet strøkent. Men det tok hele søndagen. Sovnet tidlig på sofaen..

Mandag fikk jeg middagsgjester rett etter jobb. Hadde en veldig koselig kveld med mye skravling og oppdatering om hva som hadde skjedd siden sist. Det ble temmelig sent, og jeg stupte i seng.

Tirsdag kom mamma rett etter jobben (mannen hentet henne) og datteren min hadde lagd pizza til middag. Nam nam.. Så da gikk den kvelden.

I kveld har jeg vært på party - noe nytt med fine pyntegjenstander/bruksgjenstander. Jeg skulle jo ikke ha så mye.. trodde jeg. Men det ble en god del mer enn jeg hadde planlagt. Bestilte endel julepresanger også. En koselig kveld. Nå sitter jeg her, sliten, skal hoppe i loppekassa straks. Blir nok ikke tid til noen dagbokrunde i kveld. I morgen må jeg jobbe overtid, så da spørs det om det blir tid til KG. jeg får abstinens!!

Fredag har jeg fått kontrolltime hos fysioterapeuten min, skal bli godt å få kommet i gang.

Takk for alle besøk og hilsener, skal ta en dagbokrunde snart!! Til helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt noen hyggelige dager leser jeg. Det er koselig å treffe venner og familie, men når alt kommer etter hverandre, forstår jeg at man blir sliten.

Håper ikke du må jobbe for lenge i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Det ble mye overtidsjobbing sist uke, fredagskvelden sovnet jeg på sofaen, og sov mye på lørdagen også.

Takk for hilsninger, Bettie, Escada og Seroxa.

Takk for gratulasjonen Tex. Ja ja det kommer seg.

Det er deilig å ha ferie, jeg begynte dagen med laserbehandling på beina mine. Jepp, lå på benken med vernebriller på. :ler:

Føler meg litt sliten, vet ikke om det kommer at det? Eller bare at jeg slapper av? Har masse planer for ferien, arbeidsplaner. Men nå er orken borte, har ikke lyst å stå på hue i garasjen.. Har fri hele uka, det er deilig å tenke på.

Swan er på bryllupsreise, hun har det nok fint kan jeg tenke meg.

Jo, jeg har tenkt å kastrere jegern i dag. Stakkars liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Nå er den store musejegern kastrert. Han ligger som et slakt på det varme badegolvet, jeg er inne og sjekker hvert 5.minutt at han puster. Jeg føler meg helt elendig, er det riktig det jeg har gjort? Synes så synd på han der han ligger. Gjort er gjort nå, han liker ikke å kjøre bil, så veien til dyrlegen var lang synes jeg. Og så han han øynene åpne. Synes det ser skummelt ut, selv om det skal være slik. Hadde tenkt oss bort på onsdag, men vi burde være hjemme men han et par dager.. onsdag også, sa kontordamen hos dyrlegen. Da må jeg bli hjemme da.

Jeg tåler ikke så mye sykdom, føler hjertet hopper i brystet på meg. Både gruer og gleder meg til han våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ¤Escada¤

Ikkje kjekt det der å se dyret sitt dårlig.... var med kastrering av en liten rakker en gang.. og d var ik så kjekt... Men heldigvis så kvikna han fort til igjen og begynte å hoppa rundt uten å se ut til å merka ka som var skjedd.. :sjenert: Litt slapp.. men ellers bare bra.. Er lille pusen din våkna og har d bra no el? håper det.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen har det nok ikke helt bra nå, men når han våkner skikkelig vil han nok se litt bedre ut. Tror det er bare bra for jegern å bli kastrert, for nå vil han holde seg nærmere hjemmet, og han vil ikke komme opp i så mange katteslagsmål og kattefrøkner og territorium. En hannkatt kan bli ganske ødelagt i et skikkelig slagsmål. Så han vil nok leve et godt og harmonisk katteliv.

Du får ta det litt med ro selv også, da, nå som du har ferie. Man MÅ ikke jobbe så veldig når man har fri, vet du.

Kos deg i kveld og god bedring til pusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Nå er pusen i form igjen. Har ikke fått gjort noe særlig i ferien min. Ikke det jeg hadde planlagt. Men det er godt å slappe av også. Har hatt behandlinger med laser. Synes ikke det hjelper noe enda, men håper det bedringen kommer snart. I morgen er det jobben igjen, jammen går en uke fort. Nei, nå er det snart sengetid.

Takk for hilsninger Bettie og Escada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...