Gå til innhold

Coronavirus og Barnehage/Skole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sender ungen min i barnehagen og drar på jobb (butikk). De er nøye med håndhygiene i barnehagen og samme med meg selv på jobb. Vi kan ikke la samfunnet stoppe opp fullstendig. Hadde alle holdt seg hjemme, hva skulle vi ha gjort da ? Hvem skal kjøre lastebilene, levere posten, fylle varer i hyllene på butikken, sitte i resepsjonen på legekontoret, behandle faktiske syke mennesker ? Ta imot telefoner på nødsentralen for alle hysteriske mennesker? Nå får folk skjerpe seg. 

Vi alle er viktige for at vi skal ha et fungerende samfunn. Å isolere oss uten grunn er det ingen vits i. Myndighetene gir oss beskjed om det er ille og beredskap må iverksettes. 

Anonymkode: 40164...e4e

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde barn i barnehage når Svineinfluensaen gikk for mange år siden, det var så fokus på hygiene så barna var jo så friske som de aldri hadde vært de månedene de hadde smitteregime inne, ingen fikk i influensaen heller før vaksinen kom,  Barnehagene vil sette i gang tiltak så fort de får råd om å gjøre det, gjetter på at de allerede er veldig oppmerksomme på hygiene allerede.

Anonymkode: f140d...00b

Jeg jobber i barnehage og om ett barn skulle vært smittet er det umulig at det ikke sprer det videre uansett hvilke tiltak man gjør. De spiser på ting, klarer ikke vaske hender skikkelig og hoster uten å holde seg for munnen med mindre man sier "hold deg for munnen". Barn forstår ikke hygiene og dette er ikke noe de lærer på 2 uker

Anonymkode: 0d6e4...f6e

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og om ett barn skulle vært smittet er det umulig at det ikke sprer det videre uansett hvilke tiltak man gjør. De spiser på ting, klarer ikke vaske hender skikkelig og hoster uten å holde seg for munnen med mindre man sier "hold deg for munnen". Barn forstår ikke hygiene og dette er ikke noe de lærer på 2 uker

Vi snakker spriting av bordene før og etter måltider og bordaktiviteter, vasking av dørhåndtak daglig, være mest mulig ute -ja det var masse. Men man kan aldri være 100%sikker uansett om man holder barna hjemme heller. Men det gikk ingen sykdommer i barnehagen den vinteren, verken forkjølelser eller omgangssyke så det har noe for seg.

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker spriting av bordene før og etter måltider og bordaktiviteter, vasking av dørhåndtak daglig, være mest mulig ute -ja det var masse. Men man kan aldri være 100%sikker uansett om man holder barna hjemme heller. Men det gikk ingen sykdommer i barnehagen den vinteren, verken forkjølelser eller omgangssyke så det har noe for seg.

Spriting av border osv vil ikke hjelpe når barna hoster viruspartikler ut i luften og de andre puster det inn. Vi kan ikke be barna holde 1 meter avstand, og heller ikke de voksne. Det smitter gjennom luft dersom noen hoster eller nyser. Jeg antar coronavirus smitter fortere mtp sykehuset hvor en var syk og 30 stk har symptomer nå, og dette er gitt til at voksne og spesielt sykepleiere har god hygiene på jobb. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barn er spesielt utsatt for begge influensavirusene som herjer i år, og vaksinen er IKKE forventet å fungere optimialt. 

Vær realistisk nå: årets influensa er mamge ganger farligere for ungen din enn coronaviruset, uansett om dere er vaksinert. 

Anonymkode: 81bdd...46c

Kilde takk. For alt annet tilsier det motsatte.

Anonymkode: b0e67...b76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde takk. For alt annet tilsier det motsatte.

https://www.aftenposten.no/norge/i/EW29EP/influensatoppen-er-ventet-i-februar-i-aar-kan-de-minste-bli-mer-utsatt-enn-vanlig

Ikke optimal vaksine... Unge utsatt. 

https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa

Allerede to ungdom døde av influensa, og 100 elever hjemme med influensa

https://forskning.no/virus/i-kina-er-23-prosent-av-de-syke-dode-av-koronaviruset/1645663

Ingen under 10 registrert som døde i landet med flest smittet. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei 

jeg og dama er super redde at sønnen vår blir smittet av viruset i barnehage, spør meg ikke hvordan men alt er mulig vet jeg. 

hva ville dere gjort? 

er det noen som føler detsamme? 

hvordan ville det fungert hvis man ønsker å bli hjemme med barna pga dette ? 

har barnehage rett til at kreve betaling hvis man velger at barnet blir hjemme under en mnds periode? 

Ps. vi bor i OSLO

Anonymkode: 6702d...8d7

Kjære dere.. Alt dette oppstyret forstår jeg gjør dere nervøse. Har barnet en underliggende sykdom? Nedsatt immunforsvar? 

Jeg har nemlig et barn som er kronisk syk, nedsatt immunforsvar og astma. Jeg kjenner jeg er bekymret for at hun kan få viruset, men jeg kan jo ikke gå helt av skaftet. 

Anonymkode: 845cc...4f4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk bare kulan helt ned. Hvor lenge skal man isolere seg selv og barna i frykt for dette viruset, 1 uke, 2 uker, ett år?? Helt til neste virus kommer. Det viktigste en kan gjøre er å unngå å reise. Ellers lev normalt, sov, tren, spis og drikk godt. Da er immunforsvaret på sitt beste. Husk stress nedsetter immunforsvaret. 

Anonymkode: 7926b...26c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

noen som vet om man kan miste barnehageplassen hvis man ringer og sier at ungen tar fri noen uker pga virusfrykt?

syptomene for coronaviruset skremmer vettet av meg som foreldre!

Anonymkode: 9e1b5...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

noen som vet om man kan miste barnehageplassen hvis man ringer og sier at ungen tar fri noen uker pga virusfrykt?

Men hvorfor det? Barnehagebarn vil jo knapt kjenne noen symptomer? Corona har vist seg å være veldig harmløst for barn. 

Som foreldre ville det i mye større grad bekymret meg at RS virus stadig har nye utbrudd i Norge. Dette sender jo stadig barn på sykehus med alvorlig bronkitt. 

Anonymkode: 61112...990

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du fortsetter å betale for bhg-plassen så tror jeg ikke du mister den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor det? Barnehagebarn vil jo knapt kjenne noen symptomer? Corona har vist seg å være veldig harmløst for barn. 

Som foreldre ville det i mye større grad bekymret meg at RS virus stadig har nye utbrudd i Norge. Dette sender jo stadig barn på sykehus med alvorlig bronkitt. 

Anonymkode: 61112...990

Jeg har ikke noe kjennskap utover det jeg leser.. den gradevise utviklingen fra en harmløs hoste og rennende nese til å endre seg til å bli blodig hoste og nyresvikt.. er redd jeg risikerer ungen min for dette, og vil aldri tilgi meg selv igjen. Man ser jo at helsenorge ikke har kontroll på epidemien nå som flere er smittet på 2 døgn etter at viruset meldte sin ankomst!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

So far, the new coronavirus, dubbed COVID-19, has led to more than 75,000 illnesses and 2,000 deaths, primarily in mainland China. But that's nothing compared with the flu, also called influenza. In the U.S. alone, the flu has already caused an estimated 26 million illnesses, 250,000 hospitalizations and 14,000 deaths this season, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC)

Anonymkode: f41ce...a45

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har en datter på 1,5 år. Jeg jobber 50% turnus natt og tar en master vsa. Vi har dratt på hytta og blir her hele uken. Jeg får gjort masse skole og vi blir ikke smittet. Mannen er hjemme på jobb. 

Anonymkode: c4933...eeb

• Liker 1
Skrevet

Hva feiler det folk? Tar jo helt av dette coronaviruset, er jo absolutt ikke farlig for barn eller folk flest. Slapp av og lev som normalt!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

Hva feiler det folk? Tar jo helt av dette coronaviruset, er jo absolutt ikke farlig for barn eller folk flest. Slapp av og lev som normalt!

Ikke så lett å slappe av når man feks jobber på Oslo universitetssykehus (landets ledende sykehus) og når man vet hvordan tingenes tilstand er mtp smittevernsutstyr og kapasitet. Det er beregnet at ca 1500-2000 nordmenn (på landsbasis) kommer til å være i behov for intensivbehandling ila denne pandemien. Men vi har ikke nok personell, utstyr eller plass. Dersom det blir som de spår blir behandling så og si kun triage. 

Bedre å være for forsiktig og iverksette individuelle tiltak, enn å sitte igjen syk og etterpåklok og angre på at man ikke tok mer aggressive grep

• Liker 4
Skrevet

6 minutter siden, Loff77 skrev:

Det er naivt å tro at det ikke er dødelig for barn også..

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å slappe av når man feks jobber på Oslo universitetssykehus (landets ledende sykehus) og når man vet hvordan tingenes tilstand er mtp smittevernsutstyr og kapasitet. Det er beregnet at ca 1500-2000 nordmenn (på landsbasis) kommer til å være i behov for intensivbehandling ila denne pandemien. Men vi har ikke nok personell, utstyr eller plass. Dersom det blir som de spår blir behandling så og si kun triage. 

Bedre å være for forsiktig og iverksette individuelle tiltak, enn å sitte igjen syk og etterpåklok og angre på at man ikke tok mer aggressive grep

Men altså hvorfor tror du vi har lært oss å leve med influensa? Jo det er ikke mulig å stoppe, sånn er det med mange virus.

Nå er det vel ABSOLUTT ingen barn under 9 år som har blitt veldig syke heller, så barnehagebarn takler jo dette best av alle.

Så lev som før 

• Liker 7
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn er spesielt utsatt for begge influensavirusene som herjer i år, og vaksinen er IKKE forventet å fungere optimialt. 

Vær realistisk nå: årets influensa er mamge ganger farligere for ungen din enn coronaviruset, uansett om dere er vaksinert. 

Nettopp!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Ja som livet er for de aller fleste. Ingen garanti for noe som helst. Dette viruset gjør folk dårlige og smitter lett. Det som gjør viruset farlig er at det setter ut befolkningen og dermed produksjonsmidlene. Over flere uker for de individ som rammes. Så dette viruset er faktisk farligst for økonomien til landene som rammes hardt.Så klarer Ullevål sykehus å spre smitten... Det er så amatørmessig som det kan få blitt. Men det hadde vel kommet uansett, grensekontroll finnes jo ikke vilje til å gjennomføre idag. Så når de virkelige farlige viruset kommer, da vet vi at stater har lite å stille opp mot det.

det finnes elementer i samfunnet som vet at media spiller med folks følelsesliv, og misbruker dette i høyeste grad. Disse menneskene finnes overalt, og alle har ett felles mål: kaos og kontroll.

• Liker 1
  • Opprett ny...