AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #1 Del Skrevet 28. februar 2020 Jeg ble for noen dager siden påkjørt bakfra da jeg sto i et veikryss. Hun som kjørte på meg var veldig klar på at det var hennes feil, og at hun ikke hadde fulgt med fremfor seg. Der og da fant vi ingen tydelige skader på bilene, og vi utvekslet kontakinformasjon i tilfelle noe skulle dukke opp. Det ble dessverre ikke skrevet skademelding, noe jeg selvsagt angrer på nå. Jeg har ingen annen god unnskykldning til dette enn at jeg var i sjokk etter å ha blitt påkjørt, og at jeg aldri har vært i en kollisjon tidligere. Jeg kom hjem og vasket bilen. Fant da noen små lakkskader på støtfanger. Dagen etter dro jeg til mitt lokale merkeverksted for å få en takst på bilen. Jeg tok kontakt med motpart, som da var skeptisk til disse merkene. Vi ble enige om at hun skulle få tilsendt takst og tilbud på reparasjon, samt bildene som ble tatt på verksted. Etter det har hun sluttet å svare meg. Har dere noen gode tips til hvordan jeg går videre? Det er en liten skade, men en stiv pris for å få rettet opp i det. Jeg har ingen ønske om å ta det selv, eller ta det på egen forsikring for så å miste bonusen jeg har spart opp. Jeg er redd jeg nå ikke får det dekket av motparten, til tross for at det ikke er noe tvil om at hun er skyldig. Tips? Anonymkode: 2d8b0...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Del Skrevet 28. februar 2020 Jeg tror jeg hadde sagt noe sånt som at jeg ønsket å ta dette internt mellom oss, uten å blande inn politiet. Så hadde jeg sagt til henne at det selvsagt er åpenbart at smellen er årsaken til skadene, å spurt henne om hun ønsker å gjøre opp privat, eller ved å skrive skademelding, å ta der via forsikring. Veldig dumt å ikke skrive skademelding med en gang. Anonymkode: adfc6...b45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 28. februar 2020 #3 Del Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig dumt å ikke skrive skademelding med en gang. Hvis du ikke så noen merker på stedet vil jeg tro du har tapt denne. Du må være forberedt på å bevise at lakkskadene stammer fra sammenstøtet hvis du skal gå videre med dette. Dette er en sivilsak som politiet ikke kommer til å røre. Ta det som en dyr lærepenge, alltid skademelding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 28. februar 2020 #4 Del Skrevet 28. februar 2020 Fyll alltid ut skademelding, så kan du heller vurdere om du skal sende den inn. Og ta i tillegg bilder, i situasjonen, så du har dokumentasjon. Dette kan bli en dyr lærdom for deg, men kanskje andre som leser kan lære noe av dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #5 Del Skrevet 28. februar 2020 Vi så begge en skrape i plasten rundt bilskiltet, men ikke noe annet siden bilen var møkkete. Den største ripa i lakken er rett under ripa i bilskiltet. Det er ingen tvil om at smellet var årsaken til dette. Bilen ble omlakkert i november, så den var strøken frem til hun kjørte i meg. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan få bevist dette på noen måte, men jeg håper jo på at hun tar til fornuft og tar på seg skylda. Jeg skrev denne fordi jeg ønsket tips om folk som har vært i lignende situasjoner og som har fått løst dette på en grei måte. Jeg har ikke mulighet til å ta meg råd til å ordne opp i reparasjonen selv for øyelikket, så dette var ganske surt. Anonymkode: 2d8b0...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #6 Del Skrevet 28. februar 2020 Men du har jo infoen hennes? Fyll ut skademeldingsskjema, sett inn hennes navn og registreringsnummer og send til ditt selskap. Da vil hennes selskap kontakte henne. Du kan jo legge til at dere ikke hadde skademeldingsskjema der og da. Tok du noen bilder? Anonymkode: 599d1...6b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #7 Del Skrevet 28. februar 2020 Tru med å ta det videre til politiet, da mister hun sertifikatet. Anonymkode: 580a5...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #8 Del Skrevet 28. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tru med å ta det videre til politiet, da mister hun sertifikatet. Anonymkode: 580a5...3f3 Så enkelt er det nok ikke. Anonymkode: e0d96...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå