Anine Elise Skrevet 20. april 2020 #521 Del Skrevet 20. april 2020 5+0 🥰 Fikk skikkelig rykk/krampe/smerte i livmor og korsrygg idag, ellers har jeg ofte stikkinger både på venstre og høyre side. Flere som opplever at det faktisk blir vondt i livmorområdet av at det «rykker til»? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 21. april 2020 #522 Del Skrevet 21. april 2020 7+1 i dag og skikkelig nervøs for TUL senere i dag 😫 Blir jo på en måte godt å få det «overstått» dersom det ikke er noe der. Ganske alt oppslukende dette her. Så begynner jeg jo allerede å grue meg dersom det er MA å de grusomme pillene som må taes da.. usj.. @Anine Elise - jeg får av og til vondt dersom jeg har «murring» å gjør brå bevegelser, nyser / reiser meg fort osv.. Da må jeg bare pause å telle til 10 så er det over 😊 Kan det være det samme du kjenner?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 21. april 2020 #523 Del Skrevet 21. april 2020 9 minutter siden, Idapida567 skrev: 7+1 i dag og skikkelig nervøs for TUL senere i dag 😫 Blir jo på en måte godt å få det «overstått» dersom det ikke er noe der. Ganske alt oppslukende dette her. Så begynner jeg jo allerede å grue meg dersom det er MA å de grusomme pillene som må taes da.. usj.. @Anine Elise - jeg får av og til vondt dersom jeg har «murring» å gjør brå bevegelser, nyser / reiser meg fort osv.. Da må jeg bare pause å telle til 10 så er det over 😊 Kan det være det samme du kjenner?? Huff, skjønner godt at du er nervøs.. 😩 Jeg har flyttet min tul til uke 8+1.. er 5+1 idag. Jeg tenkte egentlig å vente med tul til jeg er 10+1, men det klarer jeg rett og slett ikke! Må bare få utelukket noen av mine bekymringer så tidlig som mulig egentlig, så får jeg heller ta enda en tul litt senere også! 😇 Syns det er så spesielt at oul er så langt ut i svangerskapet, og at det i utgangspunktet er bare én ul.. 😳 Det er noe lignende ja! 😊 Kommer sånn plutselig, og så går det over igjen når jeg tar det med ro og puster! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 21. april 2020 #524 Del Skrevet 21. april 2020 9 timer siden, KaffeLurker skrev: 11+1! Synes nesten det begynner å gå fort 🙈 Samtidig som at det føles som om det ikke har begynt enda. 😅 Fler som kan kjenne seg igjen i det? Er litt enig i det! Føles ikke som det er så lenge siden positiv test, men det er fem uker siden! Og da føltes det som en eeevighet til uke 12, men det er under to uker til! 🤯 Samtidig synes jeg en og en dag går saaaakte. Og jeg håper virkelig jeg bare er veldig heldig og ikke har noe særlig symptomer, blir veldig spennende med UL om to uker når jeg er 12+0. Har jo fått mange betryggende ord her om at det helt sikkert går bra, men det eneste jeg kjenner er biiiittelitt ømme pupper, kanskje litt mer kvalm enn vanlig(?) og noooe mer hormonell og lettgrått, men det kan også være innbilning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 21. april 2020 #525 Del Skrevet 21. april 2020 @Idapida567 Skjønner at du er nervøs, jeg var også veldig spent før første ultralyd. Har du noen grunn til å tro at det ikke går bra? (ble litt usikker på hva du har skrevet tidligere, sorry!) @Anine Elise Haha, ja, forstår godt at du ville ha den tidligere. Jeg var også litt oppesen først og tenkte å bare ha én TUL og vente til uke 12, deeet skjedde ikke, måtte ha en i uke 7 og, som viste seg å være uke 8. 😁 Ja, jeg tenker også noen ganger at det er rart at OUL er så sent, men samtidig går jo de aller fleste svangerskap helt fint, og man får jo ekstra med mistanke om at noe er galt. Det er jo litt spesielt å henge her på KG, for mange av de som skriver her, har hatt vanskelig for å bli gravide, slitt med mange SA og MA, mens det ikke egentlig er normalen totalt sett. Man får litt annet syn på statistikken ved å henge her. Er jo de som sliter som har mest behov for å skrive og prate med andre, forståelig nok. ❤️❤️❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 21. april 2020 #526 Del Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Hjärtat skrev: @Idapida567 Skjønner at du er nervøs, jeg var også veldig spent før første ultralyd. Har du noen grunn til å tro at det ikke går bra? (ble litt usikker på hva du har skrevet tidligere, sorry!) @Anine Elise Haha, ja, forstår godt at du ville ha den tidligere. Jeg var også litt oppesen først og tenkte å bare ha én TUL og vente til uke 12, deeet skjedde ikke, måtte ha en i uke 7 og, som viste seg å være uke 8. 😁 Ja, jeg tenker også noen ganger at det er rart at OUL er så sent, men samtidig går jo de aller fleste svangerskap helt fint, og man får jo ekstra med mistanke om at noe er galt. Det er jo litt spesielt å henge her på KG, for mange av de som skriver her, har hatt vanskelig for å bli gravide, slitt med mange SA og MA, mens det ikke egentlig er normalen totalt sett. Man får litt annet syn på statistikken ved å henge her. Er jo de som sliter som har mest behov for å skrive og prate med andre, forståelig nok. ❤️❤️❤️ Ble plutselig litt lenge å vente ja.. 😂 Trodde det skulle gå sååå fint å vente.. det gikk to dager før jeg gjorde om på timen 😂 Sant, det må man virkelig huske på - som regel går jo alt fint! 😍 Jeg er av typen som overtenker og bekymret meg litt for mye, men jeg får prøve å glede meg over dette så tidlig som mulig istedet! 😁 Sant det! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 21. april 2020 #527 Del Skrevet 21. april 2020 6 minutter siden, Anine Elise skrev: Ble plutselig litt lenge å vente ja.. 😂 Trodde det skulle gå sååå fint å vente.. det gikk to dager før jeg gjorde om på timen 😂 Sant, det må man virkelig huske på - som regel går jo alt fint! 😍 Jeg er av typen som overtenker og bekymret meg litt for mye, men jeg får prøve å glede meg over dette så tidlig som mulig istedet! 😁 Sant det! ❤️ Ja, men jeg er ikke så god på å tenke positivt selv, som du kan se på innlegget over her. 😂 Bekymrer meg over lite symptomer og at jeg ikke føler meg gravid, samtidig som jeg har null grunn til å tro at noe er galt, ingen store smerter, ingen blødning. Men ja, man får bare henge i og vente, ingenting man får gjort. 😶❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. april 2020 #528 Del Skrevet 21. april 2020 Ikke for å skremme dere men jeg visste ikke at spontanabort var så vanlig som det er før jeg hadde min første selv! Skulle på TUL i uke 10 og trodde alt var fint😔💔 Fikk da vite at ca 30% av alle graviditeter ender i abort, og at mørketallene her er veldig høye fordi mange engang ikke vet at de er gravide før det skjer! Jeg skulle hverfall ønske noen fortalte meg det før jeg fant det ut på den værst tenkelige måten slik at jeg kunne vært litt forberedt. Jeg følte meg så naiv! Og forstår veldig godt at du er nervøs for MA @Idapida567, det er det værste jeg har opplevd også! 😔 Det er så trist (og veldig vondt) å skulle dra på sykehuset for å fjerne noe man så gjerne skulle hatt ❤️Håper ikke dere andre blir skremt og selvfølgelig går det bra med de fleste, men etter både MA og SA så kommer hvertfall jeg til å være nervøs til jeg har en baby i armene mine! 😬🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 21. april 2020 #529 Del Skrevet 21. april 2020 @Hopptimisten Ja, man regner med at ca. 50% av alle graviditeter ender med spontanabort, og at 20 av disse prosentene skjer allerede før man vet at man er gravid. Men gjentatte abortet rammer ca. et av tusen par (https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/komplikasjoner-i-svangerskapet/gjentatte-spontanaborter/). Ser man derimot på statistikken på KG, blir tallet vesentlig høyere. Og sannsynligheten for MA er jo enda mindre enn for SA. Selvfølgelig er det veldig trist for de som opplever det. ❤️ Gleder meg til vi sitter med hver vår baby i armene til jul. 😍🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. april 2020 #530 Del Skrevet 21. april 2020 Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bli gravid fort igjen og at det kom til å gå bra den andre gangen, men hadde en SA 4 mnd etterpå! Har sluttet å stole på leger og gyn når de sier sånt, fordi det er så sykt tilfeldig hvem det skjer med! Og det er så fort gjort å tenke at det ikke skjer med en selv! 😔 Nå skal det sies at for meg så føles ting annerledes denne gangen, så begynner å få litt troa! Men jeg tør ikke helt å stole på det enda!😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 21. april 2020 #531 Del Skrevet 21. april 2020 Dere som er kvalme og som spyr, når begynte det hos dere? Jeg kan bli akutt kvalm og uvel, men har ikke kastet opp enda 😊 Er bare 5+1 da, så det er kanskje litt tidlig iforhold til «normalen»? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 21. april 2020 #532 Del Skrevet 21. april 2020 7 minutter siden, Anine Elise skrev: Dere som er kvalme og som spyr, når begynte det hos dere? Jeg kan bli akutt kvalm og uvel, men har ikke kastet opp enda 😊 Er bare 5+1 da, så det er kanskje litt tidlig iforhold til «normalen»? 😊 Jeg var småuggen fra rundt 5+0, men fra 5+6 var det en mye mer uttalt kvalme, og begynte da å brekke med. Har bare kastet opp en gang, rundt 7+3-4 tror jeg det var. Er fortsatt veldig typisk morgenkvalm, gir seg så og si alltid ved lunsjtider. Går fra å være megakvalm til megasulten på få minutter😂🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 21. april 2020 #533 Del Skrevet 21. april 2020 16 timer siden, Deseo skrev: Hvor langt har dere flotte damer kommet nå? ☺️ 10 +4 her i ovnen. 🥰 9+0 her 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline89 Skrevet 21. april 2020 #534 Del Skrevet 21. april 2020 8+0 i dag 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 21. april 2020 #535 Del Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, Hopptimisten skrev: Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bli gravid fort igjen og at det kom til å gå bra den andre gangen, men hadde en SA 4 mnd etterpå! Har sluttet å stole på leger og gyn når de sier sånt, fordi det er så sykt tilfeldig hvem det skjer med! Og det er så fort gjort å tenke at det ikke skjer med en selv! 😔 Nå skal det sies at for meg så føles ting annerledes denne gangen, så begynner å få litt troa! Men jeg tør ikke helt å stole på det enda!😅 Så bra at det føles annerledes denne gangen og har litt mer troa! 😍 Skjønner veldig godt at du syns det er litt skummelt og ikke tør å stole helt på det enda! Krysser fingrene! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 21. april 2020 #536 Del Skrevet 21. april 2020 1 time siden, bondekone skrev: Jeg var småuggen fra rundt 5+0, men fra 5+6 var det en mye mer uttalt kvalme, og begynte da å brekke med. Har bare kastet opp en gang, rundt 7+3-4 tror jeg det var. Er fortsatt veldig typisk morgenkvalm, gir seg så og si alltid ved lunsjtider. Går fra å være megakvalm til megasulten på få minutter😂🙈 Har vært akutt småuggen nå og da frem til nå, så forventer egentlig det skal ta av og at jeg skal begynne å kaste opp snart 😅 Sleit veldig med bilsyke som barn, og har lest at dette henger litt i tråd med hverandre 😳🤢🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestalinn Skrevet 21. april 2020 Forfatter #537 Del Skrevet 21. april 2020 11+3/11+4 i følge UL (11+2 i følge eggløsning). Hadde en ultralyd i går. En siste ultralyd for å bekrefte at ting er fint før vi kan si det til alle når jeg bikker 12+0. Baby målte helt perfekt på dato, kanskje opptil to dager større ift eggløsning, så den vokser veldig fint. Har også fått høre hjerteslag på doppler jeg kjøpte fra babyplan.no - det var helt magisk! Føles helt uvirkelig ut å være her i dag. Uten bekymringer for flere MA og SA. Selvfølgelig, alt kan skje, men nå er sannsynligheten liten og jeg slapper nesten helt av. Satser og håper på at det går fint for alle i gruppa her nå ❤️ Er det noen som vurderer å publisere noe på sosiale medier når det er trygt? Jeg har lukket profil og slikt, og har veldig lyst til å dele nyheten med gamle venner og bekjente også - de fleste nærme venner vet det allerede. Vet bare ikke hva jeg skal legge ut bilde av. Meg med minimage og samboer som holder ultralydbilde? Ultralydbilde med en babypyjamas? Noen som har noen ideer? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. april 2020 #538 Del Skrevet 21. april 2020 Så fint å høre @Vestalinn! Jeg for min del skal ikke publisere noe på sosiale medier! I perioden etter min første MA måtte jeg slette sosiale medier for en lang periode (har fremdeles slettet det) selv fordi det føltes ut som alle andre enn meg var gravide og trykket det opp i trynet mitt på sosiale medier! Det er så vondt å se at alle andre får det til, når man ikke gjør det selv! Jeg følte at alle jeg kjente la ut bilder av babytøy, gravidmager eller nyfødte babyer😔 Dette har gitt meg stor respekt for hva andre føler, fordi man vet ikke hva folk som ser det går igjennom personlig, og jeg vet hvor vondt jeg hadde det selv! Jeg orker fremdeles ikke se på sosiale medier selv!😔 Å slette sosiale medier har hvertfall vært det beste jeg har gjort for meg selv og for å føle meg bedre etter det jeg har vært igjennom! Jeg har ikke noe personlig imot de som legger ut på sosiale medier altså, folk må få gjøre som de vil! Jeg bare synes mye på sosiale medier bare er selvskryt, og jeg liker ikke å legge ut slike ting selv heller. For meg er det mer personlig 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 21. april 2020 #539 Del Skrevet 21. april 2020 Er 8+5 i dag, har vært med jordmor i dag. Fikk beskjed om at partner ikke kunne være med på ordinær ultralyd, som er ganske leit. Har ikke sagt noe til mannen enda siden han har gledet seg til det 😕 Er veldig opp og ned i formen dag for dag. Noen dager merker jeg knapt at jeg er gravid. Mens andre dager er jeg skikkelig kvalm, trøtt og har hodepine. I dag har vært en slik dag, har kastet opp flere ganger og sovet på sofaen (noe jeg ellers aldri gjør midt på dag!). Kjenner jeg gleder meg til 2. trimester nå, siden formen og energinivået sannsynligvis blir mye bedre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 21. april 2020 #540 Del Skrevet 21. april 2020 Åh, så deilig, @Vestalinn🥰 Gleder meg sånn til jeg skal på UL igjen om et par uker. Av samme grunn som deg - sjekke at alt er greit før man begynner å fortelle det til "alle". Når det kommer til sosiale medier troor jeg ikke jeg kommer til å legge ut noe på en god stund i hvert fall. Har alltid tenkt at jeg kom til å gjøre det, men nå føler jeg ikke det behovet. Hadde jeg skulle gjort det så tidlig at jeg ikke hadde særlig synlig mage, hadde jeg lagt ut av body og ultralydbilde, eller om dere har barn fra før eller en hund eller noe - bilde av hen og "jeg skal bli storebror". Har man derimot synlig stor mage tenker jeg det er mer naturlig. 😊 Men kommer jo helt an på hva for type man er - for meg er det ikke naturlig å legge ut av samboeren og meg, for eksempel. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå