Gå til innhold

Søkertråden 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gikk du ved UiT? Tok selv noen fag i ledelse, men det var utrolig uinteressant for min del fant jeg ut.

 

 

Jeg har søkt barnevern deltid. Har 52 studiepoeng så kommer nok inn. Har en bachelor fra før, så får se om jeg begynner eller ikke. Men frister litt med andre muligheter.

Anonymkode: b4af0...e6d

Bed.øk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studerer i øyeblikket, men er veldig usikker på om jeg har valgt feil eller ei. Så har derfor søkt på odontologi i Bergen og medisin i Oslo for å se om jeg vil bytte over til noe annet.

Anonymkode: ed6eb...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SPOCA skrev:

Bed.øk. :) 

Hva gjorde at det ikke var tingen? Har søkt det selv i år. Var opplegget greit? Mye pensum? Gruppearbeid?

Anonymkode: 6eac5...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde at det ikke var tingen? Har søkt det selv i år. Var opplegget greit? Mye pensum? Gruppearbeid?

Anonymkode: 6eac5...f28

Litt usikker på hva du mener? Altså, jeg går årsstudium, så jeg har søkt altså bed.øk bachelor videre, men da må man ta det på et annet universitet, siden UiT ikke tilbyr bed.øk via nettstudier på bachelornivå. 

Ja, veldig fornøyd med opplegget. Gruppearbeid stort sett hele veien. Altså, man kan velge om man vil levere individuelt eller som gruppe, men jeg fant to stykker jeg samarbeidet greit med, så jeg har levert med dem på nesten alle oppgaver. Jeg tok/tar det ved siden av fulltidsjobb, så krevende i den forstand at man må jo være strukturert. Men har gått bra. Har eksamen snart, i de tre siste fagene. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SPOCA skrev:

Litt usikker på hva du mener? Altså, jeg går årsstudium, så jeg har søkt altså bed.øk bachelor videre, men da må man ta det på et annet universitet, siden UiT ikke tilbyr bed.øk via nettstudier på bachelornivå. 

Ja, veldig fornøyd med opplegget. Gruppearbeid stort sett hele veien. Altså, man kan velge om man vil levere individuelt eller som gruppe, men jeg fant to stykker jeg samarbeidet greit med, så jeg har levert med dem på nesten alle oppgaver. Jeg tok/tar det ved siden av fulltidsjobb, så krevende i den forstand at man må jo være strukturert. Men har gått bra. Har eksamen snart, i de tre siste fagene. :)

 

Beklager, jeg blandet ditt og AB sitt innlegg (personen som studerte ledelse ved UiT). Uansett fikk jeg svar på det jeg lurte på, så tusen takk 😊

Lykke til på eksamen!

Anonymkode: 6eac5...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Hyggelig med søkertråd!

jeg skal søke medisin på UiO oppstart høst. Har over 69 konkurransepoeng, regner med at jeg kommer inn. 
Det blir helt sikkert nervepirrende fra 16.juli, og sjekking av samordna 50.000 ganger i løpet av dagen. 

Anonymkode: 1962f...871

69 er nice :)

Hvor lang tid brukte du på å ta opp fag? 

Har 67.2 selv. Håper på 68.1 har da har jeg 12 seksere på kortet.

 

Anonymkode: 979b5...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker medisin UiO oppstart høst. Har over 68 konkurransepoeng så har meldt meg opp til et par privatisteksamener som jeg skal ta ila den neste måneden for å komme meg nærmere 70 konkurransepoeng og føle meg "sikker" på at jeg kommer inn. Er 27 år.

Anonymkode: 1bc84...ee5

Hvor lenge har du tatt opp fag?

Anonymkode: 979b5...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

69 er nice :)

Hvor lang tid brukte du på å ta opp fag? 

Har 67.2 selv. Håper på 68.1 har da har jeg 12 seksere på kortet.

 

Anonymkode: 979b5...0be

Brukte 1 år, måtte ikke forbedre alt. 
Håper dine eksamener går bra! Ikke lenge til august 🤩 

Anonymkode: 1962f...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 1 år, måtte ikke forbedre alt. 
Håper dine eksamener går bra! Ikke lenge til august 🤩 

Anonymkode: 1962f...871

Jeg har ganske lette eksamener samfunnsfag og naturfag. Veldig lyst til å komme inn i Trondheim. Men tar til takke med alt. Bare redd for at snittet på alle studiene skal øke til 68.1. 

Føler meg helt utslitt og sjelen er knust. Stresset har ødelagt meg.

Anonymkode: 979b5...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 1 år, måtte ikke forbedre alt. 
Håper dine eksamener går bra! Ikke lenge til august 🤩 

Anonymkode: 1962f...871

Har du noen råd/tips? Enormt angst og uro her 😫

 

Anonymkode: 979b5...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du tatt opp fag?

Anonymkode: 979b5...0be

Tatt opp fag i 2 år. Har måttet ta alle fag på nytt siden jeg hadde 4,5 i snitt fra før og heller ikke hadde hatt realfag. Så har vel blitt 20 eksamener +. Lest alt på egenhånd uten undervisning. Har jo gått veldig bra, men skal sies at motivasjonen har vært på topp hele tiden, så føler meg heldig sånn sett. 
 

Anonymkode: 1bc84...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 3.5.2020 den 1.00, nicenettside skrev:

54.7  skolepoeng, er avgangselev (vgs), har søkt odontologi :)

Så spennende, søstera mi har også søkt det! Hvilke skoler har du søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jus i Oslo. Hadde egentlig ingen planer om å studere fordi jeg driver eget firma og trives med det. Men har dessverre blitt hardt rammet av korona-nedstengningen, så jeg hev meg rundt og fikk søkt rett før fristen gikk ut. Tenkte det var bedre å søke og heller takke nei, dersom ting bedret seg. Men nå som korona-situasjonen er som den er blitt har jeg bestemt meg for å hive meg på studenttilværelsen for å ha flere ben å stå på i fremtiden. Har 66 konkuransepoeng, så da tar jeg nok studieplassen til en annen stakkar som ellers ville kommet inn om det ikke var for korona.

Anonymkode: dee31...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har søkt master i pedagogikk. Jeg har kommet inn på høyskolen i innlandet. Venter på svar fra UiO men det kommer ikke før i Juli. Tror det blir høyskolen i innlandet uansett fordi det er samlingsbasert så større muligheter for å jobbe ved siden av.

Slang inn en søknad på sykepleien på louisenberg og oslomet også.

Anonymkode: 6afbf...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 56.3 i snitt har søkt medisin i tromsø, men tviler at jeg kommer meg inn siden fjorårets snitt var 56.00 (NNF)

Anonymkode: df63e...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sofie_1900 skrev:

Så spennende, søstera mi har også søkt det! Hvilke skoler har du søkt?

tromsø :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.6.2020 den 22.33, nicenettside skrev:

tromsø :) 

Åh så gøy, ble eksamen avlyst for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Har 56.3 i snitt har søkt medisin i tromsø, men tviler at jeg kommer meg inn siden fjorårets snitt var 56.00 (NNF)

Anonymkode: df63e...d04

Du er fortsatt litt over snittet, så det kan være en mulighet. Håper du kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sofie_1900 skrev:

Åh så gøy, ble eksamen avlyst for dere?

ja, noe som er utrolig bra for min del ettersom at jeg fikk vite at jeg kom opp i R2 og kjemi 2 :))

Anonymkode: df63e...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig 63.5 poeng. Venter på svar på to skriftlige eksamener. Har søkt psykologi profesjon! Har brukt 2 år på å ta opp fag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...