AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #61 Skrevet 4. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan noen fortelle meg hvor en får kjøpt antibac når apotekene er tomme? Jeg er bekymret for min gamle far som kun har en lunge. Ene barnet mitt går på en spesial skole, hvor mange barn ikke ville tåle dette viruset, vi gjør vårt beste for å ikke få det å spre det videre. De stengte en øye avd, tenk om det hadde vært en intensivavdeling. Det frykter jeg. Anonymkode: 1a8ac...8a9 Dra litt utenfor Oslo. Masse antibac her. Eventuelt Biltema. Vi fikk store dunker der. Anonymkode: 018ec...ef6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #62 Skrevet 4. mars 2020 3 timer siden, WhisperingWind skrev: At en baby har fått Corona viruset er et svimlende lite tall. Som med vanlig influensa vil noen alltid være mer utsatt for sykdom. Har man underliggende sykdom eller utsatt immunforsvar så er det mange vanlige sykdommer som kan drepe. Samme gjelder Corona. Friske, normale voksne og barn dør sjeldent av vanlige sykdommer. Det står til og med at de ikke er bekymret for barnet, og at barnet pustet selv uten hjelp. Anonymkode: 018ec...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #63 Skrevet 4. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja dere må betale, barnehageplassen er for et år av gangen Anonymkode: 0aecf...a95 En må ikke ha plassen ett år. En kan si opp barnehageplassen, men er som regel en mnd oppsigelsestid. Anonymkode: 094ff...6ec
Matas Skrevet 4. mars 2020 #64 Skrevet 4. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #65 Skrevet 6. mars 2020 On 2/29/2020 at 7:00 PM, AnonymBruker said: hei jeg og dama er super redde at sønnen vår blir smittet av viruset i barnehage, spør meg ikke hvordan men alt er mulig vet jeg. hva ville dere gjort? er det noen som føler detsamme? hvordan ville det fungert hvis man ønsker å bli hjemme med barna pga dette ? har barnehage rett til at kreve betaling hvis man velger at barnet blir hjemme under en mnds periode? Ps. vi bor i OSLO Anonymkode: 6702d...8d7 Hm nei, Er en million andre virus å ta av uansett, ungene BLIR syke. Men for barna er dte mye skumlere ting enn korona der ute. RS f.eks. Og det går hvert år halve vinteren. Så koronafrykten er mtp barn helt overdrevet. For andre grupper høyst reell. Og alle må bidra for å begrense sprending av smitte m,tp de sårbare gruppene. men redd mtp barna mine er jeg absolutt ikke. Jeg har fortsatt mye mer angst for en skikkelig runde omgangssyke enn for om de får korona. Omgangssyken ganske sikkert mye verre for akkurat oss. Mye jeg er mer redd for enn korona. Men gjør allikevel smittervernstiltak selv. Men ikke barna. Deres liv er fortstatt det samme. Anonymkode: 2f32c...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #66 Skrevet 6. mars 2020 Håper smitten går fortere rundt så maset går over snart, de sier jo at det ikke er farlig for de fleste Anonymkode: 86166...a51
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #67 Skrevet 6. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Håper smitten går fortere rundt så maset går over snart, de sier jo at det ikke er farlig for de fleste Anonymkode: 86166...a51 Så du håper at alle blir syke på engang? Det går kanskje bra med deg, men kjenner du ingen over 60 eller noen som har helseproblemer? Anonymkode: d55a3...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #68 Skrevet 6. mars 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Håper smitten går fortere rundt så maset går over snart, de sier jo at det ikke er farlig for de fleste Anonymkode: 86166...a51 Ikke farlig for de fleste ...? Vennligst les dette her, så kan du danne deg en mening om hvordan det er å bli smittet med denne "lette forkjølelsen": 24 dager i helvete - slik er det egentlig å være koronasyk Anonymkode: a8119...899 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #69 Skrevet 6. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke farlig for de fleste ...? Vennligst les dette her, så kan du danne deg en mening om hvordan det er å bli smittet med denne "lette forkjølelsen": 24 dager i helvete - slik er det egentlig å være koronasyk Anonymkode: a8119...899 Jada bare spre enda mer frykt du! Anonymkode: 6eda2...e07 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #70 Skrevet 6. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jada bare spre enda mer frykt du! Anonymkode: 6eda2...e07 Det er stor forskjell på å spre frykt og å komme med fakta - legg merker til at det ikke er jeg som sier at sykdommen er et helvete, men den som selv har opplevd dette. Fortsatt er det mange mennesker som går rundt og tror at dette bare er hysteri og at "det er ikke så farlig, for selv om jeg i verste fall blir syk, er det bare en liten forkjølelse". Dessverre. Fakta er beskrevet i artikkelen; å være syk av dette viruset føles som et helvete; kroppen er ikke forberedt på dette. Her er en annen beskrivelse, denne gangen fra Norge: Koronasmittet NTNU-student: - Beina mine føltes som gelé Anonymkode: a8119...899 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #71 Skrevet 7. mars 2020 Hei! Jeg må ha misforstått noe ift dette viruset. Jeg ser på VG nå at det totale antallet med smittede er 43, regner med det betyr internasjonalt. Hva er hysteriet for, om det er 43 smittede løpet av flere måneder? Kan det i det hele tatt kalles en pandemi? Anonymkode: 496ed...987
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #72 Skrevet 7. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på å spre frykt og å komme med fakta - legg merker til at det ikke er jeg som sier at sykdommen er et helvete, men den som selv har opplevd dette. Fortsatt er det mange mennesker som går rundt og tror at dette bare er hysteri og at "det er ikke så farlig, for selv om jeg i verste fall blir syk, er det bare en liten forkjølelse". Dessverre. Fakta er beskrevet i artikkelen; å være syk av dette viruset føles som et helvete; kroppen er ikke forberedt på dette. Her er en annen beskrivelse, denne gangen fra Norge: Koronasmittet NTNU-student: - Beina mine føltes som gelé Anonymkode: a8119...899 Det høres ut som da jeg fikk influensa over natta som 15-åring og ny-konfirmert. Gikk til sengs uten symptomer og hadde en natt full av feberdrømmer, hvor jeg blandt annet spradet rundt i bunaden jeg på ekte hadde brukt dagen før, bare at den i drømmen veide flere tonn, og det føltes som hele kroppen skulle knekke sammen av vekta. Jeg våknet med smerter i hele kroppen og en hel masse feber, stappfull av influensa. Aldri før hadde jeg opplevd den tyngdefølelsen som syk, men fra den gang har jeg kjent igjen influensa VS forkjølelse på det viset. Det jeg skal frem til: artikkelen viser ikke til noen skumle eller uvanlige symptomer, å føle seg utmattet og sliten i beina er da helt normalt ved heftig feber. Anonymkode: 496ed...987 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #73 Skrevet 7. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg må ha misforstått noe ift dette viruset. Jeg ser på VG nå at det totale antallet med smittede er 43, regner med det betyr internasjonalt. Hva er hysteriet for, om det er 43 smittede løpet av flere måneder? Kan det i det hele tatt kalles en pandemi? Anonymkode: 496ed...987 Er 87 bare i norge. Totalt er det sikkert 5000 som er smittet. Anonymkode: 6eda2...e07
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #74 Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg må ha misforstått noe ift dette viruset. Jeg ser på VG nå at det totale antallet med smittede er 43, regner med det betyr internasjonalt. Hva er hysteriet for, om det er 43 smittede løpet av flere måneder? Kan det i det hele tatt kalles en pandemi? Anonymkode: 496ed...987 Ifølge denne siden er det akkurat nå over 100.000 som har blitt smittet, og 3494 døde; hvem vet hvor mange det blir nåe dette er over - i Norge er det 127 registrerte smittede, men smittevernoverlegen i Oslo regner med at dette tallet er ti eller hundre ganger høyere. Altså godt over 1000 eller 10.000 smittede i Norge nå, bare litt over en uke etter at det startet. Og barn får fortsatt gå i barnehagen eller på skolen. Anonymkode: a8119...899 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #75 Skrevet 7. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ifølge denne siden er det akkurat nå over 100.000 som har blitt smittet, og 3494 døde; hvem vet hvor mange det blir nåe dette er over - i Norge er det 127 registrerte smittede, men smittevernoverlegen i Oslo regner med at dette tallet er ti eller hundre ganger høyere. Altså godt over 1000 eller 10.000 smittede i Norge nå, bare litt over en uke etter at det startet. Og barn får fortsatt gå i barnehagen eller på skolen. Anonymkode: a8119...899 Beklager - glemte lenke til https://www.worldometers.info/coronavirus - her finner man oppdaterte tall fra virusutbruddet. En annen side med tallmateriale er https://covid19info.live Anonymkode: a8119...899
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #76 Skrevet 7. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som da jeg fikk influensa over natta som 15-åring og ny-konfirmert. Gikk til sengs uten symptomer og hadde en natt full av feberdrømmer, hvor jeg blandt annet spradet rundt i bunaden jeg på ekte hadde brukt dagen før, bare at den i drømmen veide flere tonn, og det føltes som hele kroppen skulle knekke sammen av vekta. Jeg våknet med smerter i hele kroppen og en hel masse feber, stappfull av influensa. Aldri før hadde jeg opplevd den tyngdefølelsen som syk, men fra den gang har jeg kjent igjen influensa VS forkjølelse på det viset. Det jeg skal frem til: artikkelen viser ikke til noen skumle eller uvanlige symptomer, å føle seg utmattet og sliten i beina er da helt normalt ved heftig feber. Anonymkode: 496ed...987 Jo, men husk at du var 15 da du fikk denne influenaen - en alder da immunforsvaret burde være på topp, og NTNU-studenten beskrives å være i begynnelsen av 20-årene. Den britiske 25-åringen som er lærer i Wuhan beskriver altså dette som et helvete. Så kan man forestille seg hvordan en 30- , 40- eller 50-årig kropp vil reagere på dette. Ikke rart at antall komplikasjoner øker med alderen og gjelder også mennesker med svakere helse uansett alder; influensaen du beskriver, ville vært et mareritt for en som allerede sliter med sykdom; dette er virkelig alvorlig. Anonymkode: a8119...899
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #77 Skrevet 7. mars 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg må ha misforstått noe ift dette viruset. Jeg ser på VG nå at det totale antallet med smittede er 43, regner med det betyr internasjonalt. Hva er hysteriet for, om det er 43 smittede løpet av flere måneder? Kan det i det hele tatt kalles en pandemi? Anonymkode: 496ed...987 43 i Norge på en dag da eller ? Anonymkode: d7ac7...2c5
Gjest Jon Are Skrevet 7. mars 2020 #78 Skrevet 7. mars 2020 På 29.2.2020 den 23.34, WhisperingWind skrev: Nå må folk roe seg ned. Hysteri hver gang noe nytt dukker opp. Når kugalskapen herjet var det plutselig kuglaskap i sminken. Svineinfluensaen så var dommedagen nær. Corona viruset er ikke annerledes. De fleste får ikke noe verre enn influensa. Ja, detkan drepe som alt annet om en allerede er svak. Som de eldre eller de med sykdommer som gjør dem mer utsatt. Det er ikke noen tilfeller av barn som har dødd av Corona. Det er hovedsaklig eldre mennesker som tåler mindre. Hvorfor uttaler du deg.så devalueremde mot.andre? Det er mange farer ved viruset. 1..Det kan ta livet av mange syke,.eldre og svake mennesker. 2. Det kan mutere til en langt farligere variant. (Har jo allerede en hard variant) 3. Man kjenner ikke til vius helt enda. Man vet for lite om det. 4. Sykehusene kan bli helt fulle , og det kan gå ut over andre som er behsndlingstrengende. 5. Økonomisk krise. Matvare mangel. 6. Folkehelse opplysningen gir ikke helt klare svar , og handler ikke nok iftalvorligheten av dette viruset. Eks. Ingen klare retningslinjer om karantene. Opp til kommunelegen å bestemme. 7. Man blir ikke immun mot dette og kan få en farligere variant på et senere tidspunkt. Slutt å bagatellisere noe som kam få uante konsekvenser for oss.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #79 Skrevet 7. mars 2020 On 2/29/2020 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Er deres sønn spesielt utsatt (alvorlig astma) eller går på immundempende medisin? Fulgt barnevaksinasjonsprogrammet? Om han er frisk og vaksinert, ville jeg ikke bekymet meg. Små barn tåler Covid 19 godt ser det ut som. Man slipper ikke å betale i barnehagen nei. Anonymkode: 600b3...807
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #80 Skrevet 7. mars 2020 Hva skjer om barnehagen blir stengt på grunn av viruset? Vi er på foreldre i jobb, hvilke rettigheter har vi i slike situasjoner? Kan arbeidsgiver nekte permisjon? 🤷🏼♀️ Jeg er ikke bekymret for en femøring, men er nysgjerrig. Anonymkode: 48fd0...66d
Fremhevede innlegg