Gå til innhold

Stor ståhei på jobben pga corona-spøk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typisk folk i dag, skjønner verken spøk eller alvor ;) 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 3000 døde kinesere siden desember og en trussel om at 26-27 000 nordmenn også kan dø er ikke så veldig morsomt..

Anonymkode: 34c6a...95c

I Kina sier de at det er over 30 000 døde da...

Endret av MadameDeRosa
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel ingen overraskelse at det var to kvinner som ble krenka nei

Anonymkode: fd466...e3f

Nei, det er ofte kvinner som tar seg av eldre og syke familiemedlemmer, så det er vel ikke så rart at de er mest engstelige for å miste dem de er glad i.

Jeg hadde ikke sagt ifra til sjefen, men ville tenkt av 'spøkefuglen' var et nek med elendig humor.

Anonymkode: cf207...a86

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne spøken hadde nok blitt godt mottat på min arbeidsplass! Og jeg jobber innen helse. Man trenger litt humor i dette hysteriet! Å spøke om influensa er noe annet enn kreft . Man spøker jo om alt annet også ..

Denne spøken kunne godt sjefen min gjort selv! Jobber på et sted med vanvittig mye humor, godt samhold og total mangel på krenka folk!

Anonymkode: 3d50b...b62

Enig! Man må kunne ha humor i all hysteriet. 

Og man må kunne ha galgenhumor i all det tragiske også. 

Jeg er heldig som jobber på en plass med mangel på krenke folk jeg også.

Anonymkode: fce9b...a9f

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 3000 døde kinesere siden desember og en trussel om at 26-27 000 nordmenn også kan dø er ikke så veldig morsomt..

Det er nærmere 1,4 milliarder personer i Kina så da er ikke nesten 3000 mane i forhold til innbyggertallet. Alt må ses i sammenheng med hvor mange som bor i landene som blir rammet. Andre influensatyper vi har hatt i de senere år har tatt livet av ca 900 nordmenn i snitt i året. De fleste eldre og syke og lungesyke mennesker. Selvsagt har det sikkert vært andre uheldige også.

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Og man må kunne ha galgenhumor i all det tragiske også. 

Man MÅ ikke det, tydeligvis. Galgenhumor er vel og bra for de som takler det, men det er det langt i fra alle som gjør. Og da må man vel egentlig vise respekt når man er i lag med de som ikke takler det. Vi kan ikke spøke med ABB enda, og 9/11 tok det en god del år før noen turte tulle med. For å sette det hele på spissen.

Anonymkode: 3f3a8...631

Skrevet

Den spøken hadde blitt godt mottatt på min jobb.

Jobber på ett hotel i England. Vi fikk inn en kineser som hostet litt. Etter at denne personen forsvant fra resepsjonen tok min kollega frem sin lighter og sa: " Sorry people, I just have to burn this shit  (hotellet)down now! ". 

Vi har rar humor på jobb...

Anonymkode: 38867...793

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å spøke med at man kommer på jobb med influensa, er like usmakelig.. 

Anonymkode: e3ba1...d41

Dust

Anonymkode: fbdd9...e15

• Liker 1
Skrevet

Gubben ringte sjefen i kveld å sa at bikkja hadde sannsynlig fått corona virus, så han måtte bli hjemme i karantene med den i noen dager 😆 litt humor må vi ha... 

Anonymkode: c535c...409

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kollega kom på jobb med munnbind i dag. På munnbindet hadde han skrevet "Corona - Stay away!" med rød tusj. To damer på jobben ble fornærmet og tok dette opp med nærmeste leder. Nå er det visstnok stor oppvask, og dårlig stemning mellom flere. Jeg kjenner ikke til detaljene, men fikk med meg et ganske opphetet møte på kontoret til lederen, med de aktuelle til stede.

Jeg mener man må kunne tåle en spøk. Hvor krenka går det an å være egentlig?? Og hva er galt med å spøke litt med dagsaktuelle ting?

Anonymkode: f294d...4f4

Ser ikke humoren med et virus som allerede har tatt mange liv og som vil ta enda flere i den kommende perioden.

De økonomiske konsekvensene av viruset er alene i seg selv nok til å la "humoren" ligge.

• Liker 1
Skrevet

Tenker at folk er hårsår og hysterisk her. 

vi har en kollega som reiste på ferie i dag og har store planer om å skrive karantene på døra hans og henge klart et munnbind til han kommer tilbake. Det er jo bare galgenhumor.

Anonymkode: 746a5...d09

• Liker 5
Skrevet

Aldri helt forstått trangen til å spøke og le av det som er en tragedie for mange.

Hadde folk syntes spøken var like morsom om det hadde blitt en epidemi her i norge? Hvor vi var i en situasjon hvor offentlig bygg holdt stengt? 

Typisk nordmenn. Le høyt så lenge man ikke er en del av det selv.

Anonymkode: 1fc42...8ee

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange mennesker som har dødd av dette. Det ville vært litt som å komme med jobb og spøkt med at man har fått kreft. Ganske usmakelig. 

Anonymkode: f1eab...bf3

Ja kreft eller influensa... :P

Anonymkode: 16935...3c4

Skrevet

Nå, de har tatt mer i enn med svineinfluensaen, der var det estimert at 13000 kunne dø i Norge:  https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xGMqR/myndighetenes-skrekkscenario-13000-doede-av-svineinfluensa

Og 32 personer døde fra 2009 til 2010, så de traff ganske godt: https://www.nrk.no/norge/over-tretti-dode-av-svineinfluensa-1.7562084

Anonymkode: 16935...3c4

• Liker 6
Skrevet

Men det finnes jo ikke morsomt som en spøk. På nivå med nordmann, svensekn og dansken, faktisk verre

Anonymkode: cf0ab...d5d

Nå skjærer du alle «norsken, svensken og dansken»-vitsene over en kam, synes jeg. Noen er jo gode. Som for eksempel da de tre diskuterte det de likte best. Svensken likte så godt å oppholde seg i dype daler, mens dansken var så begeistret for det danske flagget. Mens norsken likte å klatre opp på høye fjell, bæsje ned i dype daler og tørke seg med det danske flagg.

Anonymkode: 6457e...bf9

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri helt forstått trangen til å spøke og le av det som er en tragedie for mange.

Hadde folk syntes spøken var like morsom om det hadde blitt en epidemi her i norge? Hvor vi var i en situasjon hvor offentlig bygg holdt stengt? 

Typisk nordmenn. Le høyt så lenge man ikke er en del av det selv.

Tipper nordmenn hadde blitt sure av ABB vitser dagen etter han drepte så mange, ja. Selv nå skal det nok mye til for å slippe unna med en massemordervits på jobb

De som har dødd av virus er folks familie, onkler, tanter, bestevenner. De er mennesker og individer, selv om de er bare et tall på et papir for oss

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper nordmenn hadde blitt sure av ABB vitser dagen etter han drepte så mange, ja. Selv nå skal det nok mye til for å slippe unna med en massemordervits på jobb

De som har dødd av virus er folks familie, onkler, tanter, bestevenner. De er mennesker og individer, selv om de er bare et tall på et papir for oss

Netopp. Nordmenn er så navlebeskuende.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 timer siden, loveli skrev:

Herregud, hvor hysteriske går det an å bli...

Eller som jeg ville sagt, herregud, for teit går det an å bli... og da sikter jeg til spøken med munnbindet, glad jeg ikke jobber sammen med sånne lavpanna og teite idioter. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at folk er hårsår og hysterisk her. 

vi har en kollega som reiste på ferie i dag og har store planer om å skrive karantene på døra hans og henge klart et munnbind til han kommer tilbake. Det er jo bare galgenhumor.

Anonymkode: 746a5...d09

Jeg hadde en nabo som hadde et barn på Utøya, rett før de kom hjem fra Sundvollen, hang jeg en politiuniform på døra og en lapp hvor det stod knock, knock, who is there?

Det var jo bare galgenhumor... 

Skrevet

Hadde en elev på barneskolen som gjorde det samme, det var ikke morsomt. Mange barn ble redde, fordi de ikke helt vet hva corona virus er, og pga store overskrifter i aviser. Noen voksne er også redd dette viruset, og det handler nok om at dette er ukjent og de store overskriftene. Derfor er det kanskje litt usmakelig å spøke med andres frykt, men det er en spøk som noen tåler godt. Man skal kjenne sitt publikum. 

Anonymkode: 05373...cd3

• Opprett ny...