Gå til innhold

Blått en dag..

Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Gjest Queenblue

Har sittet ute og lest i dag Bettie. En avslapningsdag er deilig.

Pusen er så søt Spidergirl.

Jeg har ingen erfaring med katter, kommer dette til å fortsette hele tiden? Er nå oppe i 3 mus i dag, og dagen er jo ikke slutt enda. Ellers har jegeren kommet med 2 hver dag. Med dette tempoet her blir det snart ikke flere mus igjen her.

Han fanger fluer, maur.. alt som rører på seg. Men når han kommer inn med levende mus som han leker med.. Det blir blodspor etter de, da synes jeg så synd på musene. Uff - hvor lenger kommer han til å drive med dette? Bare noe jeg bør venne meg til først som sist?

Vi skal kastrere han, men vi må vel vente litt til. Hvor gammel bør han være da? Noen som vet?

Tenk det har ikke streifet meg at han kunne komme inn med levende mus.

Første gang fikk jeg helt dilla... hadde besøk som lo av meg etterpå. Ja det ble litt av en oppstandelse.

Nå ligger den store musejegeren og lader batteriene til natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Queenblue

Synes det er ekkelt når han kommer inn med en levende mus. Det er ikke så lett å få tatt den fra han. Musa springer i en retning og han etter. Jeg står over og prøver å få skilt de, få reddet musa og få unna katten. Det er litt av et sirkus kan du tro. Ög så skal jeg si flink katt... jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslappende dager trenger man, queenbee

De pleier å ta med byttet sitt hjem, kattene. Men mine puser tar sjelden musene inn lenger, for jeg tok dem jeg fikk tak i og heiv dem ut. Type "flink pus - ut med deg". Det er nok derfor pusen la ekornet godt i skjul for meg i vinter/vår.

Hannkatten vi hadde steriliserte vi når han var 8 mnd. Det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heisann!! :smilbla:

Jasså så du har anskaffa pus?? ;) mor mi og de har og nett skaffa seg en liten svart krabat som herjer i gardinene og sliter ned klesvasken og lignande.. :overrasket: Men han har heldivis ikkje kmt dragandes med mus då... :icon_lol: Ikkje endå værftall......... :lol: Nei d kan væra slitsomt med kattar... værtfall når de er små.... tror ik eg orke å få meg igjen... de kan væra litt av noen rampar.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Aa.. Jeg elsker katter, gleder meg til vi kan ha en... Men akkurat nå har jeg to som mjauer bak meg, så det er nok katt for oss frem til vi har fast bo sted.

Muselik er ekkelt ja... men det er litt praktisk da, an slipper iallefall den plagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heeei snuppsi! åååh, så gøy med liten kattepus! Men var jo litt av en liten jeger!! Ingen av mine katter har egentlig orka anstrenge seg så veldig for å få tak i de små tullingene :ler:

håper du får en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Jo dette har vært litt av en uke sålangt.

Mandag lyste det mot meg fra avisa: Asfaltcowboyene er stadig på ferde her, har lurt ei dame på 20`. Et stykke unna meg, men ...

Mye å gjøre på jobben hver dag, og mye å gjøre hjemme. I går kveld møtte jeg veggen igjen.

Litt bedre i dag, skal snart prøve å jobbe litt her. Pusen ligger og ser på meg, snart sitter han vel i fingrene mine. :ler: Han er så søt, men jeg liker ikke å se han fange mus.

Var hos moren min både tirsdagskvelden og onsdagskvelden. Det tar på, hun sutrer mye. Jeg tentke faktisk til 4 på finsk Sumo... Yksi, kaksi....Ja jeg sutrer vel her jeg også...

Går det an å bytte nick når jeg er supermedlem?

Ute bøtter det ned, nitrist. Det gjør det ikke no bedre akkurat. Pusen vil ikke gå ut, det er så ekkelt med alt det regnet. Ja jeg holder med deg pus, vil ikke ut jeg heller. Har fått vondt i ryggen igjen også, får bestille en time i morgen. Det er så lang ventid hos legen min, nesten 2 mndr. Så enten har jeg daua eller så har jeg blitt bra.. og hittil har det gått bra. Det er håpløst, han har så lang ventetid. Og dette er jo ikke øyeblikkelig hjelp akkurat. Går det lenge nok, kan det nok bli det, men... den som lever får se.

Pusen har ingen "benner" enda, Svane. Skal kastrere han, mne må vente noen mndr til tror jeg. Han er 4 mndr bare. Jegeren. e

an skjønner ikke at han skal ha de ute, Bettie. Det er problemet. Musene altså.

Han er litt slitsom Escade, hadde jeg visst det jeg vet i dag.... men det er forseint nå.

Du kan få låne pusen min Sumo..Anytime.. :)

Stressdag på jobben i dag Svane, ble igjen endel til i morgen også. Så da blir det stressdag på fredag også.

Endret av queenbee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett når det blir så mye at du møter veggen. Vegger er harde. Håper det ikke varer så lenge.

Vondt i ryggen er ikke bra. Det var da svært så lang ventetid det var hos legen din. Du kan ikke lure deg innimellom noen, eller få en avbestilt time?

Ønsker deg en god dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heia.. går det med deg..?? :kose: Håper det gåt litt bedre då... :sjenert:

Ville no bare innom og ønske deg ei fin fin helg eg.. ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Nå har jeg vært lenge "borte". Tenk så varm jeg blir om hjertet når jeg ser alle hilsningene som venter på meg her. Det er opptur.

Du er søt du og Sumo!

Legen min er håpløs å få time hos Bettie. Det er nok derfor jeg nesten aldri er hos han. Sånn er det med fastleger - alt ble så mye bedre.

Men jeg har lurt systemet. Datteren min hadde en time, så jeg overtar den. Hun får en ny, for det haster ikke med henne. Gruer meg til besøket også.

Takk Escada, det går bedre nå.

Opp og ned som sur melk i en kattunge. :ler:

Takk for svaret Svane, det skal jeg gjøre. :) Liprinol, hvor er det billigst da? Jeg tar Omega 3. Høres ut som det er verdt et forsøk. Jeg må ha meg en pillecocktail hver kveld, ellers sover jeg ikke. Blir så inmari sliten av å ha vondt og ikke få sove.

Håper dere hadde en fin helg Sumo og Escada :)

Takk nå går det bedre Svane, seroxata og Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest #Spidergirl#

ja her var d litt ting eg ikkje hadde fått med meg gitt. Huff eg og er plaga med vond rygg særlig vinterstid. Det er nok fordi eg sitter ein god del. Det er gale og bale å ha da vondt. Du blir berre så enormt utenfor. D virker som du har det litt bedre. Men det blir godt å gå te legen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du klarte å lure systemet hos legen. Du kan ikke bytte fastlege, da? Jeg vet at det ikke er lett alle steder. Håper du kan få hjelp så du slipper å ha så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Sist uke var det mye å gjøre på jobb og hjemme- var sliten og kje.

Lørdag morgen sto jeg opp morgenfrisk og glad.

Jegern og jeg satt på trappa i solskinnet og betraktet fuglene som hoppet rundt og ertet han.

Han er så søt og rar. Jeg skulle vanne blomster i en kasse jeg har på veggen. Det går akkurat å åpne vinduet mye, og vanne ut. Han satt i vindusposten og fulgte ivrig med. Så skulle han snuse på vannstrålen! :ler: Stakk snuta inn i vannstrålen, og hoppet tilbake og hostet og nøys. Det var litt av et syn :ler:

Det må være et paradis for han her, like i skogkanten. Er ute og jakter. og kommer i fullt firsprang inn og gjør fra seg opp i kassa si. Han kunne jo tisse ute når han er der.. men neida. Det gjør vi inne. Vet ikke hvordan jeg skal lære han det? Noen forslag?

Etterpå gikk det slag i slag med huslige sysler til kvelden.

Søndag var det opp og bake kake - ble et år eldre. Mamma kom en tur og spiste kake + noen andre, ellers var jeg ikke i form så jeg slappet av mellom slagene.

Mandag var det fint vær, så etter jobben gikk jeg og en venninne en laang tur til kirkegården og stellte alle gravene. Det var en fin tur. Følte meg litt i bedre form- men har vært oppe 10 ganger i natt minst.

Idag har det vært kaotiske tilstander på jobben, så jeg er sliten. Ikke gjort så mye, sløva i sofaen, rydda litt, vært litt her :sjarmor: Ikke for sliten til det.

Nå tror jeg det er tid for senga, skal snart opp igjen.

Synd at du og har vondt i ryggen din Spidergirl. Håper den blir bedre. :klem:

Den så fin ut Svane, skal nok prøve den. Er den mye billigere i Sverige?

Skal kjøpe den neste gang jeg er der. Har planlagt en tur om ikke så alt for lenge. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Oi der var du Bettie. :) Ikke så lett å bytte lege, vet ikke hvem jeg skal bytte til. Får se det an litt til. Nå har jeg time til uka, så da blir det ikke så lenge å vente. Jeg venter i det lengste selv før jeg kontakter legen, og når jeg må vente så lenge - vel det er i grunn håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...