Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, GulSitron skrev:

Tror nok at Talla er fast følger her inne, for når jeg ser på Instagram story har hun lagt ut samme filmsnutter, med samme tekst, men merket med samarbeid. 

B72D4E13-5983-40C7-B11F-E01979FD2AFD.jpeg

Har skjedd flere ganger at hun har merket på insta og ikke på Snap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, GulSitron skrev:

Tror nok at Talla er fast følger her inne, for når jeg ser på Instagram story har hun lagt ut samme filmsnutter, med samme tekst, men merket med samarbeid. 

B72D4E13-5983-40C7-B11F-E01979FD2AFD.jpeg

Så klart hun følger med! Hadde noen av følgerne hennes kommet med all kritikken og spørsmålene vi har her hadde hun blitt så sint, ranta og blokkert alt som kom hennes vei! Blokk, blokk, blokk, blokk, blokk! Hun vil fremstå som en såå raus dame, quoter henne selv «jeg er det mest empatiske menneske jeg kjenner»! Biiiish! Get real 🙄

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har laget en fargebok!!! Om hun fortsetter i denne retningen 👏🏻 Dette vil jeg si er riktig måte å bruke kreativiteten sin!! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siwert
3 timer siden, neiognei skrev:

Hva er baksnakking? 

1. At hun filmer inn "musikkvideo" av seg selv mens hun kjører bil? Titter inn i kamera i et sekund her og et sekund der, Istedenfor på veien. Et sekund med uoppmerksomhet kan føre til at noen dør, men det er vel baksnakking å påpeke sånt?

https://www.folkebladet.no/bilogtrafikk/2019/05/27/–-Et-øyeblikks-uoppmerksomhet-kan-være-forskjellen-på-liv-og-død-19136025.ece

Et sekunds uoppmerksomhet kan tilsvare 22 meter. Tygg litt på den. 

2. At hun ikke merker reklameinnlegg på snapchat? Det ser du vel med dine egne øyne? Det er kritikkverdig og faktisk litt irriterende. Så vanskelig er det ikke å skrive "sponset behandling". 

3. At hun, som "holder seg hjemme for å unngå å smitte barnet", drar både hit og dit, inkludert til frisøren, og at på til ignorerer smittevernsråd, som klart og tydelig sier at man ikke bør ha med seg telefon inn til frisøren? 

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2020/04/22/Slik-blir-den-nye-hverdagen-for-frisører-21654272.ece

Kunder må vaske eller rengjøre hendene med Antibac ved ankomst og får ikke bruke mobiltelefon i salongen.

– Mobil er en mulig smittekilde og skal ikke brukes når du er i salong, heter det.

Hun kunne faktisk f. Eks bare filmet eller tatt bilder på utsiden, vist resultatet etter timen osv. Det er spesielle tider, så da må de utføre jobben sin litt spesielt. Akkurat som alle vi andre som er på jobb. 

Hvis du kaller det baksnakking, ikke konstruktivt og alt dette, så kaller jeg ditt innlegg for et dårlig forsøk på å diskreditere åpenbart kritikkverdige forhold ved å sitte og kaste ut random ord. Det eneste målet du tydeligvis har er å ødelegge debatten. 

Og enda bedre, du unnskylder atferd som kan være skadelig, ja, til og med dødelig, for andre. Kjempe flott altså. Du gjør en strålende jobb som "enabler". 

Det har jeg aldeles ikke gjort. Har ikke sagt det om ting som du nevner her. Det jeg henger meg oppi er at hvis dere kjenner eller har hatt personlige negative opplevelser med Talla, så ta det opp med henne personlig. Når dette har blitt skrevet her før er svaret at da blir du blokkert eller at hun ikke vil ha noe med deg og gjøre. Talla får dere ikke forandret på med denne tråden her. Deres konstruktive kritikk er ikke alltid det og det går på god gammaldags baksnakking. "Har du sett", "Har du hørt". Jeg lurer bare på hva som er "målet" med denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, neiognei skrev:

Snakk om å kverulere bare for å kverulere da. Frisører, hudpleiere osv har fått beskjed  fra sin fagorganisasjon om at de anbefaler at telefoner ikke skal inn i salongene/studioene osv. De tar rådene de får på alvor, forståelig nok. Sklir dette ut så må de jo stenge igjen. 

Hva er målet ditt med å bagatellisere dette egentlig? Veldig vanskelig å forstå. 

"FHI sine retningslinjer er jo ikke lover, så det er jo bare til å dra til Sverige for å shoppe, henge i grupper på fler enn fem stykk, la vær å bry seg om generelt smittevern, egentlig..." 

Blir litt på samme linje. 

Skal jeg, som er organisert i NSF si at anmodningene de kommer med ikke er så nøye, fordi at det ikke kommer direkte fra FHI?

Talla er vel dessuten mer enn gjennomsnittet opptatt av å overholde smittevern, siden hun føler at barnet hennes kanskje kan være i risikogruppe? Det er ihvertfall det hun sier, men lite som tyder på at hun følger opp med handlinger der. 

Jeg prøver absolutt ikke å bagatellisere det, men å adressere det rett. Dette for at det ikke skal skapes usikkerhet rundt hva som kommer fra FHI og ikke. 

At det er mye usikkerhet, missforståelser osv kan man jo bare se på diskusjonen som har pågått siste ukene i tråden om Mette Ask. 

Å for alt vi vet kan mobil være "tillatt" i den salongen på lik linje som der Pilotfruen var i går. Hun la selv ut bilde på insta om med plakat av at man kunne sprite mobilen. 

Som jeg skrev " Man skulle jo helst sett at disse ""kjendisene"" gikk foran som gode forbilder på den anbefalingen, men det ville jo blitt for godt til å bli sant. "

Så fra meg var det ikke å bagatellisere, men å få orden i systemet. Noe som faktisk er viktig for å unngår mye missforståelser osv. 

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siwert
3 timer siden, Baresierdet skrev:

Sa heller ikke at du er enig i alt hva hun gjør. Misforsto du, bør du lese hva jeg skrev en gang til. 

Jeg sa hva jeg mente er unødvendig innlegg i denne tråden. Utenom det, legger hun opp til veldig mye ved å si a men ikke b. Da ber man litt opp spekulasjoner og synsing. Vil hun ikke fortelle alt, så ikke fortell noen ting. Da slipper man spekulasjoner. Ta dumme beslutninger som å starte en spleis for å dekke privat gjeld, og forvente at folk ikke skal ha en mening rundt det. Stjele sykdomshistorie, ikke ta imot gavekort for Hun trenger penger fordi kontoen snart var tom.. Trenger jeg ramse opp mer egentlig? 

Men jeg vet ikke om den sykdomshistorien ikke er sann? SELVOM Revesnute kom inn her, også hun anonym, og fortalte sitt. Jeg og mange med meg har blitt tatt for å være Talla. Hvordan kan vi vite at det er noe sannere enn noe annet, skrevet bak anonym bruker her. For alt jeg og du veit så kan hvem som helst lage seg en bruker og skrive hva som helst her inne. Kanskje det er trådstarter her som har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Siwert skrev:

Det har jeg aldeles ikke gjort. Har ikke sagt det om ting som du nevner her. Det jeg henger meg oppi er at hvis dere kjenner eller har hatt personlige negative opplevelser med Talla, så ta det opp med henne personlig. Når dette har blitt skrevet her før er svaret at da blir du blokkert eller at hun ikke vil ha noe med deg og gjøre. Talla får dere ikke forandret på med denne tråden her. Deres konstruktive kritikk er ikke alltid det og det går på god gammaldags baksnakking. "Har du sett", "Har du hørt". Jeg lurer bare på hva som er "målet" med denne tråden. 

Det får dessverre ikke du heller 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ho søren meg i gang med musikkvideoene mens hun kjører bil igjen.

Starter filmingen i fart og. Synger til kamera og titter inn i det flere ganger. 

Uansvarlig idioti! 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ispitonyou skrev:

At hun har laget en fargebok!!! Om hun fortsetter i denne retningen 👏🏻 Dette vil jeg si er riktig måte å bruke kreativiteten sin!! 

Ja, eg vart så glad då eg såg det! Og så stolt ho var 💕 Med god grunn! 👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ispitonyou skrev:

Enig der. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siwert skrev:

Men jeg vet ikke om den sykdomshistorien ikke er sann? SELVOM Revesnute kom inn her, også hun anonym, og fortalte sitt. Jeg og mange med meg har blitt tatt for å være Talla. Hvordan kan vi vite at det er noe sannere enn noe annet, skrevet bak anonym bruker her. For alt jeg og du veit så kan hvem som helst lage seg en bruker og skrive hva som helst her inne. Kanskje det er trådstarter her som har gjort det. 

Nå er det tydeligvis flere her inne som har kjennskap til sykdomshistorie til revesnute da 🤦‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp med bok, det er helt klart kreativt. 

Fulle dager med hår og negler, ikke fullt så imponerende. 
Etter mitt syn er ikke dette forenelig med sykt barn. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siwert skrev:

Okei. Sjansen for at de har så og si identisk sykdomshistorie er ganske liten, og da er det jo litt merkelig. Men ta vekk det fra listen jeg skrev da 😅 tror heller ikke at flere sier de kjenner til historien til revesnute, med mindre det er Sant det hun skrev. Og etter det ble et tema her inne, fjernet Talla alt som handlet om sykdom fra introen sin på snapchat.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kreativt og artig med bok, det skal hun ha 😊 

Men klarer ikke å la være jeg.... den var da ganske dyr, i forhold til andre slike bøker. Men selger den, så er jo det bra 👍😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hesya skrev:

Men klarer ikke å la være jeg.... den var da ganske dyr, i forhold til andre slike bøker. Men selger den, så er jo det bra 👍😊

Den var litt dyr ja, men ikke en upris heller, sammenlignet med første utsalgspris for mange slike bøker. Hadde den vært tatt inn i større opplag i forskjellige butikker, ville nok prisen vært litt lavere fra start. De fleste som starter smått med egne bøker på denne måten, må justere prisen deretter. Det koster å få trykket de opp, og når man skal distribuere slike på egenhånd uten et forlag eller butikk i ryggen, blir det annerledes enn med mange av disse som er i salg fra før 🙂

Veldig artig og kreativt påfunn!👏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hesya skrev:

Kan jo på ingen måte sammenligne noe som er masseproduksert av en stor fabrikk og noen som er håndlaget av en privatperson. Kostnadsrammen de har på å utvikle og få trykt opp boken er nok helt forskjellig. Talla betaler nok flere hundre prosent mer for hver bok enn en stor produksent gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Flettfrid skrev:

Kan jo på ingen måte sammenligne noe som er masseproduksert av en stor fabrikk og noen som er håndlaget av en privatperson. Kostnadsrammen de har på å utvikle og få trykt opp boken er nok helt forskjellig. Talla betaler nok flere hundre prosent mer for hver bok enn en stor produksent gjør.

Håndlaget? Bøkene er ikke håndlaget. Orginalillustrasjonene er tegnet ja, men bøkene er jo trykket. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
På 27.4.2020 den 22.07, Lolland78 skrev:

Ser ut som de har tømt det gamle huset, med tanke på alle tingene som har kommet inn døra der. Da blir det sikkert snart lagt ut for salg. Det er bra for dem. Et hus mindre må vel bety bedre økonomi og mindre byrde. 

Hvorfor skulle de egentlig selge huset? For da hun var på JM så drev de jo med oppussing for å gjøre det så det passet dem bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes uansett en haug med mandala fargeleggingsbøker. Så kanskje ikke så veldig kreativt alikevel.. Men bra om hun kan tjene noe på de. Heller det en tigging...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...