Gå til innhold

Hva tenker du om kalle barnet Bruno?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med hun som skrev at det er komisk om foreldrene er norske, ja. 
Og det legger jo ganske greit opp til endel mobbing i oppveksten, kan jeg tenke meg...

Anonymkode: 68508...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig med hun som skrev at det er komisk om foreldrene er norske, ja. 
Og det legger jo ganske greit opp til endel mobbing i oppveksten, kan jeg tenke meg...

Anonymkode: 68508...bc3

Har du hørt hva folk kaller ungene sine for tida, eller? Bruno er ganske main stream i forhold til enkelte av navnene jeg har hørt folk bruke på ungene sine.

Jeg synes også det er litt rart på en helnorsk unge, men mobbing ville jeg definitivt ikke bekymra meg over. Unger nå for tida er vant til at folk heter veldig mye rart.

Anonymkode: 8277f...0ef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på norsk. For sterke assosiasjoner til fargen brun.

Kjener til en mann fra Balkanlandene som heter Driton, sikkert flott navn der men uheldig i Norge.

Anonymkode: d01b2...9ea

Haha, og jeg har møtt både Drita og Basha 😄

Anonymkode: 6085e...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på norsk. For sterke assosiasjoner til fargen brun.

Kjener til en mann fra Balkanlandene som heter Driton, sikkert flott navn der men uheldig i Norge.

Anonymkode: d01b2...9ea

Har kjent en dame derfra som het Drita! Heller ikke så fint i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til to skikkelig bra menn som heter Bruno -de er ikke norske da, men personlig synes jeg navnet er kjempefint! Blir sett på som et litt "staut" og barskt navn i Brazil/Portugal

Anonymkode: 312d0...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, MadameDeRosa said:

Nei seriøst... 

MadameDeRosa -ditt brukernavn er jo et latinsk utrykk, litt overrasket over at du ikke likte et annet latinsk navn ut i fra det, men du er kanskje norsk og bare følte det var litt kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MadameDeRosa -ditt brukernavn er jo et latinsk utrykk, litt overrasket over at du ikke likte et annet latinsk navn ut i fra det, men du er kanskje norsk og bare følte det var litt kult?

Om du refererer til latinamerikanske navn, kan jeg forsikre deg om at Bruno ikke er et vanlig navn men mer brukt som kjælenavn eller «nick» og ofte på hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MadameDeRosa said:

Om du refererer til latinamerikanske navn, kan jeg forsikre deg om at Bruno ikke er et vanlig navn men mer brukt som kjælenavn eller «nick» og ofte på hunder. 

Nå har jeg bodd i latinske land jeg da, så da kan jeg forsikre deg tilbake om at Bruno er et helt vanlig navn for menn selv om jeg også har hørt det på dyr (men så kjenner jeg dyr som heter Hans og Tore her i Norge også liksom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bodd i latinske land jeg da, så da kan jeg forsikre deg tilbake om at Bruno er et helt vanlig navn for menn selv om jeg også har hørt det på dyr (men så kjenner jeg dyr som heter Hans og Tore her i Norge også liksom).

😂 Må bare le... Du kjente de sikkert godt også da eller... Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje tenkt at barnets foreldre var utenlandsk, men jeg har ikke noe imot navnet. Hver sin smak og det er ikke navnet som gjør barnet, men barnet som gjør navnet. (Om du skjønner hva jeg mener haha) 

Anonymkode: 94ab9...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MadameDeRosa said:

😂 Må bare le... Du kjente de sikkert godt også da eller... Lol

? Hva er grunnen til at du ler? Ja, jeg kjenner to ganske godt ja, -og kjenner til flere med navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker på 

1. Brüno (filmen)

Og 2. Brunost.

Beklager, men det navnet funker ikke i Norge.

Anonymkode: c7f57...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Broren til bestefaren min hette Bruno, og de er helnorske. Synes navnet er helt ok; hadde ikke tenkt spesielt over det om jeg møtte et barn som hette Bruno. 🙂

Anonymkode: 2a77a...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...