Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, BloodyMaryFairy skrev:

Dersom det stemmer... fyf.. 

Hvor mye kan hun egentlig tjene på merch og tegnebok ..? 🤷🏻‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Ispitonyou skrev:

Da må de vel gå til forbrukertilsynet? 

Det burde de definitivt gjøre.. Det er vanskelig å finne ut hva man har krav på i et tilfelle som dette, og jeg ville hvertfall vært sikker i min sak når jeg gikk for å kreve penger tilbake. Jeg mener kundene bør ha krav på det nå, etter så lang tid uten informasjon og ingen sikkerhet for når hun åpner igjen. Men uansett lurt å sjekke at man har loven på sin side. Hadde ikke funnet meg i dette hadde jeg hatt gavekort.. Nå har de fleste andre tattoo-sjapper åpnet, og mange har vært flinke til å oppdatere kundene sine underveis, så dette blir veldig useriøst..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ispitonyou skrev:

For det virker ikke som at det er så veldig trangt økonomisk akkurat .. 😳😳

Nei virker ikke helt som det. Og hun er usedvanlig stille på snap. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ultimatum skrev:

Det burde de definitivt gjøre.. Det er vanskelig å finne ut hva man har krav på i et tilfelle som dette, og jeg ville hvertfall vært sikker i min sak når jeg gikk for å kreve penger tilbake. Jeg mener kundene bør ha krav på det nå, etter så lang tid uten informasjon og ingen sikkerhet for når hun åpner igjen. Men uansett lurt å sjekke at man har loven på sin side. Hadde ikke funnet meg i dette hadde jeg hatt gavekort.. Nå har de fleste andre tattoo-sjapper åpnet, og mange har vært flinke til å oppdatere kundene sine underveis, så dette blir veldig useriøst..

For det jeg ikke skjønner, hun sier at gavekortene er gyldig et år fra hun åpner igjen. Men gjelder dette fra de med gavekort bestiller time? For om hun (som jeg går ut ifra) tar de med cash først .. Når skal gavekortene få time? Tviler sterkt på de kommer først i køen akkurat, og hun skriker etter nye kunder i Telemark nå .. Jeg skjønner ikke helt hvordan hun skal løse dette 🤷🏻‍♀️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ultimatum skrev:

De bor på samme sted, tror ikke hun har noe ønske om å komme på kant med Talla! Uten å røpe for mye så har hun en stilling som gjør at hun ikke har «råd» til å få en vred Talla etter seg...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Hvis det ikke står gyldighet på selve gavekortet er det gyldig i 3 år. I følge loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Justsaying skrev:

Hvis det ikke står gyldighet på selve gavekortet er det gyldig i 3 år. I følge loven.

Står utløpsdato på det. 
men når hun selv pusher utløpsdatoen fremover med gyldighet et år fra hun åpner, så vet jeg ikke hvordan det stiller seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa på snap før en dag at hun måtte ha godkjenning fra kommunelegen, før hun kunne begyne å ta imot kunder i det nye studioet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Flettfrid skrev:

Hun sa på snap før en dag at hun måtte ha godkjenning fra kommunelegen, før hun kunne begyne å ta imot kunder i det nye studioet. 

Mhm.. Hun sa også at hu ikke starter opp før 1. September pga corona og kronisk sykdom i familien. Jeg så det «studioet», ikke akkurat hygienisk. Dersom hun er opptatt av det burde hu få befaring fra hygienesykepleier i kommunen som kan hjelpe henne i å tenke hygiene og smittebegrensning. Det hjelper sikkert på søknaden også 👍🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Flettfrid skrev:

Det har da aldri stoppet henne før ? 😅 altså hun la selv ut bilde og video av at hun tattoverte F på kjøkkenbordet. Pluss de andre kortfilmene hun lagde rett før jul der hun tattoverer hjemme på kunder og venner 🙈🤷‍♀️ tviler det stopper henne 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med hun har fått huset sitt godkjent for tatovering.

Ser flere klinikker / tattovører tar flere kurser innen smittevern. Det har ikke talla lagt ut 🤦‍♀️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ispitonyou skrev:

For det jeg ikke skjønner, hun sier at gavekortene er gyldig et år fra hun åpner igjen. Men gjelder dette fra de med gavekort bestiller time? For om hun (som jeg går ut ifra) tar de med cash først .. Når skal gavekortene få time? Tviler sterkt på de kommer først i køen akkurat, og hun skriker etter nye kunder i Telemark nå .. Jeg skjønner ikke helt hvordan hun skal løse dette 🤷🏻‍♀️

Jeg forsto det som at hun mente at gavekort som allerede er kjøpt, vil være gyldig i 1 år fra hun åpner igjen ja..? Og da mener hun vel at det er opp til kunden å bestille time innenfor det året. Det blir jo uansett håpløst å forholde seg til i nåværende situasjon, med så dårlig informasjon. Når kundene ikke forstår hva som er planen, så er det for dårlig kommunisert fra hennes side.. Hadde sjekka med forbrukerombudet asap, hadde det vært meg. Dersom nok folk med gavekort gjør det, må hun jo til syvende og sist endre måten hun driver på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pålur skrev:

De bor på samme sted, tror ikke hun har noe ønske om å komme på kant med Talla! Uten å røpe for mye så har hun en stilling som gjør at hun ikke har «råd» til å få en vred Talla etter seg...

Nei, skjønner at det er vanskelig sånn sett, jeg hater selv å kreve penger tilbake uansett forhold. Men om vedkommende kontakter forbrukerombudet, så kan h*n kanskje få noen råd i det minste.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ispitonyou skrev:

For det virker ikke som at det er så veldig trangt økonomisk akkurat .. 😳😳

Nye sko i dag og. 😊 Eller i går da. Men blir sikkert noen i dag også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hvorfor kan hun ikke jobbe, men hun kan dra på Ikea og butikken stadig vekk? Hun utsetter vel seg selv og barna for mer smitte der enn i studioet sitt. Men jeg regner med hun ikke ønsker å dra på jobb igjen i det hele tatt. Så jeg tror hun kommer til å melke dette korona greiene så lenge hun kan. Hun har jo selv sagt at om hun kunne, så hadde hun gått hjemme! 

Hun må vel nesten ha noen penger inn.. Får jo ikke noe fra Nav når a ikke gidder å jobbe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BloodyMaryFairy skrev:

Bortsett fra at hu bretta ut om minstemanns sykdom... 

Trøster oss med at 97% av alt som kommer ut av munnen hennes er løgn. Så vet nok ikke noe om det egentlig. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, neiognei skrev:

Trøster oss med at 97% av alt som kommer ut av munnen hennes er løgn. Så vet nok ikke noe om det egentlig. 

Og grunnen til at folk stiller kritiske spørmål og at folk snakker er jo nettopp fordi hun juger , skjuler ,snakker i koder og svindler.

Men talla, du behøver ikke å snakke høyt om at du er en " ærlig " snapper lenger. For 99% av følgerne dine ser og hører at du ikke er det. Du viser alt annet enn en ærlig snapper 😅

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Flettfrid skrev:

Men dette er også en ting jeg ikke skjønner noe av! Når hun har dårlig økonomi, hvorfor prioriterer hun å bytte til ett lokale som muligens ikke hun kan bruke før 1.september. Som hun i tillegg bruker penger på å pusse opp, enn å starte opp nå i de lokalene hun allerede er i. Prioriteringen burde være å ta unna kunder som har kjøpt gavekort/verdikuponger og kunder som betaler med kort/kontant for å få inn friske penger? Virker lite gjennomtenkt og det er som å vise fingeren til de som deltok på spleisen som oppriktig syns synd på hu. Sååå krise var det vel tydeligvis ikke?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lolland78 skrev:

Og grunnen til at folk stiller kritiske spørmål og at folk snakker er jo nettopp fordi hun juger , skjuler ,snakker i koder og svindler.

Men talla, du behøver ikke å snakke høyt om at du er en " ærlig " snapper lenger. For 99% av følgerne dine ser og hører at du ikke er det. Du viser alt annet enn en ærlig snapper 😅

Håper ikke hun følger storsvindeleren selv(AnneBrith), og slår seg konkurs pga korona.. da blir det kjipt for de me gavekort og verdikort 😳

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Flettfrid skrev:

Men gikk de (var det Bent Høie? 🤔) ikke ut og sa at kommunelegene ikke kunne lage egne "regler"? 

For hvis hun kan følge de retningslinjene som gjelder, så forstår jeg ikke hvorfor hun må ha godkjenning av kommunelegen? Og mannen min har en jobb som gjør at han må ha godkjenninger og drøfte ulike situasjoner med kommunelegen, og det er da bare å sende en mail, hvis ikke man får svar så ringer man. Har sjeldent tatt mer enn maks noen dager før han har fått svar. Men dette har jo selvfølgelig noe med hvor interessert man er i å få dette unnagjort.

Men hvordan skal hun gjøre det hvis hun må ta alle med gavekort nå utover? Hun må jo tjene penger også, så det må jo bli en del forskyvninger der. Og så lenge alle får en time innen det året så er det vel ikke sånn at forbrukertilsynet gjør noe? Er verre hvis alle klager, og hun går konkurs. Da får jo ingen noe.. 

Synes jo hun må få en sjanse til å få åpnet igjen før man kritisere.. Hvorfor hun ikke gjør det hun kan for åpne fortest mulig kan jeg ikke svare på da det bare er rart. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...