AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #41 Skrevet 1. mars 2020 11 minutter siden, Loff77 skrev: Hva feiler det folk? Tar jo helt av dette coronaviruset, er jo absolutt ikke farlig for barn eller folk flest. Slapp av og lev som normalt! Det er feil å si at det absolutt ikke er farlig for barn. Det har man ingen belegg for å si. For det første er det for kort tid for å si noe om langtidsvirkning av å ha blitt smittet. Dette gjelder barn og voksne. Man vet heller ikke om man danner immunitet mot viruset, men man antar det basert på tidligere virusinfeksjoner. Man antar at barn ikke er særlig smittebærere fordi det pr nå (basert på underrapporterte tall fra østen og full åpenhet fra Italia) ser slik ut. Og man antar at barn ikke blir spesielt syke. Det kan(!) ha sammenheng med feks pneumovax som er i barnevaksinasjonsprogrammet for mange barn eller andre ukjente mekanismer eller at det bare er tilfeldigheter. Det er for kort tid til å si noe med absolutt sikkerhet Anonymkode: c4933...eeb 4
Loff77 Skrevet 1. mars 2020 #42 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil å si at det absolutt ikke er farlig for barn. Det har man ingen belegg for å si. For det første er det for kort tid for å si noe om langtidsvirkning av å ha blitt smittet. Dette gjelder barn og voksne. Man vet heller ikke om man danner immunitet mot viruset, men man antar det basert på tidligere virusinfeksjoner. Man antar at barn ikke er særlig smittebærere fordi det pr nå (basert på underrapporterte tall fra østen og full åpenhet fra Italia) ser slik ut. Og man antar at barn ikke blir spesielt syke. Det kan(!) ha sammenheng med feks pneumovax som er i barnevaksinasjonsprogrammet for mange barn eller andre ukjente mekanismer eller at det bare er tilfeldigheter. Det er for kort tid til å si noe med absolutt sikkerhet Anonymkode: c4933...eeb Man antar? Hvis ikke ett eneste barn under 9 har blitt lagt inn så antar man vel ikke? 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #43 Skrevet 1. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil å si at det absolutt ikke er farlig for barn. Det har man ingen belegg for å si. For det første er det for kort tid for å si noe om langtidsvirkning av å ha blitt smittet. Dette gjelder barn og voksne. Man vet heller ikke om man danner immunitet mot viruset, men man antar det basert på tidligere virusinfeksjoner. Man antar at barn ikke er særlig smittebærere fordi det pr nå (basert på underrapporterte tall fra østen og full åpenhet fra Italia) ser slik ut. Og man antar at barn ikke blir spesielt syke. Det kan(!) ha sammenheng med feks pneumovax som er i barnevaksinasjonsprogrammet for mange barn eller andre ukjente mekanismer eller at det bare er tilfeldigheter. Det er for kort tid til å si noe med absolutt sikkerhet Anonymkode: c4933...eeb Sars (2003) var også et Coronavirus. Ingen dødsfall for barn. Ingen langtidseffekter hos noen. Så empiri finnes. Om du er redd for barn og langtiseffekter ville jeg heller vært redd for årets ordinære influensavirus. Det har mutert. Ungdom dør plutselig. Og vaksinen mange har tatt har ingen effekt. Eller RS, som stadig raser i barnehagene, og tar flere liv blant barn enn noen annen sykdom. Nei, forresten, vent. VG skriver ikke om dette. Så da er det nok ikke like farlig som corona. Anonymkode: 61112...990 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #44 Skrevet 1. mars 2020 Ifølge forskning i Sverige så virker det som om barn ikke er smittebærere av corona og det er veldig betryggende kjenner jeg. Barn i bhg og skole er så tett på hverandre og ikke alle er like gode på håndhygiene/nysing. Anonymkode: fa303...2af 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #45 Skrevet 1. mars 2020 Kilde ang barn som ikke sprer https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e5b77a74339d80011aedf9a bla ned til kl 9.51 Anonymkode: fa303...2af 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #46 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kilde ang barn som ikke sprer https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e5b77a74339d80011aedf9a bla ned til kl 9.51 Anonymkode: fa303...2af ja, og grunnen for at de ikke smitter, er fordi..? Anonymkode: 9e1b5...a13
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #47 Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor det? Barnehagebarn vil jo knapt kjenne noen symptomer? Corona har vist seg å være veldig harmløst for barn. Det som blir interessant er jo dersom mange barn ikke viser symptomer og blir syke, men er små vandrende smittebomber for PERSONALET I BARNEHAGEN. Hva da? Nå alt av personalet ligger hjemme med corona og barnehagen må stenge fordi det er ingen igjen til å være med alle barna? Anonymkode: 57ac1...f68 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #48 Skrevet 1. mars 2020 11 timer siden, Loff77 skrev: Nei veldig mange er ikke døde av viruset! 1 dødsraten er mest sannsynlig veldig mye lavere, da mange ikke får stilt diagnosen pga veldig lite symptomer 2 helsen blant eldre i Kina er veeeeldig mye dårligere enn i Norge 3 Kinesere røyker veldig mye mer enn Nordmenn og er derfor mer utsatt 4 de fleste som har fått alvorlig sykdom er 80år + og har andre underliggende sykdommer dette! Kinesere har dårlig lungehelse generelt pga den ekstreme luftforurensingen. Mange har nok hatt coronaviruset men aldri gått til lege da det har gått bra. Blir som da jeg og halve familien lå knallsyke med svineinfluensa. Ingen av oss gikk til lege men det var helt klart svineinfluensa. Aa Anonymkode: f8c24...83b 1
Matas Skrevet 2. mars 2020 #49 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og samtlige svar til dette. Trådtittelen er også endret fra Coronavirus og Barnehage til Coronavirus og Barnehage/Skole, slik at vi kun har én tråd som omhandler coronaviruset på Barn & Familie. - Matas, mod. Endret 2. mars 2020 av Matas 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #50 Skrevet 4. mars 2020 On 3/1/2020 at 1:04 PM, Loff77 said: Man antar? Hvis ikke ett eneste barn under 9 har blitt lagt inn så antar man vel ikke? Dessverre er dette feil. Nå har en italiensk baby blitt smittet. Anonymkode: a8119...899
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #51 Skrevet 4. mars 2020 Kan noen fortelle meg hvor en får kjøpt antibac når apotekene er tomme? Jeg er bekymret for min gamle far som kun har en lunge. Ene barnet mitt går på en spesial skole, hvor mange barn ikke ville tåle dette viruset, vi gjør vårt beste for å ikke få det å spre det videre. De stengte en øye avd, tenk om det hadde vært en intensivavdeling. Det frykter jeg. Anonymkode: 1a8ac...8a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #52 Skrevet 4. mars 2020 Ja dere må betale, barnehageplassen er for et år av gangen Anonymkode: 0aecf...a95
Matas Skrevet 4. mars 2020 #53 Skrevet 4. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen fortelle meg hvor en får kjøpt antibac når apotekene er tomme? Jeg er bekymret for min gamle far som kun har en lunge. Ene barnet mitt går på en spesial skole, hvor mange barn ikke ville tåle dette viruset, vi gjør vårt beste for å ikke få det å spre det videre. De stengte en øye avd, tenk om det hadde vært en intensivavdeling. Det frykter jeg. Anonymkode: 1a8ac...8a9 På nett har de igjen antibac. Ellers kan man sjekke Vita, Spar Kjøp, Jula, Biltema, Europris osv.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #54 Skrevet 4. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre er dette feil. Nå har en italiensk baby blitt smittet. Anonymkode: a8119...899 EN eneste baby (som ikke er alvorlig syk) av 90 tusen smittede er vel fremdeles et tegn på at små barn ikke er særlig utsatt? 😅 Anonymkode: e19e5...f3c 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #55 Skrevet 4. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: EN eneste baby (som ikke er alvorlig syk) av 90 tusen smittede er vel fremdeles et tegn på at små barn ikke er særlig utsatt? 😅 Anonymkode: e19e5...f3c Ikke særlig utsatt, nei, men jeg hadde nå foretrukket st det var null babyer som ble smittet. Om det er en baby i Italia idag, kan det være en hvilken som helst norsk 3-åring i morgen. Anonymkode: a8119...899
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #56 Skrevet 4. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke særlig utsatt, nei, men jeg hadde nå foretrukket st det var null babyer som ble smittet. Om det er en baby i Italia idag, kan det være en hvilken som helst norsk 3-åring i morgen. Anonymkode: a8119...899 Selvfølgelig, vi hadde jo helst sett at INGEN flere ble smittet, men 1 av 90 000 er ganske bittelite, og slett ikke «hvem som helst norsk 3-åring i morgen». Anonymkode: e19e5...f3c 1
Hatsumomo Skrevet 4. mars 2020 #57 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan noen fortelle meg hvor en får kjøpt antibac når apotekene er tomme? Jeg er bekymret for min gamle far som kun har en lunge. Ene barnet mitt går på en spesial skole, hvor mange barn ikke ville tåle dette viruset, vi gjør vårt beste for å ikke få det å spre det videre. De stengte en øye avd, tenk om det hadde vært en intensivavdeling. Det frykter jeg. Anonymkode: 1a8ac...8a9 Har kjøpt i vanlig matbutikk, men også funnet på Glitter, Normal og et par klesbutikker. 1
Gjest Tutte Skrevet 4. mars 2020 #58 Skrevet 4. mars 2020 På 29.2.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev: hei jeg og dama er super redde at sønnen vår blir smittet av viruset i barnehage, spør meg ikke hvordan men alt er mulig vet jeg. hva ville dere gjort? er det noen som føler detsamme? hvordan ville det fungert hvis man ønsker å bli hjemme med barna pga dette ? har barnehage rett til at kreve betaling hvis man velger at barnet blir hjemme under en mnds periode? Ps. vi bor i OSLO Anonymkode: 6702d...8d7 Har kritisert flere for å kalle folk hysteriske i forbindelse med corona viruset. Men dette er jeg enig i at er hysteri. Med mindre det er påvist flere med dette viruset i bhg og barnet deres i tillegg er i risikogruppen, så forstår jeg ikke problemet. Selvfølgelig må dere betale uansett i så fall. Det er forresten heller ingen barn som har blitt alvorlig syke eller dødd av dette viruset.
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mars 2020 #59 Skrevet 4. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre er dette feil. Nå har en italiensk baby blitt smittet. Anonymkode: a8119...899 At en baby har fått Corona viruset er et svimlende lite tall. Som med vanlig influensa vil noen alltid være mer utsatt for sykdom. Har man underliggende sykdom eller utsatt immunforsvar så er det mange vanlige sykdommer som kan drepe. Samme gjelder Corona. Friske, normale voksne og barn dør sjeldent av vanlige sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #60 Skrevet 4. mars 2020 På 1.3.2020 den 11.14, AnonymBruker skrev: noen som vet om man kan miste barnehageplassen hvis man ringer og sier at ungen tar fri noen uker pga virusfrykt? syptomene for coronaviruset skremmer vettet av meg som foreldre! Anonymkode: 9e1b5...a13 Så lenge dere betaler, så.vil dere nok ikke miste plassen Anonymkode: e6a0c...84f
Fremhevede innlegg