Leonaen Skrevet 25. mai 2020 #2301 Del Skrevet 25. mai 2020 Herregud! Jeg reagerte nå mest på det forferdelig usmakelig bilde hvor F lager Hitlerbart og nazihilsen. Makan altså 😧🤮 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RockOn Skrevet 25. mai 2020 #2302 Del Skrevet 25. mai 2020 21 minutter siden, Pålur skrev: Syns denne snappinga blir galere og galere. Digget Talla til å begynne med. Hun virka som ei kul dame som så lyst på livet, drakk cola til frokost og ga oss ett innblikk i en litt annen måte å leve på...noe som gjorde at jeg fortsatte å følge. Så kom det stadig drypp jeg stusset på, omtalen av sønnen til F, konfliktene med F under og etter svangerskapet med siste mann, uthenging av F som ustabil og ikke egnet som far. Siden i høst føler jeg bare galskapen har utviklet seg gradvis, og nå sitter jeg bare å håper på at hun slutter å snappe. Ser ut for at F syns det er helt greit og støtter opp om hennes adferd....en adferd jeg opplever som farlig. Er ikke slik at Talla har sine egne regler i samfunnet, at alt hun gjør er riktig og at alle andre er dumme, teite, psykisk syke, sjalue etc. Løgnene er kommet totalt ut av kontroll pga bablingen og rantingen på snap som til tider varer opp til 10 min. Håper virkelig hun legger ned snap og Insta, nekter å tro at dette gjør henne noe godt... Som jeg skulle sagt det selv! Hun har forandret seg radikalt! Det hun ikke forstår er at når hun kun prater om negative tilbakemeldinger så virker det som hun ikke får noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 25. mai 2020 #2303 Del Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Ultimatum skrev: Da tror jeg faktisk du bør ta ditt eget råd og lese deg opp om hva mobbing er. Og jo, her er det skjevhet i maktforhold, på den måten at det her sitter en hel flokk mennesker som backer hverandre, ler av hverandres kommentarer og kaster seg på muligheten til å latterliggjøre enkelte så fort muligheten byr seg. Til og med når brukeren Siwert ikke er aktiv her, etterlyses h*n til diskusjonen som et forsøk på å underholde og være morsom. Og tror du virkelig ikke at en som blir mobbet, også kan være en som har forsøkt å delta på lik linje som alle andre? Om ungen din satt i et klasserom hvor alle elevene diskuterte et tema, og ungen din stadig ble latterliggjort av flertallet, pekt ut til å komme med flere "dumme" svar for underholdningens skyld, og slengt dritt til fordi meningene ikke passet inn hos den største flokken. Hva hadde du kalt det? Uskyldig erting? Sunn diskusjon? Man får bare håpe at flere her inne er bedre rollemodeller i hverdagen enn hva som kommer frem her, håper denne holdningen blir holdt langt unna barna som blir oppdratt der ute, for det er nitrist hvordan voksne mennesker klarer å oppføre seg mot andre. Jeg vet hva mobbing er. Og å delta i en diskusjon og svare de som er uenig er ikke mobbing. Mulig du ser på Siwert som "under" andre her, men det gjør ikke jeg. Hun er en som er uenig i det meste som sies her og da diskuterer man. Herlighet, hun er alltid uenig med meg, mobber hun meg da? Nei. Det finnes ikke noe skjevhet i maktforholdet her. Mitt ord betyr ikke noe mer enn hennes ord. Altså faller dette mobbegreiene dine helt igjennom. Ikke undergrav de som faktisk blir mobbet med å slenge ut det ordet bare fordi at du ikke klarer å diskutere. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2304 Del Skrevet 25. mai 2020 5 minutter siden, Ultimatum skrev: Da tror jeg faktisk du bør ta ditt eget råd og lese deg opp om hva mobbing er. Og jo, her er det skjevhet i maktforhold, på den måten at det her sitter en hel flokk mennesker som backer hverandre, ler av hverandres kommentarer og kaster seg på muligheten til å latterliggjøre enkelte så fort muligheten byr seg. Til og med når brukeren Siwert ikke er aktiv her, etterlyses h*n til diskusjonen som et forsøk på å underholde og være morsom. Og tror du virkelig ikke at en som blir mobbet, også kan være en som har forsøkt å delta på lik linje som alle andre? Om ungen din satt i et klasserom hvor alle elevene diskuterte et tema, og ungen din stadig ble latterliggjort av flertallet, pekt ut til å komme med flere "dumme" svar for underholdningens skyld, og slengt dritt til fordi meningene ikke passet inn hos den største flokken. Hva hadde du kalt det? Uskyldig erting? Sunn diskusjon? Man får bare håpe at flere her inne er bedre rollemodeller i hverdagen enn hva som kommer frem her, håper denne holdningen blir holdt langt unna barna som blir oppdratt der ute, for det er nitrist hvordan voksne mennesker klarer å oppføre seg mot andre. Du beskriver i grunn hva talla gjør mot følgerne sine 🤷🏻♀️ 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 25. mai 2020 #2305 Del Skrevet 25. mai 2020 Så er det enda flere stikk i denne retningen ang gavekort.. Har så innmari lyst til å spørre om neglene og hygiene, men er litt redd for å bli halshugget i offentlig gapestokk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2306 Del Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, GulSitron skrev: Så er det enda flere stikk i denne retningen ang gavekort.. Har så innmari lyst til å spørre om neglene og hygiene, men er litt redd for å bli halshugget i offentlig gapestokk Man kan ikke si noe, om du sier noe får du ikke noe konstruktivt svar. Ender med hånliggjøring og blokkering 🤦🏻♀️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 25. mai 2020 #2307 Del Skrevet 25. mai 2020 5 timer siden, Raven.Writingdesk skrev: Jeg vet ikke om jeg er enig i det med mobbing akkurat, hvem mener du blir mobbet? Det er ikke uvanlig på rampelys at de som forsøker å forsvare en blogger blir anklaget for å være bloggeren (har opplevd det selv faktisk) noe som vil gå under falske anklager, ikke mobbing. Som blogger synes jeg «Talla» er uber-merkelig. Dette er det som skjer når de som har gått på «livets harde skole» har fått tilgang til Internett og lært seg å operere en blogg.. I går når jeg leste på bloggen hennes minte det meg om når jeg møter «Ronny» fra 7B på ungdomssskolen, som prater i vei om alle problemene sine, med alkoholisert ekskone, barn i barnevern og hvor lite han får utbetalt i sosialstønad. Jeg får lyst til å skyte meg selv i øyet. Det er ikke bare falske anklager det går på, nei, og det igjen blir å forkle mobbingen med penere ord og annen betydning. Nå skrev jeg litt om mobbingen i innlegget mitt over her, så jeg skal ikke fortsette i det uendelige her. Men selv om noe er vanlig på Rampelys, betyr ikke det at det er helt greit. Det har vært vanlig med mobbing på skoler og, men det betyr ikke at det ikke bør gjøres noe med. Når det kommer til Talla som blogger/snapper, syns jeg hun bør legge vekk hele greia og fokusere på jobben sin i stedet. Det hun holder på med i SoMe om dagen, gjør så mye vondt verre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 25. mai 2020 #2308 Del Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, Ispitonyou skrev: Du beskriver i grunn hva talla gjør mot følgerne sine 🤷🏻♀️ Talla blir ihvertfall ikke mobbet. Hun sitter på makta her. Har en haug med følgere som synes uthenging, hassardiøs bilkjøring, lyving og alt dette hun holder på med er helt greit. De støtter henne faktisk og gir henne inntrykk av at det bare er til å forsette, for alle som sier imot er en idiot. Hun syter og får masse skryt. Om man skal misbruke mobbebegrepet, så mobber hun alle som ikke er enig. Henger dem ut, ler av det de sier, får andre til å kommentere det "idiotiske" folk får seg til å si. Men det er ikke mobbing det heller. Er ingen som blir MOBBET i denne situasjonen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2309 Del Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, Ultimatum skrev: Det er ikke bare falske anklager det går på, nei, og det igjen blir å forkle mobbingen med penere ord og annen betydning. Nå skrev jeg litt om mobbingen i innlegget mitt over her, så jeg skal ikke fortsette i det uendelige her. Men selv om noe er vanlig på Rampelys, betyr ikke det at det er helt greit. Det har vært vanlig med mobbing på skoler og, men det betyr ikke at det ikke bør gjøres noe med. Når det kommer til Talla som blogger/snapper, syns jeg hun bør legge vekk hele greia og fokusere på jobben sin i stedet. Det hun holder på med i SoMe om dagen, gjør så mye vondt verre. Hadde vært mulig med en saklig diskusjon med Talla hadde mye vært gjort. Det er talla det diskuteres om, ikke siwert. Ikke noe vondt mot siwert, men hva hen måtte synse og mene .. I don’t care 🤷🏻♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 25. mai 2020 #2310 Del Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, Ispitonyou skrev: Du beskriver i grunn hva talla gjør mot følgerne sine 🤷🏻♀️ Og da er det greit at andre gjør det og? Det blir litt som den snappingen og kjøringen til Talla. Selv om andre gjør det, betyr det ikke at det er en god idé. Jeg har lagt merke til at så mange her inne ikke evner å se at de selv gjør akkurat det de mener Talla gjør. Og ja, jeg er helt enig i at hun gjør mye av det jeg skriver mot følgerne sine dessverre. Hun skulle vel hatt en "moralpreken" hun og, men jeg ser jo at flere har forsøkt uten nytte🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2311 Del Skrevet 25. mai 2020 3 minutter siden, neiognei skrev: Talla blir ihvertfall ikke mobbet. Hun sitter på makta her. Har en haug med følgere som synes uthenging, hassardiøs bilkjøring, lyving og alt dette hun holder på med er helt greit. De støtter henne faktisk og gir henne inntrykk av at det bare er til å forsette, for alle som sier imot er en idiot. Hun syter og får masse skryt. Om man skal misbruke mobbebegrepet, så mobber hun alle som ikke er enig. Henger dem ut, ler av det de sier, får andre til å kommentere det "idiotiske" folk får seg til å si. Men det er ikke mobbing det heller. Er ingen som blir MOBBET i denne situasjonen. Kunne ikke brydd meg mindre om siwert. Jeg forandrer ikke mening om talla fordi siwert mener det motsatte 🤦🏻♀️ Det burde være rom for forskjellige meninger. Jeg vil ikke forandre siwerts mening, det får hen bare mene. Men burde være samme vei tilbake 🤷🏻♀️ Helt enig med deg! «Mobberen» her er Talla, om vi skal dra mobbekortet! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 25. mai 2020 #2312 Del Skrevet 25. mai 2020 15 minutter siden, BloodyMaryFairy skrev: Hvorfor kan ikke noen be henne logge av?? Er det Ingen i nær omgang med henne som tenker at det er lurt? Dette går jo helt skeis. For Talla er det så viktig "å gå sin egen vei" at jeg tror en sånn beskjed bare ville motivert henne. Jo mindre støtte, jo mer lever hun det livet hun vil og kan le av resten av verden som er "dumme sauer i flokk". Når noen ikke støtter henne kan hun høste sympati hos de som heier på henne og på den måten heier de enda mer. Hvis alle som gjennomskuer henne holder kjeft vil hun med stor sannsynlighet miste store deler av det som driver henne. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2313 Del Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, Ultimatum skrev: Og da er det greit at andre gjør det og? Det blir litt som den snappingen og kjøringen til Talla. Selv om andre gjør det, betyr det ikke at det er en god idé. Jeg har lagt merke til at så mange her inne ikke evner å se at de selv gjør akkurat det de mener Talla gjør. Og ja, jeg er helt enig i at hun gjør mye av det jeg skriver mot følgerne sine dessverre. Hun skulle vel hatt en "moralpreken" hun og, men jeg ser jo at flere har forsøkt uten nytte🤷♀️ Mulig folk har et håp om at shitshowet skal stoppe da? Hun herjer som hun vil, misforstår og syter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RockOn Skrevet 25. mai 2020 #2314 Del Skrevet 25. mai 2020 Nå har Talla begynt å jobbe igjen. Og måtte få første kunden til å svare på om det er svindel med gavekort. Og presiserte at første kunde etter åpning hadde gavekort. Og for å presisere hva jeg mener, jeg er ikke irritert over at hun blir provosert av sånne kommentarer, men at hun gidder å ta det opp på snap mens hun har en kunde. Altså, gi nå faen i å dra ALT mulig dritt opp igjen på snap. Skriv dagbok hvis du trenger å få det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 25. mai 2020 #2315 Del Skrevet 25. mai 2020 40 minutter siden, Metron skrev: Selvfølgelig ikke, hun driter i alle regler. Hun bestemmer selv. Trassalder. Noen steder man kan melde ifra om dette? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 25. mai 2020 #2316 Del Skrevet 25. mai 2020 12 minutter siden, neiognei skrev: Jeg vet hva mobbing er. Og å delta i en diskusjon og svare de som er uenig er ikke mobbing. Mulig du ser på Siwert som "under" andre her, men det gjør ikke jeg. Hun er en som er uenig i det meste som sies her og da diskuterer man. Herlighet, hun er alltid uenig med meg, mobber hun meg da? Nei. Det finnes ikke noe skjevhet i maktforholdet her. Mitt ord betyr ikke noe mer enn hennes ord. Altså faller dette mobbegreiene dine helt igjennom. Ikke undergrav de som faktisk blir mobbet med å slenge ut det ordet bare fordi at du ikke klarer å diskutere. Da valgte du glatt å ikke forstå det jeg skrev. Hva som faller igjennom og ikke, kommer nok an på øyet som ser og hvilke holdninger man sitter med. Jeg undergraver ingen, det er tidenes mest oppbrukte argument til hvorfor man ikke skal sette merkelapper på ting. At du mener jeg ikke klarer å diskutere, får være din sak. Du har alltid piggene ute du, det er litt spesielt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 25. mai 2020 #2317 Del Skrevet 25. mai 2020 Fulgte talla før. Nå består jo hele snappstoryen av at hun ser i kamera og titter på og drar i håret sitt, eller reklamerer for klær. Slutta å følge jeg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 25. mai 2020 #2318 Del Skrevet 25. mai 2020 5 minutter siden, Ispitonyou skrev: Mulig folk har et håp om at shitshowet skal stoppe da? Hun herjer som hun vil, misforstår og syter. Joda, klart det. Skulle som sagt ønske hun la ned hele SoMe for en stund. Men jeg mener helt seriøst at det går an å få frem budskapet uten å synke til hennes nivå og enda lavere, jeg blir helt oppgitt. Men ja, "shitshowet" bør stoppe snart, det er pinlig🙈 Hun sier hun har en kanal for å inspirere, merkelig at hun ikke ser hvor lite inspirerende hun er om dagen.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 25. mai 2020 #2319 Del Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, Ultimatum skrev: Joda, klart det. Skulle som sagt ønske hun la ned hele SoMe for en stund. Men jeg mener helt seriøst at det går an å få frem budskapet uten å synke til hennes nivå og enda lavere, jeg blir helt oppgitt. Men ja, "shitshowet" bør stoppe snart, det er pinlig🙈 Hun sier hun har en kanal for å inspirere, merkelig at hun ikke ser hvor lite inspirerende hun er om dagen.. Hadde det vært mulig så hadde nok de fleste gått for den metoden. Tror hun ikke helt ser hva inspirasjon er om dagen nei 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 25. mai 2020 #2320 Del Skrevet 25. mai 2020 37 minutter siden, Leonaen skrev: Herregud! Jeg reagerte nå mest på det forferdelig usmakelig bilde hvor F lager Hitlerbart og nazihilsen. Makan altså 😧🤮 Ja, det var bare teit gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg