Lolland78 Skrevet 28. april 2020 Forfatter #1721 Del Skrevet 28. april 2020 6 minutter siden, Ultimatum skrev: Likes faktisk. Må man passe på hvor mange likes man har for å kommentere også nå? Om å gjøre å være mest populær? Overhodet ikke. 😂 forsto du ikke hva som ble skrevet ? Igjen det sier litt om hvordan denne personen fremtrer i denne tråden 🤦♀️ er her kun for å kommentere hva andre skriver, istedenfor å holde seg til hva tråden egentlig handler om. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 28. april 2020 #1722 Del Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Lolland78 skrev: Overhodet ikke. 😂 forsto du ikke hva som ble skrevet ? Igjen det sier litt om hvordan denne personen fremtrer i denne tråden 🤦♀️ er her kun for å kommentere hva andre skriver, istedenfor å holde seg til hva tråden egentlig handler om. Joda, forstår det du skriver. Bare at det å poengtere likes, sier ikke så mye om denne personen som du kanskje vil ha det til. Det sier mer om hvilken holdning flesteparten i tråden har 🙂 Og du gjør jo strengt tatt akkurat det samme nå; kommenterer det andre skriver i steden for å holde deg til det tråden egentlig handler om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vrinsk Skrevet 28. april 2020 #1723 Del Skrevet 28. april 2020 8 minutter siden, Ultimatum skrev: Joda, forstår det du skriver. Bare at det å poengtere likes, sier ikke så mye om denne personen som du kanskje vil ha det til. Det sier mer om hvilken holdning flesteparten i tråden har 🙂 Og du gjør jo strengt tatt akkurat det samme nå; kommenterer det andre skriver i steden for å holde deg til det tråden egentlig handler om. Likes kan enkelt konverteres til om det man skriver appellerer til folk, om det er enighet om meningen din i tråden. Det er vel derfor det trekkes frem, at i en tråd så milelang som denne er det fortsatt slik at vektskålen ligger på kommentarer som bedyrer uenighet i det som skrives fremfor det motsatte. Nå var det også snakk om at du konstant kommenterer hva andre skriver, fremfor å ytre egen mening om emnet. Ikke en engangsforteelse, men et mønster. Da er det verdt å nevne. Dette forstod du egentlig helt sikkert selv, men det er vel så godt å få kommentert andres kommentar at la gå 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 28. april 2020 #1724 Del Skrevet 28. april 2020 6 minutter siden, Vrinsk skrev: Likes kan enkelt konverteres til om det man skriver appellerer til folk, om det er enighet om meningen din i tråden. Det er vel derfor det trekkes frem, at i en tråd så milelang som denne er det fortsatt slik at vektskålen ligger på kommentarer som bedyrer uenighet i det som skrives fremfor det motsatte. Nå var det også snakk om at du konstant kommenterer hva andre skriver, fremfor å ytre egen mening om emnet. Ikke en engangsforteelse, men et mønster. Da er det verdt å nevne. Dette forstod du egentlig helt sikkert selv, men det er vel så godt å få kommentert andres kommentar at la gå Ja, det har du rett i. Og jeg forsto budskapet til hun som poengterte det også, altså. Men så er det også sånn at denne trådens vektskål (naturlig nok) har en mye større del av folk som vil diskutere det som gjøres feil av Talla, derfor er ikke likes så representativt, mener jeg 🙂 Vektskåla er liksom ujevn fra start, om du skjønner. Nå var det ikke meg den kommentaren var myntet på i første omgang, selv om den sikkert fint kunne vært det (selvkritikk der altså). Jeg kunne sikkert fint blitt mer med på selve debatten/diskusjonen, hadde det ikke vært for at det meste av kommentarer blir useriøse og sladrete, i mine øyne 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vrinsk Skrevet 28. april 2020 #1725 Del Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Ultimatum skrev: Ja, det har du rett i. Og jeg forsto budskapet til hun som poengterte det også, altså. Men så er det også sånn at denne trådens vektskål (naturlig nok) har en mye større del av folk som vil diskutere det som gjøres feil av Talla, derfor er ikke likes så representativt, mener jeg 🙂 Vektskåla er liksom ujevn fra start, om du skjønner. Nå var det ikke meg den kommentaren var myntet på i første omgang, selv om den sikkert fint kunne vært det (selvkritikk der altså). Jeg kunne sikkert fint blitt mer med på selve debatten/diskusjonen, hadde det ikke vært for at det meste av kommentarer blir useriøse og sladrete, i mine øyne 🙂 Godt poeng! Det er jo en årsak til at en tråd blir opprettet på et anonymt forum, dessverre, sjeldent for å skryte eller hylle. Det er alltid veldig fint med meningsmotstandere, og ikke minst at alle opprettholder en viss standard og debattetikette til tross for motstridende meninger. Når det er sagt, er det tydelig at mange her har egne opplevelser og ikke minst er det som kritiseres mest det økonomiske svindel-lignende opplegget Talla har drevet med, da er det ikke lenger kun subjektive, personifiserte meninger og synsinger men noe svært kritikkverdig oppførsel av en mini-influencer. Jeg så etter kommentaren min ble postet at det kanskje ikke var myntet på deg - beklager det! Tusen takk for et veldig fint svar uansett, og beklager litt smånebbete siste kommentar om hva du sikkert forstod selv. Jeg lærer enda på dette forumet, er er kun for å følge med på Talla etter spleisen - det skal jeg være første til å innrømme 😛 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 28. april 2020 #1726 Del Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Vrinsk skrev: Godt poeng! Det er jo en årsak til at en tråd blir opprettet på et anonymt forum, dessverre, sjeldent for å skryte eller hylle. Det er alltid veldig fint med meningsmotstandere, og ikke minst at alle opprettholder en viss standard og debattetikette til tross for motstridende meninger. Når det er sagt, er det tydelig at mange her har egne opplevelser og ikke minst er det som kritiseres mest det økonomiske svindel-lignende opplegget Talla har drevet med, da er det ikke lenger kun subjektive, personifiserte meninger og synsinger men noe svært kritikkverdig oppførsel av en mini-influencer. Jeg så etter kommentaren min ble postet at det kanskje ikke var myntet på deg - beklager det! Tusen takk for et veldig fint svar uansett, og beklager litt smånebbete siste kommentar om hva du sikkert forstod selv. Jeg lærer enda på dette forumet, er er kun for å følge med på Talla etter spleisen - det skal jeg være første til å innrømme 😛 Enig i det, og det er klart det er derfor denne tråden ble til. Anonyme forum kan være bra, sånn sett, og det er bra at sånne temaer blir belyst. Det jeg til nå har reagert på, er akkurat det; at så mange ikke opprettholder en viss standard. Både til meningsmotstandere, og i måten de skriver sine opplysninger på i første omgang. Når det er sagt: ja, den kritikkverdige oppførselen forstår jeg godt at diskuteres! Og at mye har vært mer enn kritikkverdig, er jeg enig i. Jeg håper noen av hennes nære tar det opp med henne, for det vil på en eller annen måte bite tilbake en dag. Haha, ikke noe problem! Det går litt fort i svingene når man skal kommentere noen ganger, det skal jeg være den første til å innrømme😂 Takk for fint svar, selv! 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vrinsk Skrevet 28. april 2020 #1727 Del Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, Ultimatum skrev: Enig i det, og det er klart det er derfor denne tråden ble til. Anonyme forum kan være bra, sånn sett, og det er bra at sånne temaer blir belyst. Det jeg til nå har reagert på, er akkurat det; at så mange ikke opprettholder en viss standard. Både til meningsmotstandere, og i måten de skriver sine opplysninger på i første omgang. Så enig! Vi behøver liksom ikke være det alle tror Kvinneguiden er (surmaga damer som snakker stygt til hverandre og sladrer) bare fordi vi er aktive på et forum. Mye bunner sikkert ut i misforståelser også, og holder man det saklig kan det jo bli en skikkelig hyggelig dialog - slik som vår 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 28. april 2020 #1728 Del Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Vrinsk skrev: Så enig! Vi behøver liksom ikke være det alle tror Kvinneguiden er (surmaga damer som snakker stygt til hverandre og sladrer) bare fordi vi er aktive på et forum. Mye bunner sikkert ut i misforståelser også, og holder man det saklig kan det jo bli en skikkelig hyggelig dialog - slik som vår Ikke sant! 😄 Helt enig med deg. Misforståelser blir det nok av, uten kroppsspråk og tonefall er det ikke alltid lett å tolke enkelte kommentarer slik den kanskje var ment😅 Nei, sladring får andre ta seg av. Så skal jeg huske selvkritikken min, og passe på meg selv og🙊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siwert Skrevet 29. april 2020 #1729 Del Skrevet 29. april 2020 6 timer siden, Lolland78 skrev: Du har flere kommentarer enn likes 😂 det sier litt om dine kommentarer. Enten så er du på villspor med kommentarene dine eller så er du kun ute etter andre i denne tråden 🤷♀️ Ja, for jeg er ute etter å få mest likes. Det jeg ønsker meg mest her i livet er mest likes her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siwert Skrevet 29. april 2020 #1730 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) 6 timer siden, Lolland78 skrev: Overhodet ikke. 😂 forsto du ikke hva som ble skrevet ? Igjen det sier litt om hvordan denne personen fremtrer i denne tråden 🤦♀️ er her kun for å kommentere hva andre skriver, istedenfor å holde seg til hva tråden egentlig handler om. Ja å baksnakker og latterliggjøre Talla. Endret 29. april 2020 av Siwert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siwert Skrevet 29. april 2020 #1731 Del Skrevet 29. april 2020 6 timer siden, Baresierdet skrev: Folk sier seg uenige hvis de er uenige med noen, så en diskusjon og debatt er det vel. Problemet med noen av de som støtter alt Talla gjør og sier, er at de angriper på feil måte. Da blir det vanskelig å holde seg saklig i diskusjon med den som angriper også. Det er ødeleggende at enkelte føler at de på angripe og komme med usaklig ting når de ikke har mer å komme med. Eneste latterliggjøringen jeg har sett er når noen kommenterer hygiene eller utseende. Det er ikke greit og unødvendig. Utover det er det ikke latterliggjøring eller baksnakking i denne tråden, synes jeg. Er ikke enig i alt Talla sier og gjør. Det er måten det blir gjort på jeg reagerer på. Jeg sier jo at jeg er uenig med dere. Flere ganger har jeg vært det. Og latterliggjøring er det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 29. april 2020 #1732 Del Skrevet 29. april 2020 6 timer siden, Lolland78 skrev: Første brudd på smittevern-tiltakene vist på SoMe er selvfølgelig talla 🤦♀️ hvem andre. Btw Talla , din del av jobben er å minske smitte , følge reglene som er satt og selvfølgelig merke det med spons eller samarbeid. Desverre så besto du ikke oppgavene på jobb idag. Bedre lykke neste gang Neida, hun er langt ifra den første. Div PH deltakere og pilotfrua var før henne i den køen 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 29. april 2020 #1733 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) Man kan vel kanskje ikke kalle mobilbruken ett brudd på smitteverntiltakene heller, da det ikke er en regel/rettningslinje fra FHI. Men en oppfordring fra NFVB "I tillegg til dette har NHO-organisasjonen NFVB (Norske frisører- og velværebedrifter, journ.anm.) kommet med en sterk oppfordring om at frisørsalongene, og de ulike hudpleieklinikkene, bør forby bruk av mobiltelefoner inne i virksomhetene." Sitatet her hentet fra Dagbladet: https://www.dagbladet.no/kjendis/trosser-corona-oppfordring/72410137 Man skulle jo helst sett at disse ""kjendisene"" gikk foran som gode forbilder på den anbefalingen, men det ville jo blitt for godt til å bli sant. Endret 29. april 2020 av Flettfrid La til tekst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huder Skrevet 29. april 2020 #1734 Del Skrevet 29. april 2020 Når hun filmer å kjører bil, på Insta story .. jeg blir rett og slett kvalm.. trodde «influencere» visste bedre !!! Tenk at hun aldri slutter med det.. samme med mobil bruken i salongen, siden det ikke er andre kunder og det er samarbeid. Wtf ? Da har du misforstått dugnaden alle skal være med på, fram for ditt eget ego, nok en gang ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. april 2020 #1735 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) 9 timer siden, Siwert skrev: Baksnakking og latterliggjøring. Ikke konstruktiv kritikk i det hele tatt. Ikke debatt eller diskusjon. Hva er baksnakking? 1. At hun filmer inn "musikkvideo" av seg selv mens hun kjører bil? Titter inn i kamera i et sekund her og et sekund der, Istedenfor på veien. Et sekund med uoppmerksomhet kan føre til at noen dør, men det er vel baksnakking å påpeke sånt? https://www.folkebladet.no/bilogtrafikk/2019/05/27/–-Et-øyeblikks-uoppmerksomhet-kan-være-forskjellen-på-liv-og-død-19136025.ece Et sekunds uoppmerksomhet kan tilsvare 22 meter. Tygg litt på den. 2. At hun ikke merker reklameinnlegg på snapchat? Det ser du vel med dine egne øyne? Det er kritikkverdig og faktisk litt irriterende. Så vanskelig er det ikke å skrive "sponset behandling". 3. At hun, som "holder seg hjemme for å unngå å smitte barnet", drar både hit og dit, inkludert til frisøren, og at på til ignorerer smittevernsråd, som klart og tydelig sier at man ikke bør ha med seg telefon inn til frisøren? https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2020/04/22/Slik-blir-den-nye-hverdagen-for-frisører-21654272.ece Kunder må vaske eller rengjøre hendene med Antibac ved ankomst og får ikke bruke mobiltelefon i salongen. – Mobil er en mulig smittekilde og skal ikke brukes når du er i salong, heter det. Hun kunne faktisk f. Eks bare filmet eller tatt bilder på utsiden, vist resultatet etter timen osv. Det er spesielle tider, så da må de utføre jobben sin litt spesielt. Akkurat som alle vi andre som er på jobb. Hvis du kaller det baksnakking, ikke konstruktivt og alt dette, så kaller jeg ditt innlegg for et dårlig forsøk på å diskreditere åpenbart kritikkverdige forhold ved å sitte og kaste ut random ord. Det eneste målet du tydeligvis har er å ødelegge debatten. Og enda bedre, du unnskylder atferd som kan være skadelig, ja, til og med dødelig, for andre. Kjempe flott altså. Du gjør en strålende jobb som "enabler". Endret 29. april 2020 av neiognei 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 29. april 2020 #1736 Del Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Siwert skrev: Er ikke enig i alt Talla sier og gjør. Det er måten det blir gjort på jeg reagerer på. Jeg sier jo at jeg er uenig med dere. Flere ganger har jeg vært det. Og latterliggjøring er det her. Sa heller ikke at du er enig i alt hva hun gjør. Misforsto du, bør du lese hva jeg skrev en gang til. Jeg sa hva jeg mente er unødvendig innlegg i denne tråden. Utenom det, legger hun opp til veldig mye ved å si a men ikke b. Da ber man litt opp spekulasjoner og synsing. Vil hun ikke fortelle alt, så ikke fortell noen ting. Da slipper man spekulasjoner. Ta dumme beslutninger som å starte en spleis for å dekke privat gjeld, og forvente at folk ikke skal ha en mening rundt det. Stjele sykdomshistorie, ikke ta imot gavekort for Hun trenger penger fordi kontoen snart var tom.. Trenger jeg ramse opp mer egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 29. april 2020 #1737 Del Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, neiognei skrev: Hva er baksnakking? 1. At hun filmer inn "musikkvideo" av seg selv mens hun kjører bil? Titter inn i kamera i et sekund her og et sekund der, Istedenfor på veien. Et sekund med uoppmerksomhet kan føre til at noen dør, men det er vel baksnakking å påpeke sånt? https://www.folkebladet.no/bilogtrafikk/2019/05/27/–-Et-øyeblikks-uoppmerksomhet-kan-være-forskjellen-på-liv-og-død-19136025.ece Et sekunds uoppmerksomhet kan tilsvare 22 meter. Tygg litt på den. 2. At hun ikke merker reklameinnlegg på snapchat? Det ser du vel med dine egne øyne? Det er kritikkverdig og faktisk litt irriterende. Så vanskelig er det ikke å skrive "sponset behandling". 3. At hun, som "holder seg hjemme for å unngå å smitte barnet", drar både hit og dit, inkludert til frisøren, og at på til ignorerer smittevernsregler, som klart og tydelig sier at man ikke får ha med seg telefon inn til frisøren? https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2020/04/22/Slik-blir-den-nye-hverdagen-for-frisører-21654272.ece Kunder må vaske eller rengjøre hendene med Antibac ved ankomst og får ikke bruke mobiltelefon i salongen. – Mobil er en mulig smittekilde og skal ikke brukes når du er i salong, heter det. Hun kunne faktisk f. Eks bare filmet eller tatt bilder på utsiden, vist resultatet etter timen osv. Det er spesielle tider, så da må de utføre jobben sin litt spesielt. Akkurat som alle vi andre som er på jobb. Hvis du kaller det baksnakking, ikke konstruktivt og alt dette, så kaller jeg ditt innlegg for et dårlig forsøk på å diskreditere åpenbart kritikkverdige forhold ved å sitte og kaste ut random ord. Det eneste målet du tydeligvis har er å ødelegge debatten. Det er akkurat det! Hun sier hun ikke kan begynne å jobbe pga minste som er i «risikogruppen», men hun kan fint kjøre fra kommune til kommune, fikse negler, fikse håret, (vi vet alle dette er en jobb som tar litt mer enn en halv time 🤷🏻♀️). Hva vet vel hun om hun da ikke drar med seg smitte hjem? Når hun kan gnikke og gnu med en som fikser håret hennes og en som fikser neglene, hva vet hun om hvor og med hvem de har vært? Da kunne hun på lik linje med dem åpnet sjappa og tjent penger isteden for å tigge 🤷🏻♀️ 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. april 2020 #1738 Del Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, Ispitonyou skrev: Det er akkurat det! Hun sier hun ikke kan begynne å jobbe pga minste som er i «risikogruppen», men hun kan fint kjøre fra kommune til kommune, fikse negler, fikse håret, (vi vet alle dette er en jobb som tar litt mer enn en halv time 🤷🏻♀️). Hva vet vel hun om hun da ikke drar med seg smitte hjem? Når hun kan gnikke og gnu med en som fikser håret hennes og en som fikser neglene, hva vet hun om hvor og med hvem de har vært? Da kunne hun på lik linje med dem åpnet sjappa og tjent penger isteden for å tigge 🤷🏻♀️ Hun får jo ikke noe penger for å la være å jobbe når ingenting tilsier at hun ikke kan det. Så isteden for å møte frisøren i går kunne hun ha møtt en kunde. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. april 2020 #1739 Del Skrevet 29. april 2020 (endret) 1 time siden, Flettfrid skrev: Man kan vel kanskje ikke kalle mobilbruken ett brudd på smitteverntiltakene heller, da det ikke er en regel/rettningslinje fra FHI. Men en oppfordring fra NFVB "I tillegg til dette har NHO-organisasjonen NFVB (Norske frisører- og velværebedrifter, journ.anm.) kommet med en sterk oppfordring om at frisørsalongene, og de ulike hudpleieklinikkene, bør forby bruk av mobiltelefoner inne i virksomhetene." Sitatet her hentet fra Dagbladet: https://www.dagbladet.no/kjendis/trosser-corona-oppfordring/72410137 Man skulle jo helst sett at disse ""kjendisene"" gikk foran som gode forbilder på den anbefalingen, men det ville jo blitt for godt til å bli sant. Snakk om å kverulere bare for å kverulere da. Frisører, hudpleiere osv har fått beskjed fra sin fagorganisasjon om at de anbefaler at telefoner ikke skal inn i salongene/studioene osv. De tar rådene de får på alvor, forståelig nok. Sklir dette ut så må de jo stenge igjen. Hva er målet ditt med å bagatellisere dette egentlig? Veldig vanskelig å forstå. "FHI sine retningslinjer er jo ikke lover, så det er jo bare til å dra til Sverige for å shoppe, henge i grupper på fler enn fem stykk, la vær å bry seg om generelt smittevern, egentlig..." Blir litt på samme linje. Skal jeg, som er organisert i NSF si at anmodningene de kommer med ikke er så nøye, fordi at det ikke kommer direkte fra FHI? Talla er vel dessuten mer enn gjennomsnittet opptatt av å overholde smittevern, siden hun føler at barnet hennes kanskje kan være i risikogruppe? Det er ihvertfall det hun sier, men lite som tyder på at hun følger opp med handlinger der. Endret 29. april 2020 av neiognei 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 29. april 2020 #1740 Del Skrevet 29. april 2020 Tror nok at Talla er fast følger her inne, for når jeg ser på Instagram story har hun lagt ut samme filmsnutter, med samme tekst, men merket med samarbeid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg