Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Indyy skrev:

Jeg følger henne! Men akkurat den setningen har gått meg hus forbi. Så du mener det som blir skrevet her er fasit? 

Fasit? Dama legger ut i det vide og brede for så å snu på femøringen og benekte, eller komme med en ny historie.

Hun søkte kunder og opplyste på snap at hun hadde barnepass og tid til å tattoere, men hun hadde behov for cash pga skrapa konto så hun kunne ikke ta i mot de med gavekort! Kun cash kontant.
Og ja! Det blir fasiten vi må forholde oss til, om du ikke så de snappene selv så er det vel bare å innrømme at du enten syns det var en flott gest til alle de hu har pusha gavekort på, eller hva du nå måtte mene!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Siw Charlotte Sand
9 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja, men da må hun tåle å bli kritisert for det også. Det er faktisk brudd på barns rett til privatliv, og det er helt forkastelig. Og at noen mener at «det er da ikke så ille» er like forkastelig. Gjøre noe med det? Du er klar over at folk som eksponerer barna sine risikerer  å få en bekymringsmelding til bv? Flere som har fått det i blogg verden. 

Og der kom det. Den satt ikke lenger inne altså. Talla deler snutter av barna sine i en helt normal hverdag. Hva skulle det stått i bekymringsmelding fra deg da?" Ungen er snørrete." Forøvrig helt normalt. "Talla gir dem god mat". "Talla lar dem se på barnetv". "Talla lar dem leke og rote". "Talla baker med unga sine". "Talla koser unga sine". Det som er forkastelig her er "triggerhappy" folk som deg som rett og slett er ute etter og ødelegge for folk. Tror bv kommer til å trekke på skuldra av dette her. 

Endret av Siw Charlotte Sand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
15 timer siden, Indyy skrev:

Jeg stoler på at alle butikker som må holde virus-stengte ordner opp for sine kunder. 

Ja, men dette var før viruset kom. Jeg så snappene der hun ba om betalende kunder og ikke folk med gavekort fordi hun trengte penger.

Ellers har jeg skrevet før at folk må selvfølgelig vente til hun åpner igjen og gi henne en sjangse til å skaffe de nye timer da. Men det betyr ikke at det hun gjorde var særlig profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Siw Charlotte Sand skrev:

Og der kom det. Den satt ikke lenger inne altså. Talla deler snutter av barna sine i en helt normal hverdag. Hva skulle det stått i bekymringsmelding fra deg da?" Ungen er snørrete." Forøvrig helt normalt. "Talla gir dem god mat". "Talla lar dem se på barnetv". "Talla lar dem leke og rote". "Talla baker med unga sine". "Talla koser unga sine". Det som er forkastelig her er "triggerhappy" folk som deg som rett og slett er ute etter og ødelegge for folk. Tror bv kommer til å trekke på skuldra av dette her. 

Slik denne dama holder på i forhold til eksponering og du mener at hun har sin rett til det. Kan folk som er bekymret sende en melding til bv. Det er deres rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Charlotte Sand
12 timer siden, neiognei skrev:

Hun skrev det på en snap, ja. At hun ønsket kunder, men ikke de med gavekort, for hun trengte penger. Da hadde hun ikke jobbet på mange dager pga drama. 

Og altså. Du spør om det som skrives her er fasit. Fasit?? Ja, når hun har sagt ting, og det refereres til det hun har sagt, da er det vel det fasit.

Pga drama?? Ungen var sjuk og partner var borte. Hun var hjemme med ungen sin. Når hun gjør noe riktig, så er det galt og. Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å følge Talla. Slett henne, pust med magan og finn dere en hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn

Denne tråden er egentlig veldig lite konstruktiv. Jeg håper egentlig at det er sant som Talla sier, at hun ikke leser her inne.

Det er noen som skriver innlegg om ting de reagerer på, som mange reagerer på, andre igjen virker som de har en personlig agenda om å knekke henne. Noen prøver å forsvare henne, men de verste er jo de som som bruker hersketeknikker og personangrep i sitt iherdige forsøk på å forsvare henne. Dere er jo ikke noe bedre dere?

Når man velger å være så offentlig og dele så mye så må man nesten forvente at man får kritikk. Ingen vil være enig i alt. Det betyr ikke at man skal tåle drittslenginga i seg selv, men man vet jo av erfaring at dette skjer og vil skje deg, så det er et valg man tar FØR man deler av livet sitt offentlig. Men at folk virkelig er stygge og kanskje burde hatt forbud mot å uttale seg i det offentlig rom, så er det fortsatt ytringsfrihet i Norge.

Men det betyr jo ikke at man må like det eller at man ikke kan bli lei seg...

Folk roper jo ut om barnevern i hytt og pine, og jeg tenker at hvis hun har blitt meldt 5 ganger og det fortsatt ikke er gjort tiltak, så er det ikke så ille som folk tror da? 

Mine barn er ikke å finne på SoMe, dette er et valg jeg tar og jeg tenker at andre må gjøre sine. For alt jeg vet kan det være at mine barn kommer om 15 år og er fornærmet for at jeg aldri la ut noe av dem?  Det sagt så synes jeg ikke noe om å legge ut bilder av barn i sårbare situasjoner. Det er en forskjell på å vise bilder av barn som leker og barn som er syke/nakne.

Talla sa på snap at hun ikke ønsket kunder som hadde gavekort fordi hun trengte penger. Dette var lite profesjonelt det er jeg veldig enig i. Men hun må få en sjangse til å gi dere en time da hun åpner igjen, før dere begynner å melde til forbrukerrådet i hytt og pine.

Forholdet hennes med F virker til å være ustabilt av hva jeg kan se, i hvertfall i mine øyne. Men det er jo også da sikkert voldsomt sårt for dem begge. Det er vel ingen som ikke har opplevd noe trøbbel i kjærlighetslivet, det er virkelig noe av det verre. 

At hun opprettet spleis etter å ha holdt en fasade om å ha veldig god råd synes jeg også var på kanten. Jeg tenker absolutt at mange har rett i at det å flytte, ikke bruke penger på å spise ute, take away og dyre matbutikker er noe som absolutt burde prøves.

Jeg likte Talla veldig godt i starten, men jeg er enig i at det ikke er det samme nå. Men dette virker til å gjelde de fleste som har snappet en stund. Men jeg tenker også at Talla tydeligvis er i en vond situasjon både mtp forhold til familie, kjæreste og penger. Så jeg synes egentlig veldig synd på henne..

Endret av RockOn
Rettet en skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, RockOn skrev:

Denne tråden er egentlig veldig lite konstruktiv. Jeg håper egentlig at det er sant som Talla sier, at hun ikke leser her inne.

Det er noen som skriver innlegg om ting de reagerer på, som mange reagerer på, andre igjen virker som de har en personlig agenda om å knekke henne. Noen prøver å forsvare henne, men de verste er jo de som som bruker hersketeknikker og personangrep i sitt iherdige forsøk på å forsvare henne. Dere er jo ikke noe bedre dere?

Når man velger å være så offentlig og dele så mye så må man nesten forvente at man får kritikk. Ingen vil være enig i alt. Det betyr ikke at man skal tåle drittslenginga i seg selv, men man vet jo av erfaring at dette skjer og vil skje deg, så det er et valg man tar FØR man deler av livet sitt offentlig. Men at folk virkelig er stygge og kanskje burde hatt forbud mot å uttale seg i det offentlig rom, så er det fortsatt ytringsfrihet i Norge.

Men det betyr jo ikke at man må like det eller at man ikke kan bli lei seg...

Folk roper jo ut om barnevern i hytt og pine, og jeg tenker at hvis hun har blitt meldt 5 ganger og det fortsatt ikke er gjort tiltak, så er det ikke så ille som folk tror da? 

Mine barn er ikke å finne på SoMe, dette er et valg jeg tar og jeg tenker at andre må gjøre sine. For alt jeg vet kan det være at mine barn kommer om 15 år og er fornærmet for at jeg aldri la ut noe av dem?  Det sagt så synes jeg ikke noe om å legge ut bilder av barn i sårbare situasjoner. Det er en forskjell på å vise bilder av barn som leker og barn som er syke/nakne.

Talla sa på snap at hun ikke ønsket kunder som hadde gavekort fordi hun trengte penger. Dette var lite profesjonelt det er jeg veldig enig i. Men hun må få en sjangse til å gi dere en time da hun åpner igjen, før dere begynner å melde til forbrukerrådet i hytt og pine.

Forholdet hennes med F virker til å være ustabilt av hva jeg kan se, i hvertfall i mine øyne. Men det er jo også da sikkert voldsomt sårt for dem begge. Det er vel ingen som ikke har opplevd noe trøbbel i kjærlighetslivet, det er virkelig noe av det verre. 

At hun opprettet spleis etter å ha holdt en fasade om å ha veldig god råd synes jeg også var på kanten. Jeg tenker absolutt at mange har rett i at det å flytte, ikke bruke penger på å spise ute, take away og dyre matbutikker er noe som absolutt burde prøves.

Jeg likte Talla veldig godt i starten, men jeg er enig i at det ikke er det samme nå. Men dette virker til å gjelde de fleste som har snappet en stund. Men jeg tenker også at Talla tydeligvis er i en vond situasjon både mtp forhold til familie, kjæreste og penger. Så jeg synes egentlig veldig synd på henne..

Ille at så mange vet så mye om henne, jeg visste ikke halvparten av det du har skrevet her. Og midt opp i spleis, økonomiske problemer, problemer i forholdet og problemer i nære relasjoner så eksponeres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RockOn
5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ille at så mange vet så mye om henne, jeg visste ikke halvparten av det du har skrevet her. Og midt opp i spleis, økonomiske problemer, problemer i forholdet og problemer i nære relasjoner så eksponeres barn.

Jeg fulgte henne i starten da hun var på andre kanaler. Da delte hun veldig mye per gang hun var der. 

Endret av RockOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Alt er fortalt av Talla selv på snap...

Virker som hun har dårlig hukommelse om dagen..bare det at hun var rolig når hun ikke hadde noe positivt å si...Ikke lenge siden hun slengte ett og annet.....

Det er jo ikke å legge under en stol at dama har tapt deg på snap...

Å hvem er egentlig sjalu på hennes samarbeider?

Å for å si det sånn,ei som må ha en annen person til å gjøre det som er kjedelig innen papirer og mail for seg,bør ta seg en liten navlebeskuelse-å spørre seg selv-hvem er jeg??

Også får hun selge unna klær og sko.Så blir det nok meierismør i maten fortsatt..

Er alle 3 barna ute daglig lurer nå jeg litt på..å får den bikkja nok mosjon?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jeg ser deg skrev:

Alt er fortalt av Talla selv på snap...

Virker som hun har dårlig hukommelse om dagen..bare det at hun var rolig når hun ikke hadde noe positivt å si...Ikke lenge siden hun slengte ett og annet.....

Det er jo ikke å legge under en stol at dama har tapt deg på snap...

Å hvem er egentlig sjalu på hennes samarbeider?

Å for å si det sånn,ei som må ha en annen person til å gjøre det som er kjedelig innen papirer og mail for seg,bør ta seg en liten navlebeskuelse-å spørre seg selv-hvem er jeg??

Også får hun selge unna klær og sko.Så blir det nok meierismør i maten fortsatt..

Er alle 3 barna ute daglig lurer nå jeg litt på..å får den bikkja nok mosjon?

Men hun sa jo at hun ikke gadd å selge klær , sko eller lignende fordi det tok aaaaaltfor mye tid å ta bilder og skrive om det. Barna er sjeldent ute og hunden står det meste i bur. Sist jeg så barna på en lekeplass var i sommer. Det er endel mnd siden. Åjadda hun snapper ikke hvert eneste sekund , men hun snapper hver gang hun gjør noe. Enten om det er tur til butikken , bakst, tur med hunden, maler,jobber, eller når hun skal fortelle oss følgere om hvor dumme, naive ekle raser vi er. Alle disse spørsmålene jeg har stilt og lurt på her inne har jeg også spurt henne om. Men får desverre ikke svar fra henne. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lolland78 skrev:

Men hun sa jo at hun ikke gadd å selge klær , sko eller lignende fordi det tok aaaaaltfor mye tid å ta bilder og skrive om det. Barna er sjeldent ute og hunden står det meste i bur. Sist jeg så barna på en lekeplass var i sommer. Det er endel mnd siden. Åjadda hun snapper ikke hvert eneste sekund , men hun snapper hver gang hun gjør noe. Enten om det er tur til butikken , bakst, tur med hunden, maler,jobber, eller når hun skal fortelle oss følgere om hvor dumme, naive ekle raser vi er. Alle disse spørsmålene jeg har stilt og lurt på her inne har jeg også spurt henne om. Men får desverre ikke svar fra henne. 

Stemmer det...men tenkte at hun kanskje hadde begynt å tenke bittelitt...🙈🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
27 minutter siden, RockOn skrev:

Jeg fulgte henne i starten da hun var på andre kanaler. Da delte hun veldig mye per gang hun var der. 

Ja, men da var de flere? Ser ut til at flere har forstått at det man legger ut på nett blir der for alltid, mens andre durer videre med skylapper på. Også når det gjelder slik uvettig eksponering av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Chroma skrev:

Blodtrykket mitt er helt fint, takk for omsorgen. 

Hvorfor ikke? Når du tydelig ikke ser problemet med at det mellomste barnet ofte filmes i bare bleie/truse og minste med matrester og snørr herifra til Ålesund. Det er bare ikke greit. Det bør bli straffbart å legge ut barna sine sånn på sosiale medier, de har ikke mulighet til å samtykke eller si nei. 

Om ikke det er straffbart så er det brudd på barns rett til privatliv, digitale identitet og barnekonvensjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RockOn
59 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja, men da var de flere? Ser ut til at flere har forstått at det man legger ut på nett blir der for alltid, mens andre durer videre med skylapper på. Også når det gjelder slik uvettig eksponering av barn.

Hun var gjestesnapper hos flere kontoer i starten, som hadde flere faste snappere. Hvis det var det du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Om ikke det er straffbart så er det brudd på barns rett til privatliv, digitale identitet og barnekonvensjonen. 

Men det får vel per i dag ingen konsekvenser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Chroma skrev:

Men det får vel per i dag ingen konsekvenser? 

Nei, det stemmer. Men det gir en god pekepinn på hvem som forvalter foreldrerollen sin riktig og hvem som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer; Hun har egen spleis gående(?) pga dårlig økonomi, men gleder seg til frisøren og negledama kan åpne igjen.... ehm??? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ 

Endret av Love2017juni
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Love2017juni skrev:

Jeg lurer; Hun har egen spleis gående(?) pga dårlig økonomi, men gleder seg til frisøren og negledama kan åpne igjen.... ehm??? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ 

Ja det er nettopp derfor det er liv i denne tråden. For hun snakker mot seg selv hele tiden. 

-"Jeg har det helt forferdelig "  (2timer senere ) -jeg lever på en rosa sky av kjærlighet og har det kjempe bra. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lagt ut på IG story, 5 facts om seg selv. Nr 5 er «jeg er egentlig et B-menneske». Egentlig?! 😂😂

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger henne ikke lengre...men har hun virkelig snakket om savn av frisør og neglefixing ?

Om det stemmer så fatter jeg ikke hva som surrer rundt i det hodet med ihjelbleket hår som sjeldent blir vasket og gredd🤯

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...