Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

For et år siden (etter lap ) så holdt hun en egen endo/adeno dag der hun fortalte om operasjonen sin.  Den gangen sa hun at hun hadde heftig endometriose med spredning og de hadde fjernet masse sammenvoksninger , blære hadde vokst inn i livmoren og hun hadde masse sammenvoksninger i hele buken opp til mellomgulvet og på tarm. Så at denne sykdommen kun har blitt adenomyose (som ikke lager store sammenvoksninger) er veldig merkelig. Men igjen så er det jo ikke hennes historie hun fortalte den gangen. Hvorfor juge og hvorfor ta andres historie.  Historien hennes henger ikke på greip. Skal tro på henne den dagen hun legger ut bevis ( med bevis mener jeg en epikrise ) 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Lolland78 skrev:

For et år siden (etter lap ) så holdt hun en egen endo/adeno dag der hun fortalte om operasjonen sin.  Den gangen sa hun at hun hadde heftig endometriose med spredning og de hadde fjernet masse sammenvoksninger , blære hadde vokst inn i livmoren og hun hadde masse sammenvoksninger i hele buken opp til mellomgulvet og på tarm. Så at denne sykdommen kun har blitt adenomyose (som ikke lager store sammenvoksninger) er veldig merkelig. Men igjen så er det jo ikke hennes historie hun fortalte den gangen. Hvorfor juge og hvorfor ta andres historie.  Historien hennes henger ikke på greip. Skal tro på henne den dagen hun legger ut bevis ( med bevis mener jeg en epikrise ) 

Det var godt å høre. Mente nemlig at jeg hadde hørt det samme, men ble usikker. 

Det er ofte sånn at når man lyver mye, er det lett å gå surr i hva man har sagt. Talka bør tenke seg om. Vi er ganske mange som husker. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lolland78 skrev:

Dette husker jeg meget godt da min venninne var igjennom det på samme tid....må holde tunga rett i munnen om man skal være løgner!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sum av sum: dersom hun fjernet begge eggledere for 1 år siden, så er hun allerede da steril på tidspunktet. Kvinnelig sterilisering foregår sånn at man knyter eller brenner over egglederne slik at egg fra eggstokkene ikke kan vandre ned i livmoren. Eggstokkene produserer og modner egg ved å produsere hormoner. Jeg må rette meg selv, befruktningen foregår i egglederen, og befruktet egg vandrer til livmoren for å feste seg (dersom dette ikke skjer kan det oppstå en graviditet utenfor livmor, noe som kan føre til at man må fjerne eggleder). 
Jeg husker da vitterlig at hun sa hun hadde fjernet endometriose vev for 1 år siden. Ja, pga sammenvoksninger mellom urinblære, livmor og tarm. Dersom man fjernet egglederen har dette ingen påvirkning på hormonpåvirkningen endovev påvirkes av. Det er eggstokkene som produserer hormoner og påvirker menstruasjonssyklus. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri lurt å bruke penger før de er tjent og inne på konto.. De fleste av oss voksne vet at det alltid er «noe,» ting skjer - bilen ramler sammen, tennene må fikses, en regning blir større enn man hadde sett for seg, hunden blir syk... Og det blir en ond sirkel, hvor man hele tiden blir hengende etter. Å selge gavekort er derfor det jeg vil kalle, «å tisse i buksa for å holde varmen.» Men jeg tenker jo også at om man kjøper et gavekort hos henne, så får man bare skylde seg selv. Det er mer enn nok å ta av i hennes sosiale kanaler som tilsier at det i utgangspunktet er rein bingo å satse på at man får det man legger penger i. Var det ikke en stund etter siste «gavekortrunde» at hun sa nei til de som kom og ville bruke dem? Fordi hun trengte cash.. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oransjesjel skrev:

Det er aldri lurt å bruke penger før de er tjent og inne på konto.. De fleste av oss voksne vet at det alltid er «noe,» ting skjer - bilen ramler sammen, tennene må fikses, en regning blir større enn man hadde sett for seg, hunden blir syk... Og det blir en ond sirkel, hvor man hele tiden blir hengende etter. Å selge gavekort er derfor det jeg vil kalle, «å tisse i buksa for å holde varmen.» Men jeg tenker jo også at om man kjøper et gavekort hos henne, så får man bare skylde seg selv. Det er mer enn nok å ta av i hennes sosiale kanaler som tilsier at det i utgangspunktet er rein bingo å satse på at man får det man legger penger i. Var det ikke en stund etter siste «gavekortrunde» at hun sa nei til de som kom og ville bruke dem? Fordi hun trengte cash.. 

Jeg tror hun aldri avviste noen som ville bruke gavekortene, men hun opplyste på sosiale medier om at hun tok på seg «ekstra» jobb (i denne perioden før lockdown jobbet hun vel ikke av ymse årsaker) og at hun i den forbindelse bare ville ha betalende kunder da hun var raka blakk 😊 Jeg hadde personlig ikke kjøpt gavekort av noen som sitter og utleverer at de har så dårlig helse at hun ikke vet hvor lenge hun burde holde på med tatovering 🤷🏽‍♀️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste blogginnlegg om Nav og systemet. Vet nesten ikke hva jeg skal si. Hun tror tydeligvis at de som utfører det Stortinget og departementene bestemmer (ved å vedta lover), kan se igjennom fingrene når Talla synes de nye lovene er tungrodde. 

Loven tar vare på barnets interesser, Talla, gjør dette for hennes skyld. Glem deg selv for en gangs skyld. Og når alle andre er gale i dine øyne, gang på gang, bør du begynne å se deg i speilet. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«JEG må signere og angi farskap på min yngste fødte, jeg stod midt i flytting, brudd i beinet, jobb, kroniske smerter og andre private ting. Jeg anså ikke dette som viktig i den forstand, -i hvert fall ikke fra min side, brevene gikk meg “hus forbi”..

Altså, skal man begynne?! 🤷🏽‍♀️🙈

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre har feil. Må være vanskelig å være den eneste som gjør rett , har rett og har hele verden imot seg. Burde snart gå opp for henne at det er henne som må gå etter verden og ikke omvendt. 

Må le litt av kommentarene hun skriver i kommentarfeltet under blogginnlegget.

《jeg har ikke lunsj 》å nei 😅 du er av den hektiske typen som aldri ligger i senga og drar deg , ei heller aldri spiser lunsj. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tror det kan bli verre. Jeg gir opp! Makan til tafatt trebarnsmamma/voksenperson/selvstendignæringsdrivende.. 😳

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lolland78 skrev:

Alle andre har feil. Må være vanskelig å være den eneste som gjør rett , har rett og har hele verden imot seg. Burde snart gå opp for henne at det er henne som må gå etter verden og ikke omvendt. 

《jeg har ikke lunsj 》å nei 😅 du er av den hektiske typen som aldri ligger i senga og drar deg , ei heller aldri spiser lunsj. 

Ganske sikker på at hun hadde rukket Nav dersom hun stod opp på morgenen og kom seg avgårde i rimelig tid. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stine85 skrev:

«JEG må signere og angi farskap på min yngste fødte, jeg stod midt i flytting, brudd i beinet, jobb, kroniske smerter og andre private ting. Jeg anså ikke dette som viktig i den forstand, -i hvert fall ikke fra min side, brevene gikk meg “hus forbi”..

Altså, skal man begynne?! 🤷🏽‍♀️🙈

Hun leste de brevene  , men da var de ikke sammen og hun tenkte sikkert at hun kunne straffe ham med at han ikke sto som far. 

Så utspekulert er hun.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Lolland78 skrev:

Ikke glem «de gjør det garantert med vilje» 🤣 Selvfølgelig gjør de det MED VILJE! De har nok pekt henne ut av alle som har fått barn og sakt at denne dama skal vi irritere!!🤦‍♀️🤣

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Den røde fare skrev:

Ikke glem «de gjør det garantert med vilje» 🤣 Selvfølgelig gjør de det MED VILJE! De har nok pekt henne ut av alle som har fått barn og sakt at denne dama skal vi irritere!!🤦‍♀️🤣

Altså, jeg skjønner ikke problemet. Gå på NAV begge to sammen og signer papirer!!! Herlighet, det er da det minste problemet. Istedenfor å bruke tid på å skape konspirasjoner om at «systemet» ikke fungerer og at «de sikkert gjør det med vilje». Akkurat som NAV har tid og engasjement for å plage deg personlig Talla 😂 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler så jeg griner av siste blogginnlegget og kommentarene hun klarer å svare med, åh jøye meg! 
Tenk å bruke sååå mye energi på noe hun kunne ryddet av veien for LENGE siden. Noe som HUN har ansvar for får hun til å bli noe som er  "systemet sin feil", altså, enevelde for Talla! Burde ikke bli overrasket over hvor lite ansvar hun tar over eget liv, men  hun velger å brette det ut over hele internett i tillegg😂 Hun har en del timer i døgnet som ikke regnes med i det virkelige liv hun kanskje må ta til rådighet snart. 

Skjønner at nav vil ha det bekreftet, for hun var faktisk ikke sammen med F da minste ble født, han var kastet ut, de kranglet noe voldsomt og hun visste ikke om hun kom til å la han få bli med på fødselen i det hele tatt, så at hun nå legger det frem som om alt var (passe?) bra, den kan a droppe!!! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mottatt/eller søkt en krone fra nav har hun sagt utallige ganger, men i blogg kommer det frem at hun faktisk søkte om engangsstønad ihvertfall da minste skulle komme. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dama mangler selvinnsikt var ikke noe nytt, at hun er blotta for sunn fornuft, jepp did know that! Det blogg innlegget .. Er det bare grøt i det lille hodet hennes? Lurer på med hvilke øyne man ser med i tallas lille snevre verden, som kan få henne til å gjøre og si så mye idiotisk! Som også får dette til å høres logisk ut selv. For jeg vil med hånda på hjerte si at den vanlig mann i gata ville bare rista på hodet av hennes logikk! Og dette skal hun lære barna sine? På tide hun utvider horisonten på litt andre plan enn det «spirituelle» 🙄🙄

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LoppeLiten skrev:

Jeg ler så jeg griner av siste blogginnlegget og kommentarene hun klarer å svare med, åh jøye meg! 
Tenk å bruke sååå mye energi på noe hun kunne ryddet av veien for LENGE siden. Noe som HUN har ansvar for får hun til å bli noe som er  "systemet sin feil", altså, enevelde for Talla! Burde ikke bli overrasket over hvor lite ansvar hun tar over eget liv, men  hun velger å brette det ut over hele internett i tillegg😂 Hun har en del timer i døgnet som ikke regnes med i det virkelige liv hun kanskje må ta til rådighet snart. 

Skjønner at nav vil ha det bekreftet, for hun var faktisk ikke sammen med F da minste ble født, han var kastet ut, de kranglet noe voldsomt og hun visste ikke om hun kom til å la han få bli med på fødselen i det hele tatt, så at hun nå legger det frem som om alt var (passe?) bra, den kan a droppe!!! 

Som en voksen person er det veldig snodig å mene å påstå at «siden de er vanskelige, skal jeg være det også» NAV er selve definisjonen på byråkrati satt i system. Smell the coffee! 
og hvorfor skal hun belaste tingretten med noe hun fint kan ordne opp i selv? I og med at hu er RYSTET over at NAV velger å bruke ressurser på å få stadfestet foreldreskap for et barn. Jeg klarer faktisk ikke forstå hennes side av saken. Det er direkte barnslig. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...