Gå til innhold

Talla (snapchat)

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Heahea1 skrev:

Nå skal eg ikke eg hoppe inn i forsvar for talla, for eg har ikke noen sterke formeninger om ho. Men dere skriker ut om biffmiddag og håper ho går konk for ho ikke lar folk RETURNERE gavekortene (er ikke normal praksis å returnere gavekort på klesbutikker heller). Men den biffmiddagen foreksempel, det kan vært noe de hadde i frysen for den del eller har familie som slakter og fikk det av de eller kjøpte det i 50% disken på kiwi🙈 

Neppe. Hu handler på impuls. Er det noe man vet om historie er det at den har tendens til å gjenta seg. Ergo, Talla har ikke noe matbudsjett som står i stil med hennes økonomiske krise. Det serveres dyr og flott mat hver dag. Uavhengig økonomi eller ikke. Hu er jo uten lønn nå. Hu har allerede blakk før Mars, søyt om at kontoen var skrapa så nå måtte folk betale kontant. Dermed er det helt legitimt å anta at spleispengene er det som finansierer hennes og Fredriks livsopphold nå, og frem til en av dem får en stabil inntekt. 

For å opparbeide deg en gjeld som krever at du må betale tilbake 20k hver måned har du ført en livsstil som handler om å «leve dag for dag uten tanke om konsekvenser på sikt».

• Liker 18
Skrevet

Ingen tvil om at hun følger med her inne, ett nytt passivt/aggressivt angrep på de som stiller feil spørsmål, i går var det til de som ikke tålte måten hun svarte på.

Jeg er aldri sur på snapp jeg, nei: fordi du konstant er PASSIV/AGRESIV det Talla! Mye verre å komme med tirader mot alle som følger deg med lattermild stemme, forstår du virkelig ikke det?

Jeg spurte deg, Talla, «hvorfor kjører du en spleis (som jeg dagen før hadde gitt til) til gammel gjeld når du i stedet kunne kjørt en loppis?»Svaret jeg fikk da var: «Ute etter å få igjen penga? Ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, sylfrekk er du»

Null respekt for deg Trolletalla!

• Liker 40
Skrevet
1 minutt siden, BloodyMaryFairy skrev:

Neppe. Hu handler på impuls. Er det noe man vet om historie er det at den har tendens til å gjenta seg. Ergo, Talla har ikke noe matbudsjett som står i stil med hennes økonomiske krise. Det serveres dyr og flott mat hver dag. Uavhengig økonomi eller ikke. Hu er jo uten lønn nå. Hu har allerede blakk før Mars, søyt om at kontoen var skrapa så nå måtte folk betale kontant. Dermed er det helt legitimt å anta at spleispengene er det som finansierer hennes og Fredriks livsopphold nå, og frem til en av dem får en stabil inntekt. 

For å opparbeide deg en gjeld som krever at du må betale tilbake 20k hver måned har du ført en livsstil som handler om å «leve dag for dag uten tanke om konsekvenser på sikt».

Hva nå det er slutt på pengene fra Spleisen? Blir det opprettet en ny tro? For koronakrisen er garantert ikke over,  når det er slutt på pengene.

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Lunabelle skrev:

Hva nå det er slutt på pengene fra Spleisen? Blir det opprettet en ny tro? For koronakrisen er garantert ikke over,  når det er slutt på pengene.

Da fortsetter livsstilen med å leve som det ikke er en morgendag. Tror ikke noe på at de pengene er gått til gjeld. Spleis-pengene går til livsopphold nå, også satser hu på å få jobbet igjen snart. Gjelda består. Nå vet jeg ingen ting om antall kreditorer eller gjeldsbeløpet totalt. Annet en at hu selv sier hu må betale inn 20k per mnd for å bli ferdig om 3 år.  Og at kreditorene ikke ville akseptere avdragsfrihet de neste mnd. Dvs at hu ikke engang klarer å betale renter. 
Skal 40k dekke kun renter? I såfall uhorvelig stor gjeld, eller hu betaler renter og betaler for livsopphold. 

Jeg tenker det er ganske tydelig. 

• Liker 14
Skrevet
15 minutter siden, Pålur skrev:

Ingen tvil om at hun følger med her inne, ett nytt passivt/aggressivt angrep på de som stiller feil spørsmål, i går var det til de som ikke tålte måten hun svarte på.

Jeg er aldri sur på snapp jeg, nei: fordi du konstant er PASSIV/AGRESIV det Talla! Mye verre å komme med tirader mot alle som følger deg med lattermild stemme, forstår du virkelig ikke det?

Jeg spurte deg, Talla, «hvorfor kjører du en spleis (som jeg dagen før hadde gitt til) til gammel gjeld når du i stedet kunne kjørt en loppis?»Svaret jeg fikk da var: «Ute etter å få igjen penga? Ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, sylfrekk er du»

Jeg er målløs. 

• Liker 14
Skrevet
18 minutter siden, Pålur skrev:

Shit 😯 Virke jo som hun bare forvente at alle angripe hun uansett hva de spør om😅

• Liker 15
Skrevet
7 minutter siden, BloodyMaryFairy skrev:

Annet en at hu selv sier hu må betale inn 20k per mnd for å bli ferdig om 3 år.  Og at kreditorene ikke ville akseptere avdragsfrihet de neste mnd. Dvs at hu ikke engang klarer å betale renter. 

Hun mente faktisk at hun betalte 40 000 i mnd på lånene sine. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Lunabelle skrev:

I dag har hun fått kontantstøtte, og barnetrygd for 3 barn,så hun klarer seg litt til...hun juger fortere enn hun går,så at hun ikke får noe fra nav tror jeg ikke noe på.Vi får se om ca 2 uker,da er nok den summen oppbrukt også...og F får vel noe inn?

Han ble avskåret i fra å si noe mer på snapp virker det som,etter han plompet ut at dem var samboere,og at han hadde sovet der hver natt siden de flyttet,hadde egen skuff og IKKE særboere som hun holdt så fast om frem til ds..da kom det en kavete forklaring fra henne,om dere husker?

Så nå er snappen kun om henne og hun har tatt en selektiv avgjørelse hvis noe annet blir vist visstnok..hmmmm.

• Liker 16
Gjest Gulelefant
Skrevet

Kjenner jeg blir dårlig av hele dama. 
Enkelte finnes det ikke håp for🥴

Skrevet
52 minutter siden, Pålur skrev:

Hva!? 

Dette/hun blir bare verre og verre.. 😳 Håper hun "ser" seg selv snart.

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Pålur skrev:

Fy flate, jeg kjenner det koker.. alvorlig inni meg!!! det er så sykt hvordan hun holder på! jeg trodde seriøst ikke det kunne bli værre... hun burde seriøst li anmeldt for svindel .. så hun får seg en smekk på fingrene! jeg er så glad jeg ikke kjøpte gavekort av henne for jeg hadde seriøst klikka i 17 akter hvis jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke fikk bruke det eller fått pengene igjen. hun er så useriøs jeg aldri hadde trodd... jeg har virkelig ikke ord lengre. ingenting sjokkerer meg lengre med den dama! 

kansje noen burde melde henne til nav siden hun er "aleneforsørger" for 3 barn...?! aner meg at hun får overgangsstønad siden dem er "særboere"...  men F sa det jo ganske tydelig at han bor der. 

• Liker 19
Skrevet
36 minutter siden, Hesya skrev:

Hva!? 

Dette/hun blir bare verre og verre.. 😳 Håper hun "ser" seg selv snart.

Tror dessverre ikke det er noe håp. Hun fortsetter å ture fram og tror seriøst at det er noe galt med alle foruten henne. 🤯

• Liker 6
Skrevet

Hun skal ikke snakke om A fordi «dere»/seerne på snap er maniacs.

Fair (forsåvidt veldig bra!) om hun ikke vil eksponere han - om hun er sammen med han. Men at hun ikke omtaler seg selv som mor til 4, - som hun hadde collage av og alltid sa. "JEG er mammaen hans, han kjenner ingen annen mamma." DET syns jeg er forferdelig trist, spesielt ovenfor han, søsknene hans som hører dette, F og andre. De og barna har gått fra fire søsken til at han nå er ekskludert. (De hører jo hva hun snakker om og hvem hun nå er mamma til.)

Å involvere seg så mye i et barns liv (som har mistet flere nære allerede) for så å viske han ut er vanskelig å støtte. Respekten min hadde hun derimot fått, hvis det er andre årsaker enn hun selv til at han ikke får bo hos henne mer, om hun likevel holdt på no sånt som at «Han er min sønn, jeg har sagt det fra han var liten og det er ikke over på en dag eller over pga andre mennesker. Jeg er en av de stødige omsorgspersonene i hans liv, bror til mine døtre, for alltid.» 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Mowepe skrev:

Fy flate, jeg kjenner det koker.. alvorlig inni meg!!! det er så sykt hvordan hun holder på! jeg trodde seriøst ikke det kunne bli værre... hun burde seriøst li anmeldt for svindel .. så hun får seg en smekk på fingrene! jeg er så glad jeg ikke kjøpte gavekort av henne for jeg hadde seriøst klikka i 17 akter hvis jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke fikk bruke det eller fått pengene igjen. hun er så useriøs jeg aldri hadde trodd... jeg har virkelig ikke ord lengre. ingenting sjokkerer meg lengre med den dama! 

kansje noen burde melde henne til nav siden hun er "aleneforsørger" for 3 barn...?! aner meg at hun får overgangsstønad siden dem er "særboere"...  men F sa det jo ganske tydelig at han bor der. 

Altså ang gavekort, det hun gikk ut med på fb sida til bohemen var at tida på gyldigheten av gavekort ble forlenget tilsvarende tiden hun måtte holde stengt. Og dessverre gjelder reglen med ingen penger tilbake for gavekort uansett forretning. 
Og ja jeg fikk med meg det som skjedde før corona, ang cash mot tatoo. 
Men, hun undervurderer folk veldig, tror tydeligvis alle lider av en eller annen form for hukommelsestap. 

Endret av Tessa12
Rettet ord
  • Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Superjanne skrev:

Slår hun seg selv konkurs er pengene deres tapt.Hun kan fint åpne et nytt AS/Enk.

Det kan hun, jeg har forøvrig ikke kjøpt gavekort eller bestilt time...

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Pålur skrev:

Er vel hun som er sylfrekk i svaret sitt her, hva er det for en måte å svare folk på?

• Liker 17
Skrevet
13 timer siden, Pålur skrev:

Det har jo rablet fullstendig for henne! Sitter tusenvis i disse dager og er bekymret for sine nære og kjære, i tillegg til usikkerhet rundt økonomien framover.

Talla fikk spleisen sin og nå er det fult kjør med overfladisk bruk av penger, fokus på «haterne» og har utnevnt seg selv til en norsk utgave av Brahma, visdommens  Gud !

Slutt å pek mot følgerne dine med de skitne negla...du vet hva de sier: « når du retter pekefingeren på noen, vil det alltid være tre fingre som peker på deg selv»

å fy flate de var skitne og ....🤮 helt sorte under.. man kan jo se det ikke er hennes negler. ingen har sånne klumpete negler fra før av..

• Liker 15
Skrevet

Det jeg syns er mest forstyrrende med Talla for tiden er den selvgode drittoppførselen. 

Ikke klarer hun å takke folk for spleisen. hun korta ned tiden på spleisen for å sikre seg selv slik at hun fikk penger når hun skjønte at folk ikke stolte på at pengene gikk til det hun sa... fy søren altså, jeg har ikke ord!!!!

å den tiraden i dag mot følgerne og maniacsene.... altså. makan til frekkhet!!!!! hun sier vi tolker henne feil, men hun er jo direkte frekk og tåler ikke at folk spør om noe som helst.

• Liker 33
Gjest Justsaying
Skrevet

Akkurat om hun spiser biff eller pannekaker er ikke det jeg legger meg mest borti. Men at hun ikke takker folk og virker å ha en generell dyr livsstil til tross for denne spleisen er litt for dumt. 
Det er klart man kan pusse opp billig og kjøpe brukte ting men tror Talla rett og slett gir faen og har null skamvett.

Skrevet

En ting jeg har lyst til og poengtere er at vi vet ingen verdens ting om hvorfor situasjone er blitt som den er blitt anngående sønnen til F. Synes vi kan holde oss for god til å diskutere akkurat den saken. 

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...