neiognei Skrevet 5. april 2020 #1121 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, Siwert skrev: Her er det mye spekulasjoner, ryktespreding og mye fælt. Det fine er når dere gjemmer det bak at det er innafor retningslinjene her. Det ligger så på kanten hele tida. Men hva med det som er fakta? Har du overhodet ingen kommentar til det? Du må jo selv se at mye hun sier ikke henger på grep. Og at hun sier imot seg selv. Hvis ikke så er du jo kun uenig for å være uenig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1122 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) Hva mener hun med at staten ber kreditorene om å roe seg ned? Veldig rart. Betaler hun ikke går det til utleggsforretning etterhvert og da hjelper vel staten til med å kreve inn pengene på en best mulig måte for begge partene. Staten bryr seg ikke om folk sin privatgjeld, de er en "nøytral" innkrever når det går for langt. Men mest har de vel kreditor sin interesse som høyeste prioritering. Ikke den som ikke betaler gjelda si. Endret 5. april 2020 av neiognei 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. april 2020 #1123 Del Skrevet 5. april 2020 Som sagt så syns jeg man kan forholde seg saklig i kritikk og jeg kjenner lite til alt rundt Talla, men er tydelig at hun har et problem med å holde seg til sannhet. Og løgnere er noe av det verste. Hun snakket konstant om økonomi, hun svarer hele tiden til ting som står her som _kan_ vries på. Ikke fakta som at hun sier hun fikk spleis for en måned siden når det er 2 uker. Hun viser ikke frem sine «ekte» negler fordi hun vet at de blir avslørt. Hun sier hun har gjeld og problemer men tjener så(!) bra som tattovør? Nei Talla du må slutte å lyve, snart snører løgnene seg altfor tett. Stopp før det blir ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 5. april 2020 #1124 Del Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, neiognei skrev: Hva mener hun med at staten ber kreditorene om å roe seg ned? Veldig rart. Betaler hun ikke går det til utleggsforretning etterhvert og da hjelper vel staten til med å kreve inn pengene på en best mulig måte for begge partene. Staten bryr seg ikke om folk sin privatgjeld, de er en "nøytral" innkrever når det går for langt. Det ble nevnt av kreditorer skulle gi litt rom for de med lite penger pga corona. Har ikke link til dette, men fikk det med meg for en uke eller to siden. Inkassoselskap skulle gi lenger betalingsfrister eller noe sånt... Men om det ble noe av, aner jeg ikke.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 5. april 2020 #1125 Del Skrevet 5. april 2020 Liker at flere har påpekt og sendt henne tips til billigere trykkeri, men det takket hun pent nei til i denne omgang... Er det fordi prisene på hettegenser med og uten zip er skyhøye og hun derfor kan ta seg enda bedre betalt med de? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1126 Del Skrevet 5. april 2020 9 minutter siden, Jajajane skrev: Det ble nevnt av kreditorer skulle gi litt rom for de med lite penger pga corona. Har ikke link til dette, men fikk det med meg for en uke eller to siden. Inkassoselskap skulle gi lenger betalingsfrister eller noe sånt... Men om det ble noe av, aner jeg ikke.. Mulig inkassoselskapene, men hun har ikke inkassogjeld. I følge henne selv har hun betjent gjelden frem til denne krisen og har betalt den siste måneden med det hun fikk fra Spleisen. Har et stoooort forbrukslån selv og jeg kan love at de bryr seg nada om situasjonen som er nå. De har ikke satt ned noe rente eller gjort det lettere å få avdragsfrihet. Men du skal se nå i løpet av kvelden om ikke plutselig gjelda hennes brått ble til inkasso, i kjent Talla-stil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1127 Del Skrevet 5. april 2020 Hun har litt tungt for det og. Snakker om at andre tattovører tigger penger på some. Og så rart at de ikke får kritikk, når hun gjør det. For det første så ber de ikke om penger til å betale privat gjeld uten sikring. For det andre viser de ikke frem luksuslivet sitt i flere timer hver dag. For det tredje lyver de ikke i hver tredje setning. Skurr 2: Hun har ikke problemer med økonomien til vanlig, men har forbruksgjeld med skyhøye renter. Jeg har, som skrevet over her, er stort forbrukslån. Noe jeg har fordi at jeg levde laaaaaaaangt over evne over lang tid. Men når man har mye usikret gjeld så må man jo samle det i et stort lån da. Noe hun, med sin veldig romslige økonomi (i følge henne selv) ikke burde hatt noe som helst problemer med. Da får hun rente ned i 8%. Henger ikke på grep. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 5. april 2020 #1128 Del Skrevet 5. april 2020 Det skurrer også når hun kjefter på Nav for ikke å ha alt i orden for en situasjon som denne Koronatiden. Men at hun med ENK og forsørger for 3 barn ikke har en buffer og ikke greier å leve nøkternt i en tid som dette, det sier hun ikke ett ord om. Hun er så sta og vrang, alt hun gjør er topp, aldri kan noen gi henne tips for hun vet alt best selv. Det er ganske kvalmende. Og all den tiden hun bruker på å være sur og tverr på det hun kaller kanalen sin...... 👹😱 Jeg følger fordi jeg ikke trodde sånne folk fantes. Greier ikke å la være å se! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 5. april 2020 #1129 Del Skrevet 5. april 2020 Hadde jeg vært nærmeste familie eller venn med noen som ble konfrontert på den måten hun blir her på KG hadde jeg blitt lei meg på hennes vegene og ønsket at hun fikk hjelp, for det er opplagt at hun trenger mye hjelp. Hun sier hun ikke blir lei seg av det som blir skrevet om henne, det gjør meg faktisk skremt! Det sier mye om hvor selvsentrert og inn i sin egen boble hun er. Hvis hun ikke ser sannheten om sitt eget liv og fortsetter å ignorere sine egne problemer, hvor havner man til slutt? Hun sammenligner seg med andre, setter fine merkelapper på seg selv, helt uten å ta et overblikk og se hva helheten utgjør. Jeg er sikker på at flere av dere som skriver her kjenner Talla, kan dere ikke prøve å åpne øynene hennes litt? Hjelp henne med å ta gode valg, om ikke for henne, så for barna hennes! Enn så lenge lar jeg meg lett underholde av løynene hun viser verden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 5. april 2020 #1130 Del Skrevet 5. april 2020 55 minutter siden, neiognei skrev: Mulig inkassoselskapene, men hun har ikke inkassogjeld. I følge henne selv har hun betjent gjelden frem til denne krisen og har betalt den siste måneden med det hun fikk fra Spleisen. Har et stoooort forbrukslån selv og jeg kan love at de bryr seg nada om situasjonen som er nå. De har ikke satt ned noe rente eller gjort det lettere å få avdragsfrihet. Men du skal se nå i løpet av kvelden om ikke plutselig gjelda hennes brått ble til inkasso, i kjent Talla-stil. Hun sa at hun ikke kunne få et lån fordi hun har betalingsanmerkninger, så da er det vel antagelig noe inkassogjeld også. Evt ubetalt skatt. Og mtp at hun nå nylig sa at hun gjorde alt for å overholde inngåtte avtaler, men når hun nå ikke klarte det så økte gjelden plutselig formidabelt. Da tyder jo det på at kreditorene har slettet renter under forutsetning av at betalingsavtalene blir overholdt og at det da er noen inkassobyråer innblandet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. april 2020 #1131 Del Skrevet 5. april 2020 90% av snappene hennes er jo fra sengen om økonomi eller med et barn i nærheten bablende om trivielle ting. Ja jeg kan la være å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1132 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) 3 minutter siden, Lunabelle skrev: Hun sa at hun ikke kunne få et lån fordi hun har betalingsanmerkninger, så da er det vel antagelig noe inkassogjeld også. Evt ubetalt skatt. Og mtp at hun nå nylig sa at hun gjorde alt for å overholde inngåtte avtaler, men når hun nå ikke klarte det så økte gjelden plutselig formidabelt. Da tyder jo det på at kreditorene har slettet renter under forutsetning av at betalingsavtalene blir overholdt og at det da er noen inkassobyråer innblandet. Hun sa jo også seinest i sta at hun, utenom denne situasjonen, har null problemer med å betjene gjelden. Betjent gjeld går ikke til inkasso. Og gjør det det så får man enten en betalingsplan, eller så går det til namsmannen. Den blir ikke i inkassoposisjon over lang tid. Man får heller ikke betalingsanmerkninger om man betjener gjelden sin. Endret 5. april 2020 av neiognei 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 5. april 2020 #1133 Del Skrevet 5. april 2020 Kjære Talla. Jeg vet du leser her. Du som jeg, og alle andre her til lands og store deler av verden, lider under denne pandemien. Både økonomisk og sosialt. Om man har et forbruk som gjør at 36.000 er nok til å fylle et lite hull i den store ballongen av gjeld så er det noen ting man kan gjøre. 1. Søk om det du har krav på. Og bare det du har krav på. Ikke noe vits å lage lengre kø for alle andre. Det sitter sikkert en alenemor et sted og teller på kronene også. Ikke lag mer kø enn nødvendig. 2. Selg unna ting. Snu deg 360 grader rundt. Sikkert mye du kan selge. Det er ikke mye jobb hvis du er motivert. 3. Skaff deg en ekstrajobb. Butikker og helsevesen er noen av de tingene som trenger mer folk. Er du litt interessert i å få orden på ting så må du faktisk gjøre en innsats. Dere er to hjemme. En av dere kan jobbe som tilkalling eller deltid. Det er bedre enn å få andre til å betale for deg. 4. Slutt å lyve. Folk ser det. Folk skjønner det. Det vil på sikt være det som gjøre at du ikke har noen kunder eller tillit i det heletatt. Du driver å graver deg ned i et stort hull. Det er ikke mer synd på deg enn andre i verden. Andre mennesker må faktisk ofre litt for å få hjula til å gå rundt. Det er ikke noe annerledes for deg. Jeg måtte også skaffe en tilkallingsjobb i denne perioden. Jeg får bidratt til samfunnet. Bedre enn å sitte hjemme å klage på negler, hår og andre trivielle "problemer". For jeg tror du kan bidra med noe hvis du bare prøver. I tillegg slipper du å tigge om penger som i følge deg er veldig vanskelig for deg. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 5. april 2020 #1134 Del Skrevet 5. april 2020 1 time siden, neiognei skrev: Mulig inkassoselskapene, men hun har ikke inkassogjeld. I følge henne selv har hun betjent gjelden frem til denne krisen og har betalt den siste måneden med det hun fikk fra Spleisen. Har et stoooort forbrukslån selv og jeg kan love at de bryr seg nada om situasjonen som er nå. De har ikke satt ned noe rente eller gjort det lettere å få avdragsfrihet. Men du skal se nå i løpet av kvelden om ikke plutselig gjelda hennes brått ble til inkasso, i kjent Talla-stil. De konvoluttene er vel ganske så sikkert inkassokrav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 5. april 2020 #1135 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) 37 minutter siden, neiognei skrev: Hun sa jo også seinest i sta at hun, utenom denne situasjonen, har null problemer med å betjene gjelden. Betjent gjeld går ikke til inkasso. Og gjør det det så får man enten en betalingsplan, eller så går det til namsmannen. Den blir ikke i inkassoposisjon over lang tid. Man får heller ikke betalingsanmerkninger om man betjener gjelden sin. Men har man en betalingsplan hos et inkassoselskap eller flere og betaler på den i henhold til avtale, så er det også å betjene gjelden sin. Og betalingsanmerkningene kan man få før man inngår en avtale og begynner å nedbetale. Endret 5. april 2020 av Lunabelle La til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. april 2020 #1136 Del Skrevet 5. april 2020 På Insta konkurransen nå skriver hun: Så mye fint, I am Justsaying 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solrun Skrevet 5. april 2020 #1137 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) Tenker den tattosjappa går nedenom å hjem, corona eller ikke, da hu hverken dobbeltsjekker at det hu lager/skriver er korrekt, og i tillegg ikke kan engelsk! Hu har jo lagt ut bilde av en tattovering som hu hadde stavet feil! Også sier hu at "Nei, jeg bare copypasta det kunden hadde skrevet!" Flaut.. Endret 5. april 2020 av Solrun 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 5. april 2020 #1138 Del Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, Solrun skrev: Tenker den tattosjappa går nedenom å hjem, corona eller ikke, da hun hverken dobbeltsjekker at det hun lager/skriver er korrekt, og i tillegg ikke kan engelsk! Hu har jo lagt ut bilde av en tattovering som hun hadde stavet feil! Også sier hu at "Nei, jeg bare copypasta det kunden hadde skrevet!" Flaut.. Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulelefant Skrevet 5. april 2020 #1139 Del Skrevet 5. april 2020 Hva er greia med å kalle oss for løgnere og mobbere? De fleste her inne diskuterer og skriver kun om det Talla selv snakker om på snap, så da understreker jo det at hun er en løgner og for å ikke snakke om at hun også mobber seg selv noe som i teorien ikke er mulig - med mindre hun er proppa full av flere personligheter hun ikke har kontroll på. I bunn og grunn kan det uansett ikke falle tilbake på oss - da det er hun som står for alt vi snakker om. Terskelen for å dra mobbekortet er alt for lavt, slå opp i ordboka vær så snill.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solrun Skrevet 5. april 2020 #1140 Del Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Justsaying skrev: Hvor? Hu la ut bilde av tattoveringa på snap, men så fikk hu kommentarer på at hu hadde skrevet feil, så hu sletta bilde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg