Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ultimatum skrev:

Samme her, jeg aner ikke hvem folk er, og det var det jeg trodde var litt av poenget. Syns det da ble litt merkelig når det ser ut som flere her kjenner hverandre. Men, jeg skal la den ligge 😊

Utrolig kjipt om din familie har hatt dårlige opplevelser med henne. Og jeg mener ikke å tråkke deg eller noen andre på tærne når jeg sier at; på grunn av de anonyme brukerene her inne, er det jo umulig å vite hva som er sant og ikke. Skjønner jo at du stoler på familie og slekt, det ville jeg gjort selv, men det blir likevel ikke sant for resten av brukerne her.

Det blir heller ikke sant at det ikke stemmer det andre opplever. Hvorfor er du så opptatt av å poengtere dette? 
Vi har egne meninger basert på være egne oppfatninger. Det må du respektere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sagt noe om hvem som kjenner hvem, så jeg forstår ikke hvorfor du skal dra den konklusjonen. Jeg syns det er merkelig når det skrives at "alle" her vet hvem den venninnen er, men du syns det er helt innafor? 

Jeg foreslo at den diskusjonen om venninna og alle synsingene rundt det da kunne tas på en privat side, der ingen "utenforstående" kan blande seg. Så slipper de det gjelder at vi gjentatte ganger sier at det kun blir spekulasjoner og rykter. Jeg kjenner nemlig ikke denne venninna, og kan derfor heller ikke stole på hva som er sant og ikke. 

Det er ganske opplagt og forklaringen for mitt vedkommende er denne: Talla har hatt temadag om adeno på Joviale snapkonto og har garantert trukket mange følgere som selv har denne diagnosen. Alle disse er igjen medlem av en gruppe på Facebook for de med adeno. Der har den tidligere venninne til Talla som stod frem i denne tråden vært åpen om sin sykdomshistorie som igjen har blitt gjenkjent her inne. 

Det er altså endel følgere av Talla, som er aktive i denne tråden som også er medlem av Adenogruppen på Facebook. De hadde kanskje kjent igjen hverandres navn her inne også om det ikke var for anonyme brukernavn, men de kjenner hverandre ikke i virkeligheten. Det er jo rene tilfeldigheter. For alt du vet er vi venner IRL også, uten å vite det.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de har tømt det gamle huset, med tanke på alle tingene som har kommet inn døra der. Da blir det sikkert snart lagt ut for salg. Det er bra for dem. Et hus mindre må vel bety bedre økonomi og mindre byrde. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siwert skrev:

Nå må du være så snill å slutte med den spekuleringa di. Hvor mange ganger skal folk måtte fortelle deg og flere at de ikke Talla? 

Har ikke spekulert. Bryr meg virkelig ikke om hun er Talla eller ei. Men er overbevist om at det er samme person som har prøvd å logge seg inn på en annens bruker, som har truet flere i tråden her. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BloodyMaryFairy skrev:

Det blir heller ikke sant at det ikke stemmer det andre opplever. Hvorfor er du så opptatt av å poengtere dette? 
Vi har egne meninger basert på være egne oppfatninger. Det må du respektere. 

Dobbeltmoralen lenge leve, da må vel du respektere at jeg og flere andre har egne oppfatninger også? Jeg er opptatt av å poengtere synsing og spekulasjoner, og det må du respektere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baresierdet skrev:

Har ikke spekulert. Bryr meg virkelig ikke om hun er Talla eller ei. Men er overbevist om at det er samme person som har prøvd å logge seg inn på en annens bruker, som har truet flere i tråden her. 

Og den brukeren virker som om er talla selv. Siden denne personen vet email adressa 🤦‍♀️ 

Denne saken ser faktisk bedre ut om det hadde vært talla selv.  Alt annet er bare sinnsykt. At en fremmed person finner ut av e-mailen og prøver å komme seg inn på andres konto uten grunn er bare ufattelig sykt 🤦‍♀️🙅‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ultimatum skrev:

Dobbeltmoralen lenge leve, da må vel du respektere at jeg og flere andre har egne oppfatninger også? Jeg er opptatt av å poengtere synsing og spekulasjoner, og det må du respektere.

Respekterer det. Du må få lov å mene det du ønsker. Det har overhodet ikke noe med dobbeltmoral å gjøre. Også må du la oss tillegge de opplysningene og oppfatningene vi har med mening. Dersom det gir oss mening. Det må du respektere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Det er ganske opplagt og forklaringen for mitt vedkommende er denne: Talla har hatt temadag om adeno på Joviale snapkonto og har garantert trukket mange følgere som selv har denne diagnosen. Alle disse er igjen medlem av en gruppe på Facebook for de med adeno. Der har den tidligere venninne til Talla som stod frem i denne tråden vært åpen om sin sykdomshistorie som igjen har blitt gjenkjent her inne. 

Det er altså endel følgere av Talla, som er aktive i denne tråden som også er medlem av Adenogruppen på Facebook. De hadde kanskje kjent igjen hverandres navn her inne også om det ikke var for anonyme brukernavn, men de kjenner hverandre ikke i virkeligheten. Det er jo rene tilfeldigheter. For alt du vet er vi venner IRL også, uten å vite det.

Det er fullt mulig at det er opplagt på den måten du beskriver. Men for andre, som ikke følger med på den facebook-gruppa du nevner, og som kanskje heller ikke har fulgt Talla på Joviale, blir det ikke fullt så opplagt.

Jeg har tidligere sagt at jeg skal la dette ligge. Det var ikke et ønske om å komme til bunns i hvem som kjenner hvem, det har hverken jeg eller noen andre noe med, sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lolland78 skrev:

Og den brukeren virker som om er talla selv. Siden denne personen vet email adressa 🤦‍♀️ 

Denne saken ser faktisk bedre ut om det hadde vært talla selv.  Alt annet er bare sinnsykt. At en fremmed person finner ut av e-mailen og prøver å komme seg inn på andres konto uten grunn er bare ufattelig sykt 🤦‍♀️🙅‍♀️

Ein behøver ikkje epostadressa for å logge seg inn, det er nok med brukarnavnet. Og det ser absolutt alle som leser i tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lolland78 skrev:

😳 kjente til brukerens email faktisk!! Da er jo saken biff. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Baresierdet skrev:

Men alle kan vel enkel matte.

1 + 1 =? 

Det er ikke vanskelig å skjønne hvem som har gjort hva, når vedkommende gjentatte ganger har truet både i innlegg, og i innboks. 

Det kan vere kven som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BloodyMaryFairy skrev:

Respekterer det. Du må få lov å mene det du ønsker. Det har overhodet ikke noe med dobbeltmoral å gjøre. Også må du la oss tillegge de opplysningene og oppfatningene vi har med mening. Dersom det gir oss mening. Det må du respektere. 

Ja, om jeg har virket respektløs på noen måte, så beklager jeg det. Jeg respekterer deres synspunkter, men jeg kommenterer det jeg mener blir synsing. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BloodyMaryFairy skrev:

😳 kjente til brukerens email faktisk!! Da er jo saken biff. 

Det er nok å vite brukarnavnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rot skrev:

Ein behøver ikkje epostadressa for å logge seg inn, det er nok med brukarnavnet. Og det ser absolutt alle som leser i tråden. 

Hun sende meg bilde før teksen ble markert bort. Hun har en gammel bruker her inne som aldri har vært aktiv. Så brukernavnet har hun nok ikke brukt for å logge seg inn. 

Men den gamle E-mailen hennes kjenner talla til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg aner ikke hvem folk er, og det var det jeg trodde var litt av poenget. Syns det da ble litt merkelig når det ser ut som flere her kjenner hverandre. Men, jeg skal la den ligge 😊

Utrolig kjipt om din familie har hatt dårlige opplevelser med henne. Og jeg mener ikke å tråkke deg eller noen andre på tærne når jeg sier at; på grunn av de anonyme brukerene her inne, er det jo umulig å vite hva som er sant og ikke. Skjønner jo at du stoler på familie og slekt, det ville jeg gjort selv, men det blir likevel ikke sant for resten av brukerne her.

Enig at det at alle er anonyme gjør at en umulig kan vite noe helt sikkert.

Jeg begynte å følge henne for lenge siden, pga det jeg hørte av min familie. Forsto raskt at det de pratet om fort kom fram i snappene....så ble jeg kjent med dette forumet der jeg ser mange opplever det samme.

Har selv skrevet til henne og høflig spurt om ting når hun har ønsket spørsmål...frekkere svar har jeg ALDRI vært bort i😱 

Så mitt inntrykk av henne er dessverre ikke stort å skryte av...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ultimatum skrev:

Ja, om jeg har virket respektløs på noen måte, så beklager jeg det. Jeg respekterer deres synspunkter, men jeg kommenterer det jeg mener blir synsing. 

Det er fair, men det er mange her som har opplevd mye av dette som blir snakket om, mange som vet sannheten. Om du ikke har fulgt med på henne så hva vet du da om synsing? Da synser du om det mange her sier og er «like god», så er det du gjør mer rett? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Ispitonyou skrev:

Det er fair, men det er mange her som har opplevd mye av dette som blir snakket om, mange som vet sannheten. Om du ikke har fulgt med på henne så hva vet du da om synsing? Da synser du om det mange her sier og er «like god», så er det du gjør mer rett? 

Jeg har fulgt henne på hennes snap, og går ut fra det hun legger ut der. Har fått med meg mye av det som snakkes om her, med unntak av det som nevnes om hennes utlevering av eksen, og det negative hun skal ha lagt ut om F. Regner med at å følge henne er nok til å kunne være med her? Men Joviale begynte jeg å følge for et par uker siden, og kan ikke akkurat uttale meg om hva som er lagt ut der tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pålur skrev:

Enig at det at alle er anonyme gjør at en umulig kan vite noe helt sikkert.

Jeg begynte å følge henne for lenge siden, pga det jeg hørte av min familie. Forsto raskt at det de pratet om fort kom fram i snappene....så ble jeg kjent med dette forumet der jeg ser mange opplever det samme.

Har selv skrevet til henne og høflig spurt om ting når hun har ønsket spørsmål...frekkere svar har jeg ALDRI vært bort i😱 

Så mitt inntrykk av henne er dessverre ikke stort å skryte av...

Det er helt fair! Veldig synd at du og flere i din familie har hatt den opplevelsen. Enig med deg, i at måten følgere ofte svares på, er helt bak mål. Og at følgere blokkeres over en lav sko, mener jeg også er bak mål. Forstår godt at hun som offentlig snapper blir diskutert, jeg har mine tanker om diverse ting jeg også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ultimatum skrev:

Det er fullt mulig at det er opplagt på den måten du beskriver. Men for andre, som ikke følger med på den facebook-gruppa du nevner, og som kanskje heller ikke har fulgt Talla på Joviale, blir det ikke fullt så opplagt.

Jeg har tidligere sagt at jeg skal la dette ligge. Det var ikke et ønske om å komme til bunns i hvem som kjenner hvem, det har hverken jeg eller noen andre noe med, sånn sett. 

Jeg er ikke medlem av gruppa jeg, aner ikke hva den heter engang. Men logikken min tilsier meg dette er grunnen. Jeg vet selvfølgelig ikke, men så kjent er ikke adeno i allmennheten. Men at Talla har fått en stor følgerskare av kvinner med samme lidelser er logisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lolland78 skrev:

Ser ut som de har tømt det gamle huset, med tanke på alle tingene som har kommet inn døra der. Da blir det sikkert snart lagt ut for salg. Det er bra for dem. Et hus mindre må vel bety bedre økonomi og mindre byrde. 

Tror ikke det, fårsto det som at det var ting som sto lagtet på badet nede for det var jo fullt av ting tidligere. Men det hadde jo utelukkende vært postivt med bare en husleie/lån da 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...