Gå til innhold

Stor ståhei på jobben pga corona-spøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega kom på jobb med munnbind i dag. På munnbindet hadde han skrevet "Corona - Stay away!" med rød tusj. To damer på jobben ble fornærmet og tok dette opp med nærmeste leder. Nå er det visstnok stor oppvask, og dårlig stemning mellom flere. Jeg kjenner ikke til detaljene, men fikk med meg et ganske opphetet møte på kontoret til lederen, med de aktuelle til stede.

Jeg mener man må kunne tåle en spøk. Hvor krenka går det an å være egentlig?? Og hva er galt med å spøke litt med dagsaktuelle ting?

Anonymkode: f294d...4f4

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dumt gjort. Spøker som spiller på frykt er ikke morsomt og uskyldig, men ubetenksomt og i verste fall ondsinnet.

Anonymkode: 82fc0...3b1

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En kollega kom på jobb med munnbind i dag. På munnbindet hadde han skrevet "Corona - Stay away!" med rød tusj. To damer på jobben ble fornærmet og tok dette opp med nærmeste leder. Nå er det visstnok stor oppvask, og dårlig stemning mellom flere. Jeg kjenner ikke til detaljene, men fikk med meg et ganske opphetet møte på kontoret til lederen, med de aktuelle til stede.

Jeg mener man må kunne tåle en spøk. Hvor krenka går det an å være egentlig?? Og hva er galt med å spøke litt med dagsaktuelle ting?

Er sjefen en mann, Ts? Og brukte de to kvinnene grining som hersketeknikk?

Da går det galt hver gang. Damer er gode på å grine seg til drama når de har stat seg det fore.

Og, ja, folk må ta seg sammen. Hva er det verste som kan skje, liksom? De kunne strøket med av korona. Og dere andre ville trolig fått en bedre hverdag. :hoho: 

Anonymkode: e22ef...562

• Liker 12
Skrevet

Det er mange mennesker som har dødd av dette. Det ville vært litt som å komme med jobb og spøkt med at man har fått kreft. Ganske usmakelig. 

Anonymkode: f1eab...bf3

• Liker 29
Gjest kylling1
Skrevet

Altså, ingen hadde vel gått på jobb om de visste de var smittet med corona eller en annen influensa? Synes det er noen kolleger som virker nærtagende her... Men så er det kanskje ikke det morsomste å spøke med heller?

Husker etter bombene i London at de måtte evakuere hele København flyplass fordi en danske spøkte med at bagasjen hans var en bombe når han sjekket inn. Typisk dansk galgenhumor, men det var ikke akkurat rett tid og sted 🤪

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange mennesker som har dødd av dette. Det ville vært litt som å komme med jobb og spøkt med at man har fått kreft. Ganske usmakelig. 

Anonymkode: f1eab...bf3

Feil.

Det hadde vært det samme som å komme på jobb og spøke med at man hadde influensa. Overhodet ikke usmakelig.

• Liker 25
Skrevet

Denne spøken hadde nok blitt godt mottat på min arbeidsplass! Og jeg jobber innen helse. Man trenger litt humor i dette hysteriet! Å spøke om influensa er noe annet enn kreft . Man spøker jo om alt annet også ..

Denne spøken kunne godt sjefen min gjort selv! Jobber på et sted med vanvittig mye humor, godt samhold og total mangel på krenka folk!

Anonymkode: 3d50b...b62

• Liker 22
Skrevet

Vel folk tåler ingenting i dag. Verden er ikkje slik den var før. Alle er krenka over eit eller anna konstant.

Og nei det var ikkje spesielt morsomt eller smaklig.

Anonymkode: 131b3...892

• Liker 5
Skrevet

Herregud, hvor hysteriske går det an å bli...

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

Det hadde vært det samme som å komme på jobb og spøke med at man hadde influensa. Overhodet ikke usmakelig.

Å spøke med at man kommer på jobb med influensa, er like usmakelig.. 

Anonymkode: e3ba1...d41

Skrevet

Her tror jeg det handler om hvilken tone og hvilket miljø man har i bunn, og ikke om hvorvidt Corona er farlig eller ikke. På min arbeidsplass, hadde dette gått helt fint. Ikke alle hadde ledd, men absolutt ingen ville blitt krenka. Ingen ville gått til sjefen. Vi snakker sammen. Og det er jo ikke fordi vi er så spesielt mye mindre krenkbare enn alle andre, men fordi alle kjenner tonen, og ikke minst hverandre, og vi har det bra på jobb. Da er man mer tilbøyelig til å lese spøker i beste mening, og være rausere. 

Anonymkode: 3fdb7...5db

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Hva man skal løpe til sjefen og sladre for... 

Anonymkode: e99bf...d10

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville nok ikke blitt krenket selv, men syns heller ikke spøken er morsom. Jeg syns den vitner om dårlige sosiale antenner. 

Anonymkode: fb82c...9cf

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ikke blitt krenket selv, men syns heller ikke spøken er morsom. Jeg syns den vitner om dårlige sosiale antenner. 

Anonymkode: fb82c...9cf

Jeg synes heller ikke den er spesielt morsom og ville bare smilt og kommet med en liten, høflig latter. Men det er noe annet enn å bli så krenka at man må sladre til sjefen?! 

Anonymkode: e99bf...d10

• Liker 8
Skrevet

Men det finnes jo ikke morsomt som en spøk. På nivå med nordmann, svensekn og dansken, faktisk verre

Anonymkode: cf0ab...d5d

Skrevet

Jeg hadde ledd meg ihjel 😄 Har en kollega som kunne funnet på det samme. Men humoren faller ikke i smak hos alle, så man bør være litt forsiktig når man har en profesjonell rolle og skille mellom jobb og privatliv 

Anonymkode: b4ef1...c42

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Å spøke med at man kommer på jobb med influensa, er like usmakelig.. 

Anonymkode: e3ba1...d41

Kanskje det er det for krenka folk med modenhetsnivået til en barneskoleunge.

Anonymkode: da39f...e21

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

Corona er det samme som SARS. Educate yourself. 

Skrevet

Nesten 3000 døde kinesere siden desember og en trussel om at 26-27 000 nordmenn også kan dø er ikke så veldig morsomt..

Anonymkode: 34c6a...95c

• Liker 4
Skrevet

Det var vel ingen overraskelse at det var to kvinner som ble krenka nei

Anonymkode: fd466...e3f

• Liker 3
  • Opprett ny...