Gå til innhold

Norske navn som fungerer på engelsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, mannen min og jeg venter vårt første barn sammen. Vi vet ikke om det er jente eller gutt enda, og har første fornavn klare for begge - men vi ønsker også et typisk norsk navn som mellomnavn (eller dvs. andre fornavn). Mannen min er britisk og vi bor i England, og vi ønsker noe som gjerne er litt tradisjonelt norsk men som likevel ikke blir for kronglete å uttale på engelsk.

F.eks liker vi egentlig Olava som mellomnavn om det blir en jente, men fordi første fornavn vi har bestemt oss for også begynner på O, syns vi ikke det passer sammen likevel. Har brukt mye tid på å lete etter noe som klinger bedre, men uten hell så lengt. Noen forslag, som ikke er helt "oppbrukt"?

Anonymkode: 09af9...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Odd og Simen.

Anonymkode: 78b0b...264

Regner med dette var et forsøk på å være morsom, ettersom disse ville hatt en litt uheldig betydning på engelsk. 

Takk til dere to andre, vi har vurdert et par av navnene nevnt men ikke full klaff enda..

Anonymkode: 09af9...048

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente: Ingrid, Astrid, Siv, Inga
Gutt: Finn, Gard, Erlend, Espen

Disse skulle være noenlunde ok å uttale, selv om de selvsagt ikke vil høres helt norske ut på engelsk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cecilie

Anonymkode: 62808...e97

Cecilie er ikke et norsk navn det er latinsk navn.

Anonymkode: 09a28...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helene er ikke et norsk navn

Anonymkode: 09a28...068

Er ikke John, Ella eller Carl heller, men det måtte vel ikke stamme fra Norge?

Solveig, Hedvig, Nora, Selma, Jorunn, Katrine, Synnøve/Synneve, Malin, Eivor.

Edvard, Kristoffer, Andreas, Mads, Gunnar, Kjell, Bjørnar, Asgeir, Ingar, Syver, Lyder, Sølve, Bjarne, Eirik, Olve. 

Anonymkode: bc9df...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært lettere å vite hva første navnet er. Jeg går utifra at der er Oda. (Mia, Ellinor, Leona, Line, Frida, Una, Stella, Sonja, Viktoria, Lydia) 

Mellomnavn til jente:

Johanna/Johanne, Live, Matilde, Katrine, Josefine, Jørgine, Marie, Lillian, Fredrikke, Lovise, Jennie, Hermine, Teoline, Therese, Elise, Sofie, Regine, Olea, Rebekka, Susanne, Gunilla, Alvhilde, Kristine, Torine

Mellomnavn til gutt:

Johan, Martin, Odin, Sigurd, Severin, Torarin, Markus, Daniel, Brage, Lavrans, Kristoffer, Eivind, Elling, Amund, Ola, Kevin, Nikolai, Patrik, Benjamin, Nure, Simon, Sander, Henrik, Magnus, Ingvald, André, Sigmund, Oliver, Viljar, 

Anonymkode: 30b93...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner ei amerikansk dame som heter Solveig, faktisk. Og har to norske kompiser som jeg ble kjent med i utlandet, og det var flere som kommenterte at de likte navnene deres. Synes selv de høres ganske fine ut når man uttaler de på engelsk: Andreas og Amund

Anonymkode: 418c4...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Thor, Otto, Iver, Bjørn, Eldar, Erik, Eskil, Einar, Odin

Sigrid, Dagny, Eva, Tiril, Eira, Embla, Kari, Elida, Frida, Olea, Oline

Anonymkode: 02c3b...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Rebecca, Mari, Stella, Sarah, Jenny, Caroline, Silvia

Anonymkode: 1b9b2...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ville prøvd å unngå navn med æ, ø og å. Blir litt stress når man skal bestille pass, søke på NIN, HMRC, osv. Det går sikkert, men jeg bor selv i UK og er glad jeg slipper den problemstillingen.

Anonymkode: 10fc5...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Roar, Odd, Simen, Bård, Even, Sjur, Leif, Joar, Stein, Ask

Gro, Maiken, Signe

😄

Anonymkode: 9c1d4...af4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...