AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #81 Skrevet 7. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg må ha misforstått noe ift dette viruset. Jeg ser på VG nå at det totale antallet med smittede er 43, regner med det betyr internasjonalt. Hva er hysteriet for, om det er 43 smittede løpet av flere måneder? Kan det i det hele tatt kalles en pandemi? Anonymkode: 496ed...987 Har du levd under en stein den siste tiden eller?? Anonymkode: 6e6af...0db 11
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mars 2020 #82 Skrevet 7. mars 2020 6 timer siden, Jon Are skrev: Hvorfor uttaler du deg.så devalueremde mot.andre? Det er mange farer ved viruset. 1..Det kan ta livet av mange syke,.eldre og svake mennesker. 2. Det kan mutere til en langt farligere variant. (Har jo allerede en hard variant) 3. Man kjenner ikke til vius helt enda. Man vet for lite om det. 4. Sykehusene kan bli helt fulle , og det kan gå ut over andre som er behsndlingstrengende. 5. Økonomisk krise. Matvare mangel. 6. Folkehelse opplysningen gir ikke helt klare svar , og handler ikke nok iftalvorligheten av dette viruset. Eks. Ingen klare retningslinjer om karantene. Opp til kommunelegen å bestemme. 7. Man blir ikke immun mot dette og kan få en farligere variant på et senere tidspunkt. Slutt å bagatellisere noe som kam få uante konsekvenser for oss. Jeg bagatelliserer ikke noe. Jeg sier bare at det ikke er noen grunn til hysteri. Som med influensa så «dreper» hovedsaklig Corona eldre, svake og de med underliggende sykdommer. De fleste får milde symptomer uten fare for liv og helse. Influensa dreper flere hundre årlig. Her i Norge. Men det glemmer folk fordi det er en sykdom vi kjenner til. Når noe er nytt, som Corona, så skjer hysteriet som med svineinfluensaen, kugalskapen osv. Det er utsolgt for antibac og boksematen rives ut av hyllene. Som ved mistanke om at det skulle bli brødkrise og det var utsolgt i hele Norge og etter 3 dager var det over og folk satt med fryseren full i brød. Hysteri.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #83 Skrevet 7. mars 2020 sykmelding tipper jeg, for da er det noe sansynlig at også du er smittet Anonymkode: 600b3...807
Gjest Jon Are Skrevet 8. mars 2020 #84 Skrevet 8. mars 2020 8 timer siden, WhisperingWind skrev: Jeg bagatelliserer ikke noe. Jeg sier bare at det ikke er noen grunn til hysteri. Som med influensa så «dreper» hovedsaklig Corona eldre, svake og de med underliggende sykdommer. De fleste får milde symptomer uten fare for liv og helse. Influensa dreper flere hundre årlig. Her i Norge. Men det glemmer folk fordi det er en sykdom vi kjenner til. Når noe er nytt, som Corona, så skjer hysteriet som med svineinfluensaen, kugalskapen osv. Det er utsolgt for antibac og boksematen rives ut av hyllene. Som ved mistanke om at det skulle bli brødkrise og det var utsolgt i hele Norge og etter 3 dager var det over og folk satt med fryseren full i brød. Hysteri. Du har ikke forstått alvoret i dette. .som svar se punkt 2. Det kan bli farlig for alle av oss. Å hamstre er ikke en dum ting. Det kan hende du må i karantene kvikt . Å handle antibac og ekstra mat , er ikke hysteri. Det er smart .
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. mars 2020 #85 Skrevet 8. mars 2020 (endret) 1 time siden, Jon Are skrev: Du har ikke forstått alvoret i dette. .som svar se punkt 2. Det kan bli farlig for alle av oss. Å hamstre er ikke en dum ting. Det kan hende du må i karantene kvikt . Å handle antibac og ekstra mat , er ikke hysteri. Det er smart . Som sagt. Av alle smittede som har dødd på verdensbasis har det hovedsaklig vært eldre og de med underliggende sykdom som har dødd. Akkurat som med vanlig influensa. Barna som har fått påvist Corona er symptomfri og alle de voksne som har fått det her i landet har fått mild grad. Altså litt vonde lunger uten noe særlig mer symptomer. Å handle antibac og boksemat er ikke dumt. Å hamstre, spesielt anticac så det blir mangelvare, er faktisk idiotisk. Det fører til at mange som hadde trengt det ikke får det og dermed øker faren for smitte. Og selv om deg kan mutere så er ikke vits i å få panikk. Det er faktisk ikke en dritt vi får gjort med det. Om det er så smittsomt som det er og det mutererer til å drepe alle så kan vi ikke gjøre så mye annet enn å håpe på en vaksine. Ikke at det er det første jeg vil gjøre som en prøvekanin når man ser på svineinfluensa vaksinen som ødela mange liv i etterkant. Er man smart så tar man selvsagt forhåndsregler, men man kan ikke slutte å leve og stoppe opp samfunnet så lenge det per idag er påvist at Corona ikke er dødelig eller spesielt farlig for normale, friske mennesker. Pasient 0 i Danmark er helt frisk igjen. Endret 8. mars 2020 av WhisperingWind
Gjest Jon Are Skrevet 8. mars 2020 #86 Skrevet 8. mars 2020 4 timer siden, WhisperingWind skrev: Som sagt. Av alle smittede som har dødd på verdensbasis har det hovedsaklig vært eldre og de med underliggende sykdom som har dødd. Akkurat som med vanlig influensa. Barna som har fått påvist Corona er symptomfri og alle de voksne som har fått det her i landet har fått mild grad. Altså litt vonde lunger uten noe særlig mer symptomer. Å handle antibac og boksemat er ikke dumt. Å hamstre, spesielt anticac så det blir mangelvare, er faktisk idiotisk. Det fører til at mange som hadde trengt det ikke får det og dermed øker faren for smitte. Og selv om deg kan mutere så er ikke vits i å få panikk. Det er faktisk ikke en dritt vi får gjort med det. Om det er så smittsomt som det er og det mutererer til å drepe alle så kan vi ikke gjøre så mye annet enn å håpe på en vaksine. Ikke at det er det første jeg vil gjøre som en prøvekanin når man ser på svineinfluensa vaksinen som ødela mange liv i etterkant. Er man smart så tar man selvsagt forhåndsregler, men man kan ikke slutte å leve og stoppe opp samfunnet så lenge det per idag er påvist at Corona ikke er dødelig eller spesielt farlig for normale, friske mennesker. Pasient 0 i Danmark er helt frisk igjen. Nok en gang. Dette vitner bare om manglende forståelse. Det er en grunn til at kina og Italia handler som de gjør. Det er ikke en dritt vi får gjort med det , sier du. Jo, det er det. Det er å ta i bruk drastiske tiltak som stopp av all reising til områder meg sterk utbrudd. Og selvfølgelig innreise forbud Karantene tett fra flyet. Hold deg hjemme uten kontakt med andre dersom du merker symptomer og kan være i risikogruppa. Derav hamstring av nødvendige matvarer. Antibac bør brukes kontinuerlig i denne perioden. Det burde vært tatt høyde for dette før lenge siden og bestilt opp nok antibac til absolutt alle. Dette som du kaller hysteri er en normal reaksjon på en epedimi som mest sannsynlig blir verdensomspennende. Og hvilke konsekvenser får det for alle oss.. du kan jo tenke deg et gitt scenario . Du tar med barnet ditt til akutt avd øye ullevoll. Hen trenger behandling øyeblikkelig. Det er stengt pga corona smitte. Det er rett og slett uvitenhet som går igjen i hele innlegget ditt og som faktisk kan være med å spre viruset fordi en ikke tar det alvorlig Ta forholdsregler. Bruk antibac gjennom hele butikkbesøket ditt. Ikke håndhilse, ikke dra på jobb med symptomer, holde seg borte fra folkemengde. Selv bruker jeg hansker på butikk, holdet meg hjemme så godt jeg kan . Drar ikke på besøk, tar ikke buss eller trikk, holdet meg på god avstand fra andre.( Så godt det lar seg gjøre)
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. mars 2020 #87 Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, Jon Are skrev: Nok en gang. Dette vitner bare om manglende forståelse. Det er en grunn til at kina og Italia handler som de gjør. Det er ikke en dritt vi får gjort med det , sier du. Jo, det er det. Det er å ta i bruk drastiske tiltak som stopp av all reising til områder meg sterk utbrudd. Og selvfølgelig innreise forbud Karantene tett fra flyet. Hold deg hjemme uten kontakt med andre dersom du merker symptomer og kan være i risikogruppa. Derav hamstring av nødvendige matvarer. Antibac bør brukes kontinuerlig i denne perioden. Det burde vært tatt høyde for dette før lenge siden og bestilt opp nok antibac til absolutt alle. Dette som du kaller hysteri er en normal reaksjon på en epedimi som mest sannsynlig blir verdensomspennende. Og hvilke konsekvenser får det for alle oss.. du kan jo tenke deg et gitt scenario . Du tar med barnet ditt til akutt avd øye ullevoll. Hen trenger behandling øyeblikkelig. Det er stengt pga corona smitte. Det er rett og slett uvitenhet som går igjen i hele innlegget ditt og som faktisk kan være med å spre viruset fordi en ikke tar det alvorlig Ta forholdsregler. Bruk antibac gjennom hele butikkbesøket ditt. Ikke håndhilse, ikke dra på jobb med symptomer, holde seg borte fra folkemengde. Selv bruker jeg hansker på butikk, holdet meg hjemme så godt jeg kan . Drar ikke på besøk, tar ikke buss eller trikk, holdet meg på god avstand fra andre.( Så godt det lar seg gjøre) Corona er her allerde. Så om det muterer nå så er vi fucked. Og slutt å tolke innleggene mine som at jeg ikke mener en skal ta forhåndsregler. Det kommer frem at en selvsagt skal det. Men hysteri er bare dumt.
Gjest Jon Are Skrevet 8. mars 2020 #88 Skrevet 8. mars 2020 32 minutter siden, WhisperingWind skrev: Corona er her allerde. Så om det muterer nå så er vi fucked. Og slutt å tolke innleggene mine som at jeg ikke mener en skal ta forhåndsregler. Det kommer frem at en selvsagt skal det. Men hysteri er bare dumt. Jeg kan ikke vite hva du tenker . Jeg forholder meg kun til hva du skriver og da er det følgene - ikke farligere enn en vanlig influensa. Ikke et ord om mutasjon og at viruset er ukjent. .-farlig kun for eldre og de i risikogruppa ( dette kan fort snu) og vi har en relativt ung lege som døde av dette. - hamstring av mat og antibac er hysteri og dumt. Hvorfor tror du Kina og Italia handler som de gjør...Jo fordi vi ikke vet enda j or farlig det er og forsøker kan få uante konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #89 Skrevet 8. mars 2020 Tenker aldri på dette. Min mor foreslo at jeg i min jobb nå heller kan hilse på kundene mine med å flytte en fot frem i stedet for å håndhilse😂. Tror jeg heller går for ikke å håndhilse bare Anonymkode: ca504...869
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #90 Skrevet 8. mars 2020 4 timer siden, Jon Are skrev: Nok en gang. Dette vitner bare om manglende forståelse. Det er en grunn til at kina og Italia handler som de gjør. Det er ikke en dritt vi får gjort med det , sier du. Jo, det er det. Det er å ta i bruk drastiske tiltak som stopp av all reising til områder meg sterk utbrudd. Og selvfølgelig innreise forbud Karantene tett fra flyet. Hold deg hjemme uten kontakt med andre dersom du merker symptomer og kan være i risikogruppa. Derav hamstring av nødvendige matvarer. Antibac bør brukes kontinuerlig i denne perioden. Det burde vært tatt høyde for dette før lenge siden og bestilt opp nok antibac til absolutt alle. Dette som du kaller hysteri er en normal reaksjon på en epedimi som mest sannsynlig blir verdensomspennende. Og hvilke konsekvenser får det for alle oss.. du kan jo tenke deg et gitt scenario . Du tar med barnet ditt til akutt avd øye ullevoll. Hen trenger behandling øyeblikkelig. Det er stengt pga corona smitte. Det er rett og slett uvitenhet som går igjen i hele innlegget ditt og som faktisk kan være med å spre viruset fordi en ikke tar det alvorlig Ta forholdsregler. Bruk antibac gjennom hele butikkbesøket ditt. Ikke håndhilse, ikke dra på jobb med symptomer, holde seg borte fra folkemengde. Selv bruker jeg hansker på butikk, holdet meg hjemme så godt jeg kan . Drar ikke på besøk, tar ikke buss eller trikk, holdet meg på god avstand fra andre.( Så godt det lar seg gjøre) Jeg foreslår at du også leser deg litt opp på antibiotikaresistente bakterier, og hvorfor det er en potensielt mye større krise enn koronaviruset. Anonymkode: 018ec...ef6 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #91 Skrevet 8. mars 2020 10 timer siden, Jon Are skrev: Å hamstre er ikke en dum ting. Det kan hende du må i karantene kvikt . Å handle antibac og ekstra mat , er ikke hysteri. Det er smart Er det virkelig nødvendig å hamstre Antibac? Enkelte har jo hamstret så mye at det er tomt nesten over alt. Hjelper lite når én person kan bade seg i Antibac, mens 20 andre må klare seg uten. Anonymkode: 9cb2d...c64 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #92 Skrevet 8. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at du også leser deg litt opp på antibiotikaresistente bakterier, og hvorfor det er en potensielt mye større krise enn koronaviruset. Anonymkode: 018ec...ef6 Folk flest bryr seg åpenbart foreløpig svært lite om f.eks MRSA, all den tid de gladelig og ukritisk reiser til øst-Europa og Tyrkia for billigere rumpeløft og tannbehandling. Anonymkode: 9cb2d...c64 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #93 Skrevet 8. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: sykmelding tipper jeg, for da er det noe sansynlig at også du er smittet Anonymkode: 600b3...807 Sykemelding? Fordi barnehagen stenger? Er ikke gitt at jeg blir smittet, nei. Jeg lurer på hva som skjer om barnehagen stenger og vi ikke er syke. Anonymkode: 48fd0...66d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #94 Skrevet 8. mars 2020 6 hours ago, WhisperingWind said: Corona er her allerde. Så om det muterer nå så er vi fucked. Og slutt å tolke innleggene mine som at jeg ikke mener en skal ta forhåndsregler. Det kommer frem at en selvsagt skal det. Men hysteri er bare dumt. Forhåndsregler?🤷♀️ Anonymkode: d7ac7...2c5 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #95 Skrevet 8. mars 2020 Det kunne vært gjort mer. Og alle kunne vært flinkere med forhåndsregler. Leste lenger opp her hun med hansker på butikken. Hvorfor? Hjelper lite om en ikke også spriter av alle varenr pluss posene når en kommer hjem? Noe som ikke lar seg gjøre da ikke alle får tak i antibac. Sprit kan også kapsle inn ett virus, beste er såpe og vann. Anonymkode: 1a8ac...8a9
Gjest Jon Are Skrevet 8. mars 2020 #96 Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at du også leser deg litt opp på antibiotikaresistente bakterier, og hvorfor det er en potensielt mye større krise enn koronaviruset. Anonymkode: 018ec...ef6 Fullstendig klar over der. Lest mye om det, men det er en helt annen diskusjon. Hold deg til saken. Her var der corona virus vi diskuterte.
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. mars 2020 #97 Skrevet 9. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Forhåndsregler?🤷♀️ Anonymkode: d7ac7...2c5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #98 Skrevet 29. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forbanna hysterikere, hele gjengen! Anonymkode: 02559...f30 Krisen er håndteringen og ikke viruset i seg selv 🙂 Anonymkode: c2c4b...582 1
Fremhevede innlegg