AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Del Skrevet 27. februar 2020 Helt siden jeg var liten har kickboksing vært min største lidenskap. Jeg har vunnet flere turneringer og i følge treneren min har jeg potensiale til å bli en elite i Norge. Problemet er at foreldrene mine ikke støtter meg lengre. De syns jeg har gått for langt og trener alt for mye, og prioriterer ikke skole. Går siste året på studieforberende på vgs. I det siste har foreldrene mine flere ganger sagt "Er det ikke kanskje på tide å stoppe med kickboks tullet ditt? Du blir aldri profesjonell uansett". Det har virkelig såret meg, og det verste som kan skje i livet er at foreldrene dine ikke tror på drømmene dine lengre. Heldigvis sier alle vennene mine og bekjente at alt ligger tilrette for at jeg kan greie det. Det motiverer meg. Nå som jeg er 18 vurderer foreldrene mine å kaste meg ut av huset.. 😕 Hva skal jeg gjøre? Ikke pokker om jeg slutter med kickboks-drømmen pga foreldrene mine. En dag skal jeg bevise at de tok heftig feil.. Anonymkode: e3597...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 27. februar 2020 #2 Del Skrevet 27. februar 2020 Når du er 18 så kan du jo bestemme selv. Men de kan selvsagt velge å ikke finansiere det. Det er litt rart at de ikke støtter deg. Men skolen er jo også veldig viktig. Nå har du tre måneder igjen, gjør så godt du kan, du kommer ikke til å angre på det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: det verste som kan skje i livet er at foreldrene dine ikke tror på drømmene dine lengre. Tro meg, det kan skje mange ting i livet som er verre enn det. Flytt ut, fortsett på kickboksing, fullfør skolen. Anonymkode: 70d21...4e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Del Skrevet 27. februar 2020 Drittforeldre! Fortsett på trass, og bli enda bedre. Anonymkode: d5954...1b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Flytt ut, fortsett på kickboksing, fullfør skolen. Anonymkode: 70d21...4e7 Eventuelt i motsatt rekkefølge. Det funker også. 🙂 Anonymkode: a413d...fe6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 27. februar 2020 #6 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå som jeg er 18 vurderer foreldrene mine å kaste meg ut av huset.. 😕 Så lenge du går på vgs. har foreldrene dine forsørgerplikt etter barneloven §68. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. februar 2020 #7 Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) . Endret 27. februar 2020 av Aragorn ll Elessar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Del Skrevet 27. februar 2020 Foreldrene dine kan ikke kaste deg ut hvis du går på videregående. Men de er ikke nødt til å betale for kickboksing. Du må finne en måte å tjene nok penger til å betale for hobbyen din. Du kan jo søke en del deltidsjobber. Hvis du virkelig tror du kan gå langt kan du jo fullføre skolen senere... men det kan være vanskelig. Du må virkelig ville det for å fortsette med hobbyen din, for uten støtte fra foreldre kan de koste deg dyrt. Anonymkode: b206a...aca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 Skal selvfølgelig fullføre skolen! Elsker skolen, lærerne og medelevene mine, og fagene jeg tar. Men kickboksingen er viktigere enn alt for meg. Det med at foreldrene mine har lyst kaste meg ut av huset, var kanskje litt overdrevet skrevet av meg. For meg er de verdens beste foreldre og ønsker meg bare det beste. De er bare veldig "tradisjonelle" og vil at jeg skal få meg en ordentlig jobb, og at jeg dropper kickboksingen. -TS Anonymkode: e3597...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 27. februar 2020 #10 Del Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene dine kan ikke kaste deg ut hvis du går på videregående. Men de er ikke nødt til å betale for kickboksing. Du må finne en måte å tjene nok penger til å betale for hobbyen din. Du kan jo søke en del deltidsjobber. Hvis du virkelig tror du kan gå langt kan du jo fullføre skolen senere... men det kan være vanskelig. Du må virkelig ville det for å fortsette med hobbyen din, for uten støtte fra foreldre kan de koste deg dyrt. Anonymkode: b206a...aca De kan faktisk kaste henne ut. Men de blir da nødt til å betale barnebidrag frem til hun er ferdig på vgs. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Del Skrevet 27. februar 2020 De sa at de ville kaste meg ut av huset, fordi de fant ut at jeg hadde skulket timer om morgenen, da jeg trente i stedet.. Men har lovet de og ikke skulke timer igjen. Anonymkode: e3597...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Del Skrevet 27. februar 2020 Just now, solmåneogstjerner said: De kan faktisk kaste henne ut. Men de blir da nødt til å betale barnebidrag frem til hun er ferdig på vgs. Han* -Ts Anonymkode: e3597...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 27. februar 2020 #13 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal selvfølgelig fullføre skolen! Elsker skolen, lærerne og medelevene mine, og fagene jeg tar. Men kickboksingen er viktigere enn alt for meg. Det med at foreldrene mine har lyst kaste meg ut av huset, var kanskje litt overdrevet skrevet av meg. For meg er de verdens beste foreldre og ønsker meg bare det beste. De er bare veldig "tradisjonelle" og vil at jeg skal få meg en ordentlig jobb, og at jeg dropper kickboksingen. -TS Anonymkode: e3597...293 Ok det er jo bra da. Gjør idretten at du får for lite tid til skolen? Hvordan er karakterene? Hvor mye koster det å drive med dette? Innebærer det at de må kjøre deg mye rundt til kamper osv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De sa at de ville kaste meg ut av huset, fordi de fant ut at jeg hadde skulket timer om morgenen, da jeg trente i stedet.. Men har lovet de og ikke skulke timer igjen. Anonymkode: e3597...293 Du risikerer å ikke få karakter om du skulker for mange timer. Og hvis du vil ha jobb mens du studerer vil arbeidsgiver kunne se fraværet ditt på vitnemålet. Jeg har personlig blitt spurt om fraværet mitt på jobbintervju. Anonymkode: b206a...aca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 27. februar 2020 #15 Del Skrevet 27. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han* -Ts Anonymkode: e3597...293 Ok beklager 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner said: Ok det er jo bra da. Gjør idretten at du får for lite tid til skolen? Hvordan er karakterene? Hvor mye koster det å drive med dette? Innebærer det at de må kjøre deg mye rundt til kamper osv? Idretten begrenser skolen veldig. Kommer ofte hjem om nettene. Trener vanligvis fra 15:00 til 21:00, eller senere. Karaktermessig ligger jeg faktisk ganske ålreit an. Får 4 i de fleste fag, et par femmere og treere. I termin 1 lå snittet mitt på 4.5. Jeg går og tar bussen hver dag. Foreldrene mine er kun tilstede når jeg har bokse-kamper. Får betalt av å holde på med dette. Ca 2000 kr per boksekamp. Er blant annet instruktør til Eliten ( U14-17 ). Så økonomisk klarer jeg helt ok, tror jeg. Anonymkode: e3597...293 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2020 #17 Del Skrevet 27. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Er det ikke kanskje på tide å stoppe med kickboks tullet ditt? Du blir aldri profesjonell uansett". Det har virkelig såret meg, og det verste som kan skje i livet er at foreldrene dine ikke tror på drømmene dine lengre. Det verste som kan skje i livet er ikke at foreldrene dine ikke støtter kickboksinga di. Men å skulke skolen for å trene i stedet for, det må du slutte med! Kan nok være en stor grunn til at de ikke støtter deg lengre. Fullfør skolen, gjør lekser, tren kickboksing og sov om natta. Da er mye gjort, tenker jeg. Vis at de kan stole på deg og vis at du duger både på skolen og trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2020 #18 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trener vanligvis fra 15:00 til 21:00, eller senere. Ingen som trenger å trene seks timer pr dag, det er bare tull! Du må jo hvile og restituere i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, Dævendøtte said: Det verste som kan skje i livet er ikke at foreldrene dine ikke støtter kickboksinga di. Men å skulke skolen for å trene i stedet for, det må du slutte med! Kan nok være en stor grunn til at de ikke støtter deg lengre. Fullfør skolen, gjør lekser, tren kickboksing og sov om natta. Da er mye gjort, tenker jeg. Vis at de kan stole på deg og vis at du duger både på skolen og trening Skjønner. Setter pris på et ærlig svar. Tenker det samme.. Skal snakke med de om det i morgen. Takk Anonymkode: e3597...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Del Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, Dævendøtte said: Ingen som trenger å trene seks timer pr dag, det er bare tull! Du må jo hvile og restituere i mellom. I denne idretten er trening den eneste veien til å nå toppen, dessverre. Har 3 hviledager (Mandag, Torsdag og Lørdag). Men setter pris på svarene dine! Skal gjøre en endring fremover, angående skole osv. Takk skal du ha!😀 Anonymkode: e3597...293 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå