Gå til innhold

Helsepersonell smittet..

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/vestland/over-hundre-kan-ha-hatt-kontakt-med-koronasmittet-ulleval-ansatt-1.14922358

Dette er grunnen til at folk burde blitt satt i hjemmekarantene med lønn etter å ha vært i områder med koronasmitte. Uavhengig av om symptomer vises når de når Norge. Denne "vent og se"-logikken er helt merkelig. Norge er livredd for å gripe inn i folks frie vilje, og det leder til mange flere smittede.

Anonymkode: e0ab6...824

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså han har vært i området med utbrudd, hatt symptomer og likevel gått på jobb. Hvor dum går det an å være når man er lege?

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Jadzia skrev:

Men altså han har vært i området med utbrudd, hatt symptomer og likevel gått på jobb. Hvor dum går det an å være når man er lege?

Derfor jeg tenker det hadde vært mye bedre å ha en fast rutine på at "da skal man ikke på jobb" - symptomer eller ikke. Folk føler sikkert ikke for å være hjemme fra jobb "på grunn av litt snufsing/hoste" osv - selv om de absolutt burde det. Å være hjemme burde være regelen, ikke unntaket. 

Helt enig i at det er uvøren oppførsel. 

• Liker 4
Skrevet

Syns det er uansvarlig oppførsel : <

• Liker 11
Skrevet

Jwg blir rett og slett forbanna av det her, hvis ikke føkkings helsepersonell kan klare å følge anbefalingene, da er det nok ikke akkurat noe alle gidder. Flott gjort.

Anonymkode: 0ddac...95c

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg tenker det hadde vært mye bedre å ha en fast rutine på at "da skal man ikke på jobb" - symptomer eller ikke. Folk føler sikkert ikke for å være hjemme fra jobb "på grunn av litt snufsing/hoste" osv - selv om de absolutt burde det. Å være hjemme burde være regelen, ikke unntaket. 

Helt enig i at det er uvøren oppførsel. 

Var ikke anbefalingene karantene hvis du har vært i kontakt med noen som har fått påvist Korona? Isåfall har jo dette mennesket handlet etter rådene. 

Anonymkode: a25e0...dab

• Liker 2
Skrevet

Han idioten har jo fulgt anbefalinger. Han hadde ikke symptom før onsdag. Da ble han hjemme! Så det er anbefalingene som er helt elendige.

Anonymkode: 29872...d41

• Liker 9
Skrevet

Men foreløpig er vel alle de smittede personer som har vært i utsatte områder selv? Det er vel foreløpig ingen smittede som ikke har vært i et utsatt område? 

Anonymkode: e1a74...163

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men foreløpig er vel alle de smittede personer som har vært i utsatte områder selv? Det er vel foreløpig ingen smittede som ikke har vært i et utsatt område? 

Det vil jo bli neste skritt i denne prosessen. Nå er det 100 personer som kan ha blitt smittet av den smittede personen på Ullevål.

Anonymkode: a25e0...dab

Skrevet

Altså mange får milde symptomer på Coronaviruset, og de kan lett forveksles med en vanlig forkjølelse. Tenk om alle skulle holde seg hjemme fordi de snufser litt? Denne personen har sikkert trodd det var en vanlig forkjølelse som "alle" har for tiden.

Anonymkode: f1ec9...529

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke skrive dette i en av de andre hundre trådene her på forumet om koronavirus?

Anonymkode: 06f5f...834

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Jadzia skrev:

Det er ikke bekreftet om det er en lege, bare ansatt ved øyeavdelingen. Det er hekker ikke sagt noe om kjønn.

Anonymkode: 8f0f1...d1d

• Liker 2
Skrevet

De som styrer dette landet må jo være noe galt med... vente og se? Hvor bra kan den metoden være i en sånn situasjon?

Anonymkode: 08554...15e

• Liker 2
Skrevet

Den ansatte hadde symptomer på søndagen (mest sannsynlig milde, men fortsatt symptomer). De sa det på pressekonferansen. 

Anonymkode: e4e4d...704

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han idioten har jo fulgt anbefalinger. Han hadde ikke symptom før onsdag. Da ble han hjemme! Så det er anbefalingene som er helt elendige.

Anonymkode: 29872...d41

Han hadde symptomer søndag og dro på jobb mandag og tirsdag for det. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bekreftet om det er en lege, bare ansatt ved øyeavdelingen. Det er hekker ikke sagt noe om kjønn.

Anonymkode: 8f0f1...d1d

Oh shit... øyer smitter lett..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Derfor kan man jo lett begrense smitten ved å endre anbefalingene til at man SKAL i karantene når man kommer hjem fra utsatte områder. I stedet for å la dem få symptomer etter å ha vært blant andre folk så lenge.

• Liker 5
Skrevet

Jeg etterlyst dette i et innlegg i går. En nabo av oss var i risikoområdet i vinterferien. Vedkommende jobber med små barn. 
Og der går de på jobb som vanlig.

Jeg reagerte veldig på det. 

Men så leste jeg at de ikke blir satt i karantene før de har symptomer. Og de har fulgt folkehelseinstituttets anbefalinger. 
Og nå ser vi resultatet på Ullevål sykehus og sikkert snart over hele landet.

Det er for sent å stoppe nå, hadde alle som kom fra risikoområder blitt satt i karantene så hadde vi greid å stoppe dette. Hvor vanskelig kan det være.

Jeg er skuffa og forbanna over at menneskeliv er så lite verdt at de ikke gjorde de tiltakene som var nødvendig.

Folk skal i karantene...

Anonymkode: c6f5d...680

• Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/vestland/over-hundre-kan-ha-hatt-kontakt-med-koronasmittet-ulleval-ansatt-1.14922358

Dette er grunnen til at folk burde blitt satt i hjemmekarantene med lønn etter å ha vært i områder med koronasmitte. Uavhengig av om symptomer vises når de når Norge. Denne "vent og se"-logikken er helt merkelig. Norge er livredd for å gripe inn i folks frie vilje, og det leder til mange flere smittede.

Jeg er så enig. Myndighetene sa tidlig at de ville veie den helsemessige gevinsten opp mot det økonomiske tapet, f.eks ikke sette folk i karantene etter hjemkomst. De har ennå tid til å endre på anbefalingene. Men tviler på at de gjør det. 

Anonymkode: 22c91...617

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg etterlyst dette i et innlegg i går. En nabo av oss var i risikoområdet i vinterferien. Vedkommende jobber med små barn. 
Og der går de på jobb som vanlig.

Jeg reagerte veldig på det. 

Men så leste jeg at de ikke blir satt i karantene før de har symptomer. Og de har fulgt folkehelseinstituttets anbefalinger. 
Og nå ser vi resultatet på Ullevål sykehus og sikkert snart over hele landet.

Det er for sent å stoppe nå, hadde alle som kom fra risikoområder blitt satt i karantene så hadde vi greid å stoppe dette. Hvor vanskelig kan det være.

Jeg er skuffa og forbanna over at menneskeliv er så lite verdt at de ikke gjorde de tiltakene som var nødvendig.

Folk skal i karantene...

Anonymkode: c6f5d...680

Vet du om noe om dette var spesielt for Norge, eller hvordan gjorde de det i Italia f.eks? Ble folk satt i karantene med en gang?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...