Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

Anquor skrev (Akkurat nå):

Har hun vist han fram på ekte? 

Jeg tenkte dette likegodt kunne være en veninne bak filteret for å skape engasjement, og spekulasjoner. 

Var på storyen hennes. Mens de venta på pizza på en sjappe. Hu satt i bilen, mens hu zooma inn på han. Men var vel for å få opp engasjement på at det nå er noen andre enn F.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teardrop skrev (10 timer siden):

Hun har aldri brydd seg om "personvern" og sladding av ansikter før i dag. Pleier å ta bilder og filmer av venner og barn som ikke vet om det, snur seg bort når det oppdages, sier nei osv. Talla bare leri alle sånne filmklipp. 

Heelt til hun tar bilde av den nye typen sin med tidenes første sladd over. Sikkert bare for å provosere og skape rabalder her inne. Syns bare synd på fyren som roter seg borti kaoset hennes, kunne ikke brydd meg mindre om hvem han er, måten hun gjør det på som "provoserer". 

Btw, hun skriver at hun er sååå glad om dagen, kan bare huske kjefting og sur talla på story siste ukene jeg😳 En klein latter her og der etter frekke kommentarer til følgere bare, men det er ikke glede.  

Endret av Hebi
Mange hadde skrevet det samme før meg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulSitron skrev (På 5.2.2021 den 12.44):

Nå blir jeg helt sikkert skutt i foten, hengt ut på some og anmeldt samt svartelista og blokkert.B9BA2C5D-156C-4C45-93A3-A9525E18EF3A.thumb.png.6ed1636c5d2feab4767c85e170557412.png0C91F6D4-D535-43CA-91BD-B26E5C18EFF9.thumb.jpeg.93acd5855002385815fa8a11ab49f374.jpeg812B5AF5-A4EB-449B-AF2A-525CB687CA0D.thumb.png.d44c36a9f069cd7c845cd347e1383670.png86959671-D814-4302-9337-2B6D39C2BBFC.thumb.jpeg.8ddc90779d342ad33f961247c112334e.jpeg

Er ikke så greit. Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde helt enkelt klart å se hva det står på det niende budet, selv om hun står der. Trenger jo ikke være rakettforsker for å lese og tenke.

"Vi skal alle dø". 

Akkurat som det ikke spiller noen rolle om du tar livet av deg, for du skal jo uansett dø 🤷‍♀️ 

Mulig jeg er hårsår, men sånne ting er ikke morsomt på noen plan. Parodi eller ei.. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det ein gong slik at skulestart som regel er mellom 08 og 09, og barna må vere leverte i barnehagen til ei viss tid. Heile samfunnet er lagt opp slik. Til og med i så stor grad at tv-kanaler ikkje kan sende program med ei viss aldersgrense før klokka 19 og 21 på kvelden. 

Eg veit ikkje kvifor barna var vakne akkurat den kvelden, men generelt bør så små barn vere i seng rundt 19. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (12 minutter siden):

No er det ein gong slik at skulestart som regel er mellom 08 og 09, og barna må vere leverte i barnehagen til ei viss tid. Heile samfunnet er lagt opp slik. Til og med i så stor grad at tv-kanaler ikkje kan sende program med ei viss aldersgrense før klokka 19 og 21 på kvelden. 

Eg veit ikkje kvifor barna var vakne akkurat den kvelden, men generelt bør så små barn vere i seng rundt 19. 

Små ungene hennes går i barnehage, å trenger derfor ikke leveres før 09.30-10.00

Har fortstått den slik at ei av jentene har problemer med å falle til ro/sovne på kvelden. Noe enkelte barn har,å da kan man høre lyd av barn lenge utover kvelden.

Ja Talla liker ligge på morgenen, å leverer sent. Men hva så, når man kan det så ser jeg ikke problemet med å ha rolige morgener før barnehagen. Skolestart å hektiske morgener kommer tidsnok når ungene blir eldre.

Sikker på mange som jobber f.eks skift ,er sykmeldte eller er hjemme i permisjon syns det er godt med rolige morgener når de har fri fra morgene av, å ikke skynter seg å lever ungene i barnehagen før 8 når de kan kose seg hjemme til 9-9.30.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en som uten sovemedisiner ikke sover mer en 5-6 timer hver natt, fra 24-01 til 05-06. Han er utredet i det vide og brede, men ingenting annet enn at han trenger lite søvn er funnet. Alt av tiltak,metoder osv er prøvd ut. Han legger seg ca 20 hver kveld, får han sovemedisiner sovner han før 21. Har han pause fra de så sovner han mellom 24 og 01. Han leker i senga,tegner,hører lydbøker osv de kveldene han ligger lenge våken. Innimellom kommer han opp eller roper på oss, noe som er helt normalt. Han finner roen med å være på rommet sitt og styre med sitt, har døren åpen så han hører oss og vi han. Mens broren hans sovner nesten tvert han legger seg i 20 tia og sover gjerne 11-13 timer hver natt.

A4 og normalen funker ikke for alle og på alle, enkelt å si at barn små barn bør legge seg å sover 19-20 tiden, men i praksis kan det være noe helt annet.

Jeg som er hjemmeværende/ufør leverte så å si aldri ungene i barnehagen før 09.30. Vi koste oss om morgene. Nå når de går på skolen er de ut døra 07.30.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (På 10.3.2021 den 22.10):

Syns det er horribelt at når klokken er 2150 når hun legger ut story så hører man fremdeles våkne barn i bakgrunnen.  Horribelt.

Da har du tydeligvis ikke opplevd barn med søvnproblemer, for med det så er det veldig vanlig faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (42 minutter siden):

jamen bra man er forskjellig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Da har du tydeligvis ikke opplevd barn med søvnproblemer, for med det så er det veldig vanlig faktisk. 

Dette er ikke snakk om mine eller dine barn.Hun som deler livet sitt har aldri snakka om barn med søvnproblemer. Men har vært åpen på at de får ligge våkne så lenge de vil med iPad OL fordi hun selv liker å sove lenge på morgenen. 

Og har tilogmed reagert med sinne på snap fordi ene ungen våknet tidlig en morgen. 

Endret av Hebi
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Flettfrid skrev (1 time siden):

Vi har en som uten sovemedisiner ikke sover mer en 5-6 timer hver natt, fra 24-01 til 05-06. Han er utredet i det vide og brede, men ingenting annet enn at han trenger lite søvn er funnet. Alt av tiltak,metoder osv er prøvd ut. Han legger seg ca 20 hver kveld, får han sovemedisiner sovner han før 21. Har han pause fra de så sovner han mellom 24 og 01. Han leker i senga,tegner,hører lydbøker osv de kveldene han ligger lenge våken. Innimellom kommer han opp eller roper på oss, noe som er helt normalt. Han finner roen med å være på rommet sitt og styre med sitt, har døren åpen så han hører oss og vi han. Mens broren hans sovner nesten tvert han legger seg i 20 tia og sover gjerne 11-13 timer hver natt.

A4 og normalen funker ikke for alle og på alle, enkelt å si at barn små barn bør legge seg å sover 19-20 tiden, men i praksis kan det være noe helt annet.

Jeg som er hjemmeværende/ufør leverte så å si aldri ungene i barnehagen før 09.30. Vi koste oss om morgene. Nå når de går på skolen er de ut døra 07.30.

Men dette handler ikke om deg da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (28 minutter siden):

Men dette handler ikke om deg da.. 

Nei, men det beskriver hvorfor ikke alle barn sovner før 20 på kvelden. Talla har selv fortalt at den ene har vanskelig med å sovne på kvelden. 

Hebi skrev (56 minutter siden):

Dette er ikke snakk om mine eller dine barn.Hun som deler livet sitt har aldri snakka om barn med søvnproblemer. Men har vært åpen på at de får ligge våkne så lenge de vil med iPad OL fordi hun selv liker å sove lenge på morgenen. 

Og har tilogmed reagert med sinne på snap fordi ene ungen våknet tidlig en morgen. 

Nei, det er snakk om ett av Talla sine barn, som hun selv har fortalg har problemer med å slå seg til ro/sovne på kvelden. 

Ett barn som er trøtt og sliten klarer ikke å holde seg våken i senga lenge for å se ipad så lenge det vil. Det vil sovne relativt fort. Men ett barn som f.eks har behov for lite søvn, vil klare å se ipad lenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekko6389
Anquor skrev (På 11.3.2021 den 23.47):

Har hun vist han fram på ekte? 

Jeg tenkte dette likegodt kunne være en veninne bak filteret for å skape engasjement, og spekulasjoner. 

Bilde av han ute på insta, uten filter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (6 timer siden):

Ja, det kan vere mange grunnar til at ungane var vakne 😊 Eg prøvde å ta forbehold og skrive generelt, men ser det var uklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulSitron skrev (På 14.3.2021 den 22.35):

Noen som vet hvem den nye flammen er? Nysgjerrig 😳😬

Nei, who cares 🤣 Han forsvinner vel like fort som han kom så fort han sier eller gjør noe motsatt av hva talla selv mener.

Den siste tatoveringen på story er jo heeelt krise, med mindre det er en kopi av en barnetegning da, da er den søt :)
Men de blå hakkete og kantete blå blomstene, de andre små blomstene også forøvring 😲
og sommerfuglene er så blasse at det ser ut som noen har tegnet rundt en eldgammel tattovering med kulepenn! 😮 :(  

Og hvorfor filme 2-3 sekundersfilmer så ofte.  "Har så lite fritid så det er alt jeg har tid til å snappe" ? Haha, ho har ikke sagt det, bare tenkte det kunne vært reelt ;) men irriterende kort, bedre å ikke se noe.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA ER DEN TATTOVERINGEN? Ser ut som en 5 åring som har tegnet noe i barnehagen, helt sinnsykt at en tattovør som skryter så mye av arbeidet sitt tattoverer slikt og er stolt av det. Nei gud, skjønner ikke hvordan hun har kunder 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt på insta vil jeg tro at hun i innlegget hennes fra 10. mars henvender seg til f.eks de kritiske øynene som velger å dele her inne på kg. Jeg har forståelse for at hun blir frustrert (selv om det selvfølgelig IKKE går inn på henne hver gang hun ranter om det), det som er synd er hvordan hun tar dette. Innlegget avsluttes med en del spørsmål og jeg er ganske sikker på hva hennes svar på disse spørsmålene blir utifra hvordan de er stilt. Hun legger opp til at denne 1%´n som følger henne som er ute etter å sette henne i dårlig lys kun vil lynsje henne, men jeg må si at ganske mange innen for denne 1%´n faktisk ønsker henne et bedre liv. De færreste er ute etter å "ta" henne, de som velger å sende bekymringsmeldinger ol gjør det i beste mening (velger jeg å tro), for at barna eller dyrene hennes skal kunne ha det best mulig og det burde også være i Tallas interesse. 

Huns spør om vi ikke klarer å se henne mestre oppgavene hun gir seg selv, problemet er vel kanskje at vi ikke ser det? Jeg gjør nemlig ikke alltid det. Jeg ser at hun gjennomfører en del, men om hun mestrer de er noe helt annet. MEN det betyr ikke at jeg ikke VIL se hun mestre ting, virkelig, det hadde jo vært superkult! For det er jo en grunn til at man starter å følge noen i utgangspunktet, ikke for å se ting falle fra hverandre, men noen ganger blir togkræsjen for spennende, det må jeg innrømme. 

Også komme spørsmål om vi ønsker henne mye negativt (kort oppsummert) og mye av det negative hun ramser opp må jeg svare JA, det er ting jeg syns hadde vært på sin plass om Talla opplevde. Jeg syns det hadde vært helt riktig om hun fikk en saftig bot ol for ting hun gjør som er ULOVLIG! Det er ikke personlig, det er et prinsipp! Gjør man noe ulovlig fortjener man reaksjoner på det. Samme med samarbeidspartnere og faste snapping på offentlige kontoer, jeg ville ikke hatt hennes ansikt på mitt varemerke av flere grunner, det er en ærlig sak. At hun snapper på sin konto, fint det, kjør på, men se konsekvensene og ikke legg den på følgerne!

Så må det også legges til at om 2 er enige med hverandre her på kg betyr ikke at at 30 stk er enige i det samme. Det er flere her som evner å skille forskjellige saker og forsvare om det skal til. Det er noen ytterst få som er på ensporet heksejakt, men jeg må si at de ofte ikke er helt på viddene med det jeg selv har sett via sosialemedier og jeg er i utgangspunktet ikke ute etter å lynsje noen, men når det gjelder Talla er det vanskelig å se forbi mye av det som har kommet frem de årene hun har vært offentlig.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et nytt innlegg om "hvordan takler du all dritten?" Hvor jeg tolker det dit hen at hun sikter til ting som står skrevet her inne, samtidig som hun sier at hun ikke oppsøker dritten selv 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tatoveringsstudioer fritatt for lock down? 

For på Talla sitt studio Bohemen idag 20.03.21 observerte u.t 4 personer sittende med og uten munnbind i sofagruppen mot vindu. 

Forkastelig! Grenland gikk i full lock down igår. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...