Pålur Skrevet 18. september 2020 #3281 Del Skrevet 18. september 2020 1 time siden, Lolland78 skrev: Må ikke glemme • høysensetiv • sosial angst • tarmsykdom ( derfor hun ikke spiser bakst, hvitt brød,drikker alkohol og junk food ) 😂😂😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolland78 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #3282 Del Skrevet 18. september 2020 Må ikke glemme emetofobi.* Nyeste tilskuddet * Selvom hun tideligere har nevnt at hun kaster opp av sterke endosmerter 🤦♀️ men hun har jo aldri hatt endo heller aldri sagt at hun har det. Lurer veldig på hva hun har og hva hun ikke har. Ingen i familien hennes har heller aldri hørt om disse sykdommene før det kom på snapp 😅 litt merkelig å ha 8 operasjoner i magen uten at man informerer nærmeste familie om det 🙅♀️🤷♀️ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru M Skrevet 18. september 2020 #3283 Del Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, GulSitron skrev: Det uthevede: er det sant? Hvordan kan de konstatere hjertefeil hos små barn da? (Hvis det er for smalt) Denne har jeg ikke hørt før 😶 Nei, det er ikke sant. Hun var redd det var hjertefeil for mange år tilbake, men det viste seg å ikke være noen ting. Muligens ett angstanfall som kan ha trigget den følelsen. Så det med operasjonsbordet osv stemmer ikke. Eneste jeg vet med sikkerhet som er sant er gallestein. Hun fjernet galleblæren for en del år siden. Alt det andre er oppspinn. Om hun så gjerne vil at andre skal tro henne får hun fremlegge dokumentasjon på dette. Grunnen til at det ikke har skjedd enda er pga manglede dokumentasjon. Jeg kan uttale meg om dette fordi jeg har kjent henne, og de fleste av hennes "gamle" venner og eks, i mange år. Tilfelle noen skulle lure. Dette med fjerning av livmor har hun også snakket om i mange år før hun traff Fredrik, men ble frarådet å vente til hun var sikker på at hun var ferdig med barn. Det har aldri før vært snakk om noen av disse andre sykdommene som har kommet ila det siste året. Alt jeg har sett og hørt de siste mnd, ja kanskje det siste året, halvannet, det skremmer meg. At folk kan stupe sååå. Godt vi er forskjellige, og at størsteparten av befolkningen ikke er av den typen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 18. september 2020 #3284 Del Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, Lolland78 skrev: Må ikke glemme • høysensetiv • sosial angst • tarmsykdom ( derfor hun ikke spiser bakst, hvitt brød,drikker alkohol og junk food ) Den siste der er faktisk hysterisk morsom. Hun spiser pizza fra samme sted hver søndag og digger seg på cafe med masse "hvitt brød-mat". Baker kaker og digger seg. Hahaha, hu er morsom hu Talla! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BloodyMaryFairy Skrevet 19. september 2020 #3285 Del Skrevet 19. september 2020 5 timer siden, GulSitron skrev: Da skulle hun sikkert operere inn pacemaker 🤔 Det er så vidt jeg har lest meg opp vanlig å operere inn det når man har sinusarytmi. Nei, det er et EKG apparat som registrerer kontinuerlig. Et implantat. Men kan ikke skjønne hvorfor kirurgen først fant ut at brystet hennes var for smalt da hun lå ferdig vasket og klar til operasjon 😂😂😂 akkurat som ikke kirurgen tar noen vurderinger av pasienten FØR et inngrep. Hjelpes! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pålur Skrevet 19. september 2020 #3286 Del Skrevet 19. september 2020 Men hvorfor denne gjentagende tiraden om smerter og smertestillende når hun nekter å bruke det? Hadde vel holdt lenge å sagt det en gang, virker som dette er noe hun virkelig er stolt av. Hun prater som en tidligere pilleavhengig jeg kjenner (hevder ikke Talla er det), han er også opphengt i at han IKKE tar smertestillende og at han etter en operasjon kun tok Paracet og Ibux. Bruker sjeldent piller selv, men etter at jeg fjernet eggstokker og en relativt stor cyste hadde jeg ikke noe valg de første 2 døgnene...kvalmestillende og smertestillende hver 4 time, og dette mente legene var bra for heelingsprossesen, da store smerter kan forlenge den... Begynner å bli mange diagnoser nå, så mange at hun selv ikke klarer å holde tunga rett i munnen og store problemer med å sortere løgn fra fakta. Den skjelvingen hun plutselig pratet om og prøvde å «overbevise» om på snap, ja det er akkurat det samme som Charlene har vist flere ganger på snap...og det pga FM og ME. Mener hun og ha det også? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KAMLMI Skrevet 19. september 2020 #3287 Del Skrevet 19. september 2020 Men hun snakker jo som om hun ikke klarer å ta piller generelt. Men alikevell så står hun brått på en rekke faste medisiner som hun tar? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 19. september 2020 #3288 Del Skrevet 19. september 2020 1 time siden, Pålur skrev: Men hvorfor denne gjentagende tiraden om smerter og smertestillende når hun nekter å bruke det? Hadde vel holdt lenge å sagt det en gang, virker som dette er noe hun virkelig er stolt av. Hun prater som en tidligere pilleavhengig jeg kjenner (hevder ikke Talla er det), han er også opphengt i at han IKKE tar smertestillende og at han etter en operasjon kun tok Paracet og Ibux. Bruker sjeldent piller selv, men etter at jeg fjernet eggstokker og en relativt stor cyste hadde jeg ikke noe valg de første 2 døgnene...kvalmestillende og smertestillende hver 4 time, og dette mente legene var bra for heelingsprossesen, da store smerter kan forlenge den... Begynner å bli mange diagnoser nå, så mange at hun selv ikke klarer å holde tunga rett i munnen og store problemer med å sortere løgn fra fakta. Den skjelvingen hun plutselig pratet om og prøvde å «overbevise» om på snap, ja det er akkurat det samme som Charlene har vist flere ganger på snap...og det pga FM og ME. Mener hun og ha det også? Jeg får inntrykk av at hun prøver å overbevise både seg selv og oss om at hun ikke tar piller når hun skal gjenta det sååå mange ganger. For meg får det motsatt virkning. Også må hun bli sur på følgere som prøver å vise omsorg og komme med gode råd. Jeg skjønner ikke hvorfor hun velger å legge ut ting når hun ikke engang klarer å ta imot gode råd, selv om rådene ikke passer inn i Tallaverden. Hvorfor klarer hun ikke bare snu på innstillingen sin og se at dette er omsorg. Nei, ligger der å spiser "kråssang" laget på fint, hvitt mel, så tarmproblemene kan balle på seg (hvis de er reelle), det er omsorg hun kan leve med. Hvis hun finner det for godt å adoptere diagnosene til Charlene også, omg! Hun må få seg noen friske venner, da ville hun blitt frisk med en gang, for hun kloner seg jo bare med folk rundt seg. Egentlig er alt Talla trenger friske venner som jobber 8-16, da hadde alt ordnet seg! (håper dere leser´n med humor) 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 19. september 2020 #3289 Del Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, Pålur skrev: Men hvorfor denne gjentagende tiraden om smerter og smertestillende når hun nekter å bruke det? Hadde vel holdt lenge å sagt det en gang, virker som dette er noe hun virkelig er stolt av. Reagerte på det jeg også. Virker som at hun gjør seg selv så liten og stakkarslig som mulig for å få mer sympati fra følgere. Virker litt som at hun nyter oppmerksomheten hun får både på some og i posten av følgere 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 19. september 2020 #3290 Del Skrevet 19. september 2020 Talla som bretter ut ALT på snapchatkanalen sin og ber den som tar skjermopptak søke hjelp. 🤷♀️ Toppen av ironi. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 19. september 2020 #3291 Del Skrevet 19. september 2020 16 timer siden, LoppeLiten skrev: Den siste der er faktisk hysterisk morsom. Hun spiser pizza fra samme sted hver søndag og digger seg på cafe med masse "hvitt brød-mat". Baker kaker og digger seg. Hahaha, hu er morsom hu Talla! Ooog..hun spiser mat fra Macern 😂 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 19. september 2020 #3292 Del Skrevet 19. september 2020 Hun oppfører seg som et barn. Utrolig barnslig oppførsel rundt hele opplegget. Jeg tror ikke hun har det noe verre enn andre som har tatt den operasjonen, men oppfører seg som om hun har noe helt spesielt. Og den logikken om å ikke ta smertestillende fordi hun ikke er vant til det.... men så er hun det.. men så er hun det ikke.. mangler ord. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 19. september 2020 #3293 Del Skrevet 19. september 2020 1 time siden, MzMe skrev: Ooog..hun spiser mat fra Macern 😂 Hahaha, ja, ikke minst! 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veranda Skrevet 19. september 2020 #3294 Del Skrevet 19. september 2020 Rart med smertelindringen, totalt avsmak på piller i følge henne selv. Nesten som jeg leser det som om hun selv har hatt problemer med piller tidligere, muligens har hatt denne type problem tett rundt seg på en eller annen måte 🙃😇 Ta smertestillende!! slutt å syt på smerter i some. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 19. september 2020 #3295 Del Skrevet 19. september 2020 1 time siden, Veranda skrev: Rart med smertelindringen, totalt avsmak på piller i følge henne selv. Nesten som jeg leser det som om hun selv har hatt problemer med piller tidligere, muligens har hatt denne type problem tett rundt seg på en eller annen måte 🙃😇 Ta smertestillende!! slutt å syt på smerter i some. Men hvis hun ikke syter får hun ikke mat og godis på døra av følgere.. 🧐 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 19. september 2020 #3296 Del Skrevet 19. september 2020 18 minutter siden, GulSitron skrev: Men hvis hun ikke syter får hun ikke mat og godis på døra av følgere.. 🧐 Største surve personen jeg har sett..å gi meg litt sympati. Det er så synd på meg. Det synes jeg faktisk ikke at det er.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veranda Skrevet 19. september 2020 #3297 Del Skrevet 19. september 2020 28 minutter siden, GulSitron skrev: Men hvis hun ikke syter får hun ikke mat og godis på døra av følgere.. 🧐 😂😂 sant det, men tanken har slått meg om det også er oppdiktet med all leveransen på døra 😉 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 19. september 2020 #3298 Del Skrevet 19. september 2020 Helt latterlig story... jeg jobber som spl.. Uansett om du ikke bruker å ta smertestillende er det ikke sånn at Paracet blir sterkere for deg en for andre... Det er ytterst få opr vi smertelindrer med kun paracet post-op.. Det er heller ingen som er kvalm i flere dager fordi de har tatt en Paracet. Dette er bullshit. Pasienter får medisiner pre-operativt, ofte morfinpreparater. Ser ikke for meg at Talla har bedd om å ikke få disse, dette spør vi gjerne ikke om heller da de fleste bare tar det, fordi de bør. De eneste som ikke får det er rusmisbrukere eller eks-misbrukere.. å da står de allerede i journal at de ikke skal ha. 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolland78 Skrevet 19. september 2020 Forfatter #3299 Del Skrevet 19. september 2020 12 minutter siden, kalini skrev: Helt latterlig story... jeg jobber som spl.. Uansett om du ikke bruker å ta smertestillende er det ikke sånn at Paracet blir sterkere for deg en for andre... Det er ytterst få opr vi smertelindrer med kun paracet post-op.. Det er heller ingen som er kvalm i flere dager fordi de har tatt en Paracet. Dette er bullshit. Pasienter får medisiner pre-operativt, ofte morfinpreparater. Ser ikke for meg at Talla har bedd om å ikke få disse, dette spør vi gjerne ikke om heller da de fleste bare tar det, fordi de bør. De eneste som ikke får det er rusmisbrukere eller eks-misbrukere.. å da står de allerede i journal at de ikke skal ha. Ganske spesielt at en "influenser" anbefaler og oppfordrer andre til å ikke ta smertestillende eller følge kirurgens råd etter en operasjon 🤦♀️🙈 så stolt over at hun ikke tar paracet at hun laget en 7timer lang story om det 🤣 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 19. september 2020 #3300 Del Skrevet 19. september 2020 48 minutter siden, Lolland78 skrev: Ganske spesielt at en "influenser" anbefaler og oppfordrer andre til å ikke ta smertestillende eller følge kirurgens råd etter en operasjon 🤦♀️🙈 så stolt over at hun ikke tar paracet at hun laget en 7timer lang story om det 🤣 Nå har ikke jeg fjernet livmor.. men jeg har tatt 2 keisersnitt.. jeg vil tro at å fjerne livmor er noe mer smertefullt en keisersnitt. For å si det sånn; jeg lå ikke like avslappet som henne «på kun 1 Paracet eller ingen smertelindring»..... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg