Gjest Heartgirl Skrevet 24. april 2020 #1561 Del Skrevet 24. april 2020 Kan noen fortelle en grønnskolling som meg hvem personen er? Føler meg rimelig grønn her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pålur Skrevet 24. april 2020 #1562 Del Skrevet 24. april 2020 Mer og mer AB stil over Talla etter mitt syn. Utleveringer og deler av historier i søken etter sympati, for så å snu på flisa å komme med tirader mot følgerne. Masse skryt over å alltid klart seg selv økonomisk for så å selge gavekort som kundene ikke får bruke fordi hun trenger «cash». Så toppen av kransekaka er denne spleisen som jeg nok ikke trenger å utdype min frustrasjon over atter en gang. Talla sitter med gjørme langt over knærne og har viklet seg selv inn i en mega knute av løgner og prøver desperat å forsvare seg i forskjellige forum.... Har selv familie som vet hvem hun er og de deler selvsagt også sine historier om uheldige opplevelser de har hatt i møte med henne. For å ha ryggrad nok til å være vlogger skal du ha temmelig rent rulleblad, holde tunga beint i munnen og tåle kritikk. Det gjør IKKE Talla, verken i jobbsammenheng eller på privaten (opplevd selv). 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
my82 Skrevet 24. april 2020 #1563 Del Skrevet 24. april 2020 Litt off topic, men det er en ting jeg har tenkt på. Som tattovør har man sikkert strenge hygieneprinsipper å forholde seg til. Er det da innafor med lange, kunstige negler? Det er jo DE bakteriebombene. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiasina Skrevet 24. april 2020 #1564 Del Skrevet 24. april 2020 15 minutter siden, my82 skrev: Litt off topic, men det er en ting jeg har tenkt på. Som tattovør har man sikkert strenge hygieneprinsipper å forholde seg til. Er det da innafor med lange, kunstige negler? Det er jo DE bakteriebombene. Det har jeg tenkt flere ganger òg🙄ble overrasket når hun fikk satt på de neglene, ja de bruker hansker når de tatoverer men de neglene må jo lage hull i hanskene 🤔 må jo være være i veien òg med slik presisjonsarbeid de skal gjøre...🤔 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 24. april 2020 #1565 Del Skrevet 24. april 2020 8 minutter siden, Tiasina skrev: Det har jeg tenkt flere ganger òg🙄ble overrasket når hun fikk satt på de neglene, ja de bruker hansker når de tatoverer men de neglene må jo lage hull i hanskene 🤔 må jo være være i veien òg med slik presisjonsarbeid de skal gjøre...🤔 Hansker er ikke 100% tette uansett. Derfor skal helsearbeidere helst desinfisere/vaske hendene både før de tar på hansker og etter de har tatt av hansker. Lange negler i helsevesenet gir deg advarsel og påpakk om å klippe de samt å fjerne neglelakk. Etterfølger du ikke kravet kan arbeidsgiver gi deg sparken. (Det er ihvertfall sånn det funker i kommunen jeg jobber i. Der har de også en policy på hårlengde: håret skal ALDRI være lengre enn til skuldrene når du har det i strikk.) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 26. april 2020 #1566 Del Skrevet 26. april 2020 Nå sporer jeg helt av her, men jeg må si at jeg undrer meg litt over en ting. For i denne tråden er alt svart eller hvitt og alt utenom blir ignorert virker det som. Du har de som virkelig ser ut til å hate Talla, som mener at omtrent alle som beskytter henne er Talla selv og på andre siden er de rasende beskytterene som roper ut skjellsord, kaller alt for mobbing og beskytter henne mer enn moren min hadde beskyttet meg (satt på spissen...). Også har du oss andre, som er ett eller annet sted i mellom. Noen ganger reagerer vi på hva hun gjør, andre ganger reagerer vi på hva folk i denne tråden får seg til og si, stort sett konstruktiv kritikk eller spørsmål, slenger ikke med leppa til noen hverken til folk i tråden eller til Talla. Men vi blir oftest ignorert. Alle som kommer inn og roper om mobbing og at alle er her for ta Talla vil ikke en gang svare oss andre for vi teller ikke. Det virker som at de som enten hater eller elsker Talla ignorerer at det også finnes andre i denne tråden. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 26. april 2020 #1567 Del Skrevet 26. april 2020 18 minutter siden, RockOn skrev: Nå sporer jeg helt av her, men jeg må si at jeg undrer meg litt over en ting. For i denne tråden er alt svart eller hvitt og alt utenom blir ignorert virker det som. Du har de som virkelig ser ut til å hate Talla, som mener at omtrent alle som beskytter henne er Talla selv og på andre siden er de rasende beskytterene som roper ut skjellsord, kaller alt for mobbing og beskytter henne mer enn moren min hadde beskyttet meg (satt på spissen...). Også har du oss andre, som er ett eller annet sted i mellom. Noen ganger reagerer vi på hva hun gjør, andre ganger reagerer vi på hva folk i denne tråden får seg til og si, stort sett konstruktiv kritikk eller spørsmål, slenger ikke med leppa til noen hverken til folk i tråden eller til Talla. Men vi blir oftest ignorert. Alle som kommer inn og roper om mobbing og at alle er her for ta Talla vil ikke en gang svare oss andre for vi teller ikke. Det virker som at de som enten hater eller elsker Talla ignorerer at det også finnes andre i denne tråden. Jeg vet ikke helt hvor du ville plassert meg i den oppsummeringen, men for å svare på konklusjonen din, og jeg kan selvfølgelig bare svare for meg selv; jeg ønsker ikke å ignorere noen som helst. Jeg ville helst ha svart både deg og flere andre som har sitert meg, men jeg skrev et så himla langt svar rett over deg her, at jeg håpet det kunne oppsummere litt til de andre det gjaldt, i stedet for å legge igjen 5-6 svar til forskjellige brukere, men som likevel ville inneholdt mye av det samme. Jeg bryter jo tross alt reglene med innleggene mine, så jeg forsøker nå å holde det ved et minimum, i tillegg til at jeg ikke vil kuppe tråden mer enn nødvendig 🙂 Jeg er selvsagt åpen for spørsmål, og om jeg har glemt å svare på noe som ikke kom med i innlegget mitt over, er det bare å bemerke det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BloodyMaryFairy Skrevet 26. april 2020 #1568 Del Skrevet 26. april 2020 Bottom line: Talla må tåle kritikk for det som fremstår som en uærlig business og væremåte ovenfor følgerne sine. Sånn er det nå en gang i influencer-verden. Man lever av å påvirke andre. Da er det faktisk av interesse om denne påvirkningen er real. Når det gjelder personlige temaer. Så står Talla selv fritt til å dele eller ikke. Siden hun har valgt å dele endel personlig om seg selv og andre, så vil det naturligvis komme reaksjoner på dette dersom andre reagerer. F eks. søster som reagerte da Talla påstod hun var aleine i verden, uten støtte fra familie i en vanskelig tid. Kan jo skjønne hvorfor søsteren reagerer på det. Når Talla velger å fremstille samboer som psykisk ustabil, farlig og uegnet. Flytte ut, deretter la Fredrik komme inn i hjemmet igjen, og de nå praktisk talt bor sammen så vil hun naturligvis motta spørsmål rundt situasjonen. Det er tross alt Talla som har valgt å innlemme følgerne i den prosessen. Slik som hun valgte å innlemme lesere på bloggen i exkonas angivelig emosjonelle problemer, og Tallas diagnose: psykopati. Det fremstår mer riktig for meg at Talla må gå utelukkende profesjonelt ut på markedet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 26. april 2020 #1569 Del Skrevet 26. april 2020 Gidder ikke merke reklame på Snap heller nå. For å toppe kransekaka. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 26. april 2020 #1570 Del Skrevet 26. april 2020 Altså. Gidder ikke kommentere så mye om den diskusjonen som er nå. Men det finnes noe som heter å gjøre noen en bjørnetjeneste. Og når man legitimerer alt en person som åpenbart både svindler og sluntrer unna så godt det går gjør... Vel, da gjør man ikke den personen tjeneste. Heller tvert imot. Men man må jo gjerne fortelle seg selv det, i "ridderlighetens" navn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Revesnute Skrevet 26. april 2020 Populært innlegg #1571 Del Skrevet 26. april 2020 1 time siden, Rot skrev: Eg stiller meg bak denne. Det er eit lite miljø og det er lett å kjenne att personen med så mykje informasjon som vert lagt ut her. Synes denne venninna at det er greit å bli utlevert på dette forumet? Hallo 🤚 nå har jeg faktisk opprettet en profil her inne. Prøvd å holde meg unna alt som foregår med vedkommende som blir snakket om. Men hei alle sammen, her er jeg altså. Jenta med endometriose grad 4 med spredning fra buk til mellomgulv. 8 operasjoner, 2barn pluss en haug med behandlinger. For meg er det helt iorden at venninnene mine snakker om sykdommen min. De har stilt opp for meg igjennom mange tunge stunder , tårer , frustrasjon og sinne ♥️ Skjønner godt at de blir irritert over at noen andre utleverer det jeg har gått igjennom som om det var en lett spasertur 🤷♀️ Må jo si at jeg selv syns det er litt spesielt. Ei som sto meg nærme plutselig har gjennomgått like mange operasjoner ,like mye sammenvoksninger , komplikasjoner som det jeg har hatt. Men jeg har aldri hørt om dette før. Når jeg har snakket om mine operasjoner eller smerter så har hun aldri vist interesse,forståelse eller delt erfaringer. Hun har heller aldri hatt tid til å komme forbi eller hjelpe meg når jeg har mine turer med sykdom. Det jeg har reagert mest på er vel uttalelsen ang smertestillende 🙄.. Jeg har en daglig kamp med endo som sprer seg og som gir ufattelig store smerter. Jeg har ca 3 uker med smerter i mnd og jeg gjør alt for å slippe det. Men ingenting hjelper og man blir utrolig frustrert. Så at noen sitter med like stor grad av endo/adeno og som er så "smertepreget " i hverdagen og som bruker aktivitet som lindring forstår jeg virkelig ikke. Kan godt hende hun har endo /adeno men jeg har aldri hørt om hennes 8opersjoner.. husker hun sa på Snap at hun hadde det på mellomgulvet og sleit med smerter når hun pustet. Hvis man har endo på mellomgulvet så er det veldig merkelig at sykdommen plutselig ble byttet ut med adeno 🤷♀️ Mine siste sammenvoksninger som ble fjernet under operasjon var : blære vokst fast i livmor, livmor vokst sammen med bukveggen, bukveggen vokst inn i tarm. Når hun sa hun hadde dette etter sin operasjonen sjokkerte meg. Jeg lå paddeflat i 4uker med over 40sting , 3nett innvendig. Måtte holde meg i ro lenge ,så ikke bukveggen revnet. Hva gjorde hun et par uker etter operasjon ? Hun flyttet og holdt loppis 😅🤦♀️ igjen kan godt hende hun har endo / adeno men jeg har mine tvil. 60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 26. april 2020 #1572 Del Skrevet 26. april 2020 4 minutter siden, Revesnute skrev: Hallo 🤚 nå har jeg faktisk opprettet en profil her inne. Prøvd å holde meg unna alt som foregår med vedkommende som blir snakket om. Men hei alle sammen, her er jeg altså. Jenta med endometriose grad 4 med spredning fra buk til mellomgulv. 8 operasjoner, 2barn pluss en haug med behandlinger. For meg er det helt iorden at venninnene mine snakker om sykdommen min. De har stilt opp for meg igjennom mange tunge stunder , tårer , frustrasjon og sinne ♥️ Skjønner godt at de blir irritert over at noen andre utleverer det jeg har gått igjennom som om det var en lett spasertur 🤷♀️ Må jo si at jeg selv syns det er litt spesielt. Ei som sto meg nærme plutselig har gjennomgått like mange operasjoner ,like mye sammenvoksninger , komplikasjoner som det jeg har hatt. Men jeg har aldri hørt om dette før. Når jeg har snakket om mine operasjoner eller smerter så har hun aldri vist interesse,forståelse eller delt erfaringer. Hun har heller aldri hatt tid til å komme forbi eller hjelpe meg når jeg har mine turer med sykdom. Det jeg har reagert mest på er vel uttalelsen ang smertestillende 🙄.. Jeg har en daglig kamp med endo som sprer seg og som gir ufattelig store smerter. Jeg har ca 3 uker med smerter i mnd og jeg gjør alt for å slippe det. Men ingenting hjelper og man blir utrolig frustrert. Så at noen sitter med like stor grad av endo/adeno og som er så "smertepreget " i hverdagen og som bruker aktivitet som lindring forstår jeg virkelig ikke. Kan godt hende hun har endo /adeno men jeg har aldri hørt om hennes 8opersjoner.. husker hun sa på Snap at hun hadde det på mellomgulvet og sleit med smerter når hun pustet. Hvis man har endo på mellomgulvet så er det veldig merkelig at sykdommen plutselig ble byttet ut med adeno 🤷♀️ Mine siste sammenvoksninger som ble fjernet under operasjon var : blære vokst fast i livmor, livmor vokst sammen med bukveggen, bukveggen vokst inn i tarm. Når hun sa hun hadde dette etter sin operasjonen sjokkerte meg. Jeg lå paddeflat i 4uker med over 40sting , 3nett innvendig. Måtte holde meg i ro lenge ,så ikke bukveggen revnet. Hva gjorde hun et par uker etter operasjon ? Hun flyttet og holdt loppis 😅🤦♀️ igjen kan godt hende hun har endo / adeno men jeg har mine tvil. Det høres utrolig tøft og vanskelig ut, veldig leit å høre at du må gjennom det. Syns det er sterkt av deg å ta valget om å fortelle selv! Det stiller seg litt annerledes syns jeg, enn når noen forteller på dine vegne. Det er utrolig trist og virkelig fornærmende hvis det faktisk stemmer at din gamle venninne har valgt å bruke din sykdomshistorie, om det faktisk stemmer at hun selv ikke er syk. Men dette vet vi jo ikke med sikkerhet. Jeg håper noen av hennes nære tar opp dette med henne. Jeg mener det ikke er innafor at folk her inne skal stille diagnoser/avkrefte diagnoser. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revesnute Skrevet 26. april 2020 #1573 Del Skrevet 26. april 2020 Hun har også fortalt at hun holdt på å dø etter fødsel pga blodmangel. Men hun nektet blodoverføring , for det skulle kroppen fikse oppi selv og hun syns det er ekkelt med andres blod. Men jeg aner ikke om dette var med nr 1,2 eller 3. Men det skjedde også meg 😅🙈 forskjellen er at jeg kjempet for livet og lå 18dager på intensiven.. Jeg var så uheldig og få DIC Hellp syndrom midt under fødsel. Vi med endo er mer utsatt for komplikasjoner ( som f.eks svangerskapsforgiftning) Men de spurte meg aldri om jeg ville ha blodoverføring de satte en veneflon i halsen min. Og pumpet inn blod i både arm og hals.. jeg mistet 5.2L veid i bøtte / estimert blodtap 6L. Igjen kan godt hende hun holdt på å dø av blodmangel etter fødsel men igjen , aldri hørt om dette før hun sa det på snap. Skal selvfølgelig ikke stille diagnoser på nett og spekulerer i det. Men dette er iallfall min historie og hvordan den høres ut 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 26. april 2020 #1574 Del Skrevet 26. april 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger ut fra dette. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BloodyMaryFairy Skrevet 26. april 2020 #1575 Del Skrevet 26. april 2020 5 minutter siden, Ultimatum skrev: Det høres utrolig tøft og vanskelig ut, veldig leit å høre at du må gjennom det. Syns det er sterkt av deg å ta valget om å fortelle selv! Det stiller seg litt annerledes syns jeg, enn når noen forteller på dine vegne. Det er utrolig trist og virkelig fornærmende hvis det faktisk stemmer at din gamle venninne har valgt å bruke din sykdomshistorie, om det faktisk stemmer at hun selv ikke er syk. Men dette vet vi jo ikke med sikkerhet. Jeg håper noen av hennes nære tar opp dette med henne. Jeg mener det ikke er innafor at folk her inne skal stille diagnoser/avkrefte diagnoser. Mamma moral... hør her. Det er ingen som spekulerer i hvorvidt hu er sjuk eller ikke. Kritikkens kjerne er at hu stjeler en venninnes sykdomshistorie for å gjøre seg selv interessant/få sympati. Det er det vi alle er kritiske til. Nå har denne venninnen har tredd frem og bekreftet sin opplevelse av historien. Wake up and smell the coffe. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 26. april 2020 #1576 Del Skrevet 26. april 2020 4 minutter siden, Revesnute skrev: Hun har også fortalt at hun holdt på å dø etter fødsel pga blodmangel. Men hun nektet blodoverføring , for det skulle kroppen fikse oppi selv og hun syns det er ekkelt med andres blod. Men jeg aner ikke om dette var med nr 1,2 eller 3. Men det skjedde også meg 😅🙈 forskjellen er at jeg kjempet for livet og lå 18dager på intensiven.. Jeg var så uheldig og få DIC Hellp syndrom midt under fødsel. Vi med endo er mer utsatt for komplikasjoner ( som f.eks svangerskapsforgiftning) Men de spurte meg aldri om jeg ville ha blodoverføring de satte en veneflon i halsen min. Og pumpet inn blod i både arm og hals.. jeg mistet 5.2L veid i bøtte / estimert blodtap 6L. Igjen kan godt hende hun holdt på å dø av blodmangel etter fødsel men igjen , aldri hørt om dette før hun sa det på snap. Skal selvfølgelig ikke stille diagnoser på nett og spekulerer i det. Men dette er iallfall min historie og hvordan den høres ut Etter nr 3 ble hun ihvertfall sendt med ambulanse pga blødninger/koagler, men kom fort hjem igjen såvidt jeg kan huske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 26. april 2020 #1577 Del Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, BloodyMaryFairy skrev: Mamma moral... hør her. Det er ingen som spekulerer i hvorvidt hu er sjuk eller ikke. Kritikkens kjerne er at hu stjeler en venninnes sykdomshistorie for å gjøre seg selv interessant/få sympati. Det er det vi alle er kritiske til. Nå har denne venninnen har tredd frem og bekreftet sin opplevelse av historien. Wake up and smell the coffe. Ganske usaklig å begynne å kalle meg navn, gir ikke akkurat noe grunnlag for å ta resten av det du skriver seriøst. Skal likevel svare på det du skriver, uten behov for å kalle deg noe som helst; det har så absolutt vært spekulasjoner i om hun er syk eller ikke. Kanskje du ikke spekulerer i det akkurat nå, men tidligere har det vært nevnt her. Og igjen, vi vet ingenting med sikkerhet. Det er greit at du velger å tro på en side av saken, men du vet likevel ingenting sikkert. Og om du faktisk leste innlegget mitt som du siterte, så ser du at jeg skriver at det er helt bak mål dersom det faktisk stemmer. Hvorfor angripe meg videre, og kalle meg mamma moral? Konstruktiv.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BloodyMaryFairy Skrevet 26. april 2020 #1578 Del Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Ultimatum skrev: Ganske usaklig å begynne å kalle meg navn, gir ikke akkurat noe grunnlag for å ta resten av det du skriver seriøst. Skal likevel svare på det du skriver, uten behov for å kalle deg noe som helst; det har så absolutt vært spekulasjoner i om hun er syk eller ikke. Kanskje du ikke spekulerer i det akkurat nå, men tidligere har det vært nevnt her. Og igjen, vi vet ingenting med sikkerhet. Det er greit at du velger å tro på en side av saken, men du vet likevel ingenting sikkert. Og om du faktisk leste innlegget mitt som du siterte, så ser du at jeg skriver at det er helt bak mål dersom det faktisk stemmer. Hvorfor angripe meg videre, og kalle meg mamma moral? Konstruktiv.. Hehehehe, skjønner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revesnute Skrevet 26. april 2020 #1579 Del Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Tessa12 skrev: Etter nr 3 ble hun ihvertfall sendt med ambulanse pga blødninger/koagler, men kom fort hjem igjen såvidt jeg kan huske. Stemmer det. Ta har to vidt forskjellige opplevelser med 《døden nær》 av blodmangel 😬 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BloodyMaryFairy Skrevet 26. april 2020 #1580 Del Skrevet 26. april 2020 5 minutter siden, Tessa12 skrev: Etter nr 3 ble hun ihvertfall sendt med ambulanse pga blødninger/koagler, men kom fort hjem igjen såvidt jeg kan huske. Ambulanse rekvireres ut i fra pasienten/pårørendes fortelling om hvordan de oppfatter sykdommen/tilstanden. Ambulanse er ikke alltid lik akutt kritisk sykdom, slik som akutt kritisk syke pasienter kan møte opp hos fastlegen fordi de ikke selv oppfatter seg selv som kritisk syke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg