neiognei Skrevet 5. april 2020 #1081 Del Skrevet 5. april 2020 13 minutter siden, Addie skrev: Jeg skjønner ikke at det går an å tigge så mye om penger som hun gjør! skippet meg gjennom snap nå, det er jo bare mas om ‘at hvem er hun til å si nei til gaver’, ‘folk tigger meg om å opprette nye spleis’ Jeg synes det er så frekt. I tillegg ranter hun om at de 36’ hun fikk inn på spleis, ikke var såååå mye penger, for det var ikke i nærheten av det hun normalt fikk inn på en måned. Så det hjalp henne litt, men ikke nærheten av det hun hadde behov for. Jeg skjønner at forbruket står i forhold til inntekter, men hvis man har en så høy inntekt som hun hinter til, så kan jeg ikke forstå at noen ønsker å hjelpe henne. Virkelig ikke. 😳 Om hun sitter og sier at hun vanligvis får inn mer enn 36.000 så burde ihvertfall folk våkne opp. Hvordan får man så sykt mye gjeld med den lønna? Og hvordan bygger man seg ikke opp ei eneste krone i buffer, som selvstendig næringsdrivende, om man tjener langt over 36.000 UTBETALT hver måned? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkontakt Skrevet 5. april 2020 #1082 Del Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, neiognei skrev: Om hun sitter og sier at hun vanligvis får inn mer enn 36.000 så burde ihvertfall folk våkne opp. Hvordan får man så sykt mye gjeld med den lønna? Og hvordan bygger man seg ikke opp ei eneste krone i buffer, som selvstendig næringsdrivende, om man tjener langt over 36.000 UTBETALT hver måned? Og de 36000 var kun nok til å slukke noen av brannene 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 5. april 2020 #1083 Del Skrevet 5. april 2020 8 minutter siden, Hanne12 skrev: Er det ikkje fleire som lurer kor er F opp i alt dette? Koffor kan ikkje han ha være med sine egne barn så ho kan få reise ut av huset å være kreativ og tegne og tjene penger? Ho har nevnt det tidligere at han er arbeidsledig og det det medfører med kurs og plikt og ting. Men så ofte som han står å lager deilig frukost og ligger på sofaen på kvelden er han jo tilstede. Ho snakker som om ho er alenemor for jentene. Han er tilstede hele tiden, men hun vil ikke vise det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1084 Del Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, stikkontakt skrev: Og de 36000 var kun nok til å slukke noen av brannene Ser hun sier 36.000 ikke er i nærheten av det hun tjener på en vanlig måned. Rette personen å sende pengene sine til det.🤩 Og hun betaler visst skatt av det som vippses til kontoen til bedriften, men folk kan vel vippse direkte til henne.. Skurr i skurret der i gården. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkontakt Skrevet 5. april 2020 #1085 Del Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, neiognei skrev: Ser hun sier 36.000 ikke er i nærheten av det hun tjener på en vanlig måned. Rette personen å sende pengene sine til det.🤩 Og hun betaler visst skatt av det som vippses til kontoen til bedriften, men folk kan vel vippse direkte til henne.. Skurr i skurret der i gården. Jeg blir kvalm av den tiggingen hennes. Og med ekstrem høy lønn hver måned så burde man ha buffer og være gjeldsfri. Den gjelden hennes må jo være heeeelt ekstrem om hun betaler mye mer enn 36.000 i måneden og antar å være ferdig med den om 2-3 år.. mye som skurrer 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 5. april 2020 #1086 Del Skrevet 5. april 2020 «Alt går rundt når jeg jobber og tjener penger» Det gjør jo helt klart ikke det når rentene er så ekstreme som hun gir uttrykk for og gjelden forblir. Step one for å bli kvitt gjeld er å betale alt du kan, da kan man ikke leve som dronninga på haugen og de 40’000 rakk visst ikke til å gjøre noe forskjell på gjelden🙄 Da har hun ikke brukt pengene på gjeld, det skjønner vi alle man Talla! Og at staten har bedt kreditorene roe ned? Ehhh, atte hva? veldig bra hun skal få hjelp til å redde økonomien sin, håper bare hun får hjelp til å se på forbruket også. Og F har da vitterlig et ansvar oppi dette han også, så la nå han bidra før du tigger fremmede folk om penger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 5. april 2020 #1087 Del Skrevet 5. april 2020 Om hun hadde brukt tida hun bruker på Snapchat, til å selge unna ting og tegne, som hun påstår hun ikke har ro til, da trur jeg det hadde kommet inne penger. Når folk er villige til å kjøpe tegninger av henne, hvorfor gjør hun ikke det da? Hun sitter jo bare aleine i huset et sted å prater på Snapchat, kunne fint gjort litt på den tida.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 5. april 2020 #1088 Del Skrevet 5. april 2020 Må vi ikke glemme at Talla er den mest sympatiske personen hun kjenner .. Dette gjør hun kun ut av sin egen godhet til andre, man finner ikke en menneske med mer toleranse for andre enn henne! Det at hun nå (etter en mnd som hun selv sier) har sagt takk til alle de som ga henne penger på spleis forteller alt om hva slags faktisk dame hun er! Rivjernet som jeg liker å kalle henne 👏🏻 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 5. april 2020 #1089 Del Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, Superjanne skrev: Man betaler ikke skatt på vipps. Man betaler skatt av inntekt. Spiller ikke rolle hvordan inntekten kommer inn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 5. april 2020 #1090 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) 1 time siden, Jodaneida skrev: Man betaler skatt av inntekt. Spiller ikke rolle hvordan inntekten kommer inn. Tror det går innunder gave ikke inntekt. Vipps trekker noe i omkostninger, men utover det så er det vel ikke skattepliktig. Mente SPLEIS ikke vipps. Skrev litt fort Endret 5. april 2020 av Tessa12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 5. april 2020 #1091 Del Skrevet 5. april 2020 8 minutter siden, Superjanne skrev: Kun over en viss sum "småDrypp" betaler man ikke skatt av. På bedriftskonto betaler man nok av alt, å hun sa at de som ønsket å hjelpe hemme kunne vippse til bedriftskontoen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 5. april 2020 #1092 Del Skrevet 5. april 2020 Fyttirakkern for ei fæl dame.... Hennes egne uttalelser de siste dagene 🤢🤮 LAT OG FREKKERE ENN FLATLUSA!!!! Håper karma sparker henne hardt i skinnleggen......... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 5. april 2020 #1093 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg er en av de mange tusen som er i en bedriten situasjon på grunn av tingenes tilstand. Pengene strekker absolutt ikke til, men jeg har skamvett nok til å ikke starte noen offentlig tigging! Selv om det er lite å rutte med, så skal nok jeg og barna klare oss. Vi setter tæringa etter næringa og har ikke mulighet til å unne oss noe ekstra selv om det er påske. Jeg har lagt ut fler annonser på diverse plasser for å få solgt unna ting som kan gi oss klingende mynt i kassa. Jeg kjenner jeg blir provosert over hvordan Talla opptrer, og over det forbruket dama har. Det spleisbeløpet hun fikk inn og som hun faktisk klager over, tilsvarer 4 (om ikke mer) månedsutbetalinger for noen som er ufør eller på sosialstønad! Hun ser faktisk bare seg selv og det er kvalmende! Det er latterlig at folk velger å donere penger til henne og hennes elleville forbruk av penger. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trinerabbens@gmail Skrevet 5. april 2020 #1094 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) Jeg tror nok mye av det som ble spleiset gikk til gave (som selvfølgelig ikke ble vist frem) og feiring av datters bursdag. Hun har et ekstremt høyt forbruk og mener nok selv at det er hun berettiget til. Og det må hun jo få lov til å mene. Mange som henne. Men at folk faktisk støtter og gir penger er mer enn jeg kan forstå. Hun viste også frem et kamera som hun hadde "fått til jul". Snedig at det plutselig skulle pakkes opp nå? Verden vil bedras, og hun gjør det mulig. Jeg blir faktisk imponert over frekkhet når den blir så øredøvende! "Givergleden" derimot.. imponerer IKKE i dette tilfellet! Endret 5. april 2020 av trinerabbens@gmail 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkontakt Skrevet 5. april 2020 #1095 Del Skrevet 5. april 2020 Hun fikk vel inn 40.000 på spleisen, og sier hun fikk utbetalt 36.000 etter at spleis hadde trukket fra det de skulle. De tar 6,5%. 40.000 - 6,5% = 37.400. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ispitonyou Skrevet 5. april 2020 #1096 Del Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, trinerabbens@gmail skrev: Jeg tror nok mye av det som ble spleiset gikk til gave (som selvfølgelig ikke ble vist frem) og feiring av datters bursdag. Hun har et ekstremt høyt forbruk og mener nok selv at det er hun berettiget til. Og det må hun jo få lov til å mene. Mange som henne. Men at folk faktisk støtter og gir penger er mer enn jeg kan forstå. Hun viste også frem et kamera som hun hadde "fått til jul". Snedig at det plutselig skulle pakkes opp nå? Verden vil bedras, og hun gjør det mulig. Jeg blir faktisk imponert over frekkhet når den blir så overdøvende! Lurer på hvor mye hun egentlig sitter med i mnd, når hun kan si 36 er langt ifra hva hun tjener ..? 🤷🏻♀️ At hun har brukt penger på annet enn gjeld! Er ikke en tvil i min sjel at hun har gjort. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1097 Del Skrevet 5. april 2020 39 minutter siden, Superjanne skrev: Kun over en viss sum "småDrypp" betaler man ikke skatt av. Mange bedrifter bruker vel vipps som betaling. Mener du at om man bare får inn små summer så betaler man ikke skatt da? Høres ikke riktig ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 5. april 2020 #1098 Del Skrevet 5. april 2020 40 minutter siden, Superjanne skrev: Man betaler ikke skatt på vipps. 31 minutter siden, Superjanne skrev: Kun over en viss sum "småDrypp" betaler man ikke skatt av. 18 minutter siden, Superjanne skrev: Da må det være over 100.000; Hvorfor uttaler du deg om noe du tydeligvis ikke har noe kunnskap om. Du skaper bare unødvendige spekulasjoner. Alle beløp som blir vippset til en firmakonto må selvfølgelig med i regnskapet og skattes av på normal måte. Min mann driver en bensinstasjonskjede og du mener altså at han ikke trenger å inntektsføre og skatte av alle beløp under 100 000,- som kommer inn via vipps? Det hadde vært noe... Hun har et sekssifret vippsnummer, det er forbeholdt firmaer og organisasjoner. Og så lenge hun bruker det nummeret så må det regnskapsføres, uansett størrelse på beløpet. Jeg er veldig kritisk til Talla og det hun driver med, men vi skal ikke komme med usannheter og helt uriktige opplysninger. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. april 2020 #1099 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, Superjanne skrev: ja er en grense før man må betale skatt. Men greia blir jo at når Talla skal ha støtte fra NAV og de ser all aktivitet fra Vipps får hun nok avslag for det meste. Ja, men nå snakket vi om skatt på det som blir vippset til firmakontoen. 😛Noe stønad fra NAV får hun nok ikke, nei. Bare dette de med ENK får etterhvert. Men ikke noe sosialstønad. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 5. april 2020 #1100 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, Superjanne skrev: Snakker om vanlig Vipps. Hvorfor? Når det ikke er aktuelt i denne tråden. Hun har konsekvent oppgitt firmaets sekssifrede vippsnummer. Det du sier stemmer forøvrig ikke om vanlig vipps heller og pga størrelsen Vipps opererer med på gebyrene sine ved litt større beløp, så er det nok ikke mange som vippser beløp over 100 000,- heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg