kalini Skrevet 14. april 2020 #1381 Del Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, MsFri skrev: Da har du sendt samværsavtale og gjort noe for å få utvidet. Man får det ikke uten en samværsavtale og meglingsattest. Så ingenting automatisk i det. Alle med små barn må jo på fmv for mekling og samværsavtale!! Dette er jo lovpålagt. Vi delte 50/50 så overasket over at jeg plutselig skulle få dobbel barneteygs bare fordi adr deres var reg på meg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsFri Skrevet 14. april 2020 #1382 Del Skrevet 14. april 2020 17 minutter siden, kalini skrev: Alle med små barn må jo på fmv for mekling og samværsavtale!! Dette er jo lovpålagt. Vi delte 50/50 så overasket over at jeg plutselig skulle få dobbel barneteygs bare fordi adr deres var reg på meg... Fordi du sendte inn bekreftelse på adresseendring og samværsavtale, da sender du inn dokumentasjon som bekrefter at barna har fast bosted hos deg, dermed får man utvidet barnetrygd. Hvis du ikke hadde levert inn det, hadde du heller ikke fått det. Så beklager at jeg skrev søker. Jeg søkte utvidet barnetrygd på yngste da jeg flyttet fra mannen min. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rot Skrevet 14. april 2020 #1383 Del Skrevet 14. april 2020 Kva sang er det i den nye introen henna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 15. april 2020 #1384 Del Skrevet 15. april 2020 6 timer siden, kalini skrev: Hvis man ikke bor sammen (altså har to forskjellige adresser, får forelderen som bor på den adr barna er registrert på dobbel barnetrygd. Dette skjer automatisk, man trenger ikke søke.. bare melde fra. Så dette får dem hvis de har forskjellig adresse, som hun jo har sagt dem har. Det er ikke lovlig hvis han i praksis bor der, men at dem bare ikke får solgt det andre huset. Da skal begge omsorgspersoner ha samme adresse. Nei, man får IKKE dobbel barnetrygd! Man får utvidet barnetrygd. Dvs at man får for ett barn mer enn man har, uavhengig om man har et, fire eller flere barn. Det skjer heller ikke automatisk, man må foreta seg noe. Melde i fra om endringer som har betydning for ytelsen, som det heter hos Nav. Og disse endringene må dokumenteres. Når det gjelder deres situasjon, så vet vi ikke noe om hvorvidt hun mottar utvidet barnetrygd og hvorfor de har separate adresser, så det syns jeg ikke vi skal spekulere i. Jeg uttaler meg derfor kun om din feilinformasjon om at man får dobbel barnetrygd, noe som ikke medfører riktighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siwert Skrevet 15. april 2020 #1385 Del Skrevet 15. april 2020 9 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: Hvis hun er registrert som alenemor så mottar hun en ekstra barnetrygd. Regner med at Talla har orden i sysakene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 15. april 2020 #1386 Del Skrevet 15. april 2020 52 minutter siden, Siwert skrev: Regner med at Talla har orden i sysakene sine. Nja. Det har jo vist seg at det er nettopp det hun ikke har . Spesielt når det kommer til økonomi og løgner. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 15. april 2020 #1387 Del Skrevet 15. april 2020 11 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: Syntes hun har vært ganske direkte om at han ikke har adresse der jeg. 🤭 Synes ikke jeg. Hvordan har hun svart direkte på det? Seinest for et par dager siden var det hun hadde å si om den saken at: han er her fra morgen til kveld. Eller tidlig til seint. Noe i den duren. Det er jo heller ikke lenge siden hun skulle hente han hos foreldrene sine. Og de "fikk vært litt sammen". Høres det ut som noen som bor sammen? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 15. april 2020 #1388 Del Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Frøken_fjong1 skrev: Nja. Det har jo vist seg at det er nettopp det hun ikke har . Spesielt når det kommer til økonomi og løgner. Nå stiller jeg visse spørsmålstegn ved salget hennes av merch. Hun selger tilsynelatende uten mva. Jeg vet at tatovering er unnlatt mva, fordi det regnes som kunstnerisk virksomhet og hun er ikke registrert i mva-registeret. Men collegegensere, kopper og capser med firmalogoen hennes på, kan vel ikke akkurat regnes som så veldig kunstnerisk. Så da skulle det da vært beregnet mva av dette salget. Og kundene kan ikke klandres hvis mva blir etterberegnet og hun må betale, og da går hun i så fall i minus. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 15. april 2020 #1389 Del Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, Lunabelle skrev: Nå stiller jeg visse spørsmålstegn ved salget hennes av merch. Hun selger tilsynelatende uten mva. Jeg vet at tatovering er unnlatt mva, fordi det regnes som kunstnerisk virksomhet og hun er ikke registrert i mva-registeret. Men collegegensere, kopper og capser med firmalogoen hennes på, kan vel ikke akkurat regnes som så veldig kunstnerisk. Så da skulle det da vært beregnet mva av dette salget. Og kundene kan ikke klandres hvis mva blir etterberegnet og hun må betale, og da går hun i så fall i minus. Hun selger i følge seg selv(ref snap i går) inkludert mva. Viste regnestykke på pcskjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 15. april 2020 #1390 Del Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Flettfrid skrev: Hun selger i følge seg selv(ref snap i går) inkludert mva. Viste regnestykke på pcskjermen. Nei, det var ikke det regnestykket viste. Et eksempel var en genser innkjøpt av henne til kr 573,- inkl mva. Og frakt har hun beregnet til kr 160,- og salgspris inkl frakt er 950,- og da har hun oppgitt at fortjenesten er 217,- Hadde hun solgt inkl mva så hadde regnestykket sett helt annerledes ut. Hun har tilsynelatende oppgitt å kjøpe inkl mva og selge uten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemor74 Skrevet 15. april 2020 #1391 Del Skrevet 15. april 2020 Å nå sier a plutselig at om dette karantene greiene fortsetter så har hun tid til å lage design til genser og joggebukser . Så da er hun ikke så lite kreativ allikevel da spm hun sa for rundt en uke siden . For da klarte hun ikke være kreativ påstod hun 😂å en annen ting . Hvis hun godtar skjermopptak av barna eller det hun legger ut , så burde hun reflektere over hva hun legger ut . Folk kan da filme hele storien med andre tlf , iPad / nettbrett osv .. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 15. april 2020 #1392 Del Skrevet 15. april 2020 Talla, siden du leser her inne. Nå må du slutte å vri så innmari på ting, sånn som du anklager andre for å gjøre. Nei, du kan kanskje ikke sende barnet ditt i barnehagen. Men det du gjentar og gjentar er at du ikke har tenkt til å dra på jobb fordi at du har et barn i risikogruppen hjemme. Det er to heeelt forskjellige saker. Faren til barna kan vel ta vare på dem mens du er på jobb noen timer her og der? Du nevner jo stadig at barnet er veldig mye hjemme fra barnehagen pga sykdom, men at akkurat når F var syk så kunne du ikke jobbe pga at han ikke kunne være med barna. Rydd opp i historiene dine. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siwert Skrevet 15. april 2020 #1393 Del Skrevet 15. april 2020 15 timer siden, Rot skrev: Kva sang er det i den nye introen henna? Styggen på ryggen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stine85 Skrevet 15. april 2020 #1394 Del Skrevet 15. april 2020 44 minutter siden, Siwert skrev: Styggen på ryggen, Nei, den heter Uten grunn 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipatia78 Skrevet 15. april 2020 #1395 Del Skrevet 15. april 2020 20 timer siden, Mowepe skrev: En ting jeg ikke forstår... hvis hun ikke får penger av nav, hvorfor er hun da redd for om noen sender dem en film av henne ? Hvis hun ikke hadde noe å være redd for hadde hun bare sagt jaja så får dem vel en god latter. Eller noe i den duren. ..? 🤔🤔🤨 Ho sa det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosetosta Skrevet 15. april 2020 #1396 Del Skrevet 15. april 2020 Tenk om ikke barnehagen er betalt? 😬 Eller oppsagt? Er jo lenge siden hun hadde de der eller? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemor74 Skrevet 15. april 2020 #1397 Del Skrevet 15. april 2020 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 15. april 2020 #1398 Del Skrevet 15. april 2020 13 timer siden, neiognei skrev: Synes ikke jeg. Hvordan har hun svart direkte på det? Seinest for et par dager siden var det hun hadde å si om den saken at: han er her fra morgen til kveld. Eller tidlig til seint. Noe i den duren. Det er jo heller ikke lenge siden hun skulle hente han hos foreldrene sine. Og de "fikk vært litt sammen". Høres det ut som noen som bor sammen? 🤔 Hun sa tidligere denne uken at de har adresse hver deres plass. Det har de hatt siden hun flyttet ut av huset de eier i april i fjor eller når det var hun flyttet. Samtidig sa hun at han i praksis bor hos henne . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 16. april 2020 #1399 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg syns vi skal respektere at hun ikke vil sende barna/barnet i barnehagen. Det må hun bestemme helt selv og hun får gjøre det som føles trygt for henne og mammahjertet hennes. Men så lenge barna har en arbeidsledig/hjemmeværende far, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke han kan passe de, sånn at hun får jobbet. Og spesielt mtp at hun fortsatt selger verdikuponger! De er i praksis ubrukelige. Hvem vet når mammahjertet tillater henne å jobbe igjen? Og det samme gjelder alle gavekortene hun pushet ut i oktober, november og desember. Skal hun ha en karriere å gå tilbake til, så må de prioritere litt annerledes. Far må passe barna og mor må betjene kundene hun så veldig gjerne vil og har solgt, gavekort, verdikuponger og merch til. I tillegg så må hun håpe på noen andre kunder innimellom også, så hun får inn litt hardt tiltrengt cash. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 16. april 2020 #1400 Del Skrevet 16. april 2020 Tråden er ryddet for person- og brukerdebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg