Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun hadde fått mer penger for alle skoene sine enn dette, til samme innsats. Uten å virke grisk, lyve eller svindle.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
7 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Hun hadde fått mer penger for alle skoene sine enn dette, til samme innsats. Uten å virke grisk, lyve eller svindle.

Ja, det er ingen liten mengde sko hun har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forteller jo på bloggen (ref linken til tidligere innlegg på bloggen) at hun er svært empatisk som person og det er hun nok. Da er det vel også enkelt å relatere til at man ikke spiller på samvittigheten til folk når man selv er i økonomiske vansker, det er det mange som er nå! At man klager over NAV når man enda er innenfor rekkevidden på hva en vanlig månedslønn skal rekke, hvordan er forbruket da? Å hvordan løse sånn på kort sikt?! Jo man må kanskje selge noe. De har så mye merkeklær og sko! Masse penger i det. «Akutt sosialhjelp» som hun hadde søkt på kan på det grunnlaget gis avslag på det grunnlaget, hun har verdier der. Jeg får vondt av at hun nok har det vondt, å håper de 40.000 (jeg så ikke på selve spleisen, orka ikke forholde meg til den, folk får gi om de vil) er forvalta bra.... Hovmod står alltid for fall, kjenner ikke igjen den hun «kom frem som». 
vondt å se!

.av nysgjerrighet, hvordan fungerer sånne samarbeid? Får de klærne fra Junkyard f.eks?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden hun har brukt på lage merch kunne hun brukt på å legge ut annonser på Facebook/Finn over ting hun kunne solgt. For det er det jaggu nok av hjemme hos henne.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt og personangrep.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Chiqita skrev:

Hun forteller jo på bloggen (ref linken til tidligere innlegg på bloggen) at hun er svært empatisk som person og det er hun nok. Da er det vel også enkelt å relatere til at man ikke spiller på samvittigheten til folk når man selv er i økonomiske vansker, det er det mange som er nå! At man klager over NAV når man enda er innenfor rekkevidden på hva en vanlig månedslønn skal rekke, hvordan er forbruket da? Å hvordan løse sånn på kort sikt?! Jo man må kanskje selge noe. De har så mye merkeklær og sko! Masse penger i det. «Akutt sosialhjelp» som hun hadde søkt på kan på det grunnlaget gis avslag på det grunnlaget, hun har verdier der. Jeg får vondt av at hun nok har det vondt, å håper de 40.000 (jeg så ikke på selve spleisen, orka ikke forholde meg til den, folk får gi om de vil) er forvalta bra.... Hovmod står alltid for fall, kjenner ikke igjen den hun «kom frem som». 
vondt å se!

.av nysgjerrighet, hvordan fungerer sånne samarbeid? Får de klærne fra Junkyard f.eks?

Hun får rabatt på klærne hun selv kjøper ut i fra hvor mange som bruker hennes ranattkode når de handler. For ikke å glemme at hun må skatte av overskyttende. Så kanskje ikke et samarbeid hun bør promotere i disse dager med tanke på at hun må om 1 mnd kanskje ut med en sum for alle de klærne hun fikk levert i dag på døra + skatte av det🤯

Å jo, hun kan selge klærne og skoene etter ett samarbeid!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chiqita skrev:

vondt å se!

Det er nok forskjellig. Noen får (må skatte av verdien), noen får små rabatter, noen får store.

Det er nok sant som hun sier, at hun ikke kan selge det hun har fått sponset. 

Men hun hadde huset fullt av skopar lenge før samarbeidet med Junk yard. Er ikke så lenge siden hun skrøt av at hun hadde sååå mange av samme sko og at hun hadde kjøpt dem til F også. Men mulig alt det er solgt i denne loppisen hun snakker om. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter fortsatt ikke at folk ga henne 40 tusen uten grunn så tviler ikke på at folk kjøper den dyre reklamemerchen

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg fatter fortsatt ikke at folk ga henne 40 tusen uten grunn så tviler ikke på at folk kjøper den dyre reklamemerchen

Ikke jeg heller. Men altså, da gjør folk det, tenker jeg. Voksne folk som enten er veldig naive eller ikke opplyste, men de får gjøre som er vil.🤷‍♀️ Synd hun lyver om innkjøpsprisen da, men. Det er jo helt i hennes ånd. 

Endret av neiognei
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chiqita skrev:

vondt å se!

Ja, hun er nok superempatisk. Vi ser jo alle det

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merchen er vel det beste tiltaket hun har gjort til nå, men hun burde vært ærlig om innkjøpsrisen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortsatt mange spørsmål. Som vanlig mann i gata oppfordres man til å ha en buffer på en sum mellom 2-3 månedslønner. Burde ikke et firma ha minst det samme? Sum tilsvarende utgifter for mellom to-tre måneder. 
Som flere her påpeker - det er tre uker siden de besluttet å stenge ned. Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer og egentlig uavhengig av talla. Er det ikke vanlig å sikre seg bedre enn at bedriften ikke klarer seg i tre uker uten inntekt? Jeg kan så lite om å drive firma selv. 

jeg stusser også på at hun reklamerer for junkyard i snap før hun legger ut om at hun trenger hjelp fra alle som vil hjelpe små bedrifter. Altså - hadde det vært meg hadde jeg skammer meg over å mota pakker med klær som det er overflod av fra før, gaver/spons som forøvrig også må skattes av.. Og sist jeg sjekket er ikke junkyard en liten lokal sjappe som sliter så veldig i disse tider  

hun legger ut på en passiv aggressiv måte, slik hun snakket om på joviale sist så får man igjen det samme man sender ut. Hun spyr ut av seg masse som bør kommenteres og stilles spørsmålstegn ved, men ønsker ikke svar eller rettelser?! Snakker du på en sånn måte så får du tilbake med samme mynt! 

kanskje ta noen av dine egne tips til det Talla! Det er nemlig ganske fornuftige tips, om du velger å bruke de :))

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, monstergospel skrev:

Ja, hun er nok superempatisk. Vi ser jo alle det

Ja, hun er fryktelig empatisk. Men mest ovenfor seg selv da. 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JessicaJones skrev:

Jeg har fortsatt mange spørsmål. Som vanlig mann i gata oppfordres man til å ha en buffer på en sum mellom 2-3 månedslønner. Burde ikke et firma ha minst det samme? Sum tilsvarende utgifter for mellom to-tre måneder. 
Som flere her påpeker - det er tre uker siden de besluttet å stenge ned. Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer og egentlig uavhengig av talla. Er det ikke vanlig å sikre seg bedre enn at bedriften ikke klarer seg i tre uker uten inntekt? Jeg kan så lite om å drive firma selv. 

jeg stusser også på at hun reklamerer for junkyard i snap før hun legger ut om at hun trenger hjelp fra alle som vil hjelpe små bedrifter. Altså - hadde det vært meg hadde jeg skammer meg over å mota pakker med klær som det er overflod av fra før, gaver/spons som forøvrig også må skattes av.. Og sist jeg sjekket er ikke junkyard en liten lokal sjappe som sliter så veldig i disse tider  

hun legger ut på en passiv aggressiv måte, slik hun snakket om på joviale sist så får man igjen det samme man sender ut. Hun spyr ut av seg masse som bør kommenteres og stilles spørsmålstegn ved, men ønsker ikke svar eller rettelser?! Snakker du på en sånn måte så får du tilbake med samme mynt! 

kanskje ta noen av dine egne tips til det Talla! Det er nemlig ganske fornuftige tips, om du velger å bruke de :))

Jeg kan også lite om dette og lurer på det samme. Har forståelse for at nye firmaer kan slite veldig om dette skjer i oppstartsårene, men hun har holdt på i 7 år. Da burde hun være sikret for 2-3 måneder med tapt inntekt. Minst. Helst 6 måneders buffer. 

Er egentlig veldig imot sånn "er det dette skattepenga mine går til" opplegg, men skal "våre" penger gå til å hjelpe synkende skip å flyte litt til? Det blir litt galt.. 

Kommer ikke den stønaden de med ENK skal få med noen forbehold om lønnsomhet osv? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Merchen er vel det beste tiltaket hun har gjort til nå, men hun burde vært ærlig om innkjøpsrisen. 

jaaaa.. hun burde bli flau og skamme seg over det..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Hvorfor skal hun ikke kunne selge klær/sko hun har fått fra samarbeid? Isabel raad selger vel masse av sine Nellyklær. Whats the difference?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Det er kanskje det, men igjen så er det forhåndsbetaling med Vipps. Hun lever hele tiden på forskudd. Hva om ikke Vistaprint klarer å levere varene nå i disse koronatider. Har de som kjøper noen garanti for det? Og pengene hun får inn, går nok like fort ut. Så hvis kundene ikke får det de har bestilt, hva da? Enda fler som har noe tilgode hos henne i så fall da...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Hvorfor nevnte hun det i det hele tatt? 🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...