Gå til innhold

Søkertråden 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det ikke er postet noen søkertråd for 2020, og er nysgjerrig på hva alle har i snitt og hvilket studie dere drømmer om å komme inn på. 

Jeg selv har søkt en del ulike master retninger innenfor pedagogikk og spesped + sosialfag, usikker på hvor og hvilken by jeg vil studere i. Har til nå bodd i Oslo, men kan egentlig tenke meg et miljøskifte også😊

 

 

Anonymkode: 5d97d...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy med søkertråd 😄

Har 53 poeng, og er egentlig veldig usikker på hva jeg skal søke. Dette er første gang jeg søker studier.

Har foreløpig søkt bachelor i økonomi og administrasjon, sykepleie, psykologi og årsstudium i psykologi. Har søkt i Oslo, Bergen og Stavanger.

Anonymkode: 0e69d...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt Internasjonale studier og statsvitenskap i Oslo.

Anonymkode: 74018...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26, og skal mest sannsynlig starte på sykepleien. Har fra før en master i jus med ganske dårlige karakterer.

Anonymkode: a72e7...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Er 26, og skal mest sannsynlig starte på sykepleien. Har fra før en master i jus med ganske dårlige karakterer.

Anonymkode: a72e7...505

Hvor skal du søke? 

Anonymkode: 0e69d...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du søke? 

Anonymkode: 0e69d...768

Lovisenberg. Har 5.5 i snitt fra vgs, og deretter alle andre poeng som legges til, så jeg er vel 100% sikker på å komme inn.

Anonymkode: a72e7...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er voksen, har over 60 konkurransepoeng og har søkt årsstudium i historie ved Nord universitet. Det er nettbasert og på deltid, så jeg kan bo hjemme og kombinere det med jobb. Jeg regner med å komme inn, men jeg vet ikke om jeg kommer til å takke ja. Det er bedre å ha søkt og å trekke søknaden eller takke nei, enn å ikke søke og angre når fristen har gått ut. 

Anonymkode: 7a040...03d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er voksen, har over 60 konkurransepoeng og har søkt årsstudium i historie ved Nord universitet. Det er nettbasert og på deltid, så jeg kan bo hjemme og kombinere det med jobb. Jeg regner med å komme inn, men jeg vet ikke om jeg kommer til å takke ja. Det er bedre å ha søkt og å trekke søknaden eller takke nei, enn å ikke søke og angre når fristen har gått ut. 

Anonymkode: 7a040...03d

TS her, helt enig! Du har jo mange poeng da, 60 konkurransepoeng er jo drømmen. Tror en angrer om en ikke forsøker, men det som er skummelt for min del er at jeg ligger helt på grensa innenfor de fleste retningene jeg har søkt... Har søkt en del årsstudium også da jeg ikke er klar for å gi slipp på studenttilværelsen helt enda, men har dårlig snitt fra videregående så får se om det går veien. Spennende er det uansett😊

Anonymkode: 5d97d...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med søkertråd!

jeg skal søke medisin på UiO oppstart høst. Har over 69 konkurransepoeng, regner med at jeg kommer inn. 
Det blir helt sikkert nervepirrende fra 16.juli, og sjekking av samordna 50.000 ganger i løpet av dagen. 

Anonymkode: 1962f...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hyggelig med søkertråd!

jeg skal søke medisin på UiO oppstart høst. Har over 69 konkurransepoeng, regner med at jeg kommer inn. 
Det blir helt sikkert nervepirrende fra 16.juli, og sjekking av samordna 50.000 ganger i løpet av dagen. 

Anonymkode: 1962f...871

Lykke til! Hvor gammel er du?

Har vurdert medisin i Norge, men vet ikke om jeg synes det er «verdt det» å ta opp fag (som jeg isåfall må gjøre) og bli så mange år eldre 🙊

Anonymkode: 0e69d...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Hvor gammel er du?

Har vurdert medisin i Norge, men vet ikke om jeg synes det er «verdt det» å ta opp fag (som jeg isåfall må gjøre) og bli så mange år eldre 🙊

Anonymkode: 0e69d...768

Takk! 28. 
Hvis du har mulighet til å ta det i Norge så bør du det. Om du er 20, 25 eller 30 spiller ingen rolle, det er så mange ulike aldersgrupper og personligheter på studiet. Fordel å kunne jobbe ved siden av studiet i Norge, og høste erfaring. Helt ærlig var det pyton å ta opp fag, men det er verdt det nå. 😅

Anonymkode: 1962f...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer allerede, men skal søke medisin bare for moro skyld! Vet at jeg ikke kommer inn med 50 poeng, men jah🤷‍♂️

Anonymkode: 03ded...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 29.2.2020 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Er 26, og skal mest sannsynlig starte på sykepleien. Har fra før en master i jus med ganske dårlige karakterer.

Anonymkode: a72e7...505

Hvorfor vil du bytte til sykepleien?

Anonymkode: d2dab...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nyutdannet i år og tenker heller å ta emner innenfor jus siden det er relevant i yrket jeg kommer til å jobbe med. 

Anonymkode: a719b...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker medisin UiO oppstart høst. Har over 68 konkurransepoeng så har meldt meg opp til et par privatisteksamener som jeg skal ta ila den neste måneden for å komme meg nærmere 70 konkurransepoeng og føle meg "sikker" på at jeg kommer inn. Er 27 år.

Anonymkode: 1bc84...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet i år og tenker heller å ta emner innenfor jus siden det er relevant i yrket jeg kommer til å jobbe med. 

Anonymkode: a719b...f35

Ved hvilken skole kan en ta enkeltemner i juss? 

Anonymkode: adb45...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved hvilken skole kan en ta enkeltemner i juss? 

Anonymkode: adb45...ec6

Må nesten spørre de skolene som har jus, om det er mulig å ta enkeltemner. Flere skoler som har bachelor eller årsstudium, vet at profesjonsstudiene er mer strenge så de lar ikke andre enn de som går i linjen ta fag. Her jeg bor er det ikke mulig i min skole, men jeg fant noe via nett. Men det var litt dyrt...https://www.hivolda.no/studietilbod/offentleg-rett-1/haust

Anonymkode: a719b...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent selv. Har søkt nettstudier ved NTNU. Gått ett år ved UiT (nettstudier) i år, og hadde jo vært fint å fortsette. Men det spørs, tipper det blir mange søkere i år, og poenggrensene har steget for hvert år. Bare glad jeg har en god del poeng, så spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SPOCA skrev:

Spent selv. Har søkt nettstudier ved NTNU. Gått ett år ved UiT (nettstudier) i år, og hadde jo vært fint å fortsette. Men det spørs, tipper det blir mange søkere i år, og poenggrensene har steget for hvert år. Bare glad jeg har en god del poeng, så spennende å se!

Hva gikk du ved UiT? Tok selv noen fag i ledelse, men det var utrolig uinteressant for min del fant jeg ut.

 

 

Jeg har søkt barnevern deltid. Har 52 studiepoeng så kommer nok inn. Har en bachelor fra før, så får se om jeg begynner eller ikke. Men frister litt med andre muligheter.

Anonymkode: b4af0...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...