Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

Spleisen din helt bak mål. Du burde først prøvd alle andre muligheter før det. Som å f.eks selge ting. Flytte tilbake i huset i Larvik, laget matplan som er mindre luktruativ enn nå. Jeg kjenner ingen familier som spiser sånn som dere. Du må virkelig ta tak i hva du gjør i hverdagen, pengene du bruker før du spør folk om hjelp. For nå er det folk som har levd et A4 liv som trenger hjelp! I tillegg ville jeg ikke snakket sånn som du til tider gjør foran barna dine, heller ikke sittet med ansiktet oppi tlf så mye som du gjør daglig. Å hund når barnet ditt har astma? Det er vel ikke det smarteste.

Endret av Omsorg123
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gulelefant
13 minutter siden, stikkontakt skrev:

Hvorfor ringer hun ikke bare rundt til kreditorene og forklarer situasjonen? De har da fått med seg hva som foregår nå og de er forståelsesfulle. Hun sier jo selv at hun klarer betjene gjelden sin uten problem når hun får jobbet og det er jo ikke slik at alt som nå er stengt skal være stengt i evigheter. Og ja det er mye hun kan selge unna og hun kan også selge tegninger osv, men det virker å være helt uaktuelt for henne. 

personlig har jeg hatt inntrykk av at hun har det meget romslig økonomisk og at hun liker sløse litt, så ble faktisk litt sjokkert da hun åpnet opp om gjeld. 

Hun har prøvd men som hun selv sier «blir møtt med null menneskelig forståelse».. De fleste vet hvordan kreditorer funker, og blir du møtt med et nei så har du svikta før. Ting er nok ikke så perfekt som hun har fremstilt det. Hun møter seg selv i døra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talakoppen

Skulle ikke kommentere eller følge med lenger.... MEN! 

FY faen. Har mista all respekt for den dama. Som sagt likte jeg å følge henne før, men nå...

Kom deg ned på jorda, Talla! Ta ansvar for ditt eget liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulelefant

Hun har jo planer om å bli en stor influenser, hun ønsker å jobbe mer med kun sosiale medier, er på jakt etter regnskapsfører som er god også innfor sosiale medier and so on.. Føler en viss déja vu over det hele(les: Iselin Guttormsen). Mye av det samme handlingsmønsteret.

Ønsker vel å bli stor på sosiale medier fordi hun har sett hvor bra det KAN betale. 

Endret av Gulelefant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chroma skrev:

Hun har nok levd over evne lenge, og nå skal fremmedfolk betale for det. 

Ikke sant. Og ja de gjør det frivillig (om de har gjort et informert valg eller ei), og ja hun har fullt lov å opprette spleisen. Men det er like fullt toppen av frekkhet!

Skal hun lære disse unge følgerne noe av økonomisk selvmord så burde hun vist veien ut av rotet også. At det kreves oppofrelser og hard jobb. Det hun viser nå er jo vill kjøpefest på kreditt og hvordan man enkelt kan utnytte veldedige formål til å få bukt med gjelda igjen ved at andre betaler en ut av det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og har man økonomiske problemer kan man 1. Spørre om hjelp (eller tigge i hennes tilfelle da) 2. Prøve å løse det. 

Viktig å starte med å be om penger fra andre, også er det en mulighet å prøve å løse det etterpå. 

Ooog. Hun har ingen problemer med å betjene gjelda når hun jobber. Men kun et par dager etter at hun får vite at hun må midlertidig stenge så har rentene vokst noe så alvorlig at hun må samle inn penger for å få betalt. 

I mellomtiden kommer en løsning for selvstendig næringsdrivende. Men innsamlingen fortsetter. Hun får jo ikke like mye penger, men litt renter kan hun betale selv. 

Endret av neiognei
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, konkluderer med at dette er Mor godhjerta volum 2. 

Alltid bjuda på ut av egen godhjertethet.

Zzzz. God natt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
6 timer siden, Talakoppen skrev:

Kan ikke du bare holde tåta? Slutt og forsvar deg selv er du snill.. Faen dritt lei av å se på det. 

Vet du hva, når du «beordrer» slik, så skal jeg hvertfall ikke slutte! Du må seriøst tåle at noen er kritiske til det du og andre legger ut! Forsvare meg selv? Lurer på om du har misforstått her! Selvfølgelig forsvarer man seg selv når man blir tatt for å være noen man ikke er.. DA må jeg si fra!

Endret av Såfii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
6 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Klart vi har et ansvar og forumreglene tillater heller ikke at barn blir diskutert. Men at offentlige personer utsetter barna sine for å bli diskutert i offentligheten er jo helt vilt dårlig dømmekraft. Hun har kastet eget blod til ulvene frivillig. Til og med i Spleisen har hun brukt de.

Forstår hvor du vil hen. Men siden både vi og Talla har ansvar så vil jeg at du/dere kan se det slik; er det ikke veldig dårlig dømmekraft av de menneskene som faktisk velger å gå til det skritt og diskutere om barna til noen i offentligheten? Bør man ikke heller si fra direkte til den det gjelder? (Har forøvrig lagt merke til at hun tar kritikk dårlig til seg og det er ikke bra) men jeg tenker at man har ansvar med og passe seg for hva som diskuteres videre av det en har hørt og sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt Talla en liten stund nå, og jeg syns folk skal roe ned med kritikken. Ikke fordi jeg er enig i tingene hun sier og gjør, men rett og slett fordi snappene hennes den siste tiden tyder på at det kanskje er i ferd med å rakne for henne. For hennes egen del håper jeg hun tar en lang og god pause fra sosiale medier og alt som omhandler henne på nett. Hun sier selv at hun er en åndelig person, så jeg håper hun klarer å se at det hun holder på med og reaksjonene hun får ikke er bra for psyken hennes. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Såfii skrev:

Forstår hvor du vil hen. Men siden både vi og Talla har ansvar så vil jeg at du/dere kan se det slik; er det ikke veldig dårlig dømmekraft av de menneskene som faktisk velger å gå til det skritt og diskutere om barna til noen i offentligheten? Bør man ikke heller si fra direkte til den det gjelder? (Har forøvrig lagt merke til at hun tar kritikk dårlig til seg og det er ikke bra) men jeg tenker at man har ansvar med og passe seg for hva som diskuteres videre av det en har hørt og sett. 

Absolutt enig, men det blir moderert fordi det bryter med forumeeglene. Akkurat som du gjør når du diskuterer med brukere fremfor å holde deg til trådens tema. 

Edit: å ta det direkte med henne er fånyttig. Hun sier hun hadde elsket det men det er kun fordi hun da kan blokkere den enkelte som ikke er enig med henne.

Endret av Miss.Wildfox
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Såfii skrev:

Vet du hva, når du «beordrer» slik, så skal jeg hvertfall ikke slutte! Du må seriøst tåle at noen er kritiske til det du og andre legger ut! Forsvare meg selv? Lurer på om du har misforstått her! Selvfølgelig forsvarer man seg selv når man blir tatt for å være noen man ikke er.. DA må jeg si fra!

Nei det trenger vi ikke tåle. Du bryter med forumreglene (jeg og siden jeg svarer deg, men du fatter jo ikke poenget). Diskuter sak og ikke person du også om du skal bidra, og vil du diskutere hvordan folk kan opprette tråder om offentlige personer og hvor umoralsk det er så opprett din egen tråd.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Flettfrid skrev:

Ser man på det hun snapper mens hun maler ser man jo snusen hennes 😂😎 

Huff da så fælt at Frettfrid en traust trønder på 40 år fikk rett 😂🤣😎🤩👏👏👏💪

Korrekt skal være korrekt. Den snusleppe koster jo mer enn fillers da, så det er jo helt legitimt å kritisere når hun oppretter en spleis fordi hun er i ferd med å gå personlig konkurs.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, Chroma skrev:

Hvorfor gikk hun Linn ut av joviale? 

Garantert pga Talla!! Ikke særlig jovialt å opprette spleis for å betale gammal gjeld og samtidig leve som en konge, og sitte å snakke dritt til følgerne dag inn og dag ut. Egentlig burde Talla selv ha trukket seg derfra, men jeg skjønner godt at Linn ikke vil assosieres med Talla. 

Hun har begynt å grave sin egen grav. Folk følger henne kun pga hun er et togkrash, verre en AB tilogmed og det skal mye til!! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talakoppen
5 timer siden, Såfii skrev:

Å herreguuuuud.....Klapp igjen. Seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
15 minutter siden, monstergospel skrev:

Garantert pga Talla!! Ikke særlig jovialt å opprette spleis for å betale gammal gjeld og samtidig leve som en konge, og sitte å snakke dritt til følgerne dag inn og dag ut. Egentlig burde Talla selv ha trukket seg derfra, men jeg skjønner godt at Linn ikke vil assosieres med Talla. 

Hun har begynt å grave sin egen grav. Folk følger henne kun pga hun er et togkrash, verre en AB tilogmed og det skal mye til!! 

Okei. De kan vel kaste Talla ut av gruppen? Vet ikke hvordan slikt gjøres. Trist hvis alle de andre får svi for noe Talla gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy når alt som kommenteres her plutselig skjer i snappen...

tur med hunden

støvsuging 2 x om dagen

Hei Talla! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...