Lolland78 Skrevet 23. april 2020 Forfatter #1521 Del Skrevet 23. april 2020 Hun følger aldri trenden. "Hvis alle går den veien , så gå jeg en annen vei " For i disse tider så er det ingen som bruker selvbruning , hvite fila sko , filler i leppene ,bleka hår, hair extension,maler veggene grønne , bruker tradisjonelle fliser gangen 🤷♀️ she is one of a kind. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 23. april 2020 #1522 Del Skrevet 23. april 2020 12 timer siden, neiognei skrev: Vet du, jeg har jobbet med flere koronasmittede pasienter de siste par månedene. Og dratt hjem til mine to barn. Jeg har kollegaer som har barn med både astma og andre sykdommer hjemme. Vet du hvordan vi kan gjøre det? For det første har vi ikke noe valg. Å ha syke barn er ingen gyldig grunn til å la vær å møte på jobb. Om man har underliggende sykdommer selv så får man slippe å jobbe direkte med de koronasmittede pasientene, men man må like fullt på jobb og utføre andre oppgaver. Vi har jobbet oss halvt ihjel for å følge retningslinjene og smittevern til punkt og prikke. Pga den innsatsen har ingen på min avdeling blitt smittet og ingen av våre barn har da, logisk nok, blitt smittet. Ingen av mine kollegaer har valgt å sette seg ned på ræva for å syte og klage. Vi har alle holdt oss innenfor husets fire vegger hele denne tiden. Ikke truffet annen familie enn de vi bor med, barna mine har hatt totalnekt mot å møte venner eller familie. Dette for at de ikke skal plukke opp smitte ute, ta det med hjem, også tar jeg det med på jobb. Ingen i min husstand har vært på butikken, Kolonial har fått kjørt seg. Alt for å unngå å smitte "mine" pasienter. Talla sin arrogante drittholdning provoserer meg. Jeg har full forståelse for at andre er i andre situasjoner, men det gjelder ikke Talla. Hun har ikke noe belegg for det hun sier. Og hun gjør andre ting som et totalt stikk i strid med det hun begrunner avgjørelsen med. Henger med flere forskjellige familiemedlemmer, stikker på kjøpesenter, drar og handler hver uke isteden for å bestille mat, i forrige uke, eller uka før, var hun i "møte". Hun er ikke redd for smitte, for da hadde hun ikke gjort disse tingene. Hun gjør det som passer henne, sitter på ræva og syter. Nå med enda en god grunn. Hadde masse "gode" grunner for å ikke dra på jobb før korona også. Også sitter hun og syter om "økonomisk krise"? "Er jeg i en økonomisk krise?" Atte går ann!! Enig i det du skriver, og at man ikke helt forstår hennes valg når hun gjør det stikk motsatte av hva hun tenker. Men, «å ha syke barn er ingen gyldig grunn til å la vær å møte på jobb». Altså, er virkelig jobben viktigere enn barna dine? Eller mener du det generelt? Eller nå i disse koronatider? Nå i disse koronatider er det jo helt supert at man står på, og all heder og ære til helsepersonell og andre viktige yrker. Men dette forutsetter jo at man har andre til å passe barna da. Nå som skole og bhg har vært stengt, så kan man jo ikke bare reise avgårde fra barn for å jobbe. For generelt så mener jeg at har man sykt barn, så må man jo ta hensyn til sitt eget barn. Skal man sette sitt eget barn til side for å hjelpe alle andre hele tiden? Det går ikke i praksis. Da må man isåfall være to foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 23. april 2020 #1523 Del Skrevet 23. april 2020 9 timer siden, Jodaneida skrev: Hun er alltid så lei av spørsmål og så lei av å gjenta flere ganger omdagen hvilken grønnfarge hun har på veggene. Da burde hun kanskje slutte å snappe. Eller kanskje dere som kritiserer så fælt burde slutte å følge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huder Skrevet 23. april 2020 #1524 Del Skrevet 23. april 2020 11 timer siden, neiognei skrev: Jeg troooor retningslinjene nå i første omgang sier at barn som har velregulert astma kan dra, men at de som det er usikkert med, som ikke har noen ordentlig fungerende behandling, de skal være hjemme foreløpig. Men uansett så er det jo ikke her snakk om å sende barnet i bhg engang, bare at mora skal dra på jobb. Faren er jo hjemme. Er så tullete at det går ikke an. Barn og unge med kroniske sjukdomar kan møte som vanleg! Det er faktisk svært få barn som ikke kan, onkologisk med nedsatt Immunforsvar og transplanterte barn er blant disse. Jeg eks: Har ett barnehage barn hjemme for at faren er i risikogruppe, og går i full jobb på sykehus. opplever flere foreldre som ønsker pleiepenger for å være hjemme, og det er det ingen som får, de må evnt ta ulønnet perm. For Talla sin del er ulønnet perm tydeligvis en god løsning for den økonomiske krisen hun står i, siden faren til ungen ikke kan ta seg av jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 23. april 2020 #1525 Del Skrevet 23. april 2020 Jeg lurer på en ting. (Og nei, jeg følger ikke Talla noen steder.) Om man har et barn med astma - vet man ikke det med sikkerhet da? Rusher man ikke til legen og blir der til man har fått et skikkelig svar, og evt riktig medisinering? For ungens skyld... Og - uansett - jeg ville vel venta med å skaffe med hund til jeg hadde hatt et skikkelig svar. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 23. april 2020 #1526 Del Skrevet 23. april 2020 16 minutter siden, Oransjesjel skrev: Jeg lurer på en ting. (Og nei, jeg følger ikke Talla noen steder.) Om man har et barn med astma - vet man ikke det med sikkerhet da? Rusher man ikke til legen og blir der til man har fått et skikkelig svar, og evt riktig medisinering? For ungens skyld... Og - uansett - jeg ville vel venta med å skaffe med hund til jeg hadde hatt et skikkelig svar. Barnet er under utredning, hunden ble skaffet før mistanke om astma. Det er kun noen uker siden barnet ble satt på astmamedisiner for å teste det ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 23. april 2020 #1527 Del Skrevet 23. april 2020 3 minutter siden, Tessa12 skrev: Barnet er under utredning, hunden ble skaffet før mistanke om astma. Det er kun noen uker siden barnet ble satt på astmamedisiner for å teste det ut. Symptomene dukket opp av det blå for mindre enn syv måneder siden? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 23. april 2020 #1528 Del Skrevet 23. april 2020 (endret) 49 minutter siden, Huder skrev: Barn og unge med kroniske sjukdomar kan møte som vanleg! Det er faktisk svært få barn som ikke kan, onkologisk med nedsatt Immunforsvar og transplanterte barn er blant disse. Jeg eks: Har ett barnehage barn hjemme for at faren er i risikogruppe, og går i full jobb på sykehus. opplever flere foreldre som ønsker pleiepenger for å være hjemme, og det er det ingen som får, de må evnt ta ulønnet perm. For Talla sin del er ulønnet perm tydeligvis en god løsning for den økonomiske krisen hun står i, siden faren til ungen ikke kan ta seg av jobben. Fra astma og allergiforbundet sine sider: "Ifølge veilederen kan barn og unge med velkontrollert astma og allergi møte i barnehagen og på skolen. Tonje Reier-Nilsen, overlege ved Barneavdelingen for allergi og lungesykdom ved Oslo universitetssykehus forklarer at en astma er velregulert eller velkontrollert når behandlingsforslaget du har fått av legen gjør at du har god kontroll over sykdommen." Ser at det står litt mindre presisert i retningslinjene, men dette er jo da sikkert det hun går etter. Skjønner jo da at foreldre med barn under utredning ikke tolker dette som at det bare er til å sende ivei. Men hun vet nok ikke hva dårlig regulert astma som man ikke har kontroll over innebærer. Men dette har jo uansett ikke noe med om hun kan jobbe eller ikke å gjøre. At faren ikke kan gjøre jobben? Han er jo med barna når hun jobber på kveldstid. Endret 23. april 2020 av neiognei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolland78 Skrevet 23. april 2020 Forfatter #1529 Del Skrevet 23. april 2020 *Talla en kreativ sjel * Flere en meg som venter spent på den dagen hun skal vise at hun er kreativ? Hun dyttet ordet kreativ , kreativ , kreativ ut hver eneste dag på blogg,insta , Snap men jeg venter fortsatt på å se henne kreative sider.. sitat talla- Jeg MÅ tegne hver dag.. merkelig at vi ikke ser det eller at hun viser oss det. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 23. april 2020 #1530 Del Skrevet 23. april 2020 23 minutter siden, neiognei skrev: Symptomene dukket opp av det blå for mindre enn syv måneder siden? Neida, hun har vist snørret og hostet mer eller mindre siden hun ble født har jeg forstått, men astma har ikke blitt nevnt før nå i våres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 23. april 2020 #1531 Del Skrevet 23. april 2020 40 minutter siden, Tessa12 skrev: Barnet er under utredning, hunden ble skaffet før mistanke om astma. Det er kun noen uker siden barnet ble satt på astmamedisiner for å teste det ut. Ok, takk for at du tok deg tid til å svare meg. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matsui Skrevet 23. april 2020 #1532 Del Skrevet 23. april 2020 Hvor gammel er hun ? Nå har jeg lest denne tråden og så for meg ei jente på 20-30 mtp oppførsel, men når jeg begynte å følge henne på snap nå så ser jeg at hun kanskje nærmer seg 40 om noen år ? Prøvde å finne svar på bloggen og instagram, men der stod det ingenting 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Lise Skrevet 23. april 2020 #1533 Del Skrevet 23. april 2020 17 minutter siden, Matsui skrev: Hvor gammel er hun ? Nå har jeg lest denne tråden og så for meg ei jente på 20-30 mtp oppførsel, men når jeg begynte å følge henne på snap nå så ser jeg at hun kanskje nærmer seg 40 om noen år ? Prøvde å finne svar på bloggen og instagram, men der stod det ingenting Ho er 32🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monstergospel Skrevet 23. april 2020 #1534 Del Skrevet 23. april 2020 5 timer siden, Lolland78 skrev: *Talla en kreativ sjel * Flere en meg som venter spent på den dagen hun skal vise at hun er kreativ? Hun dyttet ordet kreativ , kreativ , kreativ ut hver eneste dag på blogg,insta , Snap men jeg venter fortsatt på å se henne kreative sider.. sitat talla- Jeg MÅ tegne hver dag.. merkelig at vi ikke ser det eller at hun viser oss det. Syntes hun var veldig kreativ da jeg fulgte henne jeg😊 Fant ut stadig nye måter å svindle folk, og fant på stadig nye kreative løgner om sin egen situasjon. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolland78 Skrevet 23. april 2020 Forfatter #1535 Del Skrevet 23. april 2020 35 minutter siden, monstergospel skrev: Syntes hun var veldig kreativ da jeg fulgte henne jeg😊 Fant ut stadig nye måter å svindle folk, og fant på stadig nye kreative løgner om sin egen situasjon. Det er sant. På den måten er hun utrolig kreativ 😂 men veldig lite kreative på mange måter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huder Skrevet 23. april 2020 #1536 Del Skrevet 23. april 2020 8 timer siden, neiognei skrev: Fra astma og allergiforbundet sine sider: "Ifølge veilederen kan barn og unge med velkontrollert astma og allergi møte i barnehagen og på skolen. Tonje Reier-Nilsen, overlege ved Barneavdelingen for allergi og lungesykdom ved Oslo universitetssykehus forklarer at en astma er velregulert eller velkontrollert når behandlingsforslaget du har fått av legen gjør at du har god kontroll over sykdommen." Ser at det står litt mindre presisert i retningslinjene, men dette er jo da sikkert det hun går etter. Skjønner jo da at foreldre med barn under utredning ikke tolker dette som at det bare er til å sende ivei. Men hun vet nok ikke hva dårlig regulert astma som man ikke har kontroll over innebærer. Men dette har jo uansett ikke noe med om hun kan jobbe eller ikke å gjøre. At faren ikke kan gjøre jobben? Han er jo med barna når hun jobber på kveldstid. De som ikke har kontrollert astma vil være innlagt på sykehus svært ofte, etter 3-5 innleggelser på kort til, vil de men sannsynlig bli tildelt medisinsk utstyr som de kan bruke hjemme, i stedet for innleggelse. Snakker ikke om ventilene eller flutide på puff som de fleste kontrollerte astma barn bruker, men forstøver apparat, som er samme behandling de får på sykehus, foruten om o2, altså oksygen. Så at den ungen har hatt rs som liten baby, og er til utredning for astma kan virkelig ikke være en så alvorlig astma at barnet ikke kan gå i barnehage. Da burde de såfall kvittet seg med både hunden og kattene for lengst. Det ville de fleste oppegående foreldre ha gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 23. april 2020 #1537 Del Skrevet 23. april 2020 Hun har akkurat dukket opp på snappen min. Blir sittende og glo.....fasinerende..... men hvem er hun, hva er hun kjent for, hva snapper hun om, hva slags svindel driver hun med...? Noen som vil oppsummere kort? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 23. april 2020 #1538 Del Skrevet 23. april 2020 (endret) 2 timer siden, Huder skrev: De som ikke har kontrollert astma vil være innlagt på sykehus svært ofte, etter 3-5 innleggelser på kort til, vil de men sannsynlig bli tildelt medisinsk utstyr som de kan bruke hjemme, i stedet for innleggelse. Snakker ikke om ventilene eller flutide på puff som de fleste kontrollerte astma barn bruker, men forstøver apparat, som er samme behandling de får på sykehus, foruten om o2, altså oksygen. Så at den ungen har hatt rs som liten baby, og er til utredning for astma kan virkelig ikke være en så alvorlig astma at barnet ikke kan gå i barnehage. Da burde de såfall kvittet seg med både hunden og kattene for lengst. Det ville de fleste oppegående foreldre ha gjort. Enig med deg jeg altså. Men synes ikke det gjør noe som helst om hun ikke sender ungen i barnehagen. Samma det. Hun kunne uansett dratt på jobb til uka. Helt uavhengig av om barnet er i bhg eller ei. Endret 23. april 2020 av neiognei 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulelefant Skrevet 24. april 2020 #1539 Del Skrevet 24. april 2020 10 timer siden, MiniMjau skrev: Hun har akkurat dukket opp på snappen min. Blir sittende og glo.....fasinerende..... men hvem er hun, hva er hun kjent for, hva snapper hun om, hva slags svindel driver hun med...? Noen som vil oppsummere kort? Hun er Talla, en som ble kjent gjennom joviale mammaer. Hun var tidligere et frisk pust på snap, en dame man godt kunne like, helt frem til hun samlet seg en del følgere. Da endret hun seg helt. Hun gikk fra å være en jovial dame, til en sur megge rett og slett. Hun snapper om livet sitt, men for det meste syter hun, og angriper følgerne sine. Hun er ufin dersom noen stiller hun et spørsmål, og sier alltid at det er følgerne sine sin skyld - fordi hun svarer bare sånn spørsmålet blir stilt. Med andre ord, hun oppfatter ALLE meldinger i negativ mening, og følgerne får så hatten passer deretter. Hun stoppet å jobbe i februar fordi faren til forloveden hennes døde, altså før pandemien. Dette resulterte i at hun når pandemien traff, ikke hadde penger da hun ikke har oppsparte midler. I stedet for å selge ting i hjemmet, fordi hun synes det tok for mye tid å ta bilder osv opprettet hun en spleis, på 100.000,- men når folk begynte å fatte mistanke og synes dette var en dårlig deal og spleisen ble rapporter, kortet hun ned spleisen for å sikre seg pengene. Hun fikk utbetalt nesten 40.000,- som hun sa kun skulle dekke rentene på gjelda si. Kreditorene er ikke villig til å utsette, som kan tyde på at hun ikke er en betaler kreditorene kan stole på og at hun har fått sine sjanser. Hun tok ingen egne tiltak, drar på butikken flere ganger i uken for å handle i dyre dommer, spiser luksusmat og ofte en middag til ungene og en annen og bedre til de voksne. Pusser opp gangen, handler og står i. Hun eier et hus med forloveden sin som står tomt, mens de leier et annet sted. Utover dette behandler hun kundene sine ufattelig dårlig, da hun selger gavekort og verdikuponger for å få kjappe penger inn - men folk får ikke brukt de fordi hun prioriterer folk som kan betale cash. Lista på den dama er lang. Hun er virkelig noe for seg selv, og har dessverre utviklet seg til å bli noe folk følger fordi toget er på vei til å spore av - i stedet for at hun er hyggelig å inspirerende å følge. Er en hel del mer, som sikkert noen andre kan fylle inn, der hvor jeg har glemt noe eller forklart dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 24. april 2020 #1540 Del Skrevet 24. april 2020 36 minutter siden, Gulelefant skrev: Hun er Talla, en som ble kjent gjennom joviale mammaer. Hun var tidligere et frisk pust på snap, en dame man godt kunne like, helt frem til hun samlet seg en del følgere. Da endret hun seg helt. Hun gikk fra å være en jovial dame, til en sur megge rett og slett. Hun snapper om livet sitt, men for det meste syter hun, og angriper følgerne sine. Hun er ufin dersom noen stiller hun et spørsmål, og sier alltid at det er følgerne sine sin skyld - fordi hun svarer bare sånn spørsmålet blir stilt. Med andre ord, hun oppfatter ALLE meldinger i negativ mening, og følgerne får så hatten passer deretter. Hun stoppet å jobbe i februar fordi faren til forloveden hennes døde, altså før pandemien. Dette resulterte i at hun når pandemien traff, ikke hadde penger da hun ikke har oppsparte midler. I stedet for å selge ting i hjemmet, fordi hun synes det tok for mye tid å ta bilder osv opprettet hun en spleis, på 100.000,- men når folk begynte å fatte mistanke og synes dette var en dårlig deal og spleisen ble rapporter, kortet hun ned spleisen for å sikre seg pengene. Hun fikk utbetalt nesten 40.000,- som hun sa kun skulle dekke rentene på gjelda si. Kreditorene er ikke villig til å utsette, som kan tyde på at hun ikke er en betaler kreditorene kan stole på og at hun har fått sine sjanser. Hun tok ingen egne tiltak, drar på butikken flere ganger i uken for å handle i dyre dommer, spiser luksusmat og ofte en middag til ungene og en annen og bedre til de voksne. Pusser opp gangen, handler og står i. Hun eier et hus med forloveden sin som står tomt, mens de leier et annet sted. Utover dette behandler hun kundene sine ufattelig dårlig, da hun selger gavekort og verdikuponger for å få kjappe penger inn - men folk får ikke brukt de fordi hun prioriterer folk som kan betale cash. Lista på den dama er lang. Hun er virkelig noe for seg selv, og har dessverre utviklet seg til å bli noe folk følger fordi toget er på vei til å spore av - i stedet for at hun er hyggelig å inspirerende å følge. Er en hel del mer, som sikkert noen andre kan fylle inn, der hvor jeg har glemt noe eller forklart dårlig.. Takk, har jo ikke fått med meg noe av dette. Hun så jo veldig morsom og fresk ut, men bablet i vei om grønnmalte vegger? Fikk ikke noe ut av det, men greidde ikke skru av heller.... ikke inspirerende....det er ikke riktig ord.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg